1 слайд
Физикалық
марафон
“ Жылулық құбылыстар”,
“Заттың агрегаттық
күйлері” тарауын қайталау
сабағы
2 слайд
Физикадан сыныптан тыс
жұмыстың мақсаты:Оқушылардың шығармашылық бейімділіктерін дамыту. Физикалық ойлауын
қалыптастыру және пәнге қызығушылығын туғызу. Физикадан алған білімдерін
практикада қолдана білуге бағыттау.
8.3.1.1 - молекулалы - кинетикалық теорияның негізгі қағидаларын дәлелдейтін мысалдар келтіру
арқылы сипаттау;
8.3.2.2 - жылу берілудің түрлерін салыстыру;
8.3.2.3 - техникада және тұрмыста жылуберілу түрлерінің қолданылуына мысалдар келтіру;
8.3.2.4 - әртүрлі температураға тірі ағзалардың бейімделуіне мысалдар келтіру;
8.3.2.5 - жылуберілу процесі кезінде алған немесе берген жылу мөлшерін анықтау;
8.3.2.6 - заттың меншікті жылусыйымдылығының физикалық мағынасын түсіндіру;
3 слайд
Оқушыларды әр вагонға атау
беру арқылы
3 топқа топтастыру
І топ
Физика
және
әдебие
т ІІ топ
Физика
және
биологи
я ІІІ топ
Физика
және
адам Қорытын
дылау
4 слайд
«Сәлем-сөздің анасы»
Топ бастаған ортада
Басшы барын білеміз.
Күштілігін олардың
Сынап қазір көреміз
Әр топ өз ұрандарын айтып сабағымызды бастаймыз.
5 слайд
Қозғалыс бағыты көрсетілген парақтардан тапсырманы орындайды.
“ Физика және әдебиет” №1 тапсырма "Жауабын тап" вагоны
1. Бидайдың көрпесі: ол қалың болған
сайын, бидай жақсы ұйықтайды. Ол не?
6 слайд
2. Жарықты өткізеді, жылуды шығармайды. Ол не?
7 слайд
3. Қыста одан жылы жер жоқ,
жазда одан суық жер жоқ. Ол
не?
8 слайд
4. Терезенің астында оттай ыстық
сырнай тұр. Ол не?
9 слайд
№ 2 тапсырма. Әдебиетті ұнататындарға арналған тапсырма Е. Нүсіпбековтың
өлеңін тыңдату және жұмбақ шешкізу.
Аспанда ерек дабыл кем күркіреген,
Жаңбыр құйды дамылсыз сіркіреген.
Ағыл - тегіл кең көше көл боп кетті,
Шомылтпаған бұта кем, сілкімеген.
Жұмбақ
Шашылды көктен ақ моншақ,
Жоғалды біздер тапқанша -ақ. Ол не?
Өлең мен жұмбақта қандай жылулық құбылыстар туралы айтылды? Осы табиғат құбылыстарын физика
тұрғысынан түсіндіріңдер.
10 слайд
№ 2 тапсырма "Неге" вагоны
“ Физика және биология” Ойлан және жауап бер
1. Неліктен қыста раушан гүлінің бұталарын
үгінділермен жауып тастайды? 2. Тышқандар тоңғаннан ғана емес, жылыну үшін
де дірілдейді. Қаңқалық бұлшық ет дірілдегенде
бөлінетін жылу мөлшері көп емес, бірақ жылу
бөлудің биохимиялық реакциялары жылдамырақ
бола түседі. Тышқан дірілдеп, тістерін
сықырлатып өзінің жылыту жүйесін толығымен
іске қосады. Неліктен тышқанның ішкі
энергиясы өзгереді?
11 слайд
Ойлан және жауап бер
3. Қоянның құлақтары есту үшін емес, терлемеу
үшін ұзын болатынына сенесіңдер ме? 4. Пілдің денесінде 1000 - нан астам тері бездері
болатынына сенесіңдер ме?
12 слайд
5. Иттер ешқашан терлемейтініне сенесіңдер ме?
13 слайд
№ 3 тапсырма "Эрудит" вагоны
Физика және адам Формуланы пайдаланып есептер шығару
1. Адам денесінің қалыпты температурасы
36,6 0
С болса, стақандағы судың
температурасы 46,6 0
С массасы 100 г суды
ішкен адам қанша жылу мөлгерін алды?
(4200 Дж/кг 0
С) 2. Көлемі 300 мл болатын және температурасы 70 0
С - ге
тең судың 20 0
С - ге дейін салқындау кезінде бөлген жылу
мөлшерін анықтаңдар. Судың тығыздығы 1000 кг/м 3
, ал
меншікті жылусыйымдылығы 4200 Дж/ кг 0
С.
3. Ұзындығы 20 см, ені 10 см және қалыңдығы 5 см жез
кесегін ыстық қалыптау алдында 20 0
С - ден 720 0
С -ге дейін
қыздырады. Жез кесегі суығанда қоршаған ортаға қанша
жылу таратады? Жездің тығыздығы 8,7 *10 3
кг/м 3
, меншікті
жылусыйымдылығы 380 Дж/ кг 0
С.
14 слайд
№ 4 тапсырма "Түйсік" вагоны
“ Физика және адам”
1. Сутегі сұйық күйде бола ала ма? 2. Қандай металл адам қолында ериді?
15 слайд
Заттардың меншікті
жылусыйымдылығы
темір 460 Дж/кг 0
С; алтын 140 Дж/кг 0
С; күміс 250 дж/кг 0
С; мыс 380 Дж/кг 0
С;3. Темір мен алтын газ күйінде бола ала ма? 4.
Массалары бірдей күміс және мыс денелер қайнап
тұрған суға салынды. Екі дене бірдей мөлшерде жылу
мөлшерін алды ма?
16 слайд
Заттардың меншікті
жылусыйымдылығы
қорғасын 140 Дж/кг 0
С; мыс 380 Дж/кг 0
С;
5. Температуралары бірдей қорғасын және мыс денелерге
бірдей жылу мөлшері берілді.Денелердің массалары
бірдей болатын болса, қай дене ыстығырақ? 6. Жолға асфальт төсегенде оның қызған иісі алыстан
біліне ме?
17 слайд
Рефлексия
https://jamboard.google.com/d/1XHSNg2I-augwYuZ_VF3jjr4GDdesamHUNeMCyx3LH-E/edi
t?usp=sharing
"Пойыз" рефлекиясы: jamboard. онлайн тактасына 3 вагон атауы жазылған пойыздың суреті, оқушылар
жазуға арналған сары және жасыл, көк түсті стикерлерге пікір жазу.
18 слайд
Сабақты қорытындылау
Бүгінде физика барлық жерде,
Құрылыста, техникада, өндірісте.
Сырларын бұл ғылымның меңгеріңдер,
Шәкірттер, зерделікпен меңгеріңдер!
Сондықтан табиғаттың сыры терең,
Деушіге оқып, зерттеп, білем, көрем.
Демесең болсын егер еңбегім еш,
Әуелі физиканы оқы дер ем!
19 слайд
Н а з а р л а р ы ң ы з ғ а
р а х м е т !
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз