Тәрбиенің мақсаты, оның әлеуметтік тұрғыдан негізделуі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Тәрбиенің мақсаты, оның
әлеуметтік тұрғыдан негізделуі
1 слайд
Тәрбиенің мақсаты, оның әлеуметтік тұрғыдан негізделуі
2 слайд
Жоспары:
1. Тәрбиенің мақсаты.
2. Педагогикалық ой пікірлер тарихындағы тәрбиенің мақсаты мен
міндеттері.
2 слайд
Жоспары: 1. Тәрбиенің мақсаты. 2. Педагогикалық ой пікірлер тарихындағы тәрбиенің мақсаты мен міндеттері.
3 слайд
•
Тәрбие мақсаты жалпы және жеке болып келеді. Тәрбиенің жалпы
мақсаты барлық азаматтардың бойында сапалық құндылықтардың, ал
жеке мақсаты - жеке тұлғаның қалыптасуын көздейді. Қазіргі заманда
тәрбие мақсатының алуан түрлі болуына қарай, соған сәйкес оның жүйесі
жасалынады.
•
Тәрбиенің мақсатына обьективті себептер ықпал етеді, олар: адамның
физиологиялық жетілуі мен психикалық дамуы, философия мен
педагогика ғылымның жетістіктері, әлеуметтік ортаның қоғам мүддесіне
қарай, үнемі өзгеріп отыруы.Осыған байланысты тәрбиеге қойылатын
негізгі мақсаттар мынадай:
- жеке тұлғаның дүниеге ғылыми көзқарасын дұрыс қалыптастыру;
- жеке тұлғаның даралық және дене қабілеттерін жан-жақты дамытып, эстетикалық
талғамдары мен сезімдерін қоғамның талаптарына сай тәрбиелеу.
3 слайд
• Тәрбие мақсаты жалпы және жеке болып келеді. Тәрбиенің жалпы мақсаты барлық азаматтардың бойында сапалық құндылықтардың, ал жеке мақсаты - жеке тұлғаның қалыптасуын көздейді. Қазіргі заманда тәрбие мақсатының алуан түрлі болуына қарай, соған сәйкес оның жүйесі жасалынады. • Тәрбиенің мақсатына обьективті себептер ықпал етеді, олар: адамның физиологиялық жетілуі мен психикалық дамуы, философия мен педагогика ғылымның жетістіктері, әлеуметтік ортаның қоғам мүддесіне қарай, үнемі өзгеріп отыруы.Осыған байланысты тәрбиеге қойылатын негізгі мақсаттар мынадай: - жеке тұлғаның дүниеге ғылыми көзқарасын дұрыс қалыптастыру; - жеке тұлғаның даралық және дене қабілеттерін жан-жақты дамытып, эстетикалық талғамдары мен сезімдерін қоғамның талаптарына сай тәрбиелеу.
4 слайд
Тұтас педагогикалық үрдісте тәрбие ерекше орын алады.
Жеке адамды қалыптастыруда осы үрдістің мәнін мына
құрылым арқылы анықтауға болады.
Тәрбие үрдісі дегеніміз — мақсатты орындауға
бағытталған тәрбиеші мен тәрбиеленушінің ынтымақтастығы.
Тәрбие үрдісінің бірқатар ерекшеліктері бар.
Ең алдымен ол мақсатқа бағытталған мақсаты,
ынтымақтастығы бірыңғай жағдайда ғана қазіргі тәрбие үрдісі
дұрысталады. Тәрбие үрдісі – көп факторлы, онда объективтік
және субъективтік факторлар орын алады.
Тәрбие үрдісі – узақтылығымен сипатталады. Ол өз
мәнінде өмір бойы болуы мүмкін.
Тәрбие үрдісінің тағы бір ерекшелігі – үздіксіздігі. Белгілі
мақсатқа негізделген жүйеге жұмыс қажет. Егерде тәрбие
үрдісі кездейсоқ үнемі болмай отырса онда тәрбиешіге
тұрақты әдет қалыптастыру үшін оқушының санасына жаңа із
салып отыруға тура келеді,1
32
4 слайд
Тұтас педагогикалық үрдісте тәрбие ерекше орын алады. Жеке адамды қалыптастыруда осы үрдістің мәнін мына құрылым арқылы анықтауға болады. Тәрбие үрдісі дегеніміз — мақсатты орындауға бағытталған тәрбиеші мен тәрбиеленушінің ынтымақтастығы. Тәрбие үрдісінің бірқатар ерекшеліктері бар. Ең алдымен ол мақсатқа бағытталған мақсаты, ынтымақтастығы бірыңғай жағдайда ғана қазіргі тәрбие үрдісі дұрысталады. Тәрбие үрдісі – көп факторлы, онда объективтік және субъективтік факторлар орын алады. Тәрбие үрдісі – узақтылығымен сипатталады. Ол өз мәнінде өмір бойы болуы мүмкін. Тәрбие үрдісінің тағы бір ерекшелігі – үздіксіздігі. Белгілі мақсатқа негізделген жүйеге жұмыс қажет. Егерде тәрбие үрдісі кездейсоқ үнемі болмай отырса онда тәрбиешіге тұрақты әдет қалыптастыру үшін оқушының санасына жаңа із салып отыруға тура келеді,1 32
5 слайд
Тәрбие үрдісінің бағыттары мыналар:
тәрбиенің мақсат-міндеттеріне орай жеке адам тұлғасын жан-жақты үйлесімді
дамыту;
оқыту үрдісі барысында оқушыларды қоғамдық мәдениеттер мен рухани
байлықтарды (идеология, мораль, ғылым, еңбек, өнер, мәдениет) игеруге
қатыстыру;
әр саладағы қоғамдық ұйымдар мен бірлестіктерде ұжымдық қарым-қатынаста
болып, бір-бірін сыйлау, құрметтеу, қол үшін беру сияқты адамгершілікті –
эмоциялық жағдай туғызып жеке адамның функциясын дамыту;
оқушылардың танымдық қызметтерін ұтымды ұйымдастырып, олардың қоғамдық
сапасын дамыту;
5 слайд
Тәрбие үрдісінің бағыттары мыналар: тәрбиенің мақсат-міндеттеріне орай жеке адам тұлғасын жан-жақты үйлесімді дамыту; оқыту үрдісі барысында оқушыларды қоғамдық мәдениеттер мен рухани байлықтарды (идеология, мораль, ғылым, еңбек, өнер, мәдениет) игеруге қатыстыру; әр саладағы қоғамдық ұйымдар мен бірлестіктерде ұжымдық қарым-қатынаста болып, бір-бірін сыйлау, құрметтеу, қол үшін беру сияқты адамгершілікті – эмоциялық жағдай туғызып жеке адамның функциясын дамыту; оқушылардың танымдық қызметтерін ұтымды ұйымдастырып, олардың қоғамдық сапасын дамыту;
6 слайд
Педагогика тарихындағы ой — пікірлердегі
тәрбие мақсатының мәселесі
•
Тәрбие мақсаты төңірегіндегі пікір-талас ежелгі дәуірдің өзінде-ақ
басталған. Ежелгі ойшылдар тәрбиенің мақсаты ізгі, рақымшыл
азаматтарды тәрбиелеу деп түсінді. Ал, «рақым» туралы пікірде
олардың ойлары бір жерден шықпады.
Сократтың түсігінше тәрбиенің мақсаты- заттардың табиғатын
зерттеу емес, өз-өзінді тану, аса құлықтылықты
жетілдіру.
Я.А. Коменский тәрбиенің күшіне сенді, оның ойынша тәрбие
үш мақсатқа жетуге бағытталуы қажет: өзіңді
және қоршаған ортаны тану (ақыл-ой тәрбиесі)
және құдайға сиыну (діни тәрбие).
6 слайд
Педагогика тарихындағы ой — пікірлердегі тәрбие мақсатының мәселесі • Тәрбие мақсаты төңірегіндегі пікір-талас ежелгі дәуірдің өзінде-ақ басталған. Ежелгі ойшылдар тәрбиенің мақсаты ізгі, рақымшыл азаматтарды тәрбиелеу деп түсінді. Ал, «рақым» туралы пікірде олардың ойлары бір жерден шықпады. Сократтың түсігінше тәрбиенің мақсаты- заттардың табиғатын зерттеу емес, өз-өзінді тану, аса құлықтылықты жетілдіру. Я.А. Коменский тәрбиенің күшіне сенді, оның ойынша тәрбие үш мақсатқа жетуге бағытталуы қажет: өзіңді және қоршаған ортаны тану (ақыл-ой тәрбиесі) және құдайға сиыну (діни тәрбие).
7 слайд
Дж. Локтың ойынша тәрбиенің негізгі мақсаты «өз істерін ақылмен және
байыппен жүргізетін адамды» қалыптастыру.
И.Г. Пестолоццидың
тәрбие мақсаты адамның табиғи күш-қуаты мен қабілеттілігін
дамытуға негізделуді, сонымен қатар, бұл даму жан-
жақты және үйлесімді болуының биігінен көрінуі
И.Ф. Гербарттың ойынша тәрбие мақсаты, рақымды адамды қалыптастыруға,
қалыптасқан қарым-қатынастарға бейімделе
алатын, қоғамдағы белгіленген тәртіпті сыйлайтын,
оған бой ұсынатын адамдар деген түйінге келеді.
7 слайд
Дж. Локтың ойынша тәрбиенің негізгі мақсаты «өз істерін ақылмен және байыппен жүргізетін адамды» қалыптастыру. И.Г. Пестолоццидың тәрбие мақсаты адамның табиғи күш-қуаты мен қабілеттілігін дамытуға негізделуді, сонымен қатар, бұл даму жан- жақты және үйлесімді болуының биігінен көрінуі И.Ф. Гербарттың ойынша тәрбие мақсаты, рақымды адамды қалыптастыруға, қалыптасқан қарым-қатынастарға бейімделе алатын, қоғамдағы белгіленген тәртіпті сыйлайтын, оған бой ұсынатын адамдар деген түйінге келеді.