1 слайд
“ Тәуекел топтағы”
оқушыларды анықтау және жеке
жұмыс ұйымдастыру
Қарағанды облысы Қарқаралы ауданы Қарағайлы кенті
«ЖББ №17 орта мектебі» КММ
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, тарих
пән мұғалімі Сабитова Асель Болатовна
2 слайд
Байқау бағыты:
құқықбұзушылықтың алдын алу
Жобаның мақсаты:
“ Тәуекел топтағы”оқушыларды анықтау және жеке жұмыс
ұйымдастыру. Тәуекел топтағы бала қандай?
Жобаның міндеті:
- “Қиын” ата-анасы бар отбасы;
-Бақылауы жоқ отбасылар;
-Ата-аналарының сауаттылығы төмен отбасыларда;
- Отбасында балаға көп талап қою арқылы қатыгездік танытатын
отбасылар;
-Материалдық құндылықтар бірінші орында тұратын отбасыларды
анықтауды анықтау.
Зерттеуд ің нысаны.
“ Тәуекел топтағы”оқушылармен жұмыс жүргізу.
Зерттеу әдістері.
Зерттеу барысында салыстыру, талдау, жинақтау әдістері қолданылды.
3 слайд
Міне алдымызда отыр, қараңыздар !
Сымдай жиырылған, түңілген.
Өмірменен жіңішке жіптері үзілген
Терезесіз, есіксіз қабырға іспетті.
Негізгі шындық, міне ол:
Кеш байқадық... Кеш ескердік..
Жоқ!!! «Қиын» бала болып
туылмайды!
Тек дер кезінде көмек бермеген.
4 слайд
Тәуекел топтағы бала. Ол қандай?К о н ф л и к тіге тү ск іш Б а қ ы л а у сы з б а л а
тө б е л е ск іш
Ө з ін е се н ім сіз
М а те р и а л д ы қ
қ ұ н д ы л ы қ ты ң а л д а
ұ ста й ты н
а ш у л а н ғы ш
Ж а л ғы с а н а н ы ң
тә р б и е сін д е гі б а л а
Өтірікке бейім
ж а л қ а уАта-ананың назарын өзіне аудартуға
тырысатын бала
5 слайд
Ата-ананы өзіне
қаратуға тырысу
•
Тыңдамау арқылы
ата-ананың назарын
өзіне аудару: өзінің
бар екендігін еске
салу. “ Жеңіске” деген
сенімсіздік
1. Ынтасына қарамастан
оқу үлгерімінің төмен
болуы;
2. Мұғалімдер мен ата-
ананың “төмен”
бағалауы
3. Сыныптастармен
жаман қарым-қатынас;
4. Баланы “бөліп
тастау”, өзін-өзі
көрсетуге мүмкіндік
бермеу
6 слайд
Үлкендер мен қоршаған
“ ”
оратадан өш алу
Бала өш алады :
өзінің мүмкіндігі мен қабілетіне сенімсіздігі;
өзін басқа біреулерімен салыстыру;
отбасында үнемі төмен ұстау;
Ажырасу кезінде ата-аннаның біреуінен
айырылу;
Отбасында өзінен де маңызды адамның пайда
болуы( 2-ші әке/ана, нәресте);
Ата-аналардың берген уәделерін
орындамауы;
Ата-ананың “екіжүзділігі” мен өтірігі;
Балаға деген махаббаттың аз болуы.
7 слайд
“ ” - Қиын ата анасы бар
отбасы
Мысалы, жалғыс
басты анаға өз
өмірін құруға бала
кедергі жасаушы.
Мұндай отбасында
рухани байланыс
болмайды, бір-
біріне суық
адамдар. • Ата-ананың сеніміне кіру
• Өзін ананың орнына қоя
отырып, түсінуге тырысу.
• Баласының тағдырына
қызығушылық оятту,
жауапкершілікті түсіндіру.
• Сыпайы түрде тәрбиедегі
кеткен олқылықтарды талдау
арқылы шешімін табу. Мұғалімнің міндеті:
8 слайд
Бақылауы жоқ отбасылар
Мұндай
отбасыларда
ата-аналарр
ішімдікке
салынған. Ата-
ананың баламен
жұмысы
болмайды. Бала
қараусыз
қалады. 1. Ата-анаға ішімдікке салынудың
балаға кері әсер беретінін түсіндіру.
2. Ата-анасы үшін баланың
ұялатындығына, ренішіне назар
аудару.
3. Отбасындағы беделі бар адамды
анықтау арқылы өмірді өзгертуге
тырысу.
4. Баланы көпшілік ортаға қосу,
қолдау көрсету, бақылау орнату. Мұғалімнің міндеті:
9 слайд
Ата-аналарының сауаттылығы төмен
отбасыларда
Ата-ана бала
тәрбиелеуде
педагогикалық
білімнен ада
қалған, мектеп
пен мұғалімнің
беделі мен
білімін жоққа
шығаратын. 1. Ата-аналармен
педагогикалық-құқықтық
оқулар ұйымдастыру: «дөңгелек
стол», тренингтер,
пікірталастар. Мектепке тарту
жұмысы.
2. Ата-ананың өз білімін
көтеруге ынталандыру.
3. Ата-ана санасына бала үшін
сауатты ата-ананың керектігін
жеткізу. Мұғалімнің міндеті:
10 слайд
Отбасында балаға көп талап қою арқылы қатыгездік
таныту
Отбасында
көп
жазаланатын
балалар
қатыгез,
кекшіл болып
өседі. • Ата-анаға баламен тең
дәрежжеде қатынас жасау
керектігін түсіндіру, күш
қолданудан бас тарту.
• Балаға құрметпен қарау.
• Шыдамдылық пен балаға
деген сенім – бала
тәрбиесіндегі маңызды құрал
екенін дәлелдеу. Мұғалімнің міндеті:
11 слайд
Материалдық құндылықтар бірінші орында тұратын
отбасылар
Мұндай
отбасындағы
балалар
өзімшіл, сараң
болып өседі.
Ата-ана оларды
қолдап отырады. • Отбасындағы негізгі
құндылықтарды түсіндіру
(материалдық емес рухани
жағынан байыту).
• Баланы рухани
құндылықтармен қызықтыру.
• Ата-аналар және баламен
кездескен жағдайда
материалдық құндылықтың
мәңгі емес екендігін
саналарына жеткізу. Мұғалімнің міндеті:
12 слайд
Қиындық туғызатын оқушылармен жеке
жұмыстың түрлері
1. Оқушының жеке басын, жанұясын жеке зерттеу;
2. Оқушының физиологиялық – психологиялық ерекшелігін
диагностика арқылы анықтау;
3. Қиын оқушылармен ақыл – кеңес, әңгімелесу, сырласу
жұмыстарын жүргізу;
4. Мектептің, сыныптың қоғамдық жұмыстарына белсенді түрде
араластыру;
5. Арнайы мамандармен (дәрігерлер, психолог, заң
қызметкерлерімен) кездестіру;
6. Арнайы комиссияларға апару;
7. Оқушыларға жауапты жұмыстар тапсыру;
8. Балаға ілтипатпен қарап, оның жағымды жақтарын ашуға
тырысу;
9. Сабаққа қатысуын жүйелі бақылау;
10. Ата – анасымен үнемі тығыз байланыста болып, ақыл – кеңес
беру.
13 слайд
Санада түрлі тәрбие міндеттерін сақтау қиындық туғызады
және түгел сақтау мүмкін емес. Біздің балаларымыз арлы
және мейірімді болса жеткілікті. Қалғанын өмір өзі ретке
келтіреді.
Мектептен, өмірден өз таңдауларын дұрыс жасайды.
Сухомлинский айтқандай:
«Олар өз-өздерін тәрбиелейді»
«Фундаменнті жоқ жерде үшінші немесе бесінші қабатты
тұрғызуға болмайды»
Симон Соловейчик
«Педагогика для всех» кітабынан
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз