Материалдар / Толқындардың интерференция және дифракция құбылысы

Толқындардың интерференция және дифракция құбылысы

Материал туралы қысқаша түсінік
Басқа жаратылыстану пәндерімен байланыс табиғатта бар жарықтың интерференция және дифракция құбылыстарымен таныстыра, анықтама формула , max, min шарттарымен қатар есептер шығара отырып білімін қалыптастыру.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Маусым 2019
1260
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Түркістан облыс. Ордабасы ауданы Шұбарсу ауылы “Ынтымақ” жалпы орта мектебі коммуналдық мемлекеттік мекемесінің физика пәнін

1 слайд
Түркістан облыс. Ордабасы ауданы Шұбарсу ауылы “Ынтымақ” жалпы орта мектебі коммуналдық мемлекеттік мекемесінің физика пәнінің мұғалімі Жансулу Сарсенбековна 11-сынып Сабақтың тақырыбы: Толқындардың интерференцияТолқындардың интерференция және дифракция құбылысыжәне дифракция құбылысы

1 слайд

Түркістан облыс. Ордабасы ауданы Шұбарсу ауылы “Ынтымақ” жалпы орта мектебі коммуналдық мемлекеттік мекемесінің физика пәнінің мұғалімі Жансулу Сарсенбековна 11-сынып Сабақтың тақырыбы: Толқындардың интерференцияТолқындардың интерференция және дифракция құбылысыжәне дифракция құбылысы

Сабақтың мақсаты: Білімділігі: Басқа жаратылыстану пәндерімен байланыс табиғатта бар жарықтың интерференция және д

2 слайд
Сабақтың мақсаты: Білімділігі: Басқа жаратылыстану пәндерімен байланыс табиғатта бар жарықтың интерференция және дифракция құбылыстарымен таныстыра, анықтама формула , max, min шарттарымен қатар есептер шығара отырып білімін қалыптастыру. Дамытушылығы: Физикалық тұрғыдан ойлау, сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерін дамыта отырып білім беру теориялық алған білімді франтальді сұрау кезеңде, тестілеу сындарында, топтық жұмыстарында дұрыс толық жауап беруге үйрету. Тәрбиелік: Оқушыларды шыдамдылыққа, дәлдікке, шапшаңдыққа, ұқыптылыққа, ұйымшылдыққа, достыққа, тәрбиелеу.

2 слайд

Сабақтың мақсаты: Білімділігі: Басқа жаратылыстану пәндерімен байланыс табиғатта бар жарықтың интерференция және дифракция құбылыстарымен таныстыра, анықтама формула , max, min шарттарымен қатар есептер шығара отырып білімін қалыптастыру. Дамытушылығы: Физикалық тұрғыдан ойлау, сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерін дамыта отырып білім беру теориялық алған білімді франтальді сұрау кезеңде, тестілеу сындарында, топтық жұмыстарында дұрыс толық жауап беруге үйрету. Тәрбиелік: Оқушыларды шыдамдылыққа, дәлдікке, шапшаңдыққа, ұқыптылыққа, ұйымшылдыққа, достыққа, тәрбиелеу.

Толқынды қозғалыстың қайсысына да болмасын интерференция және дифракция құбылыстары тән. Кеңістіктің әрбір нүктесінде қорытқы

3 слайд
Толқынды қозғалыстың қайсысына да болмасын интерференция және дифракция құбылыстары тән. Кеңістіктің әрбір нүктесінде қорытқы тербелістер амплитудаларының уақыт жөнінен тұрақты таралу тәртібі орнайтындай болып, екі немесе бірнеше толқынның қосылуы интерференция деп аталады.

3 слайд

Толқынды қозғалыстың қайсысына да болмасын интерференция және дифракция құбылыстары тән. Кеңістіктің әрбір нүктесінде қорытқы тербелістер амплитудаларының уақыт жөнінен тұрақты таралу тәртібі орнайтындай болып, екі немесе бірнеше толқынның қосылуы интерференция деп аталады.

Интерференция құбылысындағы max және min- дар шартына сәйкес қосылатын екі толқынның жол айырмасы

4 слайд
Интерференция құбылысындағы max және min- дар шартына сәйкес қосылатын екі толқынның жол айырмасы ұғымын қалыптастыру

4 слайд

Интерференция құбылысындағы max және min- дар шартына сәйкес қосылатын екі толқынның жол айырмасы ұғымын қалыптастыру

Интерференция болуының басты шартыИнтерференция болуының басты шарты - - толқын көздерінің когеренттік шартытолқын көздеріні

5 слайд
Интерференция болуының басты шартыИнтерференция болуының басты шарты - - толқын көздерінің когеренттік шартытолқын көздерінің когеренттік шарты  Орнықты интерференциялық көрініс шығарып алу үшін, толқын көздерінің а) тербеліс жиіліктері бірдей болуы қажет және олардың б) тербеліс фазалары өзара дәл келуі керек немесе уақытқа тәуелсіз тұрақты шама болып, қала беруі тиic .  Осы шарттарды қанағаттандыратын көздер когерентті көздер деп аталады. Когерентті толқындар қосылғанда ғана орнықты интерференциялық көрініс пайда болады.

5 слайд

Интерференция болуының басты шартыИнтерференция болуының басты шарты - - толқын көздерінің когеренттік шартытолқын көздерінің когеренттік шарты  Орнықты интерференциялық көрініс шығарып алу үшін, толқын көздерінің а) тербеліс жиіліктері бірдей болуы қажет және олардың б) тербеліс фазалары өзара дәл келуі керек немесе уақытқа тәуелсіз тұрақты шама болып, қала беруі тиic .  Осы шарттарды қанағаттандыратын көздер когерентті көздер деп аталады. Когерентті толқындар қосылғанда ғана орнықты интерференциялық көрініс пайда болады.

Максимумдар шарты: Егер ортаның берілген нүктесіндегі тербелістерді тудырат

6 слайд
Максимумдар шарты: Егер ортаның берілген нүктесіндегі тербелістерді тудыратын екі толқынның жол айырмасы бүтін санды толқын ұзындықтарына тең болса, онда сол нүктедегі тербеліс амплитудасы максимал болады. ∆d = kλ, мұндағы k=0, 1,2...

6 слайд

Максимумдар шарты: Егер ортаның берілген нүктесіндегі тербелістерді тудыратын екі толқынның жол айырмасы бүтін санды толқын ұзындықтарына тең болса, онда сол нүктедегі тербеліс амплитудасы максимал болады. ∆d = kλ, мұндағы k=0, 1,2...

Минимумдар шарты : Егер ортаның берілген нүктесіндегі тербелістерді тудыратын екі толқынның жолдарының айырмасы тақ санды жар

7 слайд
Минимумдар шарты : Егер ортаның берілген нүктесіндегі тербелістерді тудыратын екі толқынның жолдарының айырмасы тақ санды жарты толқын ұзындықтарына тең болса, онда сол нүктедегі тербеліс амплитудасы минимал болады: ∆d = (2k+1) λ /2, мұндағы k=0, 1,2...

7 слайд

Минимумдар шарты : Егер ортаның берілген нүктесіндегі тербелістерді тудыратын екі толқынның жолдарының айырмасы тақ санды жарты толқын ұзындықтарына тең болса, онда сол нүктедегі тербеліс амплитудасы минимал болады: ∆d = (2k+1) λ /2, мұндағы k=0, 1,2...

ГюйгенсГюйгенс - Френель- Френель принципі принципі Френель Гюйгенс принципін екінші реттік толқындардың интерференция и

8 слайд
ГюйгенсГюйгенс - Френель- Френель принципі принципі Френель Гюйгенс принципін екінші реттік толқындардың интерференция идеясымен біріктіріп барып, толқындық теорияны негіздеуде айтарлықтай табыстарға жетті. Френель идеясы бойынша кез келген уақыт мезетіндегі толқындық бет дегеніміз екінші реттік толқындарға жай ғана жанама бет емес, олардың интерференциялануының нәтижесі болып табылады.

8 слайд

ГюйгенсГюйгенс - Френель- Френель принципі принципі Френель Гюйгенс принципін екінші реттік толқындардың интерференция идеясымен біріктіріп барып, толқындық теорияны негіздеуде айтарлықтай табыстарға жетті. Френель идеясы бойынша кез келген уақыт мезетіндегі толқындық бет дегеніміз екінші реттік толқындарға жай ғана жанама бет емес, олардың интерференциялануының нәтижесі болып табылады.

Су бетіндегі толқындық құбылыстарды оқып Су бетіндегі толқындық құбылыстарды оқып үйренуге арналған құралдың жалпы көрінісіүйре

9 слайд
Су бетіндегі толқындық құбылыстарды оқып Су бетіндегі толқындық құбылыстарды оқып үйренуге арналған құралдың жалпы көрінісіүйренуге арналған құралдың жалпы көрінісі

9 слайд

Су бетіндегі толқындық құбылыстарды оқып Су бетіндегі толқындық құбылыстарды оқып үйренуге арналған құралдың жалпы көрінісіүйренуге арналған құралдың жалпы көрінісі

Т олқындық құбылыстарды оқып үйренуге арналған құралмен жасалған демонстрациялық тәжірибелерден, жиілік ~ 6- 7гц

10 слайд
Т олқындық құбылыстарды оқып үйренуге арналған құралмен жасалған демонстрациялық тәжірибелерден, жиілік ~ 6- 7гц

10 слайд

Т олқындық құбылыстарды оқып үйренуге арналған құралмен жасалған демонстрациялық тәжірибелерден, жиілік ~ 6- 7гц

Т олқындық құбылыстарды оқып үйренуге арналған құралмен жасалған тәжірибелерден, жиілік ~ 4- 5Гц

11 слайд
Т олқындық құбылыстарды оқып үйренуге арналған құралмен жасалған тәжірибелерден, жиілік ~ 4- 5Гц

11 слайд

Т олқындық құбылыстарды оқып үйренуге арналған құралмен жасалған тәжірибелерден, жиілік ~ 4- 5Гц

Т олқындық құбылыстарды оқып үйренуге арналған құралмен жасалған демонстрациялық тәжірибелерден. Интерференция құбылысы бақылан

12 слайд
Т олқындық құбылыстарды оқып үйренуге арналған құралмен жасалған демонстрациялық тәжірибелерден. Интерференция құбылысы бақыланады.

12 слайд

Т олқындық құбылыстарды оқып үйренуге арналған құралмен жасалған демонстрациялық тәжірибелерден. Интерференция құбылысы бақыланады.

Толқынды қозғалыстың қайсысына да болмасын интерференция және дифракция құбылыстары тән. Толқындардың түзу сызықты таралудан а

13 слайд
Толқынды қозғалыстың қайсысына да болмасын интерференция және дифракция құбылыстары тән. Толқындардың түзу сызықты таралудан ауытқуы немесе бөгеттерді орағытып өтуі дифракция деп аталады (difractus -лат- сынған).

13 слайд

Толқынды қозғалыстың қайсысына да болмасын интерференция және дифракция құбылыстары тән. Толқындардың түзу сызықты таралудан ауытқуы немесе бөгеттерді орағытып өтуі дифракция деп аталады (difractus -лат- сынған).

Түрлі бөгеттердегі механика лық толқындар дифракциясы Геометриялық көлеңке d > λ d ≥ λ d ≤ λd

14 слайд
Түрлі бөгеттердегі механика лық толқындар дифракциясы Геометриялық көлеңке d > λ d ≥ λ d ≤ λd

14 слайд

Түрлі бөгеттердегі механика лық толқындар дифракциясы Геометриялық көлеңке d > λ d ≥ λ d ≤ λd

Түрлі саңылаулардағы дифракция г.к . г.к . d > λ d ≥ λ d ≤ λ

15 слайд
Түрлі саңылаулардағы дифракция г.к . г.к . d > λ d ≥ λ d ≤ λ

15 слайд

Түрлі саңылаулардағы дифракция г.к . г.к . d > λ d ≥ λ d ≤ λ

X VII ғасырда физикада жарық туралы екі теория дамып, қалыптасты .  Ньютон (1643-1727): жарық дегеніміз жарық көзінен жан-

16 слайд
X VII ғасырда физикада жарық туралы екі теория дамып, қалыптасты .  Ньютон (1643-1727): жарық дегеніміз жарық көзінен жан- жаққа кететін бөлшектер- корпускулалар ағыны (зат тасымалы).  Гюйгенс (1629-1695): барлық денелердің ішіне өтетін ерекше гипотетикалык ортада — эфирде таралатын толқындар.

16 слайд

X VII ғасырда физикада жарық туралы екі теория дамып, қалыптасты .  Ньютон (1643-1727): жарық дегеніміз жарық көзінен жан- жаққа кететін бөлшектер- корпускулалар ағыны (зат тасымалы).  Гюйгенс (1629-1695): барлық денелердің ішіне өтетін ерекше гипотетикалык ортада — эфирде таралатын толқындар.

Ағылшын ғалымы Томас Юнг тұңғыш рет, біреуі жұқа қабықшаның сыртқы бетінен, екіншісі ішкі бетінен шағылған 1 мен 2 толқындард

17 слайд
Ағылшын ғалымы Томас Юнг тұңғыш рет, біреуі жұқа қабықшаның сыртқы бетінен, екіншісі ішкі бетінен шағылған 1 мен 2 толқындарды қосу арқылы, оның түстерін түсіндіру мүмкіндігі жөніндегі интерференция құбылысын ашқан данышпан ойға келді. Жұқа қабықшадағы интерференцияны түсіндіру

17 слайд

Ағылшын ғалымы Томас Юнг тұңғыш рет, біреуі жұқа қабықшаның сыртқы бетінен, екіншісі ішкі бетінен шағылған 1 мен 2 толқындарды қосу арқылы, оның түстерін түсіндіру мүмкіндігі жөніндегі интерференция құбылысын ашқан данышпан ойға келді. Жұқа қабықшадағы интерференцияны түсіндіру

Жұқа қабықшадағы интерференциялық көрініс

18 слайд
Жұқа қабықшадағы интерференциялық көрініс

18 слайд

Жұқа қабықшадағы интерференциялық көрініс

Элект р омагниттік тербеліс Элект ро магниттік толқын

19 слайд
Элект р омагниттік тербеліс Элект ро магниттік толқын

19 слайд

Элект р омагниттік тербеліс Элект ро магниттік толқын

Интерференция Дифракция

20 слайд
Интерференция Дифракция

20 слайд

Интерференция Дифракция

Үйге тапсырма § 4.3.Жарықтың интерференциясы Жоспары: 1.Жарық толқындарының таралауы 2.Жарықтың интерференциясы 3.Юнг әдісі 4.Ф

21 слайд
Үйге тапсырма § 4.3.Жарықтың интерференциясы Жоспары: 1.Жарық толқындарының таралауы 2.Жарықтың интерференциясы 3.Юнг әдісі 4.Френель әдістері 5.Ньютон сақиналары 6.Жарық интерференциясының тұрмыста қолданылуы Бағалау. Жеке топтардың орындарын белгілеу.

21 слайд

Үйге тапсырма § 4.3.Жарықтың интерференциясы Жоспары: 1.Жарық толқындарының таралауы 2.Жарықтың интерференциясы 3.Юнг әдісі 4.Френель әдістері 5.Ньютон сақиналары 6.Жарық интерференциясының тұрмыста қолданылуы Бағалау. Жеке топтардың орындарын белгілеу.

ДД ИИ ФФ РР АА КК ЦЦ ИИ ЯЯ 1.Жұпарды жасыра алмайсың 2. “Эврика” сөзінің авторы? 3. max , min шарттары бар толқындық құбылыс?

22 слайд
ДД ИИ ФФ РР АА КК ЦЦ ИИ ЯЯ 1.Жұпарды жасыра алмайсың 2. “Эврика” сөзінің авторы? 3. max , min шарттары бар толқындық құбылыс? 4.Электромагниттік тербелістерді тудыратын үлкен тізбектің шағын бөлігі? 5.Қысымның өлшем бірлігі? 6.Денеге әрекет етіп үдеу тудыратын физикалық шама? 7.Дене формасының өзгеруі? 8.Бетін қисық болса, өкпелеуге болмайтын оптикалық құрал? 9.Аспан денелерінің қозғалыс заңдылығын зерттейтін ғылым?

22 слайд

ДД ИИ ФФ РР АА КК ЦЦ ИИ ЯЯ 1.Жұпарды жасыра алмайсың 2. “Эврика” сөзінің авторы? 3. max , min шарттары бар толқындық құбылыс? 4.Электромагниттік тербелістерді тудыратын үлкен тізбектің шағын бөлігі? 5.Қысымның өлшем бірлігі? 6.Денеге әрекет етіп үдеу тудыратын физикалық шама? 7.Дене формасының өзгеруі? 8.Бетін қисық болса, өкпелеуге болмайтын оптикалық құрал? 9.Аспан денелерінің қозғалыс заңдылығын зерттейтін ғылым?

Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ