“Ұлттық біріңғай тестілеуге сеніммен барайық”
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
«Абай атындағы орта мектеп – гимназиясы мектепке дейінгі шағын
орталықпен» КММ
“ Ұлттық біріңғай
тестілеуге
сеніммен барайық”
Мектеп-гимназия психологы:
Ергебекова М.С
1 слайд
«Абай атындағы орта мектеп – гимназиясы мектепке дейінгі шағын орталықпен» КММ “ Ұлттық біріңғай тестілеуге сеніммен барайық” Мектеп-гимназия психологы: Ергебекова М.С
2 слайд
МақсатыМақсаты
::
білім алушының өзіне білім алушының өзіне
деген сенімділікті қалыптастыру, деген сенімділікті қалыптастыру,
пайдалы қарым-қатынас пайдалы қарым-қатынас
алгоритмін меңгерту. алгоритмін меңгерту.
2 слайд
МақсатыМақсаты :: білім алушының өзіне білім алушының өзіне деген сенімділікті қалыптастыру, деген сенімділікті қалыптастыру, пайдалы қарым-қатынас пайдалы қарым-қатынас алгоритмін меңгерту. алгоритмін меңгерту.
3 слайд
Емтиханға психологиялық дайындық Емтиханға психологиялық дайындық
((
оқушыларға арналғаноқушыларға арналған
))
•
Емтихан алдындағы қобалжу бұл – табиғи көрініс деп қарастыру керек.
•
Ол интенсивті ақыл-ой еңбегін құрайды. Кей кезде алғашқы қобалжу жақсы жауап беруге
әсерін тигізуі мүмкін.
•
Ешқашан емтиханнан құлау жайлы ойлауға өзіңе мүмкіндік берме. Керісінше, өзіне сенімді,
емтиханнан жақсы баға алған бейнені көз алдыңа елестет.
•
Емтиханға бірнеше күн қалғанда осы жайлы көріністі емтихан алдындағы коммисия
мүшелерін, өзіңнің қобалжуыңды ситуациялап көр. Мысалы, емтихан болып жатқан сыныпқа
қиындықпен кірем; емтихан сұрақтарын алып жатқанда қолым дірілдеп, таңдайым кеуіп кетеді;
т. б. Бірақ, емтихан сұрақтарын алып жауап беруге дайындалып жатқанда мені ештеңе
қызықтырмайды. Сосын емтихан алушыға барып, сұрақтың жүйесі бойынша сенімді жауап
берем.
•
•
Есіңде болсын емтихан алушыларда –адамдар. Оларда сұрақ мазмұнынан ауытқып түсінбей
қалуы мүмкін. Бірақ, олар емтихан тапсырушының дауыс ырғағына байланысты анықтап
отыруы мүмкін. Егер сұраққа жауап беру кезінде дауыс ырғағың сенімсіз, жай, монатонды
болып келсе , сен алатын бағаға әсер етуі мүмкін.
•
Түсіну керек: өзіңе сенімділік сана –сезім төңірегінен келеді, ол сенің емтиханға жақсы
дайындалып, барлық талаптарды орындай алатындығыңа байланысты. Сонымен өзіңнің
қобалжу сезіміңе жүгінбей, емтихан алдындағы дайындығың мен өз-өзіңді тексеруіңе сен.
3 слайд
Емтиханға психологиялық дайындық Емтиханға психологиялық дайындық (( оқушыларға арналғаноқушыларға арналған )) • Емтихан алдындағы қобалжу бұл – табиғи көрініс деп қарастыру керек. • Ол интенсивті ақыл-ой еңбегін құрайды. Кей кезде алғашқы қобалжу жақсы жауап беруге әсерін тигізуі мүмкін. • Ешқашан емтиханнан құлау жайлы ойлауға өзіңе мүмкіндік берме. Керісінше, өзіне сенімді, емтиханнан жақсы баға алған бейнені көз алдыңа елестет. • Емтиханға бірнеше күн қалғанда осы жайлы көріністі емтихан алдындағы коммисия мүшелерін, өзіңнің қобалжуыңды ситуациялап көр. Мысалы, емтихан болып жатқан сыныпқа қиындықпен кірем; емтихан сұрақтарын алып жатқанда қолым дірілдеп, таңдайым кеуіп кетеді; т. б. Бірақ, емтихан сұрақтарын алып жауап беруге дайындалып жатқанда мені ештеңе қызықтырмайды. Сосын емтихан алушыға барып, сұрақтың жүйесі бойынша сенімді жауап берем. • • Есіңде болсын емтихан алушыларда –адамдар. Оларда сұрақ мазмұнынан ауытқып түсінбей қалуы мүмкін. Бірақ, олар емтихан тапсырушының дауыс ырғағына байланысты анықтап отыруы мүмкін. Егер сұраққа жауап беру кезінде дауыс ырғағың сенімсіз, жай, монатонды болып келсе , сен алатын бағаға әсер етуі мүмкін. • Түсіну керек: өзіңе сенімділік сана –сезім төңірегінен келеді, ол сенің емтиханға жақсы дайындалып, барлық талаптарды орындай алатындығыңа байланысты. Сонымен өзіңнің қобалжу сезіміңе жүгінбей, емтихан алдындағы дайындығың мен өз-өзіңді тексеруіңе сен.
4 слайд
Ж а д н а м аЖ а д н а м а
мұғалімге арналғанмұғалімге арналған
ҰБТ –ға дайындық кезінде оқушыға қалай көмек көрсету керек?ҰБТ –ға дайындық кезінде оқушыға қалай көмек көрсету керек?
•
Егер оқушыда емтиханнан өте алмаймын деген қорқынышы басым бол бастаса, сіз оған еш қандай
жамандық жайлы ойлауға болмайтынын ескертіңіз. Оған емтихан уақытындағы сұрақтардың қарапайым
екенін түсіндіріңіз. Оның көз алдына өзіне сенімді, ойы жинақы емтихан уақытында барлық сұрақтардан
қателеспей, орнықты жауап беретін бейнені қалыптастыруға тырысыңыз. Оқушыңызға емтиханнан өте
алмай қалу қорқынышы оған қобалжу және емтиханға деген дайындық ынтасын төмендететін жағдай алып
келетінін ескерту қажет.
•
Сіздің бітіруші оқушыңыз өз қорқынышынан арыла алмайтын жағдайға жетсе, ең тиімдісі –қорқыту әдісін
пайдаланыңыз. Бұл жаттығумен екеуіңізде шұғылданғаныңыз жөн. Бір –біріңізді қорқытыңыз. Бұл әдіс
сіздерге, қорқу іс жүзінде тіпті де қиын емес екенін түсіндіреді. Егер оқушыңызда емтихан алдындағы толқу
сезімі болмаса, бұл да жақсы емес. Емтихан кезінде барлық толқу,қобалжу жағдайы жақсы қорытындыға
кері әсерін тигізуі де мүмкін.
•
Егер емтихан уақытында экзаменаторды оқушыңыз өзінің жауы деп қарайтын болса, бұл жақсылыққа
әкелмейді. Оған экзаменаторда өзі секілді емтихан тапсырып. Бұл сыналудан өткен кісі екенін түсіндіру
керек. Қатал, объективті болу экзаменатордың әрекеті болады деп түсіндіру керек.
•
Емтиханға дайныдалудың өзіңіз білетін әдісін айтыңыз. Бұл оның білім жинақтау әрекетіне көмек болады.
•
Оқушылармен бірге көлемді конспект жазу мен оқудың әдістерін құрастырыңыз.
•
Дем алу ішкі жан дүниеңді тыныштандырып, зейінің мен есіңді жақсартады. Дем алып дамылдауға тыныс
алу жаттығулары мен аутотренинг жаттығулары көмектеседі. Ең алдымен бұл жаттығуларды өзіңіз үйреніп,
сосын оқушыларға үйретуіңізге болады.Бұл секілді жаттығуларды бақылау жұмысы барысында бастамас
бұрын өткізуіңізге болады.
4 слайд
Ж а д н а м аЖ а д н а м а мұғалімге арналғанмұғалімге арналған ҰБТ –ға дайындық кезінде оқушыға қалай көмек көрсету керек?ҰБТ –ға дайындық кезінде оқушыға қалай көмек көрсету керек? • Егер оқушыда емтиханнан өте алмаймын деген қорқынышы басым бол бастаса, сіз оған еш қандай жамандық жайлы ойлауға болмайтынын ескертіңіз. Оған емтихан уақытындағы сұрақтардың қарапайым екенін түсіндіріңіз. Оның көз алдына өзіне сенімді, ойы жинақы емтихан уақытында барлық сұрақтардан қателеспей, орнықты жауап беретін бейнені қалыптастыруға тырысыңыз. Оқушыңызға емтиханнан өте алмай қалу қорқынышы оған қобалжу және емтиханға деген дайындық ынтасын төмендететін жағдай алып келетінін ескерту қажет. • Сіздің бітіруші оқушыңыз өз қорқынышынан арыла алмайтын жағдайға жетсе, ең тиімдісі –қорқыту әдісін пайдаланыңыз. Бұл жаттығумен екеуіңізде шұғылданғаныңыз жөн. Бір –біріңізді қорқытыңыз. Бұл әдіс сіздерге, қорқу іс жүзінде тіпті де қиын емес екенін түсіндіреді. Егер оқушыңызда емтихан алдындағы толқу сезімі болмаса, бұл да жақсы емес. Емтихан кезінде барлық толқу,қобалжу жағдайы жақсы қорытындыға кері әсерін тигізуі де мүмкін. • Егер емтихан уақытында экзаменаторды оқушыңыз өзінің жауы деп қарайтын болса, бұл жақсылыққа әкелмейді. Оған экзаменаторда өзі секілді емтихан тапсырып. Бұл сыналудан өткен кісі екенін түсіндіру керек. Қатал, объективті болу экзаменатордың әрекеті болады деп түсіндіру керек. • Емтиханға дайныдалудың өзіңіз білетін әдісін айтыңыз. Бұл оның білім жинақтау әрекетіне көмек болады. • Оқушылармен бірге көлемді конспект жазу мен оқудың әдістерін құрастырыңыз. • Дем алу ішкі жан дүниеңді тыныштандырып, зейінің мен есіңді жақсартады. Дем алып дамылдауға тыныс алу жаттығулары мен аутотренинг жаттығулары көмектеседі. Ең алдымен бұл жаттығуларды өзіңіз үйреніп, сосын оқушыларға үйретуіңізге болады.Бұл секілді жаттығуларды бақылау жұмысы барысында бастамас бұрын өткізуіңізге болады.
5 слайд
Ата- аналар өз балаларына емтиханды жақсы тапсыру үшін қалай Ата- аналар өз балаларына емтиханды жақсы тапсыру үшін қалай
көмектесе алады.көмектесе алады.
•
Үлкендердің көмегі өте қажет, емтихан тапсырушы үшін психологиялық дайындық қиын жағдайдан
шығуға көмектеседі.
•
Емтихан тапсырар алдынан бірнеше уақыт өз балаңыздан қандай пән ол үшін қиынырақ екенін
сұраңыз, ол неге олай? Бұл информация оған қандай пәнді оқудан бастау керек, қандай пән көп
уақытын алатынын анықтап, жоспар құруына көмектеседі. Балаңызбен бірге оның емтиханға
дайындалу уақытын белгілеңіз. Қиын материалды бұрын, оңай материалды соңынан дайындалу
керек екенін айтыңыз.
•
Балаңызбен бірге емтихан сұрақтарын оқуыңызға болады. Егер кейбір пәндер бөлімін ұмытып
қалсаңыз ол жайлы айтудан ұялмаңыз. Ол қайта сізді осы бөлімдер жайында айтып, есңізге
түсіргені жақсы. Ол көп материалды айтып үлгірсе, ол өте жақсы.
•
Шпаргалка жайында әңгімелеңіз, оның жақсы немесе жаман жақтарын ескертіңіз. Емтихан
барысында шпаргалканың көмегі болады, тек ол балаңыздың қолымен жазылған болса.
•
Емтиханға дайындық кезінде балаңыздың қысқа уақыт дем алуын қадағалаңыз. Дем алу -бұл
шаршаудың алдын алатын шара екенін түсіндіріңіз. Балаңыз стимулятор заттардан (кофе, қатты
қызыл шай) аулақ болғаны жақсы. Радио немес теледидар қосылып тұрған бөлмеде емтиханға
дайындалу, зейінін кітапқа шоғырландыруына зиянын тигізеді. Егер оқушы музыка тыңдап,
дайындалуды сұраса, сөзі жоқ жай музыка тыңдауға рұқсат беруге болады.
•
Емтиханға дайындық кезінде баланың көзі көп шаршайды. Егер көз шаршаса, организмде
шаршайды. Сол үшін емтихан уақытында берілген тапсырманы орындай алмай қалуы да мүмкін.
Ол үшін мынандай жаттығулар орындауға болады:
–
Кезекпе кезек көзіңмен жоғары –төмен (25 секунд), солға –оңға (15 секунд) қара;
–
Көзіңмен өз аты-жөніңді жаз;
–
Кезек-кезек көз жанарыңды жойылған затқа шоғырландыр,(25секунд), кейін алдыңдағы қағаз бетіне көңіл аудар
(20 секунд) ;
–
Сағат бағытымен тік төртбұрыш, үшбұрыш суретін сал, кейін қарсы бағытта қайтала;
5 слайд
Ата- аналар өз балаларына емтиханды жақсы тапсыру үшін қалай Ата- аналар өз балаларына емтиханды жақсы тапсыру үшін қалай көмектесе алады.көмектесе алады. • Үлкендердің көмегі өте қажет, емтихан тапсырушы үшін психологиялық дайындық қиын жағдайдан шығуға көмектеседі. • Емтихан тапсырар алдынан бірнеше уақыт өз балаңыздан қандай пән ол үшін қиынырақ екенін сұраңыз, ол неге олай? Бұл информация оған қандай пәнді оқудан бастау керек, қандай пән көп уақытын алатынын анықтап, жоспар құруына көмектеседі. Балаңызбен бірге оның емтиханға дайындалу уақытын белгілеңіз. Қиын материалды бұрын, оңай материалды соңынан дайындалу керек екенін айтыңыз. • Балаңызбен бірге емтихан сұрақтарын оқуыңызға болады. Егер кейбір пәндер бөлімін ұмытып қалсаңыз ол жайлы айтудан ұялмаңыз. Ол қайта сізді осы бөлімдер жайында айтып, есңізге түсіргені жақсы. Ол көп материалды айтып үлгірсе, ол өте жақсы. • Шпаргалка жайында әңгімелеңіз, оның жақсы немесе жаман жақтарын ескертіңіз. Емтихан барысында шпаргалканың көмегі болады, тек ол балаңыздың қолымен жазылған болса. • Емтиханға дайындық кезінде балаңыздың қысқа уақыт дем алуын қадағалаңыз. Дем алу -бұл шаршаудың алдын алатын шара екенін түсіндіріңіз. Балаңыз стимулятор заттардан (кофе, қатты қызыл шай) аулақ болғаны жақсы. Радио немес теледидар қосылып тұрған бөлмеде емтиханға дайындалу, зейінін кітапқа шоғырландыруына зиянын тигізеді. Егер оқушы музыка тыңдап, дайындалуды сұраса, сөзі жоқ жай музыка тыңдауға рұқсат беруге болады. • Емтиханға дайындық кезінде баланың көзі көп шаршайды. Егер көз шаршаса, организмде шаршайды. Сол үшін емтихан уақытында берілген тапсырманы орындай алмай қалуы да мүмкін. Ол үшін мынандай жаттығулар орындауға болады: – Кезекпе кезек көзіңмен жоғары –төмен (25 секунд), солға –оңға (15 секунд) қара; – Көзіңмен өз аты-жөніңді жаз; – Кезек-кезек көз жанарыңды жойылған затқа шоғырландыр,(25секунд), кейін алдыңдағы қағаз бетіне көңіл аудар (20 секунд) ; – Сағат бағытымен тік төртбұрыш, үшбұрыш суретін сал, кейін қарсы бағытта қайтала;