XIX ғасырдағы мәдениеттің дамуы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
X I X Ғ А С Ы Р Д А Ғ Ы
М Ә Д Е Н И Е Т Т І Ң
Д А М У Ы .
7.2.1.1 салт-дәстүрлер мен әдет-ғұрыптардың
құндылықтары мен маңыздылығын анықтау.
Зерттеу сұрағы: неге XIX ғасыр қазақ
халқының дәстүрлі музыка өнерінің гүлденген
дәуірі деп саналды?
1 слайд
X I X Ғ А С Ы Р Д А Ғ Ы М Ә Д Е Н И Е Т Т І Ң Д А М У Ы . 7.2.1.1 салт-дәстүрлер мен әдет-ғұрыптардың құндылықтары мен маңыздылығын анықтау. Зерттеу сұрағы: неге XIX ғасыр қазақ халқының дәстүрлі музыка өнерінің гүлденген дәуірі деп саналды?
2 слайд
Көптеген ғасырлардың барысында қазақтардың
өзіндік бірегей әдет-ғұрыптары мен салт-дәстүрлері
қалыптасты. XVIII ғасыр мен XX ғасырдың бас
кезінде оның бірқатарын Ресей әкімшілігінің
өкілдері, орыс және шетел ғалымдары, саяхатшылар
айқын байқап, жазып қалдырды. Бұл жөнінде XIX
ғасырдың аяқ кезінде Ресей зерттеушісі Виктор фон
Герн былай деп жазған болатын: «Жалпы алғанда,
қазақтар осы уақытқа дейін жылы жүзділігімен,
қайырымды ақкөңілділігімен және қонақжайяылық
қасиетімен таңғалдырады. Мұның өзі олардың
сүйегіне ежелден сіңіп кеткен керемет асыл қасиет».
2 слайд
Көптеген ғасырлардың барысында қазақтардың өзіндік бірегей әдет-ғұрыптары мен салт-дәстүрлері қалыптасты. XVIII ғасыр мен XX ғасырдың бас кезінде оның бірқатарын Ресей әкімшілігінің өкілдері, орыс және шетел ғалымдары, саяхатшылар айқын байқап, жазып қалдырды. Бұл жөнінде XIX ғасырдың аяқ кезінде Ресей зерттеушісі Виктор фон Герн былай деп жазған болатын: «Жалпы алғанда, қазақтар осы уақытқа дейін жылы жүзділігімен, қайырымды ақкөңілділігімен және қонақжайяылық қасиетімен таңғалдырады. Мұның өзі олардың сүйегіне ежелден сіңіп кеткен керемет асыл қасиет».
3 слайд
БАТА БЕРУ
Қазақтарда бата беру әдет-ғұрпы кеңінен етек
алды. Ол әрбір іске кірісер алдында міндетті
саналатын. Бата поэтикалық тілмен жалпы
жұртқа қарап тұрып беріледі. Онда бата беруші
адам езгелерге ізгі жақсылық, табыс тілейді
Батаны жасы үлкен адам немесе жолы үлкен
қонақ беруі тиіс. Бата беруші Жаратушы
Алладан бақытты өмір, материалдық байлық,
әрбір істе табысты болуын тілейді. Бата екі
қолды ілгері қарай жоғары созып, екі алақанды
өзінің жүзіне қарата бұрып тұрып беріледі. Бата
беру «әумин» деген сөзбен аяқталады .
3 слайд
БАТА БЕРУ Қазақтарда бата беру әдет-ғұрпы кеңінен етек алды. Ол әрбір іске кірісер алдында міндетті саналатын. Бата поэтикалық тілмен жалпы жұртқа қарап тұрып беріледі. Онда бата беруші адам езгелерге ізгі жақсылық, табыс тілейді Батаны жасы үлкен адам немесе жолы үлкен қонақ беруі тиіс. Бата беруші Жаратушы Алладан бақытты өмір, материалдық байлық, әрбір істе табысты болуын тілейді. Бата екі қолды ілгері қарай жоғары созып, екі алақанды өзінің жүзіне қарата бұрып тұрып беріледі. Бата беру «әумин» деген сөзбен аяқталады .
4 слайд
ҚОНАҚАСЫ
БЕРУ
Қонақасы – қонаққа
арналған дәм, мәзір.
Дәстүрлі қазақ қоғамында
үйге тосын келген немесе
арнайы шақырылған
қонақтың қадір-құрметіне,
жас мөлшері мен туыстық
қатынасына қарай
сойылған малдың
мүшелерінен сыбағалы
табақ тартады
4 слайд
ҚОНАҚАСЫ БЕРУ Қонақасы – қонаққа арналған дәм, мәзір. Дәстүрлі қазақ қоғамында үйге тосын келген немесе арнайы шақырылған қонақтың қадір-құрметіне, жас мөлшері мен туыстық қатынасына қарай сойылған малдың мүшелерінен сыбағалы табақ тартады
5 слайд
5 слайд
6 слайд
6 слайд
7 слайд
Тұсаукесер – сәби қаз тұрғаннан кейін
тез жүріп кетсін деген тілекпен
жасалатын ғұрып, ырым.
Ол үшін арнайы ала жіп дайындалады.
Бұл ала жіп аттамасын деген ұғымнан
шыққан. Сол жіппен баланың аяғын
тұсап, оны жүріс-тұрысы ширақ әйелге
қидырады. Сүріншек, жайбасар
адамдарға баланың тұсауын
кестірмейді. Тұсауы кесілген баланы
қолынан ұстап жүгіртеді, шашу
шашылады. Баланың ата-анасы тұсау
кесушіге кәдесін береді. Тұсау кесу
тойының негізгі жабдықтары 1,5 м ала
жіп, өткір қайшы немесе пышақ .
7 слайд
Тұсаукесер – сәби қаз тұрғаннан кейін тез жүріп кетсін деген тілекпен жасалатын ғұрып, ырым. Ол үшін арнайы ала жіп дайындалады. Бұл ала жіп аттамасын деген ұғымнан шыққан. Сол жіппен баланың аяғын тұсап, оны жүріс-тұрысы ширақ әйелге қидырады. Сүріншек, жайбасар адамдарға баланың тұсауын кестірмейді. Тұсауы кесілген баланы қолынан ұстап жүгіртеді, шашу шашылады. Баланың ата-анасы тұсау кесушіге кәдесін береді. Тұсау кесу тойының негізгі жабдықтары 1,5 м ала жіп, өткір қайшы немесе пышақ .
8 слайд
8 слайд
9 слайд
СЫҢСУ
Вставка рисунка Сыңсу - қыз ұзату дәстүріне
байланысты туған тұрмыс-салт
жырларының бірі.
Бұл - қыздың ұзатылар алдындағы
ел-жүртымен, ағайын-туыс,
құрбы-құрдастарымен, туып-
өскен жерімен қоштасуы ретінде
айтылады. Сыңсуды ұзатылатын
кыздың сіңлілерімен не
жеңгелерімен үй-үйді аралай
жүріп белгілі әуенмен айтатын
болған.
9 слайд
СЫҢСУ Вставка рисунка Сыңсу - қыз ұзату дәстүріне байланысты туған тұрмыс-салт жырларының бірі. Бұл - қыздың ұзатылар алдындағы ел-жүртымен, ағайын-туыс, құрбы-құрдастарымен, туып- өскен жерімен қоштасуы ретінде айтылады. Сыңсуды ұзатылатын кыздың сіңлілерімен не жеңгелерімен үй-үйді аралай жүріп белгілі әуенмен айтатын болған.
10 слайд
БЕТАШАР
Беташар — қазақтың келін түсіргенде
жасалатын салтының бірі. Шаңыраққа жаңа
түскен келінге ата-енесін, үй-ішін
таныстырады, қандай туысқандық
жақындығы бар екенін, беделін, қадір-
қасиетін шебер тілімен жеткізіп,
әрқайсысына жеке-жеке сәлем жасатады.
Сәлем алған адам жас келінге беретін сый-
сыяпатын атайды. Мысалы, сол шаңыраққа
жақын ауқатты туыстары құлынды бие, енді
біреулері отауға тігетін киіз үй, т.б. берген.
Дәстүр бойынша, жаңа түскен келінді
беташар жоралғысы жасалмастан бұрын
қыз-келіншектерден басқа ешкім көрмеген.
10 слайд
БЕТАШАР Беташар — қазақтың келін түсіргенде жасалатын салтының бірі. Шаңыраққа жаңа түскен келінге ата-енесін, үй-ішін таныстырады, қандай туысқандық жақындығы бар екенін, беделін, қадір- қасиетін шебер тілімен жеткізіп, әрқайсысына жеке-жеке сәлем жасатады. Сәлем алған адам жас келінге беретін сый- сыяпатын атайды. Мысалы, сол шаңыраққа жақын ауқатты туыстары құлынды бие, енді біреулері отауға тігетін киіз үй, т.б. берген. Дәстүр бойынша, жаңа түскен келінді беташар жоралғысы жасалмастан бұрын қыз-келіншектерден басқа ешкім көрмеген.