Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
10 сынып бойынша кәсіпкерлік және бизнестен 1 тоқсанның сабақ жоспары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Бекітемін
Бөлім |
Экономикалық құбылыс ретіндегі кәсіпкерлік |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Педагогтың аты жөні |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Күні |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сынып: 10 сабақ 1 |
Қатысқан оқушы саны: |
Қатыспаған оқушы саны: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
Кәсіпкерлікке кіріспе |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
10.1.1.1. Жеке кәсіпкер, бизнесмен, қажеттілік, игілік түсініктерін түсінеді. 10.1.1.2. Кәсіпкерліктің пәнін, мақсатары мен міндеттерін түсінеді. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың мақсаты: |
Қолайлы жағдай туғызу. Оқушылардың өздігінен: - «жеке кәсіпкер», «бизнесмен», «қажеттілік», «игілік» түсініктерн түсінуіне;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Құндылықтарды дарыту |
ЕҢБЕКҚОРЛЫҚ ЖӘНЕ КӘСІБИ БІЛІКТІЛІК өзін-өзі ұйымдастыру, міндеттерге басымдық беру, жұмыс уақытын жоспарлау; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ барысы |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың кезеңі |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Басы 5 минут |
Оқушылармен амандасып бүгінгі сабақта олар өмірдің жеке стратегиясын талдап, оны құру ережелері мен принциптерімен танысатынын хабарлаймын. «Еңбекқорлық және кәсіби
біліктілік» тақырыбында ой
қозғау.
Мысалы, 1-топ: «Бизнес»; 2-топ: «Экономика»; 3-топ: «Кәсіпорын».
Біздің бірінші сабақ «Кәсіпкерлікке кіріспе» тақырыбынан басталады. Ол үшін: Кәсіпкер деген кім? Бизнес деген не? сұрақтарына жауап іздеп көрейік. Мұғалім оқушылардың жауаптарын тыңдайды, оларды толықтырады. |
Оқушылар құндылық туралы мақал-мәтел, өлең шумақтарын айтады. Оқушылар бір-біріне бұрылып, алдында тұрңан оқушыңа сәттілік тілейді. Сынып үш топқа бөлінеді. Әр топ өздерінің басшысын және топтың атауын таңдайды. Жұптасқан оқушылар сұрақтарды талқылайды, пікір алмасады. Жеке оқушылардың жауаптарына ауызша түрде пікірін айтады немесе түзетеді. |
Мадақтау |
Кәсіпкерлік және бизнес не гіздері. 11-сы ныпқа арналған оқулық. 2 бөлім |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың ортасы Тақырыпты өз бетімен меңгеру (15 минут) Топтық жұмыс 10 минут Сергіту сәті. 3 минут 10 минут |
Мұғалімнің сөзі: Балалар, тақырыпта берілген мәтіннің соңындағы сұрақтарға сіздер оқулықтағы мәтіннен жауап іздеу арқылы жаға тақырыпты өздеріңіз меңгере аласыздар. Сабақ барысында ұйымдастырылған топтық жұмыста тақырыптың мазмұнын зерттеп, талқылап, талдау жасап, оны іс жүзінде бекіту керек. Енді сабақты бастайық, барлықтарыңызға сәттілік тілеймін!
2. Карточкалармен жұмыс. Кәсіпкер болудағы өздеріңіздің мүмкіндіктеріңізді бағалау үшін кестеден (карточкалардан) өзіңіз игеріп кете алатын кәсіпкерліктің кемшіліктерімен артықшылыұтарын белгілеңіздер. Кәсіпкерліктің артықшылықтары
Кәсіпкерліктің кемшіліктері
Кәсіпке өзі салық, ақылы демалыс жалақыларын төлеп, басқа да пайда болатын көптеген шығындарды есептеуі керек. 2.«Ойланайық, талқылайық» дағдысы. 1. Топтық жұмыс. Топтарға бөлініп сұрақтарға жауап беріңіздер Бизнес тобы: 1) Неліктен кәсіпкердің басқа жұмыс жасауына мүмкіндігі жоқ? 2) Неліктен кәсіпкерлерді өзін-өзі жұмыспен қамтығандар деп айтады? Экономика тобы: 1) Кәсіпкердің бизнесменнен маңызды ерекшелігі неде? Кәсіпорын тобы: 1) Неліктен кәсіпкерлік жұмыстарды орындаудың дұрыс жолы болып табылады? 2. Кітапта берілген танымал бизнес-тренер Роберт Киийосакидің пікіріне қосымша ретінде болашақ кәсіпкерге тағы қандай әрекеттер керек екендігін талқылаңдар 3. «Талдап, салыстырайық» дағдысы. Топтық жұмыс. 5-6 адамнан бөлініп, Нарықтық экономика еркін кәсіпкерлікті қолдайды тапсырмасын орындаңыздар Кәсіпкерлік қызметтің ерекшеліктерін талдаңыздар. Бизнес тобы:
Экономика тобы:
Кәсіпорын тобы:
Жеті шырық жаттығуы ( жақсы баяу музыкамен орындалады) Ыңғайлы отырып, көзіңізді жұмыңыз, терең демалыңыз. Сізден шамалы бір метр қашықтықта жеті жанып тұрған шырық бар екенін елестетіп көріңіз....мүмкіндігінше баяу, терең дем алаңыз.Енді осы шырақтардың біреуін өшіру қажет деп ойлап көріңіз. Деміңізді толығымен шығарып, оның бағытына қарай барынша үрлеңіз. Шырақ жалыны дірілдеп барып өшеді... Сіз қайтадан баяу тыныс алып, қалған алты шырақты біртіндеп үрлеп өшіресіз. 5.«Қолданып көрейік» дағдысы.Кәсіпкерлердің қызмет түрлерін анықтаңыздар. Бос ұяшықтарды толтырыңыздар
6.«Ой бөлісейік» дағдысы. Пікір алмасу. «Шеңбер бойымен сұрақ қою» стратегиясы қолданылады (топтық жұмыс) Жалдамалы жұмысшының, кәсіпкердің бизнесменнің қызмет түрлеріне үш мысал келтіріңіз. Пікірлеріңізді дәлелдеңіздер. Жауаптар нұсқасы: жалдамалы жұмысшы: мектеп директоры, сатушы, дәрігер; кәсіпкер: жекеменшік мектеп (дүкен, дәріхана) басшылары; бизнесмен: жекеменшік мектептер (дүкендер, дәріханалар) иесі. Шығармашылық тапсырма. Кәсіпкердің қасиеттері туралы ойланыңыздар:
Әлсіз тұстарыңызды талдап, күшті тұстарыңызды пайдаланып, олардың орнын қалай толтыруға болатынын жазыңыздар. |
Оқушылар сұрақтарға жауап береді, тапсырманы орындайды Оқушылар сұрақтарға жауап береді, мұғаліммен бірге талқылайды, дәптеріне негізге идеяларды жазады.
Оқушылар сұрақтарға жауап береді.
Оқушылар бірігіп тапсырма орындайды. Оқушылар кестені толтырады. Оқушылар сергіу сәтін жасайды. Оқушылар тапсырма орындайды.
Оқушылар бір- біріне сұрақ қояды.
Оқушылар тапсырма орындайды.
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың соңы 2 минут |
Көңіл-күй мен эмоционалды сезім рефлексиясы: Партадағы көршіңе арналған сөйлемді таңда: - Жарайсың, - Мен сабақтағы жұмысыңа ризамын, - Өзіңді бүгінгі сабақта одан да жақсы көрсетуіңе болар еді |
Оқушылар кері байланыс береді |
|
|
Бекітемін
Бөлім |
Экономикалық құбылыс ретіндегі кәсіпкерлік |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Педагогтың аты жөні |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Күні |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сынып: 10 сабақ 2 |
Қатысқан оқушы саны: |
Қатыспаған оқушы саны: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
Қазақстан экономикасына тарихи экскурс |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
10.1.2.1.Қазақстан Республикасындағы кәсіпкерліктің тарихын талдай біледі 10.1.2.2.Экономикадағы кәсіпкерліктің мағынасын түсінеді 10.1.2.3.Микроэкономика мен макроэкономика арасындағы айырмашылықты түсінеді |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың мақсаты: |
Қолайлы жағдай туғызу. Оқушылардың өздігінен:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Құндылықтарды дарыту |
ЕҢБЕКҚОРЛЫҚ ЖӘНЕ КӘСІБИ БІЛІКТІЛІК
дамуға және оқуға үнемі ұмтылу; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ барысы |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың кезеңі |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Басы |
Мұғалім оқушылармен
амандасады. «Еңбекқорлық және кәсіби
біліктілік» тақырыбында ой
қозғау.
Мұғалім: Кәсіпкерлік, жалдамалы жұмысшы және бизнес арасындағы айырмашылықты естеріңе түсіріңдер. 1-топ:« Бизнесмен»..... 2-топ:« Кәсіпкер».... 3-топ: «Жалдамалы жұмысшы»..... Мұғалім оқушылармен бірге сабақтың тақырыбын нақтылайды. Оқушылар оның мақсат, міндеттерін болжайды. |
Оқушылар мұғалімнің сұрақтарына жауап береді. Ой қозғайды, ойларын айтады. |
Мадақ
тау |
Кәсіпкерлік және бизнес не гіздері. 11-сы ныпқа арналған оқулық. 2 бөлім |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың ортасы |
Мұғалімнің сөзі: Балалар, тақырыпта берілген мәтіннің соңындағы сұрақтарға сіздер оқулықтағы мәтіннен жауап іздеу арқылы жаңа тақырыпты өздеріңіз меңгере аласызыздар. Сабақ барысында ұйымдастырылған топтық жұмыста тақырыптың мазмұнын зерттеп, талқылап, талдау жасап, оны іс жүзінде бекіту керек. Енді сабақты бастайық, барлықтарыңызға сәттілік тілеймін!
1.Дағдарыс кезінде халық қандай өнімді сатып алуды тоқтатпайды? 2.Кәсіпкерлік қызмет қандай түрлерге бөлінеді? 3. Өндірістік қызмет дегеніміз не? 4.Кеңес беру қызметі дегеніміз не? 5.Қазақстан Республикасының тәуелсіздігінің алғашқы жылдарында кеңінен таралған кәсіпкерліктің түрі қандай? Оқушылар сұрақтарға жауап береді, мұғаліммен бірге талқылайды, дәптеріне негізгі идеяларды жазады. 2.«Ойланайық, талқылайық» дағдысы.«Джигсо» әдісі бойынша топтық жұмыс 1.Неліктен кәсіпкерлер тұрғындардың өміріне қолайылық пен ыңғайлылық әкеледі? 2.Неге кәсіпкерліктің дамуы мемлекет үшін өте пайдалы? 3.Неліктен кәсіпкер нарықтың ең белсенді қатысушысы? 4.Неліктен кәсіпкер дағдарыс жағдайында тұрақтылығын сақтап қала алады? « Джигсо» әдісі бойынша оқушылар тапсырманы талдайды, бір-біріне түсіндіреді. Мұғалім әрбір тапсырма бойынша ауызша нұсқаулар береді, топта жасаланған жұмыстаң барысын тексереді. 3.«Талдап, салыстырайық» дағдысы. «Пікірталас» әдісін пайдаланып, тапсырмаларды орындаңыздар 1.Тауарлар, қызмет көрсету және жұмыстар арасындағы ұқсастықты атаңыздар. 2.Кәсіпкерлік қызметтің барлық түрлерінің арасындағы ортақ элементті табыңыздар. 3.Тақырыптың негізгі идеясы қандай? 4.«Дәптерге орындайық» дағдысы. Оқушылар кестені толтырады.Іс-әрекеттердің дами бастау кезеңдерін таңбасымен белгілеңіздер
«Жеті шырық» жаттығуы ( жақсы баяу музыкамен орындалады) Ыңғайлы отырып, көзіңізді жұмыңыз, терең демалыңыз. Сізден шамалы бір метр қашықтықта жеті жанып тұрған шырық бар екенін елестетіп көріңіз....мүмкіндігінше баяу, терең дем алаңыз. Енді осы шырақтардың біреуін өшіру қажет деп ойлап көріңіз. Деміңізді толығымен шығарып, оның бағытына қарай барынша үрлеңіз. Шырақ жалыны дірілдеп барып өшеді... Сіз қайтадан баяу тыныс алып, қалған алты шырақты біртіндеп үрлеп өшіресіз. 5.«Қолданып көрейік» дағдысы.Төменде көрсетілген қызмет түрлерін сипаттаңдар
6.«Ой бөлісейік» дағдысы. «Миға шабуыл» әдісі бойынша пікір алмасу. Серік пен Берік- жанармай құятын бекеттердің иелері. Екі бекетте қаланаң шетінде тас жолдың жанында орналасқан. Қазір олар жанармайды бірдей бағамен сатады. Бұл қалада басқа жанар май құю орындары жоқ. Оқулықта берілген 1), 2), 3) сұрақтарына жауап береді.Оқушылар өз пікірлерімен бөліседі, бірақ пікір бағаланбайды. Шығармашылық тапсырма. 1.Кәсіпкерлік қызметтің қай түрімен айналысатын едіңіздер? 2.Өндірістік, коммерциялық, қаржылық және консалтингтік қызмет түрлеріне мысалдар келтіріңдер. |
Оқушылар тапсырманы
орындайды
Оқушылар неге осылай ойлайтынын түсіндіру керек. 3 тапсырманы талдайды |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың соңы |
Көңіл-күй мен эмоционалды сезім рефлексиясы: Партадағы көршіңе арналған сөйлемді таңда: - Жарайсың, - Мен сабақтағы жұмысыңа ризамын, - Өзіңді бүгінгі сабақта одан да жақсы көрсетуіңе болар еді
|
Оқушылар кері байланыс береді |
|
|
Бөлім |
Экономикалық құбылыс ретіндегі кәсіпкерлік |
|||||||||||||||||||||||||
Педагогтың аты жөні |
|
|||||||||||||||||||||||||
Күні |
|
|||||||||||||||||||||||||
Сынып: 10 сабақ 3 |
Қатысқан оқушы саны: |
Қатыспаған оқушы саны: |
||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
Кәсіпкерлік Көзқарас: бастамшылдық және даму мен жаңашылдыққа үздіксіз ұмтылу |
|||||||||||||||||||||||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
10.1.3.2. Кәсіпкерлік және мотивация мен өзін-өзі іске асыру формасы ретінде қарастырады 10.1.3.3. Кәсіпкер біліктілігі ретінде идяның қалыптасуының маңызын бағалайды 10.1.3.4. Бизнес-идеяны қалыптастыру құралдарын қолданады. |
|||||||||||||||||||||||||
Сабақтың мақсаты: |
Қолайлы жағдай туғызу. Оқушылардың өздігінен:
|
|||||||||||||||||||||||||
Құндылықтарды дарыту |
ЕҢБЕКҚОРЛЫҚ ЖӘНЕ КӘСІБИ БІЛІКТІЛІК
|
|||||||||||||||||||||||||
Сабақ барысы |
||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың кезеңі |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||||
Басы |
1.Оқушылармен амандасу. Мұғалім сыныпта жағымды ахуал орнату үшін «Ыстық алақан» трегингін ұйымдастырады. ( оқушылар өздерінің алақандарын бір-біріне жақын ұстап, мейірімді сөздер айтады, мысалы, «сен әдемісің, ақылдысың» және т.б.) 2.Сыныпты топқа бөлу Сынып үш топқа бөлінеді. Әр топ өздерінің басшысын және топтың атауын таңдайды 3.Тақырыпқа деген қызығушылықты ояту, проблемалық жағдаят тудыру Оқушылардың назарын сабаққа аудару үшін «Жұптас-бөліс» әдісі қолданылады Төмендегі сұрақ талданады: Кәсіпкерлік қызмет түрлерінің арасындағы айырмашылықты естеріңізге түсіріңіздер Оқушылармен әңгімелесу барысында мұғалім сабақтың тақырыбын анықтайды. Олар сабақтың мақсаты мен міндеттерін болжайды |
Оқушылар мұғалімнің сұрақтарына жауап береді: кәсіпкерлер кімнің алдында және не үшін жауапты бола алады? |
Мадақ
тау |
Кәсіпкерлік және бизнес не гіздері. 11-сы ныпқа арналған оқулық. 2 бөлім |
||||||||||||||||||||||
Сабақтың ортасы |
4. «Сұрақтарға жауап берейік» дағдысы «Сұрақтарға жылдам жауап беру» әдісін пайдаланып, сұақтардың толық жауаптарын дайындаңыздар (жұптық жұмыс)
Бір-бірін толықтыра отырып, жұптар өз кезегінде жауаптарын береді.Олар мұғаліммен негізгі идеяларды талқылайды, оларды дәптерлеріне жазады. 5.«Ойланайық, талқылайық» дағдысы (топтық жұмыс). Мұғалім сұрақ карталарын топ жетекшілеріне таратады, сұрақтарды талқылап, жауап беру керектігін айтады 1-топ: 1. Кәсіпкердің жалдамалы жұмысшыдан айырмашылығы неде? 2.Кеңес берушілер жас кәсіпкерлерге қабылдаған ақпараттың дұрыстығын анықтаудың қандай әдісін ұсынады? 2-топ: 1. Қай жағдайда түйіндемелерді қарау мен сұхбаттасуға шақыру саны артуы мүмкін? 2.Қандай жағдайда түйіндемені қарастыру және сұхбаттасуға шақыру санының көрсеткіші төмен болуы мүмкін? 3.Кәсіпкерлікте сұраныс және тахнологиялық факторлар қалай қолданылады? 3-топ: 1. Қандай жағдайда маман жалдауға немесе серіктестік қабылдауға болады? 2.Қанша уақытқа дейін және қанша мерзім бойы кәсіпкерліктің қаржылық қауіпсіздіктегі берік тірегі болуы керек 3.Идеялар матрицасын пайдалану үшін қандай білім қажет? Мұғалім әрбір тапсырма бойынша нұсқаулар береді, топта жасалған жұмыстың барысын тексереді. Жеті шырық» жаттығуы ( жақсы баяу музыкамен орындалады) Ыңғайлы отырып, көзіңізді жұмыңыз, терең демалыңыз. Сізден шамалы бір метр қашықтықта жеті жанып тұрған шырық бар екенін елестетіп көріңіз....мүмкіндігінше баяу, терең дем алаңыз. Енді осы шырақтардың біреуін өшіру қажет деп ойлап көріңіз.Демді толығымен шығарып, оның бағытына қарай барынша үрлеңіз. Шырақ жалыны дірілдеп барып өшеді. Сіз қайтадан баяу тыныс алып, қалған шырақтарды біртіндеп үрлеп өшіресіз. «Талдап, салыстырайық» дағдысы. Мұғалім: тақырыптың мазмұнына талдау жасап, өз жауаптарыңызды дәлелдеңіздер (жұптасып пікір алмасу)
«Дәптерге орындайық» дағдысы. « Қолданып көрейік» дағдысы. Қызметтің сипаттамасына сәйкес «+» немесе «-» белгілерімен кестені толтырыңыздар.
«Ой бөлісейік» дағдысы. «Шеңбер бойымен сұрақ қою» әдісін пайдаланып, пікір алмасыңыздар. 1.Сұраныс пен технология қызметтерін сипаттайтын екі мысал келтіріңіздер. 2.«А нүктесі» мен «В нүктесі» сипаттайтын бір қызметке мысал келтіріңіздер Шығармашылық тапсырма 1)Бизнес құру идеясын жазыңыз (алдын ала ауылдық жерлердегі ауылшаруашылығына жатпайтын шағын бизнеске арналған әлеуетті идеялар тізімімен танысыңыз) 2)Бизнес құру туралы идеяңызды мына параметрлер бойынша талдаңыз: сұраныс, нарыққа кіру мүмкіндігі, бәсеке, баға деңгейі, сұраныс тұрақтылығы, әлеуетті тұтынушылар 3)Кәсіпкерлік идеяны бағалананда мына сұрақтарға жауап беріңіз: 1. Неліктен сіздің өніміңіз тұтынушыларыңызды қызықтырады? 2. Нақты кімдер сізге «тұтынушы» бола алады? 3. Сіздің тауарларыңызды тұтынушыларға жеткізушілерді қайдан іздейсіз? 4. Тұтынушылар сіздің тауарларыңыз туралы қайдан біледі? |
Оқушылар 2-тапсыр
маны орындайды және мұғалімнің сұрақта рына жауап
береді «Джигсо» әдісі бойынша оқушылар тапсырманы талдайды, бір-біріне түсіндіреді. Топ оқушыларының негізгі міндеті- тапсырмаларға жауап беру және бір ортақ презентация дайындап, оны сынып алдында қорғау. Оқулықтарды пайдалану рұқсат етіледі. Басқа топтағы оқушылар жауаптарын толықтырады. Оқушылар алған білімдері негізінде дәптерлеріне «Кәсіпкерлік көзқарас» тақырыбы бойынша кластер қорғайды. Оқушылар шығармашылық тапсырма орындайды. |
|
|
||||||||||||||||||||||
Сабақтың соңы |
Көңіл-күй мен эмоционалды сезім рефлексиясы: Партадағы көршіңе арналған сөйлемді таңда: - Жарайсың, - Мен сабақтағы жұмысыңа ризамын, - Өзіңді бүгінгі сабақта одан да жақсы көрсетуіңе болар еді
|
Оқушылар кері байланыс береді |
|
|
Бекітемін
-
Бөлім
Экономикалық құбылыс ретіндегі кәсіпкерлік
Педагогтың аты жөні
Күні
Сынып: 10 сабақ 4
Қатысқан оқушы саны:
Қатыспаған оқушы саны:
Сабақтың тақырыбы
Өндіріс процесіне қатысатын ресурстар
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары
10.1.4.1 Тауар мен қызмет көрсетулер өндірісне қажетті ресурстар мен факторларды біледі;
10.1.4.2 Тауар мен қызмет көрсетулер өндірісне қажетті ресурстар мен факторлар арасындағы айырмашылықты түсінеді.
Сабақтың мақсаты:
Қолайлы жағдай туғызу. Оқушылардың өздігінен:
- Тауар мен қызмет көрсетулер өндірісне қажетті ресурстар мен факторларды білуіне;
-
- Тауар мен қызмет көрсетулер өндірісне қажетті ресурстар мен факторлар арасындағы айырмашылықты түсінуіне.
Құндылықтарды дарыту
ЕҢБЕКҚОРЛЫҚ ЖӘНЕ КӘСІБИ БІЛІКТІЛІК
-
өзін-өзі ұйымдастыру, міндеттерге басымдық беру, жұмыс уақытын жоспарлау;
Сабақ барысы
Сабақтың кезеңі
Педагогтің әрекеті
Оқушының әрекеті
Бағалау
Ресурстар
Басы
5 минут
1.Оқушылармен амандасу. Мұғалім сыныпта жағымды ахуал орнату үшін «Сені көргеніме қуаныштымын, себебі ..... » тренингін ұйымдастырады. Қатар отырған оқушылар бір-бірінің жақсы жақтарын айтады
2.Сыныпты топқа бөлу. Сынып үш топқа бөлінеді. Әр топ өздерінің басшысын және топтың атауын таңдайды.
3.Тақырыпқа деген қызығушылықты ояту, проблемалық жағдай туғызу.
Мұғалімнің сөзі: Балала,бүгінгі сабақ «Өндіріс үрдісіне қатысатын ресурстар»тақырыбын зерттеуге арналады.Алдымен, есімізге түсірейік: 1. Экономикалық өсу дегеніміз не?2.Ресурс дегеніміз не?
Жұптасқан оқушылар сұрақтарды талқылайды, пікір алмасады. Мұғалім оқушылардың жауаптарын тыңдайды, оларды толықтырады. Жеке оқушылардың жауаптарына ауызша түрде пікірін айтады немесе түзетеді.
Оқушылар мұғалімнің сұрақтарына жауап береді
Мадақ тау
Кәсіпкерлік және бизнес не гіздері. 11-сы ныпқа арналған оқулық. 2 бөлім
Сабақтың ортасы
15 минут
3 минут
10 минут
5 миут
5 минут
1.«Сұрақтарға жауап берейік» дағдысы. Мұғалім оқушыларға карточка арқылы сұрақтар таратады.Оларға оқулықтан жауап табуды сұрайды (жеке жұмыс)
Сұрақтар:
1.Өндіріс ресурстары дегеніміз не?
2.Экономикалық теорияның ресурстары қандай топтарға бөлінеді?
3.Өндіріс факторлары дегеніміз не?
4.Өндіріс факторлары қандай топтарға бөлінеді?
5.Қандай топтар екі жағдайда да аса маңызға ие болады?
2)Оқушылар бірінен соң бірі сұрақтарға жауап береді,оқушымен бірге негізгі идеяларды талқылайды,оны дәптерлеріне жазады.
2. «Ойланайық,талқылайық» дағдысы.(топтық жұмыс). «Раунд робин» әдісі қолданылады.
1.Неліктен өндірістің басқа факторларының арасында кәсіпкерлік бірегей мағынаға ие?
2.Неліктен өндірістің экономикалық ресурстары өндіріс факторларына қарағанда кең мағынаға ие?
3.Неліктен ақпараттық ресурстар туралы толық ақпаратқа ие болу табысқа жетуге кепілдік бермейді?
топтар кезекпен сұрақтарға жауап береді.Мұғалім олардың ойын дамуға көмектеседі.Бір идеяны толығымен қарастырмайынша,әр түрлі сұрақтар қойылады.
«Жеті шырық» жаттығуы ( жақсы баяу музыкамен орындалады) Ыңғайлы отырып, көзіңізді жұмыңыз, терең демалыңыз. Сізден шамалы бір метр қашықтықта жеті жанып тұрған шырық бар екенін елестетіп көріңіз....мүмкіндігінше баяу, терең дем алаңыз.
Енді осы шырақтардың біреуін өшіру қажет деп ойлап көріңіз.Демді толығымен шығарып, оның бағытына қарай барынша үрлеңіз. Шырақ жалыны дірілдеп барып өшеді. Сіз қайтадан баяу тыныс алып, қалған шырақтарды біртіндеп үрлеп өшіресіз.
«Талдап,салыстырайықшы» дағдысы
1.Өндіріс ресурстары мен факторларының арасындағы айырмашылығы неде?
2.Өндіріс ресурстары мен факторларының арасындағы ұқсастығын табыңыздар.
«Дәптерге орындайық» дағдысы
өндіріс факторлары мен ресурстар тобын сызықтарымен байланыстырыңыздар және әр тізбектің өзара байланысын анықтаңыздар.
Ресурстар
Факторлар
табиғат ресурстары
материалдық ресурстар
еңбек ресурстары
қаржы ресурстары
ақпараттық ресурстар
Кәсіпкерлік қабілеті
Ақпарат
Жер
Еңбек
Капитал
5.«Қолданып көрейік» дағдысы. Өндіріс факторларының практикалық мысалдарын келтіріңіздер
Мысалы:Жер.Тимурда 30 гектар жайылым бар,ол қой шаруашылығы үшін пайдаланады.
-
Жер; Кәсіпкерлік қабілеті;
-
Еңбек; Ақпарат.
-
Капитал;
6.«Ой бөлісейік» дағдысы. Сіздер
Жұмыстарының нәтижесін оқушылар өздері бағалайды.Оларға мағынасы түрлі дәрежедегі смайликтер таратылады.
Мұғалімнің қалауы бойынша: «Төңкере оқыту»талаптарына сәйкес,оқу-шылар келесі тақырыптағы теориялық материалды үйде өз бетімен оқи алады. Осылайша,келесі сабақтағы жаңа тақырыпты оқушылар өздігін меңгеру үшін алдын ала үйде дайындалады.Бұл сыныптағы практикалық тапсырмаларға қажетті уақытты үнемдейді.
Оқушылар тапсырманы орындайды және мұғалімнің сұрақтарына жауап береді
Сынып екі топқа бөлінеді.Әр топ өз міндеттері мен пікірін,идеясын бір-біріне айтып,талқылайды.
Олар мәтіннің соңында берілген сұрақтарға қысқаша жауап береді.
Оқушылар сергіту сәтін жасайды.
Оқушылар дәптерге тапсырма орындайды.
Әр оқушы сабақты қай деңгейде түсінгеніне сәйкес смайликті таңдап, оның теріс жағына өзінің атын жазады да, тақтада ілулі тұрған «Блоб ағашының» суреті бар флипчартқа жапсырады.
Сабақтың соңы
2 минут
Көңіл-күй мен эмоционалды сезім рефлексиясы:
Партадағы көршіңе арналған сөйлемді таңда:
- Жарайсың,
- Мен сабақтағы жұмысыңа ризамын,
- Өзіңді бүгінгі сабақта одан да жақсы көрсетуіңе болар еді.
Оқушылар кері байланыс береді
-
Бөлім |
Экономикалық құбылыс ретіндегі кәсіпкерлік |
|||||||||||
Педагогтың аты жөні |
|
|||||||||||
Күні |
|
|||||||||||
Сынып: 10 сабақ 5 |
Қатысқан оқушы саны: |
Қатыспаған оқушы саны: |
||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
Нарықтық қызмет ету механизмі |
|||||||||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
10.1.5.1 Сұраныс пен ұсыныс таңдарын түсінеді; 10.1.5.2 Сұраныс пен ұсынысқа әсер ететін факторларды біледі. |
|||||||||||
Сабақтың мақсаты: |
Қолайлы жағдай туғызу. Оқушылардың өздігінен: -Сұраныс пен ұсыныс таңдарын түсінуіне;
|
|||||||||||
Құндылықтарды дарыту |
ТӘУЕЛСІЗДІК ЖӘНЕ ОТАНШЫЛДЫҚ
|
|||||||||||
Сабақ барысы |
||||||||||||
Сабақтың кезеңі |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||
Басы |
Ұйымдастыру. Мұғалім оқушылармен сәлемдесіп, тәуелсіздік және отаншылдық» тақырыбында ой қозғау. Оқушыларды фотоколлаж туындыларымен таныстыру. 1.Оқушылармен амандасу. Мұғалім сыныпта жағымды ахуал орнату үшін «Сені көргеніме қуаныштымын, себебі ..... » тренингін ұйымдастырады. Қатар отырған оқушылар бір-бірінің жақсы жақтарын айтады 2.Сыныпты топқа бөлу. Сынып үш топқа бөлінеді. Әр топ өздерінің басшысын және топтың атауын таңдайды. 3.Тақырыпқа деген қызығушылықты ояту, проблемалық жағдай туғызу. Мұғалімнің сөзі: Сәлеметсіздерме, балалар! Бүгінгі сабақ «Нарықтық тепе-теңдік» тақырыбын зерттеуге арналады. Алдымен, есімізге түсірейік: 1.Ақша дегеніміз не? 2.Сауда дегеніміз не? Жұптасқан оқушылар сұрақтарды талқылайды, пікір алмасады. Мұғалім оқушылардың жауаптарын тыңдайды, оларды толықтырады. Жеке оқушылардың жауаптарына ауызша түрде пікірін айтады немесе түзетеді. |
Оқушылар амандасып , бір-біріне сәттілік тілейді. Оқушылар ой қозғайды, ойларын айтады, сұрақтарға жауап береді. |
Мадақ
тау |
Кәсіпкерлік және бизнес не гіздері. 11-сы ныпқа арналған оқулық. 2 бөлім |
||||||||
Сабақтың ортасы |
Мұғалімнің сөзі: Балалар,сіздер топтық жұмыста тақырыптың мазмұнын зерттеп,тал-қылап,оны іс жүзінде бекітесіздер.Сабақ өзін-өзі бағалау және өзара бағалау әрекет-тері арқылы сіздердің алған нәтижелеріңді бағалаумен аяқталады.Сабақ соңында,қа-лауларыңызға қарай,шығармашылық тапсырмаларды орындауға мүмкіндік аласыздар. 1.«Сұрақтарға жауап берейік» дағдысы. Мұғалім тақтадағы сұрақтарды көрсетеді және оларға оқулықтан жауап табуды сұрайды (жеке жұмыс) Сұрақтар: 1.Сұраныс заңы дегеніміз не? 2.Ұсыныс заңы дегеніміз не? 3.Экзогенді сұраныс дегеніміз не? 4.Эндогенді сұраныс дегеніміз не? 5.Сұраныстың бағалық емес детерминанттары дегеніміз не? 6.Сұранысқа ықпал ететін бағалық емес факторларына не жатады? 7.Ұсыныстың бағалық емес факторына не жатады? 2)Оқушылар бірінен соң бірі сұрақтарға жауап береді,оқытушымен бірге негізгі идеяларын талқылайды,оны дәптеріне жазады. 2.«Ойланып, талқылайық» дағдысы (топтық жұмыс). 1.Сұраныс заңының табиғатын түсіндіріңіздер№ 2.Неліктен тауар бағасының өсуіне қарай ұсыныс шамасы(көлемі) арта түседі? 3.Неліктен салауатты өмір салты туралы жарнамалық науқан спорттық тренажерлар-мен табиғи өнімге деген сұранысты арттырады? 4.Неліктен толықтырушы мен алмастырушы тауарлардың бағасының өзгеруі негізгі тауардың нарықтағы сұранысына айтарлықтай әсер етеді? 5..Неліктен тұтынушылардың экономикалық үміттері бағаның өзгеруінебайланысты болуы мүмкін? 3.«Талдап, салыстырайық» дағдысы. Экзогенді және эндогенді сұраныстың айырмашылықтарын сипаттаңдар. 4.«Дәптерге орындайық» дағдысы. Кестені толтырыңыздар
Тауарлардың қолжетімділігі; «Жеті шырық» жаттығуы ( жақсы баяу музыкамен орындалады) Ыңғайлы отырып, көзіңізді жұмыңыз, терең демалыңыз. Сізден шамалы бір метр қашықтықта жеті жанып тұрған шырық бар екенін елестетіп көріңіз....мүмкіндігінше баяу, терең дем алаңыз. Енді осы шырақтардың біреуін өшіру қажет деп ойлап көріңіз.Демді толығымен шығарып, оның бағытына қарай барынша үрлеңіз. Шырақ жалыны дірілдеп барып өшеді. Сіз қайтадан баяу тыныс алып, қалған шырақтарды біртіндеп үрлеп өшіресіз. 5.«Қолданып көрейік» дағдысы. Икемділік түрлері бойынша практикалық мысалдар келтіріңіздер Икемділік түрлері: Мысалы: сұраныс бағасы бойынша икемділік. Конькидің 15-ке қымбаттауы кезінде сұраныс көлемі 20-ке төмендейді
6.«Ой бөлісейік» дағдысы. Пікір алмасу. «Шеңбер бойымен сұрақ қою» әдісі қолданылады. (топтық жұмыс) Өмірде нарықтық тепе-теңдік не үшін қажет? Нарықтық тепе-теңдіктің бұзылуы неге әкелуі мүмкін? Үш мысал келтіріңіздер. Мысалы: кеден-баждарының артуы импорттық тауардың ұсынысының азаюын, ал халық табысының өсуі- оларға сұраныстың бір мезгілде ұлғаюын туындатуы мүмкін. Жұмыстарының нәтижесін оқушылар өздері бағалайды. Оларға мағынасы түрлі дәрежедегі смайликтер таратылады. Мұғалім сабақтың қорытындысын шығарып, нәтижесін өзінің жеке сынып журналына тіркейді. |
Оқушылар 2-тапсырманы
орындайды және мұғалімнің сұрақтарына жауап
береді.. «Джигсо» әдісі бойынша оқушылар тапсырмаларды талдайды,бір-біріне түсіндіреді. Оқушылар кестені толтырады. Оқушылар сергіту сәтін жасайды. Оқушылар сұрақтарға жауап береді. Әр оқушы сабақты қай деңгейде түсінгеніне сәйкес смайликті таңдап, оның теріс жағына өзінің атын жазады да, тақтада ілулі тұрған «Блоб ағашының» суреті бар флипчартқа жапсырады. |
|
|
||||||||
Сабақтың соңы |
Көңіл-күй мен эмоционалды сезім рефлексиясы: Партадағы көршіңе арналған сөйлемді таңда: - Жарайсың, - Мен сабақтағы жұмысыңа ризамын, - Өзіңді бүгінгі сабақта одан да жақсы көрсетуіңе болар еді
|
Оқушылар кері байланыс береді. |
|
|
Бөлім |
Экономикалық құбылыс ретіндегі кәсіпкерлік |
||||||||||||||||||||||||||
Педагогтың аты жөні |
|
||||||||||||||||||||||||||
Күні |
|
||||||||||||||||||||||||||
Сынып:10 сабақ 6 |
Қатысқан оқушы саны: |
Қатыспаған оқушы саны: |
|||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
1.6 Нарықтық тепе-теңдік |
||||||||||||||||||||||||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
10.1.6.1. Нарықта тепе-теңдіктің қалыптасуы, артықшылық пен тапшылықты біледі 10.1.6.2. Негізгі факторлардың өзгерісіне нарықтың бейімделі үдерісі ретінде сұраныс пен ұсыныс икемділігін түсінеді . |
||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың мақсаты: |
Қолайлы жағдай туғызу. Оқушылардың өздігінен:
|
||||||||||||||||||||||||||
Құндылықтарды дарыту |
ТӘУЕЛСІЗДІК ЖӘНЕ ОТАНШЫЛДЫҚ
|
||||||||||||||||||||||||||
Сабақ барысы |
|||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың кезеңі |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||||||||||||||
Басы |
1.Оқушылармен амандасу. Мұғалім сыныпта жағымды ахуал орнату үшін «Сені көргеніме қуаныштымын, себебі ..... » тренингін ұйымдастырады. Қатар отырған оқушылар бір-бірінің жақсы жақтарын айтады. Балалар шеңбер құрып бір-біріне тілек айтады, «Мен ұнататын түс» әдісімен 4 топқа бірігеді. «Тәуелсіздік және отаншылдық» тақырыбында ой қозғау. 2.Сыныпты топқа бөлу. Сынып үш топқа бөлінеді. Әр топ өздерінің басшысын және топтың атауын таңдайды. 3.Тақырыпқа деген қызығушылықты ояту, проблемалық жағдай туғызу. Мұғалімнің сөзі: Сәлеметсіздерме, балалар! Бүгінгі сабақ «Нарықтық тепе-теңдік» тақырыбын зерттеуге арналады. Алдымен, есімізге түсірейік: 1. Сұраныс қандай көрсеткіштерден құралалы? 2.Сұраныстың бағалық емес детеминаттарын атаңыздар Жұптасқан оқушылар сұрақтарды талқылайды, пікір алмасады. Мұғалім оқушылардың жауаптарын тыңдайды, оларды толықтырады. Жеке оқушылардың жауаптарына ауызша түрде пікірін айтады немесе түзетеді. |
Оқушылар амандасып, бір-біріне сәттілік тілейді. Ой қозғайды, ойларын айтады. Оқушылар мұғалімнің сұрақтарына жауап береді. |
Мадақ
тау |
Кәсіпкерлік және бизнес не гіздері. 11-сы ныпқа арналған оқулық. 2 бөлім |
|||||||||||||||||||||||
Сабақтың ортасы |
4.«Сұрақтарға жауап берейік» дағдысы. Мұғалім тақтадағы сұрақтарды көрсетеді және оларға оқулықтан жауап табуды сұрайды (жеке жұмыс) Сұрақтар:
5.«Ойланып, талқылайық» дағдысы 1.Неліктен икемділікті түрлерге бөлу айтарлықтай шартты болып табылады? 2. Неліктен бұрынғы экономистер нарықтық тепе-теңдікті өздігінен теңдік нүктесіне келе алатын жағдай ретінде қарастырған? 3. Неліктен Леон Вальрас нарықтық тепе-теңдікті сандық бағалаумен байланыстыра қарастырды? 4. Неліктен Маршалл бойынша баға сұраныс және ұсыныс көлемінің қызметі болып табылады? 5. Неліктен профицит өнімнің бағасын төмендетуге себеп болады? 6.«Талдап, салыстырайық» дағдысы. Топтық жұмыс. «Құндылықтар спектрі» әдісін пайдаланып, тапсырмаларды орындаңыздар:
7. «Дәптерге орындайық» дағдысы. Кестені толтырыңыздар
2) Кестені «өсу» немесе «құлдырау» терминдерімен толтырыңыздар
«Жеті шырық» жаттығуы ( жақсы баяу музыкамен орындалады) Ыңғайлы отырып, көзіңізді жұмыңыз, терең демалыңыз. Сізден шамалы бір метр қашықтықта жеті жанып тұрған шырық бар екенін елестетіп көріңіз....мүмкіндігінше баяу, терең дем алаңыз. Енді осы шырақтардың біреуін өшіру қажет деп ойлап көріңіз.Демді толығымен шығарып, оның бағытына қарай барынша үрлеңіз. Шырақ жалыны дірілдеп барып өшеді. Сіз қайтадан баяу тыныс алып, қалған шырақтарды біртіндеп үрлеп өшіресіз. 8.«Қолданып көрейік» дағдысы. Икемділік түрлері бойынша практикалық мысалдар келтіріңіздер Икемділік түрлері: Мысалы: сұраныс бағасы бойынша икемділік. Конькидің 15-ке қымбаттауы кезінде сұраныс көлемі 20-ке төмендейді
9.«Ой бөлісейік» дағдысы. Пікір алмасу. «Шеңбер бойымен сұрақ қою» әдісі қолданылады. (топтық жұмыс) Өмірде нарықтық тепе-теңдік не үшін қажет? Нарықтық тепе-теңдіктің бұзылуы неге әкелуі мүмкін? Үш мысал келтіріңіздер. Мысалы: кеден-баждарының артуы импорттық тауардың ұсынысының азаюын, ал халық табысының өсуі- оларға сұраныстың бір мезгілде ұлғаюын туындатуы мүмкін. Жұмыстарының нәтижесін оқушылар өздері бағалайды. Оларға мағынасы түрлі дәрежедегі смайликтер таратылады. Мұғалім сабақтың қорытындысын шығарып, нәтижесін өзінің жеке сынып журналына тіркейді. |
Оқушылар сұрақтарға жауап береді. Оқушылар тапсырманы орындайды. Оқушылар кестені толтырады. Әр оқушы сабақты қай деңгейде түсінгеніне сәйкес смайликті таңдап, оның теріс жағына өзінің атын жазады да, тақтада ілулі тұрған «Блоб ағашының» суреті бар флипчартқа жапсырады. |
|
|
|||||||||||||||||||||||
Сабақтың соңы |
Көңіл-күй мен эмоционалды сезім рефлексиясы: Партадағы көршіңе арналған сөйлемді таңда: - Жарайсың, - Мен сабақтағы жұмысыңа ризамын, - Өзіңді бүгінгі сабақта одан да жақсы көрсетуіңе болар еді
|
Оқушылар кері байланыс береді. |
|
|
Бекітемін
Пәні: |
Кәсіпкерлік және бизнес негіздері |
|||||
Бөлім |
Заманауи жағдайдағы кәсіпкерлік |
|||||
Педагогтың аты жөні |
|
|||||
Күні |
||||||
Сынып:10 сабақ 7 |
Қатысқан оқушы саны: |
Қатыспаған оқушы саны: |
||||
Сабақтың тақырыбы |
Бизнес неден басталады? |
|||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
10.2.1.1. Экономикалық құбылыс ретіндегі кәсіпкерлікті талдайды; 10.2.1.2. Заманауи жағдайларда кәсіпкерліктің даму факторын біледі. |
|||||
Сабақтың мақсаты: |
Қолайлы жағдай туғызу. Оқушылардың өздігінен:
|
|||||
Құндылықтарды дарыту |
ТӘУЕЛСІЗДІК ЖӘНЕ ОТАНШЫЛДЫҚ
мемлекеттік тілді жетік меңгеруге және оны белсенді қолдануға ұмтылу; |
|||||
Сабақ барысы |
||||||
Сабақтың кезеңі |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||
Басы 2минут |
Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылармен амандасу. Мұғалім сыныпта жағымды ахуал орнату үшін «Досыңа тілек» тренингін ұйымдастырады. Оқушылар бір-біріне бұрылып, алдында тұрған оқушыға сәттілік тілейді. «Тәуелсіздік және отаншылдық» тақырыбында ой қозғау. Оқушылар арасында шағын пікірталас жүргізу. 2.Оқулық және дидактикалық материалдар мен танысу: олардың мазмұны, мақсаты, ерекшеліктері 3.Сыныпты топқа бөлу. Сынып үш топқа бөлінеді. Әр топ өздерінің басшысын және топтың атауын таңдайды. Мысалы, 1-топ: «Бизнес»; 2-топ: «Экономика»; 3-топ: «Кәсіпорын». 4.Тақырыпқа деген қызығушылықты ояту, проблемалық жағдай туғызу. Мұғалімнің сөзі: Біздің екінші бөлімдегі бірінші сабақ –«Бизнес неден басталады?» тақырыбынан басталады.Ол үшін нарықтық тепе-теңдік дегеніміз не? Сұраныс икемділігі дегеніміз не? Сұрақтарына жауап іздеп көрейік. Практикалық мысалдар келтіріңіздер, кім біледі? Жұптасқан оқушылар сұрақтарды талқылайды, пікір алмасады. Мұғалім оқушылардың жауаптарын тыңдайды, оларды толықтырады. Жеке оқушылардың жауаптарына ауызша түрде пікірін айтады немесе түзетеді. |
Оқушылар амандасып, бір-біріне сәттілік тілейді. Оқушылар шағын пікірталас жүргізеді.
|
Мадақтау |
|
||
Сабақтың ортасы |
Мұғалімнің сөзі: Балалар, тақырыпта берілген мәтіннің соңындағы сұрақтарға сіздер оқулықтағы мәтіннен жауап іздеу арқылы жаңа тақырыпты өздеріңіз меңгере аласыздар. Сабақ барысында ұйымдастырылған топтық жұмыста тақырыптың мазмұнын зерттеп, талқылап, талдау жасап, оны іс жүзінде бекіту керек. Енді сабақты бастайық, барлықтарыңызға сәттілік тілеймін! 1.«Сұрақтарға жауап берейік» дағдысы. Мұғалім тақтадағы сұрақтарды көрсетеді және оларға оқулықтан жауап табуды сұрайды (жеке жұмыс) Сұрақтар: 1.Кәсіпкерлік дегеніміз не? 2. Кәсіпкерлік функциялары мен принциптерінің мәні неде? 3. Кәсіпкерлік қызметтің шарттары қандай? 4. Кәсіпкерліктің жалпы экономикалық функциясы қандай? 5. Кәсіпкерлік құбылыс және процесс ретінде қалай сипатталады? 6. Кәсіпкерліктің ұйымдастырушылық қызметі қандай? 7. Кәсіпкерліктің әлеуметтік функциясы қандай? Оқушылар сұрақтарға жауап береді, мұғаліммен бірге талқылайды, дәптеріне негізге идеяларды жазады. 2.«Ойланып, талқылайық» дағдысы: Мұғалім сұрақ карталарын топ жетекшілеріне таратады және «Сұрақтарды талқылап, жауап беріңіздер» - дейді
3.«Талдап салыстырайық» дағдысы
4.«Дәптерге орындайық» дағдысы. Кестені кәсіпкерлікті дамытудың факторларын жазып, толтырыңыздар. Мұғалімнің сөзі: Балалар, тақырыпта берілген мәтіннің соңындағы сұрақтарға сіздер оқулықтағы мәтіннен жауап іздеу арқылы жаңа тақырыпты өздеріңіз меңгере аласыздар. Сабақ барысында ұйымдастырылған топтық жұмыста тақырыптың мазмұнын зерттеп, талқылап, талдау жасап, оны іс жүзінде бекіту керек. Енді сабақты бастайық, барлықтарыңызға сәттілік тілеймін! 1.«Сұрақтарға жауап берейік» дағдысы. Мұғалім тақтадағы сұрақтарды көрсетеді және оларға оқулықтан жауап табуды сұрайды (жеке жұмыс) Сұрақтар: 1.Кәсіпкерлік дегеніміз не? 2. Кәсіпкерлік функциялары мен принциптерінің мәні неде? 3. Кәсіпкерлік қызметтің шарттары қандай? 4. Кәсіпкерліктің жалпы экономикалық функциясы қандай? 5. Кәсіпкерлік құбылыс және процесс ретінде қалай сипатталады? 6. Кәсіпкерліктің ұйымдастырушылық қызметі қандай? 7. Кәсіпкерліктің әлеуметтік функциясы қандай? 2.«Ойланып, талқылайық» дағдысы: Мұғалім сұрақ карталарын топ жетекшілеріне таратады және «Сұрақтарды талқылап, жауап беріңіздер» - дейді
3.«Талдап салыстырайық» дағдысы
4.«Дәптерге орындайық» дағдысы. Кестені кәсіпкерлікті дамытудың факторларын жазып, толтырыңыздар. Жұмыстарының нәтижесін оқушылар өздері бағалайды. Оларға мағынасы түрлі дәрежедегі смайликтер таратылады. Мұғалім сабақтың қорытындысын шығарып, нәтижесін өзінің жеке сынып журналына тіркейді. |
Оқушылар тапсырманы орындайды. Оқушылар кесте толтырады. Оқушылар сұрақтарға жауап береді, мұғаліммен бірге талқылайды, дәптеріне негізге идеяларды жазады. Әр оқушы сабақты қай деңгейде түсінгеніне сәйкес смайликті таңдап, оның теріс жағына өзінің атын жазады да, тақтада ілулі тұрған «Блоб ағашының» суреті бар флипчартқа жапсырады. |
Өзін-өзі және өзара бағалау |
Әдістемелік құрал: Кәсіпкерлік және бизнес негіздері. 11-сыныпқа арналған /Е. С. Дүйсенханов, Н.Е. Жұлдызбаев, С. А. Щеглов — Алматы: Көкжиек-Горизонт, 2020. —297 бет. Оқулық, Интерактивті тақта, презентациялар
|
||
Сабақтың соңы |
(Мұғалім жауаптарды өзінің жеке журналына жазады) Сұрақтарға жауап беріңіз:
Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? |
Оқушылар кері байланыс береді
|
|
|
Бөлім |
Заманауи жағдайдағы кәсіпкерлік |
|||||||||||||||||||||||||||||
Педагогтың аты жөні |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Күні |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Сынып: 10 сабақ 8 |
Қатысқан оқушы саны: |
Қатыспаған оқушы саны: |
||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
2.2. Кәсіпкерлік қызмет түрлері, кәсіпкерліктің ұйымдастырушылық- құқықтық формалары |
|||||||||||||||||||||||||||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
10.2.2.1. Кәсіпкерлік қызмет түрлерін ажырата біледі; 10.2.2.2. Мемлекет экономикасындағы, соның ішіндегі Қазақстандағы шағын және орта бизнестің рөлін түсінеді; 10.2.2.3. Кәсіпкерліктің ұйымдастырушылық-құқықтық формаларын ажырата біледі |
|||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың мақсаты: |
Қолайлы жағдай туғызу. Оқушылардың өздігінен: - Кәсіпкерлік қызмет түрлерін ажырата білуіне - Мемлекет экономикасындағы, соның ішіндегі Қазақстандағы шағын және орта бизнестің рөлін түсінуіне
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Құндылықтарды дарыту |
ТӘУЕЛСІЗДІК ЖӘНЕ ОТАНШЫЛДЫҚ
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Сабақ барысы |
||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың кезеңі |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||||||||
Басы |
Ұйымдастыру кезеңі. 1.Оқушылармен амандасу. Мұғалім сыныпта жағымды ахуал орнату үшін «Қиял әлемі» тренингін ұйымдастырады. «Тәуелсіздік және отаншылдық» тақырыбында ой қозғау. Оқушылар арасында шағын әңгіме жүргізу. 2. Оқушыларды топқа бөлу. Оқушылар топқа бөлінеді. Әр топ өздерінің басшысын және топтың атауын таңдайды 3.Тақырыпқа деген қызығушылықты ояту, проблемалық жағдай туғызу. Қолайлы психологиялық ахуалды құру үшін оқушыларды «Досыңды сезін» ойынына шақырады. Оқушылар шеңберде тұр. Мұғалім әр ойыншыға кезек-кезек оның ой-сезімін білдіретін іс-қыймылдар жасауын сұрайды. Қалған оқушылар олардың көрсеткен қыймылдарын қайталап, не сезінгенін айтады Оқушылардың назарын сабаққа аудару үшін өткен сабақтан қайталау сұрағы қойылады:Бизнес неден басталады? Жұптасқан оқушылар сұрақтарды талқылайды, пікір алмасады. Мұғалім оқушылардың жауаптарын тыңдайды, оларды толықтырады. Жеке оқушылардың жауаптарына ауызша түрде пікірін айтады немесе түзетеді. Мұғалім оқушылармен бірге сабақтың тақырыбын нақтылайды. Оқушылар оның мақсат, міндеттерін болжайды |
Оқушылар амандасып , бір-біріне сәттілік тілейді. Ойлану арқылы оқушылар қайталау сұрақтарына жауап береді. Ой қозғайды, ойларын айтады, сұрақтарға жауап береді. |
Мадақтау |
Кәсіпкерлік және бизнес не гіздері. 11-сы ныпқа арналған оқулық. 2 бөлім |
||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың ортасы |
1.«Сұрақтарға жауап берейік» дағдысы. «Шешен» әдісі бойынша бетпе-бет сауалнама Сұрақтар:
Оқушылар сұрақтарға жауап береді, мұғаліммен бірге талқылайды, дәптеріне негізге идеяларды жазады. 2.«Ойланып, талқылайық дағдысы»: Мұғалім сұрақ карталарын топ жетекшілеріне таратады және оқушылардан сұрақтарды талқылап, жауап беруін сұрайды. 1-топ: 1. Бизнесмен не себепті өз бизнесін дамыту және кеңейту үшін еңбек етуі керек? 2.Өнімдердің жетіспеушілігі неге байланысты туындауы мүмкін? 2-топ: 1. Неліктен кәсіпкерге қосымша қызметкерлерді жалдауға тура келеді? 2.Кәсіпкердің қорқынышы қай кезде нақты қауіп-қатерге айналуы мүмкін? 3.Неліктен кәсіпкерлер үнемі өз өнімдерін алға жылжытып, жарнама жасап отыруы керек? 3-топ: 1. Кәсіпкер бизнесмен болғанда не себепті тауар өндіруін тоқтатады? 2.Неліктен фирма құру әрқашан тәуекелмен байланысты? 3. «Талдап, салыстырыйық» дағдысы. «Құндылықтар спектрі» әдісін қолданып, тапсырмаларды орындаңыздар. 1. Кәсіпкерлер мен ШОБ өкілдерінің арасында қандай айырмашылықтар бар? 2. ЖК мен ЖШС арасындағы айырмашылықтарды табыңыздар 3. ЖК мен ЖШС арасындағы ұқсастық неде? 4.Тақырыптың негізгі идеясы қандай? Оқушылар өз идеяларын талқылауды алдымен топта бастайды, талдау жасайды. Осылай кейін екінші топ өз пікірін білдіреді. Үшінші топ дұрыс деп санайтын топтың жағына шығады. 4.«Дәптерге орындайық» дағдысы Кестеге тиісті кәсіпкерліктің түрін жазып, өз мысалдарыңызбен толықтырыңыздар.
2.Кәсіпкерлік қызметтің үш экономикалық және үш әлеуметтік тиімділігін жазыңдар.
«Жеті шырық» жаттығуы ( жақсы баяу музыкамен орындалады) Ыңғайлы отырып, көзіңізді жұмыңыз, терең демалыңыз. Сізден шамалы бір метр қашықтықта жеті жанып тұрған шырық бар екенін елестетіп көріңіз....мүмкіндігінше баяу, терең дем алаңыз. Енді осы шырақтардың біреуін өшіру қажет деп ойлап көріңіз.Демді толығымен шығарып, оның бағытына қарай барынша үрлеңіз. Шырақ жалыны дірілдеп барып өшеді. Сіз қайтадан баяу тыныс алып, қалған шырақтарды біртіндеп үрлеп өшіресіз. 5.«Қолданып көрейік» дағдысы 1.Қазақстан Республикасының «Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылы туралы» Заңының 5-бабының әрбір тармағын болашақ кәсіпкерлер не үшін, қандай мақсатта білуі керек екеін сыныпта талқылап көріңіздер. 1) Сіздің болашақ кәсіпкерлік іс-әректіңізде осы заңның қандай баптары қолданылуы мүмкін деп ойлайсыз?
2.Қандай бизнес түрі талқыланып жатыр? Мұрат, Талғат, Самат – фирманың иелері. Олардың серіктестік келісімдері бойынша Мұрат пен Саматтың әрқайсысының табыстық үлесі 40, ал қалған 20 Талғатқа тиесілі. Бір ай бұрын фирма банкрот болды. Мүлікті тәркілегеннен кейін компания кредиторларға 1,1 млн теңге қарыз болып қалды. Мұрат пен Самат мүліксіз қалды, барлық қарыздарды Талғат өзінің жеке салымдарының есебінен өтеді. 3.Шағын кәіпкерліктің әлсіз және күшті тұстарын сәйкестендіріңіз 4.Шағын кәсіпкерлік түрлерін тиісті топтармен сәйкестендіріңіз. 6.«Шеңбер бойымен сұрақ қою» әдісін пайдаланып, пікір алмасыңыздар (топтық жұмыс) 1.Сіз- еркіндік пен жеделдікті жақсы көретін адамсыз. Кәсіпкерлік қызметтің қандай түрін таңдайсыз және неліктен? 2.Электр құралдарын өндіру үшін көп көлемде инвестиция тартуыңыз керек. Кәсіпкерлік қызметтің қандай түрін таңдайсыз және неліктен? 3.Кәсіпкерліктің қандай түрін ашар едіңіз? 4.ЖК, ЖШС, АҚ қызметтеріне екі мысалдан келтіріңіз 5.ЖК ашудың қажеттілігі неде? Шығармашылық тапсырма. Қазақстандағы ШОБ-ты мемілекеттік қолдау тәсілдерінің әр түріне мысал келтіріңіздер (мысалы: «Атамекен ҰКП кәсіпкері» қаржыландыру бағдарламасы, Қазыналық-«Патент негізіндегі арнайы салық режімі» ) Жұмыстарының нәтижесін оқушылар өздері бағалайды. Оларға мағынасы түрлі дәрежедегі смайликтер таратылады. Әр оқушы сабақты қай деңгейде түсінгеніне сәйкес смайликті таңдап, оның теріс жағына өзінің атын жазады да, тақтада ілулі тұрған «Блоб ағашының» суреті бар флипчартқа жапсырады. |
Оқушылар тапсырмаларды орындайды және мұғалімнің сұрақтарына жауап береді |
|
|
||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың соңы |
Рефлексия «Шабадан, ет тартқыш, себет» Шабадан – болашақта қажет болатын ақпараттар Ет тартқыш - ақпаратты өңдеудемін Себет – барлығын себетке тастаймын Сабақта алынған ақпараттарды қалай қолданатыныңды таңда |
Оқушылар кері байланыс береді |
|
|