Материалдар / 10 сынып ЖМБ, §121. Өндірісте, ауыл шаруашылығында, медицинада, тұрмыста микроорганизмдерді қолданудың артықшылықтары мен кемшіліктері.
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

10 сынып ЖМБ, §121. Өндірісте, ауыл шаруашылығында, медицинада, тұрмыста микроорганизмдерді қолданудың артықшылықтары мен кемшіліктері.

Материал туралы қысқаша түсінік
10.4.3.1- биотехнологияда қолданылатын тірі ағзалардың артықшылықтары мен кемшіліктерін талқылау;
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
05 Мамыр 2024
52
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

10 сынып ЖМБ №64


ДӘІЖО___________

Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
«» КММ
(білім беру ұйымының атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Микроағзаларды өндірісте, ауыл шаруашылығында, медицинада, тұрмыста қолданудың артықшылықтары мен кемшіліктері. §121. Өндірісте, ауыл шаруашылығында, медицинада, тұрмыста микроорганизмдерді қолданудың артықшылықтары мен кемшіліктері.

(Сабақ тақырыбы)


Бөлім:

«Биотехнология»

Педагогтің аты-жөні:


Күні:

10.05 6.05

Сыныбы: 10 «ә,б»

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Микроағзаларды өндірісте, ауыл шаруашылығында, медицинада, тұрмыста қолданудың артықшылықтары мен кемшіліктері.

§121. Өндірісте, ауыл шаруашылығында, медицинада, тұрмыста микроорганизмдерді қолданудың артықшылықтары мен кемшіліктері.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.4.3.1- биотехнологияда қолданылатын тірі ағзалардың артықшылықтары мен кемшіліктерін талқылау;

Сабақтың мақсаты:

биотехнологияда қолданылатын тірі ағзалардың артықшылықтары мен кемшіліктерін талқылайды;

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы



Бұрынғы білімін еске түсіру

Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып тәртібін қадағалау.


«Айырмашылығы неде?»

Оқушыларға екі түрлі сурет немесе сөз көрсету. Екеуінің арасындағы айырмашылықты анықтауды сұрау. Жауаптарын дəлелдеп отыру.


Синоартриалдық түйін

Буынның қабыну түйіні

Қалыпты кардиомиоциттер

Бейқалыпты кардиомиоциттер

Оқушылар амандасады, сынып тәртібін сақтайды.




Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды.

Өз ойын, ой-пікірін білдіреді.

«Ашық журнал» әдісі.


Дескриптор:

-кілт сөздердің айырмашылығын сипаттайды -1 балл;

Интерактивті панель

Презентация



Оқушылардың назарын аудару

«Құндылық» Талап (Технологиялық және цифрлық дағдыларды ілгерілету)


Микроорганизмдердің адам денсаулығына әсері қандай?


«Менен сұрақ-сенен жауап» әдісі бойынша оқу мақсатына сай сұрақ қойылады.


Микроорганизмдер туралы сендер не білесіңдер?

Олардың қайсысы біздің достарымыз, ал қайсысы біздің дұшпандарымыз?

Адам микроорганизмдерді қандай жағдайда қолданады?

Менен сұрақ-сенен жауап әдісінде қойылған сұрақтарға жауап береді, ой қозғау жүзеге асады.

«Ашық журнал» әдісі.


Дескриптор:

- бір құндылық айтты – 1 балл;

- оқу мақсатына сай қойылған сұрақтарға жауап береді -2 балл;

Интерактивті панель Презентация




Сабақтың мақсатын таныстыру

Сабақтың оқу мақсаты:

10.4.3.1- биотехнологияда қолданылатын тірі ағзалардың артықшылықтары мен кемшіліктерін талқылау;


Сабақтың мақсаты:

биотехнологияда қолданылатын тірі ағзалардың артықшылықтары мен кемшіліктерін талқылайды;

Жаңа сабақтың тақырыбын мақсатын жазады.

Кері байланыс:

«Мадақтау» әдісі

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»

т.б

Интерактивті панель

Презентация


Биология 10-сынып, Автор: Е.А.Очкур, Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы 2019ж

Жаңа тақырыпты таныстыру

«Инсерт» кесте әдісі.

Берілген мәтінді «Түртіп алу» әдісін пайдаланып, танысып шығу. INSERT - оқығанын түсінуге, өз ойына басшылық етуге, ойын білдіруге үйрететін ұтымды әдіс.

Оқушылар мәтінді оқиды.

Берілген мәтінді «Түртіп алу» әдісін пайдаланады, танысып шығады. Кестені толтырады. Бір-бірімен пікір алмасады. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Мадақтау» әдісі

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»

т.б

Интерактивті панель

Презентация

https://smk.edu.kz/Course/Topic/16/8636?lang=2



Сабақтың ортасы


Оқушыларға бағыт бағдар беру

«Атаулар мекені»

Тақырып бойынша термин сөздердер беріледі. Тыңдаушылар қосымша ақпараттан жауаптарын сипаттау, теориялық білімдерін молайту.


Антибиотиктер

Витаминдер

Биологиялық бақылау

Биологиялық зақымдану

Тыңдаушылар қосымша ақпараттан жауаптарын жазып, теориялық білімдерін молайтады.


«Ашық журнал» әдісі


Дескриптор:

-кілт сөздердің мазмұнын сипаттайды – 2 балл;

Интерактивті панель

Презентация



Практикалық тапсырмалар беру

Жеке жұмыс ҚБ тапсырмалары ҚМЖ қосымшасында орналасқан




Оқушылар жеке ҚБ тапсырмаларын орындайды. Бір-бірімен пікір алмасады. Ой қозғау жүзеге асады.



Жеке жұмыс ҚБ тапсырмаларының дескрипторы ҚМЖ қосымшасында орналасқан

Интерактивті панель

Презентация

https://smk.edu.kz/Course/Topic/16/8636?lang=2


Жұмыс дәптерлері

Үлестірме парақтар

Бағалау

Жеке жұмыс ҚБ тапсырмалары ҚМЖ қосымшасында орналасқан




Оқушылар жеке ҚБ тапсырмаларын орындайды. Бір-бірімен пікір алмасады. Ой қозғау жүзеге асады.



Жеке жұмыс ҚБ тапсырмаларының дескрипторы ҚМЖ қосымшасында орналасқан

Интерактивті панель

Презентация


Жұмыс дәптерлері

Үлестірме парақтар

Сабақтың соңы


Кері байланыс беру

«Биологиялық кері байланыс» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын тыңдайды.



Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсатына жеткізетін тапсырмалар орындауына қарай, өз түсінгенін, пікірін, өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.

Оқушылар бүгінгі тақырып бойынша түсінгені, түсінбегені, қиындық туғызған жері туралы айтады.


Интерактивті панель Презентация


Бүгінгі тақырып бойынша түсінгенім......................

Бүгінгі тақырып бойынша маған ең қиын болған тұсы..............

Бүгінгі биология сабағы мен үшін.......................болды.

Келесі биология сабағында мен ............................ болып келемін.

Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге көшіру

Үй тапсырма: §122.Полимеразды тізбекті реакцияны қолдану. §123.Криминалистикада, медициналық диагностикада, әкелікті анықтауда, дербес медицинада полимеразды тізбек реакциясының маңызы.§124. Гендерді клондауда, ДНҚны секвенирлеуде, мутагенезде полимеразды тізбек реакциясының маңызы.

Білім алушылар келесі тақырыптың тақырыбымен танысады және тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Өте жақсы!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

Биология 10-сынып, Автор: Е.А.Очкур, Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы 2019ж


ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРҒА ҚОСЫМША


Берілген мәтінді «Түртіп алу» әдісін пайдаланып, танысып шығу. INSERT - оқығанын түсінуге, өз ойына басшылық етуге, ойын білдіруге үйрететін ұтымды әдіс.


«V» - «Білемін»

«-» «мен үшін түсініксіз»

«+» - «мен үшін жаңа ақпарат»

«?» - «мені таңғалдырады»








Теориялық материал

Сарқынды сулар орталық қазандыққа келіп құйылады, сол жерде әр түрлі сападағы және әр түрлі көлемдегі сулар белсенді түрде араластырылады. Қазандыққа ауа өткізу арқылы сулар аралыстырылады. Қажетті жағдай туындаған кезде, қазандыққа қажетті мөлшерде биогенді элементтер қосылады және белгілі рН деңгейін қалыптастыру үшін амиакты суда қосылады. Сарқынды сулар орталық қазандықта бірнеше сағат бойы сақталады. Мұнай қалдықтары бар және әртүрлі заттар болатын суларды механикалық тазалау жүйесі бар қазандықтар арқылы тазартылады. Осы жерде судың бетінде қалғып тұратын, мұнай және басқа қалдық заттары бар, қабаттан тазартылады.

Суды биологиялық тазарту жұмыстары аэротенктерде жүргізіледі. Аэротенк – бұл, құрамында органикалық ыдырау заттары және тұнба қалдықтары бар, сарқынды су өтетін, ашық темір бетонды құрылым. Аэротенк құрылымында сақталып тұрған уақытта, сарқынды су құрамындағы тұнбаның суспензиясы ауамен әрекеттесуге түседі. Белсенді тұнба суспензиясының ауамен белсенді түрде әрекеттесу нәтижесінде ағзалық заттың құрылымдық ерекшеліктері қайта қалпына келеді.

Суларды биологиялық жолмен тазарту негізінде, табиғи биоценоздық үдерістердің нәтижесінде пайда болған, белсенді тұнбаның немесе биоқабықтың әрекеті жатыр және бұл белсенді тұнба, тазалау тәсіліне және сарқынды судың құрамына тәуелсіз түрде, әрбір су тазарту өндірісінде қалыптасады. Белсенді тұнба дегеніміз бұл көлемі бірнеше микрометрге жететін қара-қоңыр түсті қосылыстар. Бұл қосылыстың құрамында 70 % тірі ағзалар, ал 30% қатты бейағзалық заттар болады. Тірі ағзалар қатты бейағзалық заттармен бірігіп, жалпы сілемейлі қабықшасы болатын, зооглейді құрайды. Белсенді тұнбадан алынған микроағзалар келесідей түрлердің қатарына жатқызылады: Actynomyces, Azotobacter, Bacillus, Bacterium, Corynebacterium, Desulfomonas, Pseudomonas, Sarcina және т.б. Pseudomonas атты бактериялар тұнбаның құрамында көптеп кездеседі. Сыртқы орта факторларына байланысты, яғни сарқынды судың құрамына байланысты, белсенді тұнбаның құрамында белгілі бір бактериялардың тобы басымдылық көрсетеді, ал қалғандары негізгі топтың серіктестері болады.

Белсенді тұнбаның пайда боуында және қалыптасуында, қарапайымдылардың маңыздылығы жоғары. Қарапайымдалрдың қызметтері сан алуан болып келеді; бұл ағзалар қоректік заттарды тіклей тұтынуға қатыспайды, алайда белсенді тұнбаның құрамындағы микроағзалардың түрлі және жастық құрамын, белгілі бір деңгей сақтап тұру арқылы, реттеуге қатысады. Қарапайымдардың көп мөлшерде бактерияларды тұтыну арқылы, сілемейлі қабықшада жинақталатын

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!