Материалдар / 10 сынып Қазақстан экономикасына тарихи экскурс
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

10 сынып Қазақстан экономикасына тарихи экскурс

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақ жоспары Мүғалімдерге сабақ өткізу кезде көмегі тиеді деп есептеймін
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
14 Наурыз 2021
1821
6 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


1 бөлім. Экономикалық құбылыс ретіндегі кәсіпкерлік

Мектеп. Оралхан Бөкейатындағы №44 лицей КММ.

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні:Молдашева Бакытгул Антаевна.

Сынып: 10

Қатысқандар:

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы

Кәсіпкерлікке кіріспе

Осы сабақта қол жеткізетін оқу мақсаттары(оқу бағдарламасына сілтеме)

10.1.1.1. Жеке кәсіпкер, бизнесмен, қажеттілік, игілік түсініктерін түсінеді.

10.1.1.2. Кәсіпкерліктің пәнін, мақсатары мен міндеттерін түсінеді.

Сабақтың мақсаты

Қолайлы жағдай туғызу. Оқушылардың өздігінен: - «жеке кәсіпкер», «бизнесмен», «қажеттілік», «игілік» түсініктерн түсінуіне;

  • Кәсіпкерліктің пәнін, мақсатары мен міндеттерін түсіне;

  • кәсіпкерлік кызметтің призмасы арқылы өз мақсатына жету мүмкіндіктерін бағалауына;

Бағалау критерийі (Күтілетін деңгейлік нәтижелер)

1-меңгеру деңгейі. Барлық оқушы жеке кәсіпкер, бизнесмен, қажеттілік, игілік түсініктерн түсінеді (өнімсіз деңгей)

2-меңгеру деңгейі. Олардың ішінен көбісі; Кәсіпкерліктің пәнін, мақсатары мен міндеттерін түсінеді. Оқушылар алған білімдерін тереңдетеді, жүйелейді (конструктивті деңгей)

3-меңгеру деңгейі. Олардың ішінен кейбірі: кәсіпкерлік кызметтің призмасы арқылы өз мақсатына жету мүмкіндіктерін бағалай алады. Тақырып бойынша алған білімнің толықтылығы қамтамасыз етіледі (өнім деңгейі). Тақырыпты толық меңгерген оқушы шығармашылық тапсырманы орындайды.

Тілдік мақсаттар

Лексика және терменология: жеке кәсіпкер – индивидуальный предприниматель –individual, бизнесмен – бизнесмен –businessman, қажеттілік – потребность – need, игілік – благо - boon

Құндылықтарға баулу

«Мәңгілік Ел» идеясына жүгініп, оқушыларымыздың оқуға деген құштарлығын оятып, тәрбиемен ұштастырып білім беру керек. Себебі, білім беру мен тәрбие бірге жүріп отырады. Оқушыларды бір-біріне деген құрмет көрсетуіне, адамгершілікке, сыпайылыққа тәрбиелеу.

Қолданылатын әдіс-тәсілдер

«Досыңа тілек», «Пікірлесу», «Шеңбер бойымен сұрақ қою», «Блоб ағашы»

Қолданылатын ресурстар

Оқулық, оқушының жеке дәптері, мұғалім кітабы, электронды қосымша, интерактивті тақта, компьютер, слайдтар, маркерлер, «Блоб ағашының» суреті салынған флипчарт, смайликтің суреті салынған стикерлер

Алдыңғы білім

Өткен тақырып бойынша сұрақтар беріп, осы тақырыппен логикалық көпір құрау, мысалы: «Есіңе түсір!» айдарындағы сұрақтар бойынша: Кәсіпкер деген кім? Бизнес деген не?



Сабақтың басы ( 3 мин)

  1. Оқушылармен амандасу. Мұғалім сыныпта жағымды ахуал орнату үшін «Досыңа тілек» тренингін ұйымдастырады. Оқушылар бір-біріне бұрылып, алдында тұрңан оқушыңа сәттілік тілейді.

  2. Оқулық және дидактикалық материалдар мен танысу: олардың мазмұны, мақсаты, ерекшеліктері

  3. Сыныпты топқа бөлу. Сынып үш топқа бөлінеді. Әр топ өздерінің басшысын және топтың атауын таңдайды. Мысалы, 1-топ: «Бизнес»; 2-топ: «Экономика»; 3-топ: «Кәсіпорын».

  4. Тақырыпқа деген қызығушылықты ояту, проблемалық жағдай туғызу. Мұғалімнің сөзі: Балалар сіздер 10-11 сыныптарда «Кәсіпкерлік және бизнес негіздері» пәнін оқисыздар. Сендер «кәсіпкерлік», «бизнес», «экономика», «менеджмент», және маркетинг негіздерін меңгеретін боласыздар. Қазіргі нарық жағдайында қажет практикалық дағдыларды қалыптастыра аласыздар.

Біздің бірінші сабақ «Кәсіпкерлікке кіріспе» тақырыбынан басталады. Ол үшін: Кәсіпкер деген кім? Бизнес деген не? сұрақтарына жауап іздеп көрейік.

Жұптасқан оқушылар сұрақтарды талқылайды, пікір алмасады. Мұғалім оқушылардың жауаптарын тыңдайды, оларды толықтырады. Жеке оқушылардың жауаптарына ауызша түрде пікірін айтады немесе түзетеді.

Сабақтың ортасы-тақырыпты өз бетімен меңгеру (15 минут)

Мұғалімнің сөзі: Балалар, тақырыпта берілген мәтіннің соңындағы сұрақтарға сіздер оқулықтағы мәтіннен жауап іздеу арқылы жаға тақырыпты өздеріңіз меңгере аласыздар. Сабақ барысында ұйымдастырылған топтық жұмыста тақырыптың мазмұнын зерттеп, талқылап, талдау жасап, оны іс жүзінде бекіту керек. Енді сабақты бастайық, барлықтарыңызға сәттілік тілеймін!

  1. Сұраққтарға жауап берейік дағдысы. Оқулықтан төмендегі сұрақтардың жауаптарын табыңыздар, негізгі идеяларды талқылаңыздар және дәптерлеріңе жазыңыздар (жеке жұмыс)

  2. Кәсіпкерлік дегеніміз не?

  3. Кәсіпкер ең кемі қандай дағдылар жиынтығына ие болуы керек?

  4. Кәсіпкердің мақсаты қандай?

  5. Жеке кәсіпкер өандай тәуекелдерге барады?

Оқушылар сұрақтарға жауап береді, мұғаліммен бірге талқылайды, дәптеріне негізге идеяларды жазады.

2. Карточкалармен жұмыс. Кәсіпкер болудағы өздеріңіздің мүмкіндіктеріңізді бағалау үшін кестеден (карточкалардан) өзіңіз игеріп кете алатын кәсіпкерліктің кемшіліктерімен артықшылыұтарын белгілеңіздер.

Кәсіпкерліктің артықшылықтары

  • Жеке бизнес нені және қашан жасайтыныңызды өзіңіз шешуіне, бақылауға мүмкіндік береді

  • Сіз отбасылық өміріңізге, қызығушылықтарыңмен ұйқы қажеттілігіне уақыт бөле алатын икемді жұмыс кестесімен өмір сүретін болсыз.

  • Егер бизнесіңіз мүмкіндік берсе, қала сыртына, теңізге кетіп қалып, паркте немесе пойызда жұмыс жасай аласыз.

  • Кәсіпкердің өмірі қызықты. Көптеген кәсіпкердің айтуынша, олар тіпті өз қызметтерін жұмыс деп есептемейді, бұл көбірек қызыққа толы оқиға секілді.

  • Кәсіп иесі ретінде сіз өзіңіз шешім қабылдайсыз және белгілі бір идеяны жүзеге асыру немесе сынықтан өткізу үшін біреудің рұқсатын күтпейсіз.

  • Кәсіпкер ретінде сіз жасампаз және жаңашыл адам бола аласыз.

Кәсіпкерліктің кемшіліктері

  • Жауапкершілік көп болған сайын күйзеліс көп. Табыстылық пен жеңіліс тек өзіңізге байланысты.

  • Кәсіпкердің өмірі тұрақсыз болуы мүмкін. Тапсырыстар көлемі мен оларға кететін уақыт, соған сәйкес жұмыс күнінің ұзақтығы мен табыс қубылып тұрады.

  • Күніне 24 сағат кәсіпкер болу керек, яғни жұмыс пен бос уақыт арасындағы шекара жойылып кетеді.

  • Алғашқы уақыттарда табыс көлемі жалдамалы жұмыспен салыстырғанда төмен болуы мүмкін.

  • Кәсіпке өзі салық, ақылы демалыс жалақыларын төлеп, басқа да пайда болатын көптеген шығындарды есептеуі керек.


2. «Ойланайық, талқылайық» дағдысы. 1. Топтық жұмыс. Топтарға бөлініп сұрақтарға жауап беріңіздер

Бизнес тобы:

1) Неліктен кәсіпкердің басқа жұмыс жасауына мүмкіндігі жоқ?

2) Неліктен кәсіпкерлерді өзін-өзі жұмыспен қамтығандар деп айтады?

Экономика тобы:

1) Кәсіпкердің бизнесменнен маңызды ерекшелігі неде?

Кәсіпорын тобы:

1) Неліктен кәсіпкерлік жұмыстарды орындаудың дұрыс жолы болып табылады?

2. Кітапта берілген танымал бизнес-тренер Роберт Киийосакидің пікіріне қосымша ретінде болашақ кәсіпкерге тағы қандай әрекеттер керек екендігін талқылаңдар

3. «Талдап, салыстырайық» дағдысы. Топтық жұмыс. 5-6 адамнан бөлініп, Нарықтық экономика еркін кәсіпкерлікті қолдайды тапсырмасын орындаңыздар

Кәсіпкерлік қызметтің ерекшеліктерін талдаңыздар.

Бизнес тобы:

  • Қауіп-қатер (тәуекел, қиындық)

Экономика тобы:

  • Тәуелсіздік

  • Өнертапқыштық

Кәсіпорын тобы:

  • Жауапкершілік

  • Белсенді іздену

  1. «Дәптерге орындайық» дағдысы.. Кестені толтырыңыздар

Қызметтің түрі

Жұмыс иесінің орнында болмаған жағдайдағы табысы

Жауапкершілік

Тәуеклдер

1

Кәсіпкерлік

жоқ

Жоғары

Жоғары

2

Бизнес

Бар

жоғары

Жоғары


Сергіту сәті

2 мин.

Жеті шырық жаттығуы ( жақсы баяу музыкамен орындалады) Ыңғайлы отырып, көзіңізді жұмыңыз, терең демалыңыз. Сізден шамалы бір метр қашықтықта жеті жанып тұрған шырық бар екенін елестетіп көріңіз....мүмкіндігінше баяу, терең дем алаңыз. Енді осы шырақтардың біреуін өшіру қажет деп ойлап көріңіз. Деміңізді толығымен шығарып, оның бағытына қарай барынша үрлеңіз. Шырақ жалыны дірілдеп барып өшеді... Сіз қайтадан баяу тыныс алып, қалған алты шырақты біртіндеп үрлеп өшіресіз.

5.«Қолданып көрейік» дағдысы. Кәсіпкерлердің қызмет түрлерін анықтаңыздар. Бос ұяшықтарды толтырыңыздар


Қызмет

Қызметтің түрі

1

Әмина мемлекеттік емханада терапевт болып жұмыс істейді

Жалдамалы жұмысшы

2

Әли өзінің жеке клиникасында стоматолг болып істейді

Кәсіпкерлік

3

Әмірдің медициналық орталағы бар

Бизнес

4

Зауреш сауда орталығында өз бутигінде киім сатады

Кәсіпкерлік

5

Батырбек-санаторийде аспаз

Жалдамалы жұмысшы


6.«Ой бөлісейік» дағдысы. Пікір алмасу. «Шеңбер бойымен сұрақ қою» стратегиясы қолданылады (топтық жұмыс)

Жалдамалы жұмысшының, кәсіпкердің бизнесменнің қызмет түрлеріне үш мысал келтіріңіз. Пікірлеріңізді дәлелдеңіздер.

Жауаптар нұсқасы: жалдамалы жұмысшы: мектеп директоры, сатушы, дәрігер; кәсіпкер: жекеменшік мектеп (дүкен, дәріхана) басшылары; бизнесмен: жекеменшік мектептер (дүкендер, дәріханалар) иесі.

Шығармашылық тапсырма. Кәсіпкердің қасиеттері туралы ойланыңыздар:

  1. Өз мінезіңіздің бес күшті және бес әлсіз тұсын атаңыз (сіздің кәсіпкер болуыңызқа көмектесетін және кедергі келтіретін қасиеттер)

  2. Әлсіз тұстарыңызды талдап, күшті тұстарыңызды пайдаланып, олардың орнын қалай толтыруға болатынын жазыңыздар.

Сабақтың соңы. Кері байланыс

(3минут)

Жұмыстарының нәтижесін оқушылар өздері бағалайды. Оларға мағынасы түрлі дәрежедегі смайликтер таратылады. Әр оқушы сабақты қай деңгейде түсінгеніне сәйкес смайликті таңдап, оның теріс жағына өз атын жазып, тақтада ілулі тұрған «Блоб ағашының» суреті салынған флипчартқа жапсырады. Рисунок 2

Үй тапсырмасы

10 мин.

Мұғалімнің қалауы бойынша: «Төңкере оқыту» талаптарына сәйкес, оқушылар келесі тақырыптағы теориялық материалды өз бетімен үйде оқи алады.Олар мәтіннің соңында берілген сұрақтарға қысқаша жауап береді. Осылайша, келесі сабақтағы жаңа тақырыпты оқушылар өздігінен меңгеру үшін алдын ала үйде дайындалады. Бұл сыныптағы практикалық тапсырмаларға қажетті уақытты үнемдейді

Рефлекция

5 мин.

(мұғалім жауаптарды өзінің жеке журналына жазады)

Сұрақтарға жауап беріңіз:

1.Сабақ, оқу мақсаттары шынайы ма?

2.Бүгін оқушылар не білді?

3.Сыныптағы ахуал қандай болды?

4.Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе?

5.Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма?

Қортынды бағалау

2 мин.

1.Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

2.Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды?

3.Сабақ туралы пікіріңізді жазыңыз.




1 бөлім. Экономикалық құбылыс ретіндегі кәсіпкерлік

«Оралхан Бөкей атындағы №44лицейі»КММ

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні: Молдашева Б.А.

Сынып: 10

Қатысқандар:

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы

Қазақстан экономикасына тарихи экскурс

Осы сабақта қол жеткізетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

10.1.2.1.Қазақстан Республикасындағы кәсіпкерліктің тарихын талдай біледі

10.1.2.2.Экономикадағы кәсіпкерліктің мағынасын түсінеді

10.1.2.3.Микроэкономика мен макроэкономика арасындағы айырмашылықты түсінеді

.

Сабақтың мақсаты

Қолайлы жағдай туғызу. Оқушылардың өздігінен:

  • Қазақстан Республикасындағы кәсіпкерліктің тарихын талдай білуіне;

  • Экономикадағы кәсіпкерліктің мағынасын түсінуіне;

  • Микроэкономика мен макроэкономика арасындағы айырмашылықты түсінеді


Бағалау критерийі (Күтілетін деңгейлік нәтижелер)

1-меңгеру деңгейі. Барлық оқушы Қазақстан Республикасындағы кәсіпкерліктің тарихын талдай біледі (өнімсіз деңгей)

2-меңгеру деңгейі. Олардың ішінен көбісі; Экономикадағы кәсіпкерліктің мағынасын түсінеді (конструктивті деңгей)

3-меңгеру деңгейі. Олардың ішінен кейбірі: Микроэкономика мен макроэкономика арасындағы айырмашылықты түсінеді

(өнім деңгейі). Тақырыпты толық меңгерген оқушы шығармашылық тапсырманы орындайды.

Тілдік мақсаттар

Лексика және терменология: макроэкономика- макроэкономика-, микроэкономика-микроэкономика-, экономикалық өсу- экономический рост-, бәсеке-конкуренция-

Құндылықтарға баулу

Өмір бойы білім алу, ынтымақтастық, құрмет, жауапкершілікке, елжандалық, отансүйгіштік қасиетке, денсаулық сақтауға, сыни тұрғысынан ойлауға, шығармашылыққа баулу.

Қолданылатын әдіс-тәсілдер

«Сені көргеніме қуаныштымын, себебі....», «Шешен», «Джигсо», «Көңіл күй», «Пікірлесі», «Миға шабуыл», «Блоб ағашы»

Қолданылатын ресурстар

Оқулық, оқушының жеке дәптері, мұғалім кітабы, электронды қосымша, интерактивті тақта, компьютер, слайдтар, маркерлер, «Блоб ағашының» суреті салынған флипчарт, смайликтің суреті салынған стикерлер

Алдыңғы білім

Өткен тақырып брйынша сұрақтар беріп, осы тақырыппен логикалық көпір құрау, мысалы: «Есіңе түсір!» айдарындағы сұрақтар бойынша: Кәсіпкерлік, жалдамалы жұмыс және бизнес арасындағы айырмашылықты атаңдар.

Сабақтың басы

( 5 мин)

  1. Оқушылармен амандасу. Мұғалім сыныпта жағымды ахуал орнату үшін «Сені көргеніме қуаныштымын, себебі....» тренингін ұйымдастырады. Қатар отырған оқушылар бір-біріне жақсы жақтарын айтады.

  2. Сыныпты топқа бөлу. Сынып үш топқа бөлінеді. Әр топ өздерінің басшысын және топтың атауын таңдайды. Мысалы, 1-топ:« Бизнесмен»; 2-топ:« Кәсіпкер»; 3-топ: «Жалдамалы жұмысшы».

  3. Тақырыпқа деген қызығушылықты ояту, проблемалық жағдай тудыру.

Мұғалім: Кәсіпкерлік, жалдамалы жұмысшы және бизнес арасындағы айырмашылықты естеріңе түсіріңдер.

1-топ:« Бизнесмен».....

2-топ:« Кәсіпкер»....

3-топ: «Жалдамалы жұмысшы».....

Мұғалім оқушылармен бірге сабақтың тақырыбын нақтылайды. Оқушылар оның мақсат, міндеттерін болжайды.


Сабақтың ортасы-тақырыпты өз бетімен меңгеру

(15 минут)

Мұғалімнің сөзі: Балалар, тақырыпта берілген мәтіннің соңындағы сұрақтарға сіздер оқулықтағы мәтіннен жауап іздеу арқылы жаңа тақырыпты өздеріңіз меңгере аласызыздар. Сабақ барысында ұйымдастырылған топтық жұмыста тақырыптың мазмұнын зерттеп, талқылап, талдау жасап, оны іс жүзінде бекіту керек. Енді сабақты бастайық, барлықтарыңызға сәттілік тілеймін!

  1. Сұрақтарға жауап берейік дағдысы. «Шешен» әдісі бетпе-бет сауалнама.

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!