Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    LESSON 7

    Unit 1: Making connections in biology



    School:

    Date:25.09/2023

    Teacher name:

    Grade: 11

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Journey to biological understanding

    Learning objectives

    11.S2 - ask and respond with appropriate syntax and vocabulary to open-ended higher-order thinking questions on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics

    11.R3 - skim a range of lengthy texts with speed to identify content meriting closer reading on a range of more complex and abstract, general and curricular topics

    11.UE3 - use a variety of adjectives complemented by that, infinitive and wh- clauses on a wide range of general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    use compound adjectives appropriately with support.

    discuss topic questions in simple sentences.

    Most learners will be able to:

    use compound adjectives appropriately with some support.

    discuss topic questions in extended sentences.

    Some learners will be able to:

    use compound adjectives appropriately with no support.

    discuss topic questions in complex sentences.

    Previous lesson

    Journey to biological understanding

    Plan

    Planned timings



    Planned activities




    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Lead-in.

    Focus attention on the photo p.9 and ask: What’s happening? Do you think she’s having a pleasant dream? Why / Why not? What’s the word for a frightening dream?

    Greeting




    Middle

    30 min

    Exercise 1 page 69

    In pairs, students answer the questions. Ask a few students to share their last dream or nightmare with the class. If no one can remember specific details, talk about common types of dreams such as being chased, being lost or trapped, flying or falling.

    Then elicit some responses to question 2. If students are not sure about this, mention that dreams are thought to help us process new information and add it to our memory.

    Exercise 2 page 69

    Write lucid on the board and check the meaning (able to think clearly) and pronunciation /ˈluːsɪd/.

    Ask: What do you think ‘lucid dreaming’ is? (being able to think clearly during a dream)

    Ask students to read the text and find out how lucid dreaming could help them. Check as a class. Exercise 3 page 69

    Ask students to look at the form of the highlighted words in the text and write them in the correct column. Check answers as a class and help with the meaning of any unknown words.

    Exercise 4 page 69

    Ask students to identify the compound adjectives in the sentences and match them with the correct definition. Check answers as a class. Then ask students to ask and answer the questions in pairs.

    Exercise 6 page 69

    Students complete the sentences, using a dictionary when necessary. Check answers as a class.

    Exercise 7 page 69

    In pairs, students ask and answer the questions, giving reasons and examples. Monitor and help

    where necessary.

    Students answer the questions.















    Students read the text and find out how lucid dreaming could help them





    Students look at the form of the highlighted words in the text and write them in the correct column.


    Students ask and answer the questions in pairs






    Students complete the sentences


    Students ask and answer the questions,

    Verbal evaluation















    Mutual avaluation








    Individual avaluation


    Presentation Video and images

    Handouts with task

    End

    5 min

    REFLECTION

    Ask students: What have you learned today? What can you do now? and elicit answers: I can use

    compound adjectives. I understand dictionary entries for compound adjectives.

    Home task: WB p.8

    Saying goodbye


    Self-assessment




    LESSON 8

    Unit 1: Making connections in biology



    School:

    Date:27.09.2023

    Teacher name:

    Grade: 11

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Formal and informal writing

    Learning objectives

    11.S2 - ask and respond with appropriate syntax and vocabulary to open-ended higher-order thinking questions on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics

    11.R2 - understand specific information and detail in extended texts on a wide range of familiar and unfamiliar general and curricular topics

    11.R9 - recognize inconsistencies in argument in extended texts on a range of more complex and abstract general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    comprehend main information about food addiction while reading.

    Most learners will be able to:

    identify specific information about food addiction while reading.

    Some learners will be able to:

    interpret and evaluate the information about food addiction while reading.

    Previous lesson

    Journey to biological understanding

    Plan

    Planned timings



    Planned activities




    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Lead-in.

    Write junk food on the board and elicit examples,

    e.g. burgers, chips, hot dogs.Ask: Are you addicted to junk food? How often do

    you have it?

    Greeting






    Students do the task




    Middle

    30 min

    Exercise 1 page 10.

    In pairs, students answer the questions. Elicit some answers.

    Exercise 2 page 10.

    Focus attention on the title of the article and the photos. Ask: What were these teenagers addicted to? (pizza, chicken nuggets, chips). Ask students to skim-read the article and find out what happened as a result of their addictions.

    Exercise 3 page 10.

    Go through the Reading Strategy together. Then ask students to find the gaps in the texts, look at what follows them and then choose the best sentence to fill each gap. Check the answers with the class.

    Exercise 4 page 10.

    Students decide if the sentences are true or false and correct the false ones. Check answers as a class.

    Exercise 5 page 10.

    Students complete the sentences. Check answers as a class.

    Exercise 6 page 10.

    Go through the adjectives and nouns together and check meaning. Then focus attention on the statement and ask students, in pairs, to decide on their opinion. Allow time for them to think of at least three arguments to support their opinion. Monitor and help where necessary. Go through the phrases for presenting opinions together. Elicit some phrases for agreeing and disagreeing, e.g. I completely agree / disagree with you. I don’t agree with you at all. I agree with you up to a point.

    Ask one pair to start the discussion by presenting their first opinion to the class. Encourage others to join the debate. Monitor and help where necessary. When students have finished speaking, ask: Has anyone changed their mind after listening to people’s arguments?

    Students answer the questions



    students skim-read the article and find out what happened as a result of their addictions


    Students find the gaps in the texts, look at what follows them and then choose the best sentence to fill each gap


    Students decide if the sentence is true or false


    Students complete the sentences


    Students follow the instructions


    Verbal evaluation



    Mutual avaluation






    Individual avaluation


    Presentation Video and images

    Handouts with task

    End

    5 min

    REFLECTION

    Ask students: What have you learned today? What can you do now? and elicit answers: I can react to an article about food addictions. I can have a debate about food addictions.

    Home task: Presentation

    Saying goodbye


    Self-assessment




    LESSON 9

    Unit 1: Making connections in biology



    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 11

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Formal and informal writing

    Learning objectives

    11.C6 - organize and present information clearly to others

    11.C7 - develop and sustain a consistent argument when speaking or writing 11.S3 - explain and justify own and others’ point of view on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics

    11.S7 - use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    present their posters to classmates.

    Most learners will be able to:

    present their posters to classmates, keeping the attention of a class.

    Some learners will be able to:

    make a public speech by using a poster and have interaction with audience.

    Previous lesson

    Formal and informal writing

    Plan

    Planned timings



    Planned activities




    Learners’ activities

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Калимолдина Балжан Еркинкызы
    09 Қазан 2023
    1788
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    11 сынып ағылшын тілінен қмж Action

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    11 сынып ағылшын тілінен қмж Action

    Материал туралы қысқаша түсінік
    11 сынып ағылшын тілінен қмж Action 1 тоқсан бойынша толық сабақ жоспарлдары
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    LESSON 7

    Unit 1: Making connections in biology



    School:

    Date:25.09/2023

    Teacher name:

    Grade: 11

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Journey to biological understanding

    Learning objectives

    11.S2 - ask and respond with appropriate syntax and vocabulary to open-ended higher-order thinking questions on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics

    11.R3 - skim a range of lengthy texts with speed to identify content meriting closer reading on a range of more complex and abstract, general and curricular topics

    11.UE3 - use a variety of adjectives complemented by that, infinitive and wh- clauses on a wide range of general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    use compound adjectives appropriately with support.

    discuss topic questions in simple sentences.

    Most learners will be able to:

    use compound adjectives appropriately with some support.

    discuss topic questions in extended sentences.

    Some learners will be able to:

    use compound adjectives appropriately with no support.

    discuss topic questions in complex sentences.

    Previous lesson

    Journey to biological understanding

    Plan

    Planned timings



    Planned activities




    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Lead-in.

    Focus attention on the photo p.9 and ask: What’s happening? Do you think she’s having a pleasant dream? Why / Why not? What’s the word for a frightening dream?

    Greeting




    Middle

    30 min

    Exercise 1 page 69

    In pairs, students answer the questions. Ask a few students to share their last dream or nightmare with the class. If no one can remember specific details, talk about common types of dreams such as being chased, being lost or trapped, flying or falling.

    Then elicit some responses to question 2. If students are not sure about this, mention that dreams are thought to help us process new information and add it to our memory.

    Exercise 2 page 69

    Write lucid on the board and check the meaning (able to think clearly) and pronunciation /ˈluːsɪd/.

    Ask: What do you think ‘lucid dreaming’ is? (being able to think clearly during a dream)

    Ask students to read the text and find out how lucid dreaming could help them. Check as a class. Exercise 3 page 69

    Ask students to look at the form of the highlighted words in the text and write them in the correct column. Check answers as a class and help with the meaning of any unknown words.

    Exercise 4 page 69

    Ask students to identify the compound adjectives in the sentences and match them with the correct definition. Check answers as a class. Then ask students to ask and answer the questions in pairs.

    Exercise 6 page 69

    Students complete the sentences, using a dictionary when necessary. Check answers as a class.

    Exercise 7 page 69

    In pairs, students ask and answer the questions, giving reasons and examples. Monitor and help

    where necessary.

    Students answer the questions.















    Students read the text and find out how lucid dreaming could help them





    Students look at the form of the highlighted words in the text and write them in the correct column.


    Students ask and answer the questions in pairs






    Students complete the sentences


    Students ask and answer the questions,

    Verbal evaluation















    Mutual avaluation








    Individual avaluation


    Presentation Video and images

    Handouts with task

    End

    5 min

    REFLECTION

    Ask students: What have you learned today? What can you do now? and elicit answers: I can use

    compound adjectives. I understand dictionary entries for compound adjectives.

    Home task: WB p.8

    Saying goodbye


    Self-assessment




    LESSON 8

    Unit 1: Making connections in biology



    School:

    Date:27.09.2023

    Teacher name:

    Grade: 11

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Formal and informal writing

    Learning objectives

    11.S2 - ask and respond with appropriate syntax and vocabulary to open-ended higher-order thinking questions on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics

    11.R2 - understand specific information and detail in extended texts on a wide range of familiar and unfamiliar general and curricular topics

    11.R9 - recognize inconsistencies in argument in extended texts on a range of more complex and abstract general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    comprehend main information about food addiction while reading.

    Most learners will be able to:

    identify specific information about food addiction while reading.

    Some learners will be able to:

    interpret and evaluate the information about food addiction while reading.

    Previous lesson

    Journey to biological understanding

    Plan

    Planned timings



    Planned activities




    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Lead-in.

    Write junk food on the board and elicit examples,

    e.g. burgers, chips, hot dogs.Ask: Are you addicted to junk food? How often do

    you have it?

    Greeting






    Students do the task




    Middle

    30 min

    Exercise 1 page 10.

    In pairs, students answer the questions. Elicit some answers.

    Exercise 2 page 10.

    Focus attention on the title of the article and the photos. Ask: What were these teenagers addicted to? (pizza, chicken nuggets, chips). Ask students to skim-read the article and find out what happened as a result of their addictions.

    Exercise 3 page 10.

    Go through the Reading Strategy together. Then ask students to find the gaps in the texts, look at what follows them and then choose the best sentence to fill each gap. Check the answers with the class.

    Exercise 4 page 10.

    Students decide if the sentences are true or false and correct the false ones. Check answers as a class.

    Exercise 5 page 10.

    Students complete the sentences. Check answers as a class.

    Exercise 6 page 10.

    Go through the adjectives and nouns together and check meaning. Then focus attention on the statement and ask students, in pairs, to decide on their opinion. Allow time for them to think of at least three arguments to support their opinion. Monitor and help where necessary. Go through the phrases for presenting opinions together. Elicit some phrases for agreeing and disagreeing, e.g. I completely agree / disagree with you. I don’t agree with you at all. I agree with you up to a point.

    Ask one pair to start the discussion by presenting their first opinion to the class. Encourage others to join the debate. Monitor and help where necessary. When students have finished speaking, ask: Has anyone changed their mind after listening to people’s arguments?

    Students answer the questions



    students skim-read the article and find out what happened as a result of their addictions


    Students find the gaps in the texts, look at what follows them and then choose the best sentence to fill each gap


    Students decide if the sentence is true or false


    Students complete the sentences


    Students follow the instructions


    Verbal evaluation



    Mutual avaluation






    Individual avaluation


    Presentation Video and images

    Handouts with task

    End

    5 min

    REFLECTION

    Ask students: What have you learned today? What can you do now? and elicit answers: I can react to an article about food addictions. I can have a debate about food addictions.

    Home task: Presentation

    Saying goodbye


    Self-assessment




    LESSON 9

    Unit 1: Making connections in biology



    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 11

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Formal and informal writing

    Learning objectives

    11.C6 - organize and present information clearly to others

    11.C7 - develop and sustain a consistent argument when speaking or writing 11.S3 - explain and justify own and others’ point of view on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics

    11.S7 - use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    present their posters to classmates.

    Most learners will be able to:

    present their posters to classmates, keeping the attention of a class.

    Some learners will be able to:

    make a public speech by using a poster and have interaction with audience.

    Previous lesson

    Formal and informal writing

    Plan

    Planned timings



    Planned activities




    Learners’ activities

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Шет тілі Сабақ жоспары 11 сынып
    09.10.2023
    1788
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Калимолдина Балжан Еркинкызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации