Материалдар / 11-сынып ҚМЖ 1-тоқсан Дүние тарихы

11-сынып ҚМЖ 1-тоқсан Дүние тарихы

Материал туралы қысқаша түсінік
11-сынып ҚМЖ 1-тоқсан Дүние тарихы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
01 Қырқүйек 2024
138
0 рет жүктелген
630 ₸ 700 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

«№.... орта мектебі» КММ_
(білім беру ұйымының атауы)

Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары-1

Бөлім:

Өркениет: даму ерекшеліктері

Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда)


Күні:


Сынып:11

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Экономика және экономикалық жүйелердің типтері

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары

11.1.1.1 мемлекеттердің экономика лық даму ерекшеліктерін талдау үшін

"экономика" және "экономикалық жүйе" ұғымдарын қолдану;

11.1.1.2 экономикалық жүйелердің тарихи типтерінің белгілерін

түсіндіре отырып оларды жіктеу

Сабақтың мақсаты

Оқушылар:

XX ғасырдыңекіншіжартысындағыәртүрліелдердіңэкономикалық

жүйелерініңтиімділігінебағабередіжәнеэкономикалықжүйелердіңкелесітүрлерінтүсіндіреді:

Капиталистікнарықтық экономика (қазіргі капитализм);

Дәстүрліэкономикалықжүйе;

Командалықжүйе (орталықтандырылған, жоспарлы, социалистік).

Бағалау критерийі

Оқушылар:

  • Ресурстармен жұмыс істей алады;

  • Ақпаратты және нәтижелерді кестеге енгізе алады;

  • Анықтаманы құрастырады;


Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының

әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Ұйымдас-тыру




Өткен білімді еске түсіру

7 минут


Жаңа тақырыпқа қадам

3 минут




Ой шақыру

-Сіз не таңдар едіңіз?

Қалта толы ақша және дүкендердің бос сөрелерін бе немесе дүкендердің толық сөрелері мен бос қалтаны ма?

-Бұл неге байланысты?

Экономикалық жүйе-бұл қоғамның алдында тұрған мәселелерді шешу үшін шаруашылық өмірін ұйымдастырудың тәсілі. Бұл үшін негізгі мынандай сұрақтарға жауап беру қажет.

-Нені өндіру қажет?

- Қалай өндіру керек?

- Кім үшін өндіру керек?

Содан кейін сабақтың тақырыбы және мақсатымен таныстыру.

Оқушылар өз ойларын ортаға салады.

Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу

Оқушылар өз болжамдарын айтып, талқылау жүргізеді

ҚБ «Мадақтау сэндвичі»


Тақырыптық суреттер

Сабақтың ортасы

Жаңа білім

5 минут













10 минут

































5 минут
























10 минут



Мәтінмен жүмыс

Экономикалық жүйелердің бірнеше түрі бар

Экономикалық теория негізгі үш түрге бөлінеді:

-еркін нарықтық экономика;

-командалық экономика;

-аралас экономика;

1-тапсырма

«Эйлер шеңбері» әдісі

Экономикалық жүйелердің тарихи типтерінің бойынша негізгі идеяларды жинақтап, саралау.

Идеялар жинақталып, сараланады

Эйлер шеңбері сызылып, кезекпен идеялар талқыланып, жазылады.

Не?

Қалай?

Неге?

Нәтиже?

Мәселер бойынша идеялар сараланады

Бұл жүйелерден басқа дәстүрлі және өтпелі деп аталатын түрлері бар.

ЕБҚ оқушылар негізгі термин сөздерді мәтіннен анықтайды;

2-тапсырма

«File» әдісі мемлекеттердің экономика лық даму ерекшеліктерін талдау

«F» - негізгі фактіні анықтаңыз


«І»- негізгі ндсясын айқындаңыз


«L» - көтерілген негізгі анықтаныз


«Е» - Көтерілген мәселелерді өзіндік көзқарасыңызбен талданыз


ЕҚБ маңызды кездесетін термин сөздерді атайды не жазып көрсетеді

Ресурстарды оқу;

нәтижелерді кестеге енгізу, анықтама жазу;

өз критерийлерін таныстыра алады өзара оқытуды пайдалана алады.

3 тапсырма

Кестемен жұмыс

Экономика түрі

анықтамасы



экономикалық жүйелердің сипаттамасы


экономикалық жүйелердің сипаттамасы




Ойлан!

Барлық алдыңғы жүйелердің белгілері бар жүйе қалай аталады?

Аралас экономика дегеніміз не?

ЕБҚ: оқушыға жеке жұмыс кезінде қасындағы сыныптастары және мұғалім диалог арқылы қолдау жасайды

Оқушылар ақпараттық мәтінмен жұмыс жасайды





Оқушылар өз жұмыстарының қорытындыларын сынып алдында қорғайды.





Оқушылар бір-біріне қосымша сұрақтар, қойып, бір-бірін толықтырады.






оқушылар жасаған жұмысты салыстыру үшін толтырылған кестені көрсете алады








Экономика түрінің анықтамасымен таныстырады, оны талқылағаннан кейін экономикалық жүйелердің сипаттамасы бар глоссарий жазылады


ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады



ҚБ «Алақан-жұлдыз»















ҚБ «Ең үздік жауап»

















ҚБ «Өзін-өзі бағалау»





Ақпараттық мәтін


Үлестірмелі қағаздар







Суреттер









Тірек-сызбалар

Кесте























Карта



















ҚБ парағы

Сабақтың соңы

5 минут

Кері байланыс

Жалғастырыңыз:

Маған ... қызықты болды

Бұл ... қиындық туғызды

Осы ... мені ойландырды

Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады

Оқушылар бағалай критерийлерімен өз деңгейлерін бағалайды


А4, конспект


Үй тапсырмасы

"аралас экономика" ресурсын зерттеу, нәтижелерді "экономикалық жүйелер" кестесіне енгізу»




«№.... орта мектебі» КММ_
(білім беру ұйымының атауы)

Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Бөлім:

Өркениет: даму ерекшеліктері

Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда)


Күні:


Сынып:11

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Дәстүрлі (аграрлық) экономика

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары

11.1.1.3 әртүрлі мемлекеттердің мысалында экономиканың дәстүрлі (аграрлы) түріне тән белгілерін анықтау; 11.1.1.4 экономикалық жүйелердің түрлері туралы білімдерін пайдалана отырып, экономикалық дамудың ерекшеліктерін түсіндіру

Сабақтың мақсаты

- экономиканың дәстүрлі (аграрлық) түрінің белгілерін анықтау;

- дәстүрлі экономикаға негізделген әр түрлі елдердің экономикалық даму ерекшеліктерін көрсету.

Бағалау критерийі

-дәстүрлі экономикалық жүйенің ерекшеліктерін оң және теріс топтарға бөлу;

-дәстүрлі экономикалық жүйесі бар елдердің экономикалық даму ерекшеліктерін сипаттау.


Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының

әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Ұйымдас-тыру




Өткен білімді еске түсіру

7 минут










Жаңа тақырыпқа қадам

3 минут

Ынтымақтастық ортасын құру

Сабақтың басында оқушыға алғашқы қауымдық құрылыс кезеңіндегі адамдардың еңбегі, ортағасырлық шаруалар еңбектерінің бейнелері көрсетіп, келесі сұрақтарға жауап беруді ұсынады:

1 Бұл суреттерді не біріктіреді?

2. Адамдар нені өндіруде?

3. Адамдар өнімдерін қалай және немен өндіруде?

4. Адамдар кімге өндіруде?

Оқушылар өз ойларын ортаға салады.

Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу





Оқушылар өз болжамдарын айтып, талқылау жүргізеді

ҚБ «Мадақтау сэндвичі»


Тақырыптық суреттер

Сабақтың ортасы

Жаңа білім

5 минут













10 минут











5 минут







10 минут



Мәтінмен жұмыс.

Дәстүрлі жүйе туралы ақпарат мәтінін тарату.

«Балықтың қаңқасы»

Мәтінді оқу / дәстүрлі (ауылшаруашылық) экономиканың белгілері туралы қандай ақпарат береді/

«Қаңқаның басында» мәтінде қарастырылатын проблема белгіленеді Проблема экономикалық жүйенің ерекшеліктеріне дәлелдер келтіреміз

Қорытынды жасаймыз


Оқушыларды дәстүрлі экономикалық жүйесі бар елдердің экономикалық даму ерекшеліктерін талдауға және кестені толтыруға шақырыңыз.

Ауыл шаруашылығының даму ерекшеліктері

Өнеркәсіптік өндірісті дамыту

Сауда қатынастарын дамыту





ЕБҚ: оқушы шығарылып берілген тапсырманы орындайды

Үш жақты түсіндірме күнделігі

Ең маңызды ақпарат

Неге?

Сұрақ?






ЕБҚ: оқушыға жеке жұмыс кезінде қасындағы сыныптастары және мұғалім диалог арқылы қолдау жасайды

Дескрипторлар:

- дәстүрлі (аграрлық) экономикалық жүйенің жағымды ерекшеліктерін анықтайды;

- дәстүрлі (аграрлық) экономикалық жүйенің жағымсыз ерекшеліктерін анықтайды.

Дескрипторлар:

- Эфиопияның экономикалық даму ерекшеліктерін сипаттайды

- Зимбабвенің экономикалық даму ерекшеліктерін сипаттайды;

-Чад экономикалық дамудың ерекшеліктерін сипаттайды;

-Барбадостың экономикалық даму ерекшеліктерін сипаттайды

ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады






ҚБ «Алақан-жұлдыз»





ҚБ «Ең үздік жауап»







ҚБ «Өзін-өзі бағалау»





Ақпараттық мәтін

Дәстүрлі экономикалық

жүйе: оң және теріс жақтары

https://yainvestor. finansov/

«Дәстүрлі экономикалық жүйе» бейнефайлы https://www.youtube.com/wat


Үлестірмелі қағаздар


Эфиопия экономикасының сипаттамалары

http://ru-world.net/efiopiya-ekonomika/


Суреттер


Тірек-сызбалар

Кесте


Карта


ҚБ парағы

Сабақтың соңы

5 минут

Кері байланыс

Көршіңізбен бөлісіңіз

Өте жақсы түсінген үш нәрсені атаңыз және бір не нәрсені жақсы түсінгіңіз келетінін айтыңыз

Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады

Оқушылар бағалай критерийлерімен өз деңгейлерін бағалайды


А4, конспект


Үй тапсырмасы

Дәстүрлі (аграрлық) экономика





«№.... орта мектебі» КММ_
(білім беру ұйымының атауы)

Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Бөлім:

Өркениет: даму ерекшеліктері

Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда)


Күні:


Сынып:11

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Нарықтық экономика

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары

11.1.1.4 экономикалық жүйелердің түрлері туралы білімдерін пайдалана отырып, экономикалық дамудың ерекшелітерін түсіндіру;

11.1.1.5 әртүрлі елдердің мысалында нарықтық экономикаға тән белгілерді анықтау

Сабақтың мақсаты

Оқубарысындаөздікоқудыдамыту;

тақырыпбойыншажаңабілімдіалужәнетереңдету;

әртүрліақпараткөздеріменжұмысжасаудағдыларынқалыптастыру;

аналитикалықжәнекоммуникативтібіліктілігіндамыту.

Бағалау критерийі

нарықтықэкономиканыңкүштіжағына аргумент келтіреді;

нарықтықэкономиканыңәлсізжағына аргумент келтіреді;


Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының

әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Ұйымдас-тыру




Өткен білімді еске түсіру

7 минут






Жаңа тақырыпқа қадам

3 минут




Ой шақыру

-Кез келген қоғамда қандай міндеттер шешілуі тиіс?

  • Не өндіру - бұл қандай игіліктер, қандай сапа, қандай мөлшерде жасалуға тиіс екендігі туралы шешім қабылдау.

  • Қалай өндіру – бұл қандай шектеулі ресурстар мен олардың комбинацияларының көмегімен, қандай технологиялардың көмегімен игіліктер жасалатыны туралы шешім қабылдау.

  • Кім үшін өндіру-бұл игіліктерді бөлуге байланысты проблема: өндірілген игіліктер кімге жеткізіледі және оларды экономикалық субъекті қандай мөлшерде иеленетін болады.

Оқушыларды сабақтың тақырыбы және мақсатымен таныстыру

Оқушылар өз ойларын ортаға салады.

Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу

Оқушылар өз болжамдарын айтып, талқылау жүргізеді

ҚБ «Мадақтау сэндвичі»


Тақырыптық суреттер

Сабақтың ортасы

Жаңа білім

5 минут













10 минут

































5 минут











10 минут



Мәтінмен жұмыс

1-тапсырма

Оқушылар нарықтық экономикаға тән ерекшеліктерді кестеге толтырады

нарықтық экономикаға

тән ерекшеліктерді

еркін кәсіпкерлік;

өндіріс құрал-жабдығына меншік нысандарының көптігі, нарықтық баға белгілеу;

шаруашылық жүргізуші субъектілер арасындағы шарттық қатынастар;

мемлекеттің шаруашылық қызметке шектеулі түрде араласуы;

тауарлар мен қызметтерді өндіру, бөлу, оны бағдарламалау және реттеу саласы нарықта біріктірілетін экономика;

ЕБҚ оқушы (көру және есту қабілеті төмен) сұрақтарға жауапты жазбаша ұсынады.

"Дамыған елдер" ресурсын зерттеңіз, зерттеу жүргізіңіз, нәтижелерді кесте форматына рәсімдеңіз

Берілген тақырып бойынша бұрыннан білетінім

Мәтінді оқып жаңадан білгенім

Болжамдар

Тың ақпараттар

 

 

 

 

ЕБҚ: оқушыға жеке жұмыс кезінде қасындағы сыныптастары және мұғалім диалог арқылы қолдау жасайды

Оқушылар ақпараттық мәтінмен жұмыс жасайды





Оқушылар өз жұмыстарының қорытындыларын сынып алдында қорғайды. Оқушылар бір-біріне қосымша сұрақтар, қойып, бір-бірін толықтырады.



Дескрипторы

Нарықтық экономикасы дамыған елдердің тізімін жасаңыз

Дамыған елдердің стандартына сәйкес көрсеткіштерді анықтаңыз.


ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады






ҚБ «Алақан-жұлдыз»





ҚБ «Ең үздік жауап»







ҚБ «Өзін-өзі бағалау»





Ақпараттық мәтін


Үлестірмелі қағаздар







Суреттер





Тірек-сызбалар

Кесте


Карта




ҚБ парағы

Сабақтың соңы

5 минут



Кері байланыс

«Желкенді кеме»

  1. Егер саған сабақ ұнаса және тап- сырманың барлығы сәтті орындаған болсан, желкенді жасыл түске боя:

  2. Егер сен сабақта белгілі бір қиын-

дықты кездестірген болсаң, желкенді сары түске боя;

  1. Егер сабақ барысында тапсырмаларды орындау қиын болып, мұғалімнің кӛмегі қажет болса, жел- кенді қызыл түске боя

Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады


Оқушылар бағалай критерийлерімен өз деңгейлерін бағалайды


А4, конспект


Үй тапсырмасы

Нарықтық экономика





«№.... орта мектебі» КММ_
(білім беру ұйымының атауы)

Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Бөлім:

Өркениет: даму ерекшеліктері

Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда)


Күні:


Сынып:5

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Жоспарлы (социалистік) экономика

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары

11.1.1.4 экономикалық жүйелердің түрлері туралы білімдерін

пайдалана отырып, экономикалық дамудың ерекшеліктерін түсіндіру;

11.1.1.6 әртүрлі мемлекеттердің мысалында жоспарлы (социалистік) экономикаға тән белгілерін анықтау

*Тарихи ойлау дағдысы

*Тарихи концепт

Тарихи талдау мен түсіндіру

Интерпретация (түсіндіру).

Сабақтың мақсаты

XX ғасырдың екінші жартысындағы әртүрлі

Елдердің экономикалық жүйелерінің тиімділігіне баға береді және экономикалық жүйелердің келесі түрлерін түсіндіреді:

Бағалау критерийі

Негізгі оқиғаларды анықтайды(жылдар, бағдарламалардың атаулары, заңдар, тұлғалар);

Жоспарлы экономиканың күшті және әлсіз жақтарын көрсетеді


Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының

әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Ұйымдас-тыру


Өткен білімді еске түсіру

7 минут



Жаңа тақырыпқа қадам

3 минут

БЫМ: мұғалім оқушыларға

- кез келген қоғамда қандай міндеттер шешілуі тиіс деген сұрақ қояды?

Не өндіру - бұл қандай игіліктер, қандай сапа, қандай мөлшерде жасалуға тиіс екендігі туралы шешім қабылдау.

Қалай өндіру – бұл қандай шектеулі ресурстар мен олардың комбинацияларының көмегімен, қандай технологиялардың көмегімен игіліктер жасалатыны туралы шешім қабылдау.

Кім үшін өндіру-бұл игіліктерді бөлуге байланысты проблема: өндірілген игіліктер кімге жеткізіледі және оларды экономикалық субъекті қандай мөлшерде иеленетін болады.

Содан кейін сабақтың тақырыбы мен мақсатын жариялайды.

Оқушылар өз ойларын ортаға салады.

Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу

Оқушылар өз болжамдарын айтып, талқылау жүргізеді

ҚБ «Мадақтау сэндвичі»


Тақырыптық суреттер

Сабақтың ортасы

Жаңа білім

5 минут










10 минут








5 минут

















10 минут



Мәтінмен жұмыс

Экономикалық жүйелер бір-бірінен мүлдем өзгеше.

4 белгілі экономикалық жүйенің сипаттамаларын атап, көрсетеді.

DrawObject1

Экономикалық жүйелер




DrawObject2


сипаттама




PETT формуласы. Мемлекеттердің мысалында жоспарлы экономикаға тән белгілерін талдайық!

ЕБҚ оқушыға дереккөздің форматын үлкейтіп, қолдау

Pace (Қарқын) Өзгерістер қаншалықты жылдам жүрді? Жылдам, баяу, бірізді, бірізсіз?;


Extent (Масштаб) – өзгерістер қаншалықты елеулі/ауқымды болды? Елеулі, елеусіз, жаппай, революциялық?;


Turning points (Бетбұрысты сәттер) – сабақтастық табиғатынан өзгеріс сипатына ауысатынқандай да бір сәттер бар ма?;


Trends (Үрдістер) – ұзақ уақыт кезеңінде прогрестен регреске қарай өзгеру үрдісі болды ма?)


ЕБҚ оқушылар маңызды тірек сөздерді жазып алады;

«Нақты факт» стратегиясы

Экономикалық жүйелер

Дәстүрлі экономикалық

жүйеде

Орталықтандырылған (жоспарлы)

экономикада



Аралас экономика

Нарықтық экономика



Аралас экономика.

Қытай, Ресей Қазақстан.

ЕБҚ: оқушыға жеке жұмыс кезінде қасындағы сыныптастары және мұғалім диалог арқылы қолдау жасайды

Оқушылар ақпараттық мәтінмен жұмыс жасайды





Оқушылар өз жұмыстарының қорытындыларын сынып алдында қорғайды. Оқушылар бір-біріне қосымша сұрақтар, қойып, бір-бірін толықтырады.



Дескрипторы

  • Негізгі оқиғалар (жылдар, бағдарламалардың атаулары, заңдар, тұлғалар);

  • Жоспарлы экономиканың күшті және әлсіз жақтарын көрсету;


ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады






ҚБ «Алақан-жұлдыз»





ҚБ «Ең үздік жауап»




ҚБ «Өзін-өзі бағалау»





Ақпараттық мәтін


Үлестірмелі қағаздар







Суреттер





Тірек-сызбалар

Кесте


Карта




ҚБ парағы

Сабақтың соңы

5 минут



Кері байланыс

Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады


Оқушылар бағалай критерийлерімен өз деңгейлерін бағалайды


А4, конспект


Үй тапсырмасы

Екінші дүниежүзілік соғыстан кейінгі экономикалық дамудың ерекшеліктері қандай?

Сіз экономиканың қандай түрлерімен таныссыз?

Қандай экономикалық жүйе тиімді?




«№.... орта мектебі» КММ_
(білім беру ұйымының атауы)

Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Бөлім:

Өркениет: даму ерекшеліктері

Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда)


Күні:


Сынып:5

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Табиғи географиялық факторларға қарай мемлекеттердің шаруашылық мамандандырылуы

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары

11.1.2.1 мемлекеттер мен аймақтар дың шаруашылық мамандануының қалыптасуындағы табиғи-географиялық фактордың рөлін негіздеу

*Тарихи ойлау дағдысы

*Тарихи концепт

Тарихи дерекөздерді түсіндіру

Дәлел

Сабақтың мақсаты

мемлекеттер мен аймақтардың шаруашылық мамандануының қалыптасуындағы табиғи-географиялық фактордың рөлін негіздеу

Бағалау критерийі

Оқушы:

- мемлекеттер мен аймақтардың шаруашылық мамандануының себептерін түсіндіреді

- мемлекеттер мен аймақтардың экономикалық дамуына табиғи-географиялық факторлардың ықпалың талдайды.


Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының

әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Ұйымдас-тыру




Өткен білімді еске түсіру

7 минут










Жаңа тақырыпқа қадам

3 минут




Бастапқыынталандыру материалы

Ретіндемұғалімәртүрліелдердіңбрендіне

айналғанөнімдердіңсуреттерінұсынады


( бразилиякофесі,оңтүстікафрикаалмаздары, араб мұнайыт.б.).

- Осы өнімдердіқайелдерменбайланыстыруғаболады?

- Бұлөнімдер неге осы елдерменбайланыстыдепойлайсыңдар?

Сыныптағыпікіралмасуданкейінсабақтақырыбы

жарияланадыжәнесабақтақолданылатынбағалаукритериилеріталқыланады.

Оқушылар өз ойларын ортаға салады.

Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу

Оқушылар өз болжамдарын айтып, талқылау жүргізеді

ҚБ «Мадақтау сэндвичі»


Тақырыптық суреттер

Сабақтың ортасы

Жаңа білім

5 минут













10 минут





























5 минут








10 минут



Мәтінмен жұмыс

АҚШ Ұлыбритания отары болған кезеңдегі географиялық ерекшеліктердің экономикаға ықпалы туралы бейнеролик ұсынылады.

Бейнероликты көрсету алдында оқушыларға келесі сұрақтарға жауап іздеу қажет екенін ескертіледі:

  • Географиялық ерекшеліктер қаншалықты ел экономикасының дамуына ықпал етеді?

  • Табиғи-географиялық факторлар отарлау кезеңінде АҚШ экономикасының дамуына қалай әсер етті?

  • Елдің географиялық орналасу ерекшеліктерінің күшті және әлсіз жақтарын пайдалану қаншалықты маңызды?

1 тапсырма

Мәтінмен жұмыс.

Оқушылар елдердің шаруашылық мамандануына қандай табиғи-географиялық факторлар ықпал еткендігін анықтайды. Оқушыларға әртүрлі елдердің даму үлгісі көрсетілген материал беріледі..

ЕББоқушыға тапсырма шығарылып беріледі.

2 тапсырма

Мемлекеттер мен аймақтардың шаруашылық мамандануының қалыптасуындағы табиғи-географиялық фактордың әсеріне 5R маңыздылық кестесін қолдана отырып,талдау жасайды

Есте қалатын (кім үшін?)



Нәтижелі (қандай нәтижелерге әкелді? Нәтижелері позитивті

әлде негативті сипатқа ие ме?)


Айырықша мәнді (Сол тарихи кезеңде ол қандай көрініс тапты?

Ол маңызды немесе айрықша болып есептелді ме?)


Резонансты (Оқиға/құбылыс қазіргі өмірге әсер етті ме? Қазіргі

қоғам дамуына әсер етті ме? Адамдар одан сабақ алды ма?)


Айқындайтын/ басқа да қырларын түсінуге жол ашатын (оқиға/

құбылыс сол заманның адамдарының өмірі мен көзқарастары

туралы қандай ақпарат береді?)



Оқушылар ақпараттық мәтінмен жұмыс жасайды



Дескриторлар:

Оқушы шаруашылық мамандануға әсер ететін фактор ретінде жер көлемін анықтайды.

Оқушы шаруашылық мамандануға әсер ететін фактор ретінде халық санын анықтайды

Оқушы шаруашылық мамандануға әсер ететін фактор ретінде минералды ресурстардың болу немесе болмауын анықтайды

Оқушы шаруашылық мамандануға әсер ететін фактор ретінде елдің географиялық орналасуын анықтайды


ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады






ҚБ «Алақан-жұлдыз»





ҚБ «Ең үздік жауап»







ҚБ «Өзін-өзі бағалау»





Ақпараттық мәтін


Үлестірмелі қағаздар







Суреттер





Тірек-сызбалар

Кесте


Карта




ҚБ парағы

Сабақтың соңы

5 минут



Кері байланыс

Бүгінгі сабақ мазмұны түсінікті ме?

Не түсініксіз?

Нені білгіңіз келеді?

Мақсатымызға жеттік пе?

Тақырып бойынша не білетінін жазады

Оқушылар бағалай критерийлерімен өз деңгейлерін бағалайды


А4, конспект


Үй тапсырмасы

Табиғи географиялық факторларға қарай мемлекеттердің шаруашылық мамандандырылуы









«№.... орта мектебі» КММ_
(білім беру ұйымының атауы)

Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары-6

Бөлім:

Өркениет: даму ерекшеліктері

Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда)


Күні:


Сынып:5

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Мемлекеттердің экономикалық дамуындағы табиғигеографиялық шектеуші факторларға төтеп берудің тарихи мысалдары

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары

11.1.2.2 экономиканың дамуындағы табиғигеографиялық шектеуші факторларға төтеп берудің әртүрлі амалдарын зерттеу; 11.1.2.3 қазіргі заман тарихында шектеуші табиғигеографиялық факторлар жағдайындағы мемлекеттердің сәтті экономикалық дамуының мысалдарын тұжырымдау

*Тарихи ойлау дағдысы

*Тарихи концепт

Тарихи талдау мен түсіндіру

Интерпретация (түсіндіру).

Сабақтың мақсаты

мемлекеттің экономикалық дамуына табиғи-климаттық жағдайдың ықпалын анықтайды, сонымен қатар, бір нақты үлгі негізінде сол мемлекеттің экономикалық дамуының үрдісіне талдау жасайды.

Бағалау критерийі

Оқушылар жасайды:

Зерделенген материал бойынша дәйекті қорытынды жасайды, зерттеу жұмысы бойынша есеп жазады.


Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының

әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Ұйымдас-тыру




Өткен білімді еске түсіру

7 минут


Жаңа тақырыпқа қадам

3 минут




Ой қозғау

-Көлемде табиғи ресурстардың бар болуы экономиканың табысты дамуының кепілі бола ма?

Мұғалім Жапонияның территориясында басқа елдерде сияқты пайдалы қазба байлықтарының көлемі көп емес екенін түсіндіруі қажет.

Оқушыларды сабақтың тақырыбы және мақсатымен таныстыру

Оқушылар өз ойларын ортаға салады.

Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу

Оқушылар өз болжамдарын айтып, талқылау жүргізеді

ҚБ «Мадақтау сэндвичі»


Табиғи-географиялық факторлардың экономикаға ықпалы

https://stud.kz/referat/show/24529

Бейнебаян «Мемлекеттерді жаңа саяси-экономикалық картасы»

https://www.youtube.com/

Тақырыптық суреттер

Сабақтың ортасы

Жаңа білім

5 минут













10 минут


















5 минут













10 минут



Мәтінмен жұмыс

1 тапсырма

IDEA әдісі бойынша мемлекет экономикасына ықпал ететін факторлары типтерге байланыстыру жұмыс жасай отырып,өз ұстанымдарын қорғайды

I-Identify) - мәселенің себептерін анықтау


D (Describe) - сәйкесінше дәлелдерді сипаттау


E (Explain) - осы себептердің мәселеге қалай ықпал еткенін түсіндіру


A (Analyze) - осы себептердің маныздылығына талдау жасау


ЕБҚ оқушы (көру және есту қабілеті төмен) сұрақтарға жауапты жазбаша ұсынады.

2 тапсырма

Экономикалық дамудың факторларын анықтау

Берілген тақырып бойынша бұрыннан білетінім

Мәтінді оқып жаңадан білгенім

Болжамдар

Тың ақпараттар

 

 

 

 


3 тапсырма

ЕБҚ оқушы (көру және есту қабілеті төмен) сұрақтарға жауапты жазбаша ұсынады.

ҚР табиғи-географиялық ресурстары бойынша SWOT-талдау жасаңыз

S-мықты жағы

W-әлсіз жағы

O-мүмкіндіктер

T-қауіп-қатер

ЕБҚ: оқушыға жеке жұмыс кезінде қасындағы сыныптастары және мұғалім диалог арқылы қолдау жасайды

Оқушылар ақпараттық мәтінмен жұмыс жасайды





Оқушылар өз жұмыстарының қорытындыларын сынып алдында қорғайды.






Оқушылар бір-біріне қосымша сұрақтар, қойып, бір-бірін толықтырады.





Оқушылар ҚР табиғи-географиялық ресурстарына талдау жасайды

ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады






ҚБ «Алақан-жұлдыз»





ҚБ «Ең үздік жауап»







ҚБ «Өзін-өзі бағалау


Бейнебаян

«Жапония экономикасы –

Жетістік тарихы №2»

https://www.youtube.com/


watch?v=lVKRt9FU7qU




Сабақтың соңы

5 минут



Кері байланыс

- Нені білдім? Нені үйрендім?

- Нені толық түсінбедім?

- Немен жұмысты жалғастыру қажет?

Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады

Оқушылар бағалай критерийлерімен өз деңгейлерін бағалайды


А4, конспект


Үй тапсырмасы

Мемлекеттердің экономикалық дамуындағы табиғигеографиялық шектеуші факторларға төтеп берудің тарихи мысалдары




«№.... орта мектебі» КММ_
(білім беру ұйымының атауы)

Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Бөлім:

Өркениет: даму ерекшеліктері

Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда)


Күні:


Сынып:5

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Мемлекеттердің экономикалық даму деңгейі бойынша жіктелуі

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары

11.1.3.1 мемлекеттер мен аймақтардың әркелкі экономикалық дамуының тарихи алғышарттарын анықтау; 11. 1. 3. 2 әртүрлі алғышарттардың негізінде мемлекеттерді экономикалық даму деңгейі бойынша жіктеу

*Тарихи ойлау дағдысы

*Тарихи концепт

Тарихи дерекөздерді түсіндіру

Дәлел

Сабақтың мақсаты

Экономикалық даму деңгейінің сипаттамасы арқылы елдер мен өңірлердің біркелкі экономикалық дамуының алғышарттарын анықтау;

Бағалау критерийі

  • Елдердің экономикалық артта қалуының себептерін анықтау.

  • Экономикалық жағынан артта қалған елдердің жағдайын зерттеу

  • Ой қорытынды, тұжырым жазады


Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының

әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Ұйымдас-тыру


Өткен білімді еске түсіру

7 минут


Жаңа тақырыпқа қадам

3 минут

Қызығушылықты ояту

1.Суреттерде не көріп отырсыздар?
2.Не ерекше болды?
3.Осы жәдігерлер туралы не білесіздер?
4. Тақырыпты болжап көріңіз....

Болжамдарын негіздейді

Оқушыларды сабақтың тақырыбы және мақсатымен таныстыру

Оқушылар өз ойларын ортаға салады.

Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу

Оқушылар өз болжамдарын айтып, талқылау жүргізеді

ҚБ «Мадақтау сэндвичі»


Тақырыптық суреттер

Сабақтың ортасы

Жаңа білім

5 минут













10 минут

































5 минут














10 минут



Картамен жұмыс

әлем елдерінің картасын көрсетеді.

Оқушылар мемлекеттердің карта бойынша жіктелуі туралы өз пікірлерін айтады.

Оқушылармен бірге зерттеу бағыты анықталады:

1.индустрияландыруға дейінгі елдер, индустриялық елдер, постиндустриалды елдердің сипаттамасы.

2.Әлем елдерінің түрлер мен типтер бойынша сипаттамасы

Кестемен жұмыс

Қоғамның даму деңгейі бойынша елдердің сипаттамасымен жұмыс:

индустрияландыруға дейінгі елдер

индустриялды елдер

постиндустриялды елдер








Экономикалық жағынан артта қалу себептерін көрсетіңіз


Шағын индустриялды-дамыған елдер

Экономикалық дамудың орта деңгейіне жеткен елдер.


Ел дамуындағы артта қалғандар





ЕББ оқушыға суреттер/иллюстрациялар ұсынылады;

Оқушылар ақпараттық мәтінмен жұмыс жасайды





Оқушылар өз жұмыстарының қорытындыларын сынып алдында қорғайды. Оқушылар бір-біріне қосымша сұрақтар, қойып, бір-бірін толықтырады.

Дескрипторлар:

Индустрияландыруға дейінгі елдердің 3-тен кем емес сипатты белгілерін атайды;

Индустрияландыруға дейінгі елдердің мысалдарын келтіреді;

Индустриялды елдердің кем дегенде 3 сипатты белгілерін атайды;

Индустриялды елдердің мысалдарын келтіреді;

Постиндустриялды елдердің 3-тен кем емес сипатты белгілерін атайды;

Постиндустриялды елдердің мысалдарын келтіреді;

Дескрипторлар:

Елдердің экономикалық дамуын сипаттайды.

Елдердің демографиялық дамуын сипаттайды.

Негізделген қорытынды жасайды.


ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады








ҚБ «Алақан-жұлдыз»









ҚБ «Ең үздік жауап»







ҚБ «Өзін-өзі бағалау»





Ақпараттық мәтін





Үлестірмелі қағаздар







Суреттер






Тірек-сызбалар



Кесте





Карта




ҚБ парағы

Сабақтың соңы

5 минут



Кері байланыс

Алдымен біз былай деп ойладық.....

Одан кейін біз мына проблемаға тап болдық.............

Проблеманы шешу үшін......жасадық.

Бұдан біз..................көрдік.

Демек, бұл мынаны білдіреді.................

Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады


Оқушылар бағалай критерийлерімен өз деңгейлерін бағалайды


А4, конспект


Үй тапсырмасы

Мемлекеттердің экономикалық даму деңгейі бойынша жіктелуі


«№.... орта мектебі» КММ_
(білім беру ұйымының атауы)

Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Бөлім:

Өркениет: даму ерекшеліктері

Педагогтің Т.А.Ә. (болған жағдайда)


Күні:


Сынып:5

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Жекелеген мемлекеттер мен аймақтардың кедейшілікке және экономикалық артта қалушылыққа төтеп беру жолдары

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары

1.1.3.3 мемлекеттердің кедейшілік мәселесін шешуге бағытталған іс-әрекетін зерттеп, оның тиімділігін анықтау; 11.1.3.4 мемлекеттер мен аймақтар дың кедейшілік пен экономикалық артта қалушылыққа төтеп берудегі халықаралық ұйымдардың рөлін бағалау; 11.1.3.5 дамушы елдердің әлеуметтікэкономикалық артта қалушылыққа төтеп берудің ықтимал жолдарын болжау

*Тарихи ойлау дағдысы

*Тарихи концепт

Тарихи дерекөздерді түсіндіру

Дәлел

Сабақтың мақсаты

жанжалсыз қарым-қатынасты үйреніңіз, диалог жүргізуге дайын болыңыз; 3.коммуникативтік құзыреттіліктерді қалыптастыру 4.басқа адамға және әлем халықтарына саналы, құрметпен қарауды қалыптастыру

Бағалау критерийі

Кедейшілік проблемасын шешуге бағытталған мемлекеттердің қызметін олардың тиімділігін анықтай отырып зерттей алады; - Елдер мен өңірлердің кедейшілігін және экономикалық артта қалушылықты еңсерудегі халықаралық ұйымдардың рөлін бағалай алады; - Дамушы елдердің әлеуметтік-экономикалық артта қалуын еңсерудің мүмкін жолдарын болжай алады


Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының

әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Ұйымдас-тыру




Өткен білімді еске түсіру

7 минут







Жаңа тақырыпқа қадам

3 минут




Тұжырымдаңыз.

Дамушы әлем мәселелері

-Адамзаттың жаһандық проблемалары және елдердің артта қалуын еңсеру проблемасы, оның жаһандық проблемалар арасындағы орны.

Бүгінгі таңда жағдай қандай?

Оқушыларды сабақтың тақырыбы және мақсатымен таныстыру

Оқушылар өз ойларын ортаға салады.

Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу

Оқушылар өз болжамдарын айтып, талқылау жүргізеді

ҚБ «Мадақтау сэндвичі»


Тақырыптық суреттер

Сабақтың ортасы

Жаңа білім

5 минут













10 минут

































5 минут















10 минут



Мәтінмен жұмыс

-Қандай жаһандық мәселелерді бөліп көрсете аласыз? Жаһандық проблемаларға мыналар кірді: бейбітшілікті сақтау, ядролық соғыстың алдын алу, қарусыздану; азық-түлік; экологиялық; демографиялық; артта қалушылық пен кедейлікті еңсеру және басқалар

Адамзат өркениеті дамыған сайын жаңа проблемалар туындауы мүмкін.

Жаһандық проблемалар

әлемдік мұхит ресурстарын игеру



ғарышты бейбіт игеру

Терроризм



урбанизация

ЕБҚ: оқушыға тапсырманың нақты бір бөлігін ерекшелеп көрсетіп беріледі.

Интерпритация

  • Қандай жаһандық мәселелерді бөліп көрсете аласыз?

  • Әлем елдерінің артта қалуын қалай жеңуге болады?

PETT формуласы. Тарихи оқиғаның өзгерісі мен сабақтастығын талдайық!

Pace (Қарқын) Өзгерістер қаншалықты жылдам жүрді? Жылдам, баяу, бірізді, бірізсіз?;


Extent (Масштаб) – өзгерістер қаншалықты елеулі/ауқымды болды? Елеулі, елеусіз, жаппай, революциялық?;


Turning points (Бетбұрысты сәттер) – сабақтастық табиғатынан өзгеріс сипатына ауысатынқандай да бір сәттер бар ма?;


Trends (Үрдістер) – ұзақ уақыт кезеңінде прогрестен регреске қарай өзгеру үрдісі болды ма?)


ЕБҚ: оқушыға жеке жұмыс кезінде қасындағы сыныптастары және мұғалім диалог арқылы қолдау жасайды

Оқушылар ақпараттық мәтінмен жұмыс жасайды









Оқушылар өз жұмыстарының қорытындыларын сынып алдында қорғайды.










Оқушылар бір-біріне қосымша сұрақтар, қойып, бір-бірін толықтырады.




ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады






ҚБ «Алақан-жұлдыз»





ҚБ «Ең үздік жауап»







ҚБ «Өзін-өзі бағалау»





Ақпараттық мәтін


Үлестірмелі қағаздар







Суреттер





Тірек-сызбалар

Кесте


Карта




ҚБ парағы

Сабақтың соңы

5 минут



Кері байланыс

Мен оны қолданып көремін......

Қызықты болды.....

Мені таңғалдырды....

Қиын болғаны....

Сабақтан өмірге алғаным......

Мен мына тапсырманы орындадым.....

Менің қосарым.....

Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады


Оқушылар бағалай критерийлерімен өз деңгейлерін бағалайды


А4, конспект


Үй тапсырмасы

Жекелеген мемлекеттер мен аймақтардың кедейшілікке және экономикалық артта қалушылыққа төтеп беру жолдары



Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!