Қысқа мерзімді жоспар
|
Білім беру ұйымының атауы |
|
|
|
Бөлім: |
10.2 Заттардың тасымалдану |
|
|
Педагогтің Т.А.Ә. |
|
|
|
Күні: |
|
|
|
Сынып: |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы |
Мембраналық потенциалды сақтаудағы белсенді тасымалдың рөлі |
|
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
11.1.3.4-мембраналық потенциалды сақтаудағы активті тасымалдың маңызын анықтау |
|
|
Сабақтың мақсаты |
Белсенді тасымалдау механизмін натрий - калийлі сорғысы мысалында түсіндіру Мембраналық потенциалды сақтаудағы белсенді тасымалдың маңызын анықтау |
|
|
Бағалау критерийі |
Мембраналық потенциалды сақтаудағы белсенді тасымалды анықтайды Белсенді тасымалдау процесін көрсеткенде натрий - калий насос мысалын қолдану |
|
Сабақтың барысы
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Басы /10 мин/ Ортасы/25мин |
Оқушылармен амандасу, түгендеу
http://castlots.org/razdelit-na-gruppy/ сайт арқылы жүзеге асыру кезінде көрініс табады:
"Кинометафора" әдісі Оқушыларға бейнекөрсетілім көрсетіледі Теорияны бекіту тапсырмасын кестеде орындауды ұсынады Тыныштық потенциалы мен әрекет потенциалын салыстыр.
Қалыптастырушы бағалау тапсырмалары: Тапсырмалар: 1 2. Терминдер тізімін(белсенді тасымалдау, ақуыз-тасымалдағыш калий йоны, натрий ионы, ATФ, концентрация градиенті және екі фосфолипидті қабат) пайдалана отырып, калий-натрий сорғысы қалай жұмыс істейтінін түсіндіріңіз. ________________________________________________
|
Оқушылар «шаттық шеңбері» әдісі арқылы видео көріп бір-біріне жақсы тілектер айтады. Топқа саиттагы генератор арқылы бөлінеді Оқушылар 3- топқа бірігеді. 1-топ 2-топ 3 19 -топОқушылар мағынаны білу үшін сұрақтарға жауап береді
Неліктен натрий-калий сорғысы деп
аталады?
Оқушылар:
- Оқушылар тыныштық потенциал мен әрекеттер
потенциалын ажырата алады;
Оқушылар берілген тапсырмадан натрий-калий сорғысы мысалында белсенді тасымалды түсіндіру.
|
Қошемет сөздермен ынталандыру. Жарайсыңдар! Сәттілік!
Бағалау критерийлері: натрий - калий сорғысының жұмысын біледі. Дескриптор: Натрий-калий сорғысы белсенді тасымал механизмін мысалы ретінде түсіндіре алады. |
Топтастыру http://castlots.org/razdelit-na-gruppy/ онлайн генератор арқылы жүзеге асады https://www.youtube.com/watch?v=tpbgMed8BSA ютуб каналдан вид https://youtu.be/m1SklV8PCgY?si=f9kXp57BlONO6bGM Суреттер, таратпа материалдар |
|
Соңы/10 мин |
Бекіту тапсырмалары. Белсенді тасымал — бұл энергия жұмсаумен бірге жүретін молекулалар мен иондардың концентрация градиентіне қарсы мембран а арқылы тасымалы болып табылады. Жануар жасушаларының мембраналарында натрий-калий сорғысы нәруыз тасымалдаушы рөлін атқарады. Мембрананың ішкі жағынан оған натрий мен АТФ келеді, ал сыртқы жағынан калий келеді. Натрий мен калийдің мембрана арқылы тасымалдануы осы нәруыздың конформациялық өзгерістері нәтижесінде жүзеге асады. Жасушаға енген әр 2 калий ионына жасушадан 3 натрий ионы шығарылады. Осының арқасында жасуша іші қоршаған ортаға қарағанда теріс зарядты болады да, мембрананың екі жағы арасында потенциалдар айырмашылығы пайда болады. Бұл жасушаға теріс зарядталған иондардың, мысалы, хлорид иондарының өтуін тежейді. Оң зарядталған иондар керісінше жасушаға тартылады. Натрий-калий сорғысы жануар жасушаларына осмос балансын сақтау үшін қажет. Егер ол жұмыс істемесе, жасуша бөртіп, соңында жарылып кетер еді. Сонымен қатар, жануар жасушаларына бұл сорғы, жүйке және бұлшықет жасушаларының электр белсенділігі үшін, кейбір заттар, мысалы, аминқышқылдары мен қанттар белсенді тасымалы үшін қажет
|
Оқушылар тақтада берілген мәтінді қолданып тест тапсырмасын орындайды 1. Жасуша мембаранасы арқылы заттардың тасымалдануына ең қажетті зат A)үш атомды глицерин B) май қышқылы C) липидтер D) нуклеин қышқылы E) АТФ энергиясы 2. Суреттегі белсенді тасымалданып жатқан зат A)аминқышқылы B) кальций ионы C) көмірсу D) хлор ионы E) нәруыз 3. Натрий мен калийдің мембрана арқылы тасымалдануында өзгереді A)плазманың құрамы B) көмірсу құрылымы C) плазмалық мембрана D) нәруыз құрылымы E) мембрана қабаты 4. Натрийкалий сорғысы 3Na+ сыртқа шығарып және 2K+ жасуша ішіне тасымалдау нәтижесінде пайда болады A)қарапайым диффузия B) электр потенциал айырмасы C) жылу тербелісі энергиясы D) алмасу диффузиясы E) концентрация градиенті 5. Жасуша мембранасында арнайы нәруызнатрийкалий сорғысының пайда болуы A) алғашқы тіршіліктің теңізде пайда болғанда B) органоидтардың күрделенуі C) тіршілік құрлықта пайда болғанда D) тұздардың ыдырауынан E) гетеротрофтылардың пайда болғанд |
Дескриптор: -сұрақтарға ұтымды жауап береді-1балл Бағалау: Сотка әдісі арқылы өзін өзі бағалау
|
|
|
|
Рефлексия. «Ресторан» әдісі 1.Сабақтың тәтті жері 2.Сабақтың ащы жері 3.Келесі сабақта неге тапсырыс бересіз?
Үй тапсырмасы: 37тақырып оку Білу және түсіну сұрақтарына жауап беру. бет |
|
|
|
Жалғасы
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
11 сынып ҚМЖ Мембраналық потенциалды сақтаудағы белсенді тасымалдың рөлі
11 сынып ҚМЖ Мембраналық потенциалды сақтаудағы белсенді тасымалдың рөлі
Қысқа мерзімді жоспар
|
Білім беру ұйымының атауы |
|
|
|
Бөлім: |
10.2 Заттардың тасымалдану |
|
|
Педагогтің Т.А.Ә. |
|
|
|
Күні: |
|
|
|
Сынып: |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы |
Мембраналық потенциалды сақтаудағы белсенді тасымалдың рөлі |
|
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
11.1.3.4-мембраналық потенциалды сақтаудағы активті тасымалдың маңызын анықтау |
|
|
Сабақтың мақсаты |
Белсенді тасымалдау механизмін натрий - калийлі сорғысы мысалында түсіндіру Мембраналық потенциалды сақтаудағы белсенді тасымалдың маңызын анықтау |
|
|
Бағалау критерийі |
Мембраналық потенциалды сақтаудағы белсенді тасымалды анықтайды Белсенді тасымалдау процесін көрсеткенде натрий - калий насос мысалын қолдану |
|
Сабақтың барысы
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Басы /10 мин/ Ортасы/25мин |
Оқушылармен амандасу, түгендеу
http://castlots.org/razdelit-na-gruppy/ сайт арқылы жүзеге асыру кезінде көрініс табады:
"Кинометафора" әдісі Оқушыларға бейнекөрсетілім көрсетіледі Теорияны бекіту тапсырмасын кестеде орындауды ұсынады Тыныштық потенциалы мен әрекет потенциалын салыстыр.
Қалыптастырушы бағалау тапсырмалары: Тапсырмалар: 1 2. Терминдер тізімін(белсенді тасымалдау, ақуыз-тасымалдағыш калий йоны, натрий ионы, ATФ, концентрация градиенті және екі фосфолипидті қабат) пайдалана отырып, калий-натрий сорғысы қалай жұмыс істейтінін түсіндіріңіз. ________________________________________________
|
Оқушылар «шаттық шеңбері» әдісі арқылы видео көріп бір-біріне жақсы тілектер айтады. Топқа саиттагы генератор арқылы бөлінеді Оқушылар 3- топқа бірігеді. 1-топ 2-топ 3 19 -топОқушылар мағынаны білу үшін сұрақтарға жауап береді
Неліктен натрий-калий сорғысы деп
аталады?
Оқушылар:
- Оқушылар тыныштық потенциал мен әрекеттер
потенциалын ажырата алады;
Оқушылар берілген тапсырмадан натрий-калий сорғысы мысалында белсенді тасымалды түсіндіру.
|
Қошемет сөздермен ынталандыру. Жарайсыңдар! Сәттілік!
Бағалау критерийлері: натрий - калий сорғысының жұмысын біледі. Дескриптор: Натрий-калий сорғысы белсенді тасымал механизмін мысалы ретінде түсіндіре алады. |
Топтастыру http://castlots.org/razdelit-na-gruppy/ онлайн генератор арқылы жүзеге асады https://www.youtube.com/watch?v=tpbgMed8BSA ютуб каналдан вид https://youtu.be/m1SklV8PCgY?si=f9kXp57BlONO6bGM Суреттер, таратпа материалдар |
|
Соңы/10 мин |
Бекіту тапсырмалары. Белсенді тасымал — бұл энергия жұмсаумен бірге жүретін молекулалар мен иондардың концентрация градиентіне қарсы мембран а арқылы тасымалы болып табылады. Жануар жасушаларының мембраналарында натрий-калий сорғысы нәруыз тасымалдаушы рөлін атқарады. Мембрананың ішкі жағынан оған натрий мен АТФ келеді, ал сыртқы жағынан калий келеді. Натрий мен калийдің мембрана арқылы тасымалдануы осы нәруыздың конформациялық өзгерістері нәтижесінде жүзеге асады. Жасушаға енген әр 2 калий ионына жасушадан 3 натрий ионы шығарылады. Осының арқасында жасуша іші қоршаған ортаға қарағанда теріс зарядты болады да, мембрананың екі жағы арасында потенциалдар айырмашылығы пайда болады. Бұл жасушаға теріс зарядталған иондардың, мысалы, хлорид иондарының өтуін тежейді. Оң зарядталған иондар керісінше жасушаға тартылады. Натрий-калий сорғысы жануар жасушаларына осмос балансын сақтау үшін қажет. Егер ол жұмыс істемесе, жасуша бөртіп, соңында жарылып кетер еді. Сонымен қатар, жануар жасушаларына бұл сорғы, жүйке және бұлшықет жасушаларының электр белсенділігі үшін, кейбір заттар, мысалы, аминқышқылдары мен қанттар белсенді тасымалы үшін қажет
|
Оқушылар тақтада берілген мәтінді қолданып тест тапсырмасын орындайды 1. Жасуша мембаранасы арқылы заттардың тасымалдануына ең қажетті зат A)үш атомды глицерин B) май қышқылы C) липидтер D) нуклеин қышқылы E) АТФ энергиясы 2. Суреттегі белсенді тасымалданып жатқан зат A)аминқышқылы B) кальций ионы C) көмірсу D) хлор ионы E) нәруыз 3. Натрий мен калийдің мембрана арқылы тасымалдануында өзгереді A)плазманың құрамы B) көмірсу құрылымы C) плазмалық мембрана D) нәруыз құрылымы E) мембрана қабаты 4. Натрийкалий сорғысы 3Na+ сыртқа шығарып және 2K+ жасуша ішіне тасымалдау нәтижесінде пайда болады A)қарапайым диффузия B) электр потенциал айырмасы C) жылу тербелісі энергиясы D) алмасу диффузиясы E) концентрация градиенті 5. Жасуша мембранасында арнайы нәруызнатрийкалий сорғысының пайда болуы A) алғашқы тіршіліктің теңізде пайда болғанда B) органоидтардың күрделенуі C) тіршілік құрлықта пайда болғанда D) тұздардың ыдырауынан E) гетеротрофтылардың пайда болғанд |
Дескриптор: -сұрақтарға ұтымды жауап береді-1балл Бағалау: Сотка әдісі арқылы өзін өзі бағалау
|
|
|
|
Рефлексия. «Ресторан» әдісі 1.Сабақтың тәтті жері 2.Сабақтың ащы жері 3.Келесі сабақта неге тапсырыс бересіз?
Үй тапсырмасы: 37тақырып оку Білу және түсіну сұрақтарына жауап беру. бет |
|
|
|
Жалғасы
шағым қалдыра аласыз


.














