11 сынып ҚМЖ Мембраналық потенциалды сақтаудағы белсенді тасымалдың рөлі

Тақырып бойынша 11 материал табылды

11 сынып ҚМЖ Мембраналық потенциалды сақтаудағы белсенді тасымалдың рөлі

Материал туралы қысқаша түсінік
Мембраналық потенциалды сақтаудағы белсенді тасымалдың рөлі
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқа мерзімді жоспар


Білім беру ұйымының атауы


Бөлім:

10.2 Заттардың тасымалдану

Педагогтің Т.А.Ә.


Күні:


Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Мембраналық потенциалды сақтаудағы белсенді тасымалдың рөлі

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

11.1.3.4-мембраналық потенциалды сақтаудағы активті тасымалдың маңызын анықтау

Сабақтың мақсаты

Белсенді тасымалдау механизмін натрий - калийлі сорғысы мысалында түсіндіру

Мембраналық потенциалды сақтаудағы белсенді тасымалдың маңызын анықтау

Бағалау критерийі

Мембраналық потенциалды сақтаудағы белсенді тасымалды анықтайды

Белсенді тасымалдау процесін көрсеткенде натрий - калий насос мысалын қолдану





Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы

/10 мин/





















Ортасы/25мин






























  1. Ұйымдастыру кезеңі:

Оқушылармен амандасу, түгендеу

  1. .Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру

  2. Оқушыларды топқа бөлудің тиімді әдістерін қолдану

http://castlots.org/razdelit-na-gruppy/ сайт арқылы жүзеге асыру кезінде көрініс табады:






  1. «Ой қозғау» әдісі арқылы жаңа сабақтың тақырыбын ашу арқылы ұжымдық талқылауды суретпен жұмыс жүргізуді ұсынады.

 


"Кинометафора" әдісі

Оқушыларға бейнекөрсетілім көрсетіледі
Мұғалім қосымша түсіндірме жүргізеді
Оқушылармен талқылайды

Теорияны бекіту тапсырмасын кестеде орындауды ұсынады

Тыныштық потенциалы мен әрекет потенциалын салыстыр.






Қалыптастырушы бағалау тапсырмалары:


Тапсырмалар:


1 . Натрий-калий сорғысы жұмысы бейнелеген сызбаны белгілеңіз



2. Терминдер тізімін(белсенді тасымалдау, ақуыз-тасымалдағыш калий йоны, натрий ионы, ATФ, концентрация градиенті және екі фосфолипидті қабат) пайдалана отырып, калий-натрий сорғысы қалай жұмыс істейтінін түсіндіріңіз. ________________________________________________




Оқушылар «шаттық шеңбері» әдісі арқылы видео көріп бір-біріне жақсы тілектер айтады.

Топқа саиттагы генератор арқылы бөлінеді

Оқушылар 3- топқа бірігеді.

1-топ

2-топ

3

19

-топ


Оқушылар мағынаны білу үшін сұрақтарға жауап береді


Неліктен натрий-калий сорғысы деп аталады?
- Натрий-калий сорғысының ерекшелігі неде?
- Натрий-калий иондарынан басқа иондар жасуша мембранасында болады ма, болса қандай?
- Натрий-калий сорғысы активті транспорт арқылы жүреді ме, әлде пассивті транспорт арқылы жүзеге асады ма?






Оқушылар:

- Оқушылар тыныштық потенциал мен әрекеттер потенциалын ажырата алады;
- Оқушылар жасушалардың барлығына тыныштық потенциалы тән екендігін, әрекет потенциалы жүйке жасушаларына тән екендігін сипаттай алады;
- Активті тасымалдың тыныштық потенциалын сақтаудағы маңызын түсіндіре алады.



Оқушылар берілген тапсырмадан натрий-калий сорғысы мысалында белсенді тасымалды түсіндіру.



















Қошемет сөздермен ынталандыру.

Жарайсыңдар!

Сәттілік!


































Бағалау критерийлері: натрий - калий сорғысының жұмысын біледі.

Дескриптор: Натрий-калий сорғысы белсенді тасымал механизмін мысалы ретінде түсіндіре алады.









Топтастыру

http://castlots.org/razdelit-na-gruppy/ онлайн генератор арқылы жүзеге асады

https://www.youtube.com/watch?v=tpbgMed8BSA

ютуб каналдан вид












https://youtu.be/m1SklV8PCgY?si=f9kXp57BlONO6bGM




















Суреттер, таратпа материалдар






Соңы/10 мин

Бекіту тапсырмалары. Белсенді тасымал — бұл энергия жұмсаумен бірге жүретін молекулалар мен иондардың концентрация градиентіне қарсы мембран а арқылы тасымалы болып табылады. Жануар жасушаларының мембраналарында натрий-калий сорғысы нәруыз тасымалдаушы рөлін атқарады. Мембрананың ішкі жағынан оған натрий мен АТФ келеді, ал сыртқы жағынан калий келеді. Натрий мен калийдің мембрана арқылы тасымалдануы осы нәруыздың конформациялық өзгерістері нәтижесінде жүзеге асады. Жасушаға енген әр 2 калий ионына жасушадан 3 натрий ионы шығарылады. Осының арқасында жасуша іші қоршаған ортаға қарағанда теріс зарядты болады да, мембрананың екі жағы арасында потенциалдар айырмашылығы пайда болады. Бұл жасушаға теріс зарядталған иондардың, мысалы, хлорид иондарының өтуін тежейді. Оң зарядталған иондар керісінше жасушаға тартылады. Натрий-калий сорғысы жануар жасушаларына осмос балансын сақтау үшін қажет. Егер ол жұмыс істемесе, жасуша бөртіп, соңында жарылып кетер еді. Сонымен қатар, жануар жасушаларына бұл сорғы, жүйке және бұлшықет жасушаларының электр белсенділігі үшін, кейбір заттар, мысалы, аминқышқылдары мен қанттар белсенді тасымалы үшін қажет

Оқушылар тақтада берілген мәтінді қолданып тест тапсырмасын орындайды

1. Жасуша мембаранасы арқылы заттардың тасымалдануына ең қажетті зат

A)үш атомды глицерин B) май қышқылы C) липидтер D) нуклеин қышқылы E) АТФ энергиясы

2. Суреттегі белсенді тасымалданып жатқан зат

A)аминқышқылы B) кальций ионы C) көмірсу D) хлор ионы E) нәруыз

3. Натрий мен калийдің мембрана арқылы тасымалдануында өзгереді

A)плазманың құрамы B) көмірсу құрылымы C) плазмалық мембрана D) нәруыз құрылымы E) мембрана қабаты

4. Натрий­калий сорғысы 3Na+ сыртқа шығарып және 2K+ жасуша ішіне тасымалдау нәтижесінде пайда болады A)қарапайым диффузия B) электр потенциал айырмасы C) жылу тербелісі энергиясы D) алмасу диффузиясы E) концентрация градиенті

5. Жасуша мембранасында арнайы нәруыз­натрий­калий сорғысының пайда болуы

A) алғашқы тіршіліктің теңізде пайда болғанда B) органоидтардың күрделенуі C) тіршілік құрлықта пайда болғанда D) тұздардың ыдырауынан E) гетеротрофтылардың пайда болғанд


Дескриптор:

-сұрақтарға ұтымды жауап береді-1балл

Бағалау: Сотка әдісі арқылы өзін өзі бағалау






Рефлексия. «Ресторан» әдісі

1.Сабақтың тәтті жері

2.Сабақтың ащы жері

3.Келесі сабақта неге тапсырыс бересіз?



Үй тапсырмасы: 37тақырып оку Білу және түсіну сұрақтарына жауап беру. бет






Жалғасы





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
12.10.2023
1222
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі