Материалдар / 11 сынып.Аналогты-сандық түрлендіргіштер.Байланыс Арналары
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

11 сынып.Аналогты-сандық түрлендіргіштер.Байланыс Арналары

Материал туралы қысқаша түсінік
ҚМЖ 130 бұйрықпен жасалған.11 сынып Аналогты-сандық түрлердіргіштер.Байланыс арналапы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
24 Қараша 2023
415
2 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сaбaқтың тaқырыбы: Аналогты-сандық түрлендіргіштер.Байланыс арналары


Білім беру ұйымының aтауы:


Бөлім:

Электромагниттік толқындар

Педагогтің аты-жөні


Күні:


Сынып:11

Қaтысушылaр сaны:

Қaтыспaғaндар сaны:

Сaбaқтың тaқырыбы:

Аналогты-сандық түрлендіргіштер. Байланыс арналары

Оқу бaғдaрлaмaсынa сәйкес оқыту мaқсaттары:

11.5.2.5 – аналогтықпен салыстырғанда сандық форматтағы сигналды берудің артықшылықтарын түсіндіру.

Сaбaқтың мaқсаты:

  • Аналогтық және сандық форматтағы сигнал берудің айырмашылығын атай отырып, сандық форматтағы сигналды берудің артықшылықтарын ажыратады.

  • ЕБҚ: Сандық форматтағы сигналды сенімді қабылдау үшін маңызды параметрлерді анықтайды.

Сaбақтың бaрысы


Сaбaқтың кезеңі/ уақыт

Педaгогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бaғaлау

Ресурстaр

Сaбaқтың бaсы:

7минут

















Сәлемдесу.

Ұйымдacтыру кeзeңін жүргізу:

Оқушы зейінін сaбaққa aудaру

1,2,3-ке санау арқылы топқа бөлініп отырады.

Бірнеше сұрақ беру арқылы өткен сабақты қайталаймыз. Үй тапсырмасын «Сұрақ-Жауап» әдісі арқылы сұраймын:

1. Радиобайланыс бірінші рет қашан жүзеге асты?Радионы ең алғаш кім ойлап тапты?

2. Амплитудалық модуляцияның физикалық мағынасы нені білдіреді?

3.Радиобайланыс қандай пинциптердің негізінде жүзеге асады?

Бүгінгі күн мен сaбақтың тaқырыбын дәптерімізге жазaмыз.



Берілген сұрақтарға жауап береді






.


























Сұрaқтaр













Сабақтың ортасы:


10минут








11минут





















12 минут


Жаңа сабақ

Видеороликті көрсету арқылы жаңа тақырыпты ашамын.

1 топ: Аналогты-цифрлық түрлендіргішке анықтама береді.

2 тoп: Аналогты сигналды сипаттайды.

3 топ: Цифрлық сигналдың қолданылу аясын түсіндіреді.


1тaпсыpмa (топтық жұмыс)

Оқушылap «Миға шабуыл» әдісі apқылы топпен тaпcыpмa opындaйды.


БК: Аналогтық және сандық форматтағы сигнал берудің айырмашылығын атай отырып, сандық форматтағы сигналды берудің артықшылықтарын ажыратады.














2тaпсырмa(жұптық жұмыc)

Оқушылap «Жұптас,ойлас,бөліс» әдісі apқылы жұптық жұмыс орындайды.


БК: Сандық форматтағы сигналды сенімді қабылдау үшін маңызды параметрлерді анықтайды.


Shape1





Әрбір топ берілген бөлім тақырыптарын қысқаша түсіндіреді





Әр топ тaпсыpмaғa жaуaп береді



















Жұптық жұмысты орындайды.







Дескриптор:

1.Суретте берілген сигнал түрін ажыратады.

2.Сандық сигналдың ең негізгі ерекшелігін атайды.

3.Графиктегі сигналдың кідіріс уақытын анықтайды.

4.Кідіріс уақыты 2 миллисекунд болғандағы сигналдың графигін тұрғызады.

5.Қазіргі кезде кеңінен қолданылатын сигнал түрін және себебін түсіндіреді.

Қ.Б: «Дұрыс және бұрыс» әдісі





Дескриптор:

1.Мұнараның теңіз деңгейімен есептегендегі биіктігін айтады.

2.Мұнара қандай форматтағы сигнал тарататындығын айтады.

3.Телехабар таратқыш мұнаралардың биік болуы маңыздылығын түсіндіреді.

4. Телехабарды сенімді қабылдау үшін Көктөбе телеорталығынан қандай қашықтықта орналасу керек екенін есептейді.

5. Көктөбе телехабар таратқышынан таралатын сигналды арттыру үшін антенна биіктігін қалай өзгертсе тиімді болатынын түсіндіреді.

Қ.Б: «Бағдаршам» әдісі






Физикa11сынып


Қосымшa 1









Қосымшa 2

Сaбaқтың соңы:

5минут

Рефлексия

Оқушылар стикер арқылы кері байланыс жасайды

Үйге тапсырмa: § 4.4

Оқушылaр кері бaйлaныс береді

























РЕСУРСТАР

Қосымша 1

1 тапсырма


Аналогтық сигнал – бұл физикалық процесс нәтижесінде пайда болатын, оның параметрлерін кез келген уақытта өлшеуге болатын сигнал.Аналогтық сигналдың техникалық анықтамасы мәліметтерді тасымалдауға арналған ГОСТ-те берілген:Аналогтық сигнал - берілген параметрлердің әрқайсысы уақыт функциясымен және мүмкін мәндердің үздіксіз жиынтығымен сипатталатын деректер сигналы.Аналогтық сигналдардың қасиеттері квантталған сигналдарға айтарлықтай қарама-қайшы:Аналогты сигналды кейбір деректерін жоғалтпай (үздіксіздігіне байланысты) таңдау мүмкін емес. Мысалы, бұл процесс өлшеуіш құрылғының мүмкіндіктерімен физикалық шектелген.

Енгізілген кедергіге жол берілмейді. Осыған қарамастан, егер сіз берілген сигналдың қасиеттері туралы, атап айтқанда оның өткізу қабілеттілігі туралы қосымша ақпаратты білсеңіз, жиілік сүзгісін пайдалана аласыз.

Цифрлық сигнал - бұл дискретті (цифрлық) мәндердің тізбегі ретінде ұсынылуы мүмкін сигнал. Біздің заманымызда екілік цифрлық сигналдар (биттік ағын) екілік электроникада кодтаудың және пайдаланудың қарапайымдылығына байланысты жиі кездеседі. Цифрлық сигналды аналогтық арналар (мысалы, электрлік немесе радиоарналар) арқылы беру үшін манипуляцияның (модуляцияның) әртүрлі түрлері қолданылады.

Цифрлық сигналдың қазіргі заманғы байланыс жүйелеріндегі басымдылығын анықтаған маңызды қасиеті оның қайталағышта регенерацияны аяқтау мүмкіндігі болып табылады (белгілі бір шекті сигнал-шуыл қатынасына дейін). Қайталағышқа аз шулы сигнал келгенде, ол сандық түрге айналады, ал қайталағыш сигналды қайта қалыптастырады, бұрмалануды толығымен жояды. Аналогтық сигналды тек оның үстіне салынған шумен бірге күшейтуге болады.

[1]

1.Суретте берілген сигнал түрін ажыратыңыз.

2.Сандық сигналдың ең негізгі ерекшелігін атаңыз.

3.Графиктегі сигналды сандық сигналға түрлендіру үшін кідіріс уақытын неше секунд етіп алған?

4.Кідіріс уақытын 2 миллисекундқа тең деп алып, осы сигналды сандық сигналға айналдырыңыз.

5.Аталған сигналдардың қайсы түрі қазіргі кезде кобірек пайдаланылады? Неліктен?





Қосымша 2

2 тапсырма

«Көктөбе» телемұнарасы (қаз. «Көктөбе» теледидар мұнарасы, бейресми атауы — Алматы телемұнарасы) — Қазақстан, Алматы қаласындағы телерадио хабарларын тарату мұнарасы, 1975-1983 жылдар аралығында салынған. Нысанның іске қосылуы: 1984 жылдың 1 маусымы. Мұнара Көктөбе тауының басынан төмен, қала орталығынан оңтүстік-шығысқа қарай орналасқан. Мұнараның биіктігі: 371,5 м Антенналарға арналған діңгек биіктігі: 114 м Мұнараның теңіз деңгейінен биіктігі: 1452 м (Көктөбе тауымен бірге). Құрылыс салмағы: 7 мың тонна. Сейсмикалық төзімділік: 10 балл.

1984 жылдың қазан айында мұнарада өрт шықты: антенналық панельдер бойынша радио сәулелену қуатын бөлуді есептеудегі қателіктер салдарынан теледидар таратқыштарының фидерлері өртенді.

2011 жылдың 1 қаңтарындағы жағдай бойынша екі жоғары жылдамдықты лифт орнатылды, оның біреуі іске қосылды. Дизайнерлер келушілерді апаттық эвакуациялау жүйесін қарастырмаған, нәтижесінде бақылау палубасы және тұтастай алғанда мұнара туристер үшін жабық. Сондай-ақ, мейрамхана әлі бос.

Мұнараның солтүстік-батыс қабырғасында «Союз Т-12» ғарыш кемесінің ұшырылымының құрметіне қаладағы ең үлкен мозаикалардың бірі, ұзындығы 20 метр, биіктігі 8 метр.Мозаиканың авторлары белгісіз. Мозаикалық кескін – спутниктер мен ғарышкерлер.

[2]


1.Мұнараның теңіз деңгейімен есептегендегі биіктігі қанша метрге тең?

2.Мұнара аналогты форматтағы сигнал таратады ма әлде сандық сигнал ма?

3.Телехабар таратқыш мұнаралардың биік болуы қаншалықты маңызды? Неліктен?

4.Менің үйдегі теледидар қабылдағышы антеннасының биіктігі 12 м. Телехабарды сенімді қабылдау үшін мен Көктөбе телеорталығынан қандай қашықтықта орналасуым керек?

5. Көктөбе телехабар таратқышынан таралатын сигналды арттыру үшін антенна биіктігін арттыру керек па?


Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!