Материалдар / §3. Жасушаның органикалық заттары: полимерлер мен мономерлер;

§3. Жасушаның органикалық заттары: полимерлер мен мономерлер;

Материал туралы қысқаша түсінік
8.4.1.1 - биологиялық мысалдарды пайдаланып полимерлер мен мономерлер арасындағы айырмашылықты сипаттау.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Қырқүйек 2024
93
0 рет жүктелген
405 ₸ 450 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

8 сынып №3


ДӘІЖО___________

Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
«» КММ
(білім беру ұйымының атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары
Жасушаның құрамындағы органикалық заттар. Мономерлер мен полимерлер арасындағы айырмашылық.

(Сабақ тақырыбы)


Бөлім:

Молекулалық биология

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сыныбы: 8 «а,б»

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Жасушаның құрамындағы органикалық заттар. Мономерлер мен полимерлер арасындағы айырмашылық. §3. Жасушаның органикалық заттары: полимерлер мен мономерлер;

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

8.4.1.1 - биологиялық мысалдарды пайдаланып полимерлер мен мономерлер арасындағы айырмашылықты сипаттау.

Сабақтың мақсаты:

биологиялық мысалдарды пайдаланып полимерлер мен мономерлер арасындағы айырмашылықты сипаттайды;

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы






Бұрынғы білімін еске түсіру

Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып тәртібін қадағалау.


7.4.1.1 судың қасиеті мен тірі ағзалар тіршілігі үшін маңызын сипаттау;

§15.Тірі организмдер үшін судың маңызы.


«Бұрынғы атаулар» әдісі.

Суға деген қажеттілік

Су алмасуын реттеу

Оқушылар амандасады, сынып тәртібін сақтайды.



«Бұрынғы атаулар» әдісінде берілген тірек сөздердің мағынасын айтады, мазмұнын сипаттайды,ой қозғайды, пікір алмасады.

Дескриптор:

-кілт сөздердің анықтамасын сипаттайды-2 балл;

Интерактивті панель, презентация


Биология. Жалпы білім беретін мектептің 7-сыныбына арналған оқулық/ Очкур.Е.А, Құрманғалиева.Ж.Ж-Алматы,Мектеп,

2017ж 54-56 бет.

Оқушылардың назарын аудару

«Ситуациялық сұрақ» әдісі бойынша оқу мақсатына сай сұрақ қойылады.


- Жасушаны құрайтын заттар қандай екі үлкен топқа бөлінеді?

- Бейорганикалық

және органикалық заттарға қандай заттар жатады?

Ситуациялық сұрақтарға жауап береді, ой қозғау жүзеге асады.

Қосымша балл үшін дескриптор:

-сұрақтарға жауап береді- 2 балл;

Интерактивті панель, презентация


Сабақтың мақсатын таныстыру

8.4.1.1 - биологиялық мысалдарды пайдаланып полимерлер мен мономерлер арасындағы айырмашылықты сипаттау;

Жаңа сабақтың оқу мақсатын жазады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель, презентация


Биология 8-сынып,Автор: А.Соловьева, Б.Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2018ж

Жаңа тақырыпты таныстыру

«Қазіргі атаулар» әдісі

Мұғалім сабақ басында жаңа тақырып бойынша тақтаға бірнеше атау (терминдер) жазып қойып (3-4 атау), оқушыларға олардың мағынасы, мазмұны және өзара қатынасы мен байланысы туралы ойлануын сұрайды, атаулар бойынша топқа біріктіріледі.

Полимерлер,мономерлер,

органикалық заттар,

көмірсулар, нәруыздар,

майлар, нуклеин қышқылдары, ретті полимерлер, ретсіз полимерлер.

«Қазіргі атаулар» әдісінде берілген термин сөздердің мағынасы мен мазмұнын айтады, топқа бірігіп отырады.

Дескриптор:

-кілт сөздердің анықтамасын сипаттайды-2 балл;

Интерактивті панель, презентация



Биология 8-сынып,Автор: А.Соловьева, Б.Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2018ж,

16-бет.

Сабақтың ортасы




Оқушыларға бағыт бағдар беру

«Кинометафора» әдісі.

Мақсаты: Оқушының ой-өрісін, ойлау қабілетін дамыту.

Бір мәселе бойынша бейнесюжеттен үзінді көрсету арқылы баланың өз ойын, ой-пікірлерін білуге болады.

Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды.

өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді.

Қосымша балл үшін дескриптор:

-бейнефильмнен түсінгенін сипаттайды- 2 балл;

Интерактивті панель


бейнефильм

https://www.youtube.com/watch?v=R5w06d4tUJs


Практикалық тапсырмалар беру

Топтық жұмыс.


«Айырмашылығы неде?» әдісі

Тақтаға түйінді 9-10 тірек сөздер жазылады.

1-ші топ – (бейорганикалық заттар және органикалық заттар), 2-ші топ – (полимер және мономер),

3-ші топ – (көмірсу және нәруыз),

4-ші топ – (майлар және нуклеин қышқылдары),

5-ші топ – (ретті және ретсіз полимер), топпен орындау.


Полимерлер,мономерлер,

органикалық заттар,

көмірсулар, нәруыздар,

майлар, нуклеин қышқылдары, ретті полимерлер, ретсіз полимерлер.

Тақтада берілген түйінді тірек сөздердің айырмашылықтарын сипаттайды, бір-бірімен пікір алмасады, ой қозғау жүзеге асады.

Дескриптор:

- биологиялық мысалдарды пайдаланып бейорганикалық және органикалық заттар арасындағы айырмашылықты сипаттайды - 2 балл;

- биологиялық мысалдарды пайдаланып полимерлер мен мономерлер арасындағы айырмашылықты сипаттайды - 2 балл;

- биологиялық мысалдарды пайдаланып нәруыз және көмірсу арасындағы айырмашылықты сипаттайды - 2 балл;

- биологиялық мысалдарды пайдаланып майлар және нуклеин қышқылдары арасындағы айырмашылықты сипаттайды - 2 балл;

- биологиялық мысалдарды пайдаланып полимерлер мен мономерлер арасындағы айырмашылықты сипаттайды - 2 балл;

Интерактивті панель, презентация


керекті құрал-жабдықтар: А3 формат қағаз, маркер.


Биология 8-сынып,Автор: А.Соловьева, Б.Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2018ж,

15-бет.

Бағалау

Жеке тапсырма: «Биологиялық диктант»


бос орындарға қажетті сөздерді тауып дұрыс орналастырады.

Дескриптор:

- бос орындарға қажетті сөздерді

тауып дұрыс орналастырады - 6 балл;

Интерактивті панель, презентация

Жұмыс дәптері

Сабақтың соңы






Кері байланыс беру

«Биологиялық кері байланыс» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын тыңдайды.

Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.


Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсатына жеткізетін тапсырмалар орындауына қарай, өз түсінгенін, пікірін, өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.

Кері байланыс:

«Мадақтау» әдісі

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»

т.б


Презентация


Бүгінгі тақырып бойынша түсінгенім......................

Бүгінгі тақырып бойынша маған ең қиын болған тұсы..............

Бүгінгі биология сабағы мен үшін.......................болды.

Келесі биология сабағында мен ............................ болып келемін.

Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге көшіру

Шығармашылық жұмыс.

Тірек сызба «Көмірсулар мен липидтер»

Білім алушылар келесі тақырыптың тақырыбымен және тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Жұмыс дәптері


Биология 8-сынып,Автор: А.Соловьева, Б.Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2018ж,

17-бет.


ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРҒА ҚОСЫМША



Практикалық тапсырмалар беру. «Айырмашылығы неде?» әдісі

Shape1 Shape2

Shape3 Shape4

Shape5



Бағалау. Жеке тапсырма «Биологиялық диктант»

Табиғатта тек тірі ағзалардың құрамында кездесетіндіктен, олар-------------------заттар деп аталады.

2_______________бұл мономер буындарынан тұратын молекулалардың ұзын тізбегі.

3. Егер полимерлерде барлық мономерлер бірдей болса, немесе олардың реті қатаң қайталанатын болса, оларды ------------------------деп атайды.

4. Мономерлердің реті мен мөлшері

әртүрлі болатын полимерлер------------------------------деп аталады.

5. 1 грамм май ыдырағанда ..... ..... энергия бөлінеді. 6. 1 грамм көмірсу ыдырағанда ..... ...... энергия бөлінеді.


Тірек сөздер: полимерлер,ретті полимерлер, ретсіз полимерлер, органикалық заттар, 17,6кДж, 38,9кДж



Контекст «Жасушаның органикалық заттары:полимерлер мен мономерлер»

Органикалық заттар – тіршіліктің химиялық негізі. Барлық тірі ағзалар органикалық заттардан тұрады. Құрамында органикалық заттар болмайтын бірде-бір тірі жасуша жоқ. Табиғатта тек тірі ағзалардың құрамында кездесетіндіктен,олар органикалық заттар деп аталады. Егер де органикалық заттар топырақ құрамында немесе көмір, мұнай, батпақ не көл лайы түрінде кездессе, онда олар тірі ағзалардың тіршілік әрекетінің нәтижесінде жинақталған. Негізгі органикалық заттарға көмірсулар, нәруыздар, майлар мен нуклеин қышқылдары жатады. Барлық органикалық заттардың құрамына көміртек, сутек пен оттек кіреді. Нәруыздардың құрамында міндетті түрде азот болады. Сонымен қатар нуклеин қышқылдарының құрамында фосфор бар. Құрылысына қарай органикалық заттар едәуір қарапайым және едәуір күрделі заттарға бөлінуі мүмкін. Егер олар бір қарапайым молекуладан тұратын болса, қарапайым деп аталады. Бірақ органикалық заттар көбінесе химиялық байланыспен тізбекке қосылған қарапайым молекулалардың үлкен санынан тұруы мүмкін.

1-тапсырма: «Ашық тест»

Мономер буындарынан тұратын малекулалардың ұзын тізбегі:

А) дендрит

Б) полимер

В) мономер

С)амин топтары


2-тапсырма: «Жабық тест»

Ретті және ретсіз полимерлердің айырмашылықтарын жаз:

_____________________________________________________________________________



3-тапсырма: «Сәйкестендіру»

Сұрақтар

Әріп

Полимер атауы

1

Тырнақ, шашта қандай полимерлер болады

А

Қанттар

2

Бунақденелерде қандай полимер болады

Б

Нәруыздар

3

Аминқышқылдардың полимері

В

ДНҚ,РНҚ

4

Күрделі көмірсулардың полимері

Г

Өсімдік жасуша қабықшасы

5

Нуклеодиттердің полимерлері

Д

Кератин

6

Жасунық қандай полимер түзеді

Е

Хитин


4-тапсырма: «Иә»/ «Жоқ»

Сұрақ жауабымен

«Иә»

«Жоқ»

1

Полимерлер– бұл мономер (грек. монос – бір + мерос – бөлік) буындарынан тұратын молекулалардың ұзын тізбегі.



2

Полимерлердің маңызды қасиеттерінің бірі – мономерлерге ыдырамай,қайтадан полимерлерге бірікпеуі.



3

Жасушадағы ма ңызды ретсіз полимерлерге нәруыздар мен нуклеин қышқылдары жатады



4

Мономер – бір моншақ немесе тізбектің бір буыны емес







Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!