Материалдар / §4. Көмірсулар мен липидтер. Олардың қасиеті мен қызметі.

§4. Көмірсулар мен липидтер. Олардың қасиеті мен қызметі.

Материал туралы қысқаша түсінік
8.4.1.2 - көмірсулар мен липидтің құрылымы мен биологиялық қызметтерін сипаттау.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Қырқүйек 2024
70
0 рет жүктелген
405 ₸ 450 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

8 сынып №4

ДӘІЖО___________

Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
«» КММ
(білім беру ұйымының атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Көмірсулар – энергия көзі. Глюкоза, сахароза, гликоген, крахмал, жасұнық пен хитиннің маңызы және қызметтері. Липидтердің қасиеттері мен қызметі.Липидтердің әртүрлілігі: майлар, фосфолипидтер, балауыз.

(Сабақ тақырыбы)


Бөлім:

Молекулалық биология

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сыныбы: 8 «а»

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Көмірсулар – энергия көзі. Глюкоза, сахароза, гликоген, крахмал, жасұнық пен хитиннің маңызы және қызметтері. Липидтердің қасиеттері мен қызметі.

Липидтердің әртүрлілігі: майлар, фосфолипидтер, балауыз. §4. Көмірсулар мен липидтер. Олардың қасиеті мен қызметі.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

8.4.1.2 - көмірсулар мен липидтің құрылымы мен биологиялық қызметтерін сипаттау.

Сабақтың мақсаты:

көмірсулар мен липидтің құрылымы мен биологиялық қызметтерін сипаттайды;

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы





Бұрынғы білімін еске түсіру

Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып тәртібін қадағалау.



7.4.1.2 тірі ағзалар тіршілік әрекеті үшін микро-және макроэлементтердің ролін сипаттау;

§16.Микро және макроэлементтердің организмдер

тіршілігіндегі рөлі.


«Бұрынғы атаулар» әдісі.

Макроэлементтер, микроэлементтер.

Оқушылар амандасады, сынып тәртібін сақтайды.




«Бұрынғы атаулар» әдісінде берілген тірек сөздердің мағынасын айтады, мазмұнын сипаттайды,ой қозғайды, пікір алмасады.

Дескриптор:

-кілт сөздердің анықтамасын сипаттайды-2 балл;

Интерактивті панель, презентация


Биология. Жалпы білім беретін мектептің 7-сыныбына арналған оқулық/ Очкур.Е.А, Құрманғалиева.Ж.Ж-Алматы,Мектеп,

2017ж 59-бет.

Оқушылардың назарын аудару

«Ситуациялық сұрақ» әдісі бойынша оқу мақсатына сай сұрақ қойылады.


- Көмірсулар мен майлардың рөлі қандай? --- Өсімдік ұлпаларындағы крахмалды немесе майды қалай анықтауға болады?

- Олар өсімдіктің қандай мүшесінде кездеседі?


Ситуациялық сұрақтарға жауап береді, ой қозғау жүзеге асады.

Қосымша балл үшін дескриптор:

-сұрақтарға жауап береді- 2 балл;

Интерактивті панель, презентация


Сабақтың мақсатын таныстыру

8.4.1.2 - көмірсулар мен липидтің құрылымы мен биологиялық қызметтерін сипаттау;

Жаңа сабақтың оқу мақсатын жазады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель, презентация


Биология 8-сынып,Автор: А.Соловьева, Б.Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2018ж,

17-бет.

Жаңа тақырыпты таныстыру

«Қазіргі атаулар» әдісі

Мұғалім сабақ басында жаңа тақырып бойынша тақтаға бірнеше атау (терминдер) жазып қойып (3-4 атау), оқушыларға олардың мағынасы, мазмұны және өзара қатынасы мен байланысы туралы ойлануын сұрайды, атаулар бойынша топқа біріктіріледі.

Моносахаридтер,глюкоза,

дисахаридтер, сахароза,

лактоза, полисахаридтер,

крахмал, целлюлоза,

гликоген, хитин,

майқышқылы, глицерин.

«Қазіргі атаулар» әдісінде берілген термин сөздердің мағынасы мен мазмұнын айтады, топқа бірігіп отырады.

Дескриптор:

-кілт сөздердің анықтамасын сипаттайды-2 балл;

Интерактивті панель, презентация



Биология 8-сынып,Автор: А.Соловьева, Б.Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2018ж,

20-бет.

Сабақтың ортасы



Оқушыларға бағыт бағдар беру

«Кинометафора» әдісі.

Мақсаты: Оқушының ой-өрісін, ойлау қабілетін дамыту.

Бір мәселе бойынша бейнесюжеттен үзінді көрсету арқылы баланың өз ойын, ой-пікірлерін білуге болады.

Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды.

өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді.

Қосымша балл үшін дескриптор:

-бейнефильмнен түсінгенін сипаттайды- 2 балл;

Интерактивті панель


бейнефильм


https://www.youtube.com/watch?v=8y3vf9DIn8o

Практикалық тапсырмалар беру.

Топтық жұмыс.


«Айырмашылығы неде?» әдісі

Тақтаға түйінді 9-10 тірек сөздер жазылады.

Әр топ берілген тірек сөздердің айырмашылығын сипаттайды.

1-ші тапсырма – (моносахарид, дисахарид, полисахарид), 2-ші топ – (глюкоза, сахароза,лактоза),

3-ші тапсырма – (крахмал,целлюлоза, гликоген),

4-ші тапсырма – (хитин,

майқышқылы, глицерин).



Тақтада берілген түйінді тірек сөздердің айырмашылықтарын сипаттайды, бір-бірімен пікір алмасады, ой қозғау жүзеге асады.

Дескриптор:

- моносахарид, дисахарид, полисахарид құрылымы мен биологиялық қызметтерін сипаттайды

- 3 балл;

- глюкоза, сахароза,лактоза құрылымы мен биологиялық қызметтерін сипаттайды - 3 балл;

- крахмал, целлюлоза, гликоген құрылымы мен биологиялық қызметтерін сипаттайды - 3 балл;

- хитин,

майқышқылы, глицерин құрылымы мен биологиялық қызметтерін сипаттайды - 3 балл;

Интерактивті панель, презентация


керекті құрал-жабдықтар: А3 формат қағаз, маркер.


Биология 8-сынып,Автор: А.Соловьева, Б.Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2018ж,

18-бет.

Бағалау

Білім алушыларға арналған

Жеке тапсырма: «Сәйкестігін тап!»


Оқушылар берілген тапсырманы орындайды. Көмірсулар мен липидтің құрылымы мен қызметін сипаттайды.

Дескриптор:

- көмірсулар мен липидтің құрылымы мен биологиялық қызметтерін сипаттайды - 5 балл;

Интерактивті панель, презентация

Жұмыс дәптері

Сабақтың соңы




Кері байланыс беру

«Биологиялық кері байланыс» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын тыңдайды.


Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсатына жеткізетін тапсырмалар орындауына қарай, өз түсінгенін, пікірін, өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.

Кері байланыс:

«Мадақтау» әдісі

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»

т.б


Презентация


Бүгінгі тақырып бойынша түсінгенім......................

Бүгінгі тақырып бойынша маған ең қиын болған тұсы..............

Бүгінгі биология сабағы мен үшін.......................болды.

Келесі биология сабағында мен ............................ болып келемін.

Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге көшіру

Шығармашылық жұмыс.

Тірек сызба «Нәруыздар»

Білім алушылар келесі тақырыптың тақырыбымен және тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Жұмыс дәптері


Биология 8-сынып,Автор: А.Соловьева, Б.Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2018ж,

21-бет.


ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРҒА ҚОСЫМША


Практикалық тапсырмалар беру.

«Айырмашылығы неде?» әдісі

Тақтаға түйінді 9-10 тірек сөздер жазылады.

Әр топ берілген тірек сөздердің айырмашылығын сипаттайды.

1-ші тапсырма – (моносахарид, дисахарид, полисахарид),

2-ші тапсырма – (глюкоза, сахароза,лактоза),

3-ші тапсырма – (крахмал,целлюлоза, гликоген),

4-ші тапсырма – (хитин, майқышқылы, глицерин).

Shape1


Shape2



Shape3 Shape4


Бағалау

Жеке тапсырма: «Сәйкестігін тап!»

Көмірсулардың атауы

Организмдегі маңызы

1.Глюкоза

2.Целлюлоза

3.Хитин

4:Гликоген

5:Крахмал

А)Саңырауқұлақтар мен жануарлардың қор заты

Б)Өсімдік жасушалары қабырғасының негізгі көмірсуы

В)Жасушадағы негізгі энергия көзі

Г)Буынаяқтылар дене жамылғысының негізі


Контекст «Көмірсулар мен липидтер. Олардың қасиеті мен қызметі»


Көмірсулар фотосинтез үдерісінде жасыл өсімдік жасушаларында түзіледі. Ең кең таралған көмірсу – глюкоза С6Н12О6. Ол фотосинтез барысында түзіледі. Өсімдік жасушалары глюкозадан крахмал, қант, целлюлоза немесе басқа заттар түзуі мүмкін.

Жай (қарапайым) көмірсулар (моносахара) суда жақсы ериді және дәмі тәтті. Олар да глюкоза сияқты негізгі энергия көзі болып табылады. Жануар және өсімдік жасушаларында майлар болады. Олар үшатомды спирт – глицериннің бір молекуласынан және май қышқылдарының үш молекуласынан тұрады. Майлар – энергияның қордағы көзі. Олар ыдыраған кезде нәруыздар мен көмірсулар ыдырағанға қарағанда екі еседей

көп энергия бөлінеді. Жасушаларда майлардан басқа майтәрізді заттар – липидтер болады.


1-тапсырма: «Ашық тест»

Майлардың, көмірсулардың синтезделу әрекеті жүреді:

A) Вакуольде.

Б) Тегіс бетті эндоплазмалық торда.

В) Гольджи комплексінде.

D) Ядрода.


2-тапсырма: «Жабық тест»

Молекуласында май қышқылының бір молекуласын фосфор қышқылының қалдығы алмастыратын күрделі липидтерді қалай атайды?

_____________________________________________________________________________


3-тапсырма: «Сәйкестендіру»

Көмірсу атауы

Әріп

Кездесетін жері

1

Крахмал

А

Бактерия жасушасында

2

Гликоген

Б

Бынаяқтылардың қаңқасында және саңырауқұлақтың жасуша қабығында

3

Целлюлоза

В

Өсімдік сүрегінің қабырғасында

4

Хитин

С

Бауыр мен бұлшық етте

5

Муреин

Д

Тұқым мен картоп түйнегінде



4-тапсырма: «Иә»/ «Жоқ»

Сұрақ жауабымен

«Иә»

«Жоқ»

1

Адаммен жануардың негізгі қордағы көмірсуы гликоген



2

Сахароза сүт қанты



3

Полисахарид күрделі полимерлік көмірсулар



4

1 г май тотыққан кезде 39,1 кДж энергия бөлінеді



5

1г көмірсу тотыққан кезде 17,6 кДж энергия бөлінеді



6

Целлюлоза өсімдіктердегі негізгі құрылымдық көмірсу



7

Жануардағы негізгі құрылымдық көмірсу крахмал






Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!