Материалдар / 5 жастағы бала дағдарысы
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

5 жастағы бала дағдарысы

Материал туралы қысқаша түсінік
Егде жастағы балалар өздерінің күйзелістерін тұрақты тітіркену күйі арқылы немесе жылаудың қоздырғышын күшейту арқылы көрсете алады.
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

5 жастағы баладағы дағдарыс

Егде жастағы балалар өздерінің күйзелістерін тұрақты тітіркену күйі арқылы немесе жылаудың қоздырғышын күшейту арқылы көрсете алады.

Сол сияқты, бала есейген сайын оның әдеттегіден гөрі агрессивті болуы, назар аудару үшін мінез-құлық жасауы, бауырларына теріс көзқарас қалыптасуы және физикалық ауырсыну мен ыңғайсыздыққа шағымдануы жиі кездеседі.

Егде жастағы немесе жасөспірімге дейінгі балалар мазасыздық пен стресстің не екенін жақсы түсінсе де, олар әдетте өз сезімдерін солай түсіндіре алмайды, ал ыңғайсыздық әр түрлі мінез-құлық пен эмоционалды өзгерістерге әкелуі мүмкін.

Себептері

Стрессті сыртқы және ішкі факторлар, ең алдымен, екі фактордың өзара байланысы тудыруы мүмкін.

Осылайша, балалардағы стресстің себептері ересектердің стресстерінен айтарлықтай ерекшеленбейді, өйткені бұл қоршаған ортаның талаптары мен талаптарына нашар психологиялық және жеке бейімделу арқылы пайда болады.

Ішкі факторлар

Ішкі факторлар туралы сөз болғанда, біз стресстен зардап шегетін баланың психикалық және психологиялық қызметінің бөлігі болып табылатын сипаттамаларға жүгінеміз.

Стресстің дамуына әсер етуі мүмкін ішкі факторлар ретінде біз баланың жеке басын, ойы мен көзқарасын табамыз.

Осылайша, балаға қиын жағдайларды бастан кешіру қажет болған кезде, балада жеткілікті түрде бейімделуге және оларға стресс сезімімен жауап беруге қажетті ресурстар болмауы мүмкін.

Осылайша, баланың өзін-өзі және қоршаған әлемді қабылдау тәсіліне сәйкес стрессті баланың өзі тудыруы мүмкін (ересектер сияқты).

Баланың күйзеліске бейімділігін арттыратын белгілі бір ішкі сипаттамалар - мазасыздық, ұялшақтық, айналасындағыларды қуантуға деген ұмтылыс, сәтсіздік қорқынышы, жазадан қорқу, олардың сыртқы түріне алаңдау, олардың қабілеттеріне күмәндану. басқалармен қатар, өнімділік.

Сыртқы факторлар

Ересектердегі сияқты, балаларда да стресс олардың жеке ресурстары қоршаған ортаға жеткілікті дәрежеде бейімделе алмаған кезде, яғни сыртқы факторлар баланың бейімделу қабілеттерінен асып кеткен кезде пайда болады.

Әдетте, баланың сыртқы талаптары ересек адамның өмірінде пайда болатыннан гөрі аз «стрессті» болады, алайда бұл факт баланың ешқашан стресстен зардап шекпейтініне кепілдік бермейді.

Баланың ішкі факторларына байланысты оның күнделікті өміріндегі маңызды немесе маңызды өзгерістер стресс сезімі мен күйін тудыруы үшін жеткілікті болуы мүмкін.

Сондай-ақ, есейген сайын, сіздің қабілетіңізден тыс жауапкершіліктер, отбасылық дағдарыстарды, ажырасуларды немесе ата-аналарыңыздан бөлек тұруды көру де стресстің қауіпті факторлары болуы мүмкін.

Жақын туысының қайтыс болуы немесе ауыр ауруға шалдығуы, бауырдың туылуы, ауруханаға жату кезеңдері, мектеп жағдайының өзгеруі немесе достарымен проблемалар сияқты басқа аспектілер де баланы стресстік кезеңдерге ұшыратуы мүмкін.

Балалық шақтағы стресс аймақтары

Балалық шақтағы стрессті шешуде стресс факторларының түрі мен табиғатын қарастырудан басқа, «стресстік» оқиғалар орын алатын қанағаттанушылықты есте ұстаған жөн.

Балалар кішірек болған кезде, стресстік факторлар көбінесе отбасы мен мектеп жағдайына байланысты болады. Екінші жағынан, жасөспірім және жасөспірім кезеңінде дене бітімінің өзгеруіне, ата-аналармен және достарымен қарым-қатынастың өзгеруіне және романтикалық қарым-қатынастың басталуына үлкен осалдық бар.

Осы мағынада біз Мария Виктория Трианес 2002 жылы ұсынған үш негізгі стресс аймағына түсініктеме береміз.

мектеп

Балалардың күйзелісі туралы әдебиеттерде бастауыш сынып оқушыларында стресс факторы бола алатын мектеп жағдайына байланысты бірқатар оқиғалар анықталған. Бұлар:

Барлығынан бас тарту

Ересектер мен балалар мазақ ету.

Мақсатқа жету үшін соңғы болыңыз.

Сабақта мазаққа айналдыру.

Мектептерді ауыстыру.

Мектептегі артық талаптар.

Емтихан тапсырыңыз.

Үйге нашар бағалар әкеліңіз.

Мұғалімдермен жанжалдасыңыз.

Академиялық болашаққа қатысты мәселелеріңіз болуы керек.

Табысқа жету үшін мақсат қойыңыз және спорттық талаптарға ие болыңыз.

Отбасы

Бала санасында анықталған ең стресстік отбасылық факторлар негізінен төмендегілерге байланысты:

Бауырдың туылуы.

Ата-аналармен қарым-қатынасындағы қайшылықтар.

Ата-әжесінің немесе жақын достарының қайтыс болуы.

отбасы мүшесінің ауыр ауруы.

Мекен-жайдың өзгеруі.

Ата-аналарға жұмыс орнында, экономикалық немесе некеде әсер ететін шиеленістер мен қиындықтар.

Денсаулық

Сонымен, 2004 жылы Макферсон жүргізген зерттеулер ауыру мен ауру балалардың стресстің негізгі көздерінің бірі бола алатындығын көрсетті.

Сол сияқты Джеветт пен Петтерсон ауруханаға жатқызуды балалар арасындағы ең маңызды стресс, ал созылмалы ауру балаға да, оның отбасына да әсер етуі мүмкін стресс ретінде атап өтті.

Балалық шақта стрессті қалай болдырмауға болады?

Балалық стресстің алдын-алу баланың өмірін құрайтын көптеген әр түрлі аспектілерді бақылауды қажет етеді, әсіресе біз жаңа қарастырған үш саламен байланысты.

Біріншіден, ата-аналарға өздерін балаларына үлгі болатын адамдар ретінде көрсету қажет, сондықтан олар баланың алдындағы мазасыздық күйлерін және стресстік кезеңдерін жеткілікті түрде басқара білуі керек.

Егер бұл бірінші талап орындалмаса, бала сыртқы факторларға ата-анасымен бірдей жауап беруді ертерек үйреніп, оны күйзеліске ұшыратады.

Сол сияқты шыдамдылық, қуаныш, тыныштық, тыныштық және ата-аналардың баласына деген шағылысу қабілеті сияқты жағымды қатынастар баланың сыртқы факторларға деген көзқарастарын дамытып, олардың күйзеліс жағдайларын болдырмауға мүмкіндік беретін ресурстардың көбірек болуына мүмкіндік береді.

Балалық стресстің алдын-алудың тағы бір маңызды аспектісі - оларды күнделікті және отбасылық мәселелерді шешуге атсалыстыру, қиындықтардың осы түрлеріне қарсы тұрудың қарапайым, шынайы және оптимистік жолын насихаттау. Осылайша, бала проблемаларды қабылдау мен келісімділікпен басқарылатын мінез-құлық үлгісін дамытады.

Бала стрессті бастай бастаған кезде немесе олардың қайғы-қасіретін бастауы мүмкін жағдайда, оларды тыңдау және олардың пікірлерін бағалау маңызды.

Кішкентай балалар қандай іс-әрекеттерді жасайтынын және не істемейтінін толық шешпеуі керек болса да, олардың пікірлерін білу оларды стресске ұшыратуы мүмкін аймақтар мен оқиғаларды анықтауда өте пайдалы болады.

Екінші жағынан, «баланың ырғағын» құрметтеу, оның бауырларымен немесе достарымен салыстырудан аулақ болу, оның қасиеттерін бағаламау немесе оның қабілеттері мен дағдыларын қайта бағалау маңызды.

Сонымен, ата-аналар осы жолда ата-аналары балалары оны бағалайды, құрметтейді және жақсы көреді деп сенеді.

Бұл фактор балада үлкен стрессті тудыруы мүмкін, сондықтан олар күш салуға және қол жеткізуге болатын өнімді талап етуге талпындырылуы керек, бірақ ешқашан әке мен бала арасындағы қарым-қатынасты қанықтырмауы немесе осы шарттарға негіздемеуі керек.


Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!