Материалдар / 5-сынып Сыныптан тыс жұмыс "Атажұрт интеллектуалды ойыны"
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

5-сынып Сыныптан тыс жұмыс "Атажұрт интеллектуалды ойыны"

Материал туралы қысқаша түсінік
мұғалімге көмекші құрал ретінде
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Қаңтар 2019
1314
3 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

«Атажұрт» интелектуалды ойыны

-Құрметті ,оқушылар бүгінгі интелектуалды ойынымыздың тақырыбы: «Атажұрт»

Мақсаты: Оқушылар қазіргі білім негізіндегі Қазақстан тарихының өркениет құндылықтары мен байланысын анықтай отырып жан-жақты білімін, ойлау өрісін, сөйлеу шешендігін шыңдау арқылы танымдық қабілеттерін дамыту.

Білімділік: Оқушыларды 3 топқа бөле отырып, оқушылардың тарих пәнінен алған білімдерін сарапқа салу;

Дамытушылық: Оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыра отырып, олардың шығармашылыққа ынталандыруын, ойлау, іздену қабілетін дамыту;

Тәрбиелік: Оқушыларды Отан сүйгіштікке, шұғыл шешім қабылдай білуге, іскерлік қабілетке, жинақылыққа, өз ойын еркін жеткізіп, қорытынды жасай білуге тәрбиелеу;

Сабақтың түрі: Танымдық сайыс сабағы

Пәнаралық байланыс: Қазақ тілі және әдебиеті, дүниежүзі тарихы,математика, география.

Олай болса бүгінгі «Атажұрт» атты сайысымызды бастайық.

Ақыл – тон, аңдағанда тозбайтұғын,
Білім – кен, қанша болса азбайтұғын.
Қатарың оза шауып бара жатса,
Арқаңның ауруы не, қозбайтұғын,-деп бүгінгі сайысымызға 5 «А,Ә,Б» оқушылары қатысады.

Әділқазы алқасымен таныстыру:
1.
2.
3.

Өмір деген көк мұхиттың толқыны,
Бір-бірімен жатқан шулап, жалғасып.
Бір-бірімен жатқан тулап арбасып,
О, толқындар, арпалысып алға шық.
Өмір деген мәңгі гүл деп жататын
Құштарлықтың толғағы мен толқыны-деп Т.Айбергенов ағамыз жырлағандай өмірдің өзі сайыс, өмірдің өзі ойын.

Мен сайыстың ережелерімен таныстырып өтейін. Сайыс 5 кезеңнен тұрады.

1-кезең. Өткел. Сұрақ-жауап

2-кезең. Белес. Мақалды жалғастыр

3-кезең. Бекет. Конверт сұрақ

4-кезең.Жерұйық. Жылдар мен жұмыс

5-кезең. Қорытынды марапаттау

Ал, олай болса сайысымызды бастаймыз.1-кезең: сұрақ-жауап кезеңі 3 топқа 10 сұрақтан қойылады.

І-топ: 1.Алғашқы адамдар бірлестігі (Тобыр)
2. Адамзат тарихындағы ең ұзақ кезең? (Тас дәуірі)
3.Тас дәуірі қанша кезеңге бөлінеді және оларды ата? (3 кезеңге бөлінеді Ежелгі тас дәуірі-палеолит,орта тас дәуірі-мезолит, жаңа тас дәуірі-неолит)
4. Қазақстан аумағындағы тас дәуірі ескерткіштерін зерттеген археолог,ғалым? (Хасан Алпысбаев 1950-1960ж)
5. Ботай қонысы Қазақстанның қай өңірінен табылды? (Солт. Қазақстан 1980ж. табылған Б.з.б. 3 ғасырға жатады )
6. Қола дәуірінің хронологиясы (б.з.б.2 мыңжылд.-б.з.б. 8 ғасыр аралығын қамтиды)
7. Көшпелілердің жазда мал жаю орындары қандай? (жайлау)
8. Қазақстан тәуелсіздігін қай жылы алды? (1991 жылы 16 желтоқсан)
9. Қазақстан Республикасының төл теңгесі қашан шықты? (1993жылы 15 қараша)
10. Қ.Р-ның жаңа гимнің авторлары? (Нәжімеденов,Назарбаев әні:Ш.Қалдаяқов)

ІІ-топ: 1.Қазақстандағы алғашқы адамдар кімдердің замандастары? (Питекантроп)
2. Адамзат тас пен мысты қатар пайдаланған кезең қалай аталады?(энеолит)
3. Қола дәуірі қанша кезеңге бөлінеді? (3 кезеңге бөлінеді 1.Атасу 2.Нұра 3. Беғазы-Дәндібай)
4. Ботай мәдениетін зерттеген археолог кім? (Зайберт)
5. Алғашқы адамдардың даму сатысына қарай атаңдар? (Аустролопитек,питекантроп-синантроп, неандертальдық,кроманьондық)
6. Неандертальдық адам қай жерден табылды? (Германия, Өзбекстан Тесіктас үңгірінен)
7. Берел қорымы қай жерден табылды? (Алтай тауының қойнауында,Шығыс Қазақстандағы Катонқарағай ауданынан табылды)
8. Үш биді ата? (Төле би, Қазыбек би, Әйтеке би)
9. Күн мен түн теңелген күн? (22 наурыз
10. Қазақстан Республикасының астанасы қай қала? (Бозоқ,Целиноград, Астана)

ІІІ-топ: 1. Неолиттік төңкеріс дегенді қалай түсінесің? (Терімшілікті егіншілік, Аңшылықты- мал шаруашылығының алмастыруы)
2. Тасмола археологиялық мәдениеті қай жерден табылды? (Павлодар облысы,Екібастұз ауданы Тасмола деген жерден табылды)
3.Тасмола қорғандарын не үшін мұртты обалар деп атады? (Мұртқа ұқсас тізбектеле орналасқан)
4. Тасмола археологиялық мәдениетін зерттеген археолог ғалым? (М.Қ. Қадырбаев
5. Сақ қоғамы қаншаға бөлінеді? (3 бөлінеді Абыздар,жауынгерлер, малшылар мен егіншілер)
6. Қандай сақ патшайымдарын білесіңдер? (Томирис, Зарина)
7. Ежелгі көшпелілер неге табынған? (от пен күнге )
8.Қазақтың тұңғыш ғарышкері кім? (Т.Әубәкіров)
9. Қазақстанда қанша облыс бар? (14)
10. Тасқа салынған суреттер қалай аталады? (петроглифтер)

2-кезең. Белес. Мақалды жалғасыр
Әр топқа 3 мақал-мәтел беріледі. Сол мақалдың жалғасын табады?

І – топ: 1.Қына тасқа бітеді,
Білім жасқа бітеді
2. Ана сүті бой өсіреді,
Ана тілі ой өсіреді
3. Ғылым теңіз,білім-қайық.

ІІ – топ: 1.Ақыл тозбайтын тон,
Білім таусылмайтын кен
2. Наданмен дос болғанша
Кітаппен дос бол
3.Білім гауһар, бағасы жоқ
Надандық кесел, дауасы жоқ

ІІІ – топ: 1.Мың малың болғанша,
Бір балаң ғалым болсын.
2. Білегі күшті бірді жығады,
Білімі күшті мыңды жығады
3.Екпей егін шықпас,
Үйренбей білім шықпас

3-кезең: «Бекет» бұл бөлімде оқушылар конверт сұрақ яғни, термин сөздермен жұмыс жасайды.Әр топқа 5 термин сөз беріледі.

І-топ:1. Тотемизм дегеніміз не?(Ру немесе тайпа өздерінің шығу тегін белгілі бір жан-жануармен немесе затпен байланыстыруы.
2. Саркофаг дегеніміз не? (Ағаштан,мәрмәрден,тастан жасалған, ашық аспан астына не арнайы құрылыс ішіне қойылатын табыт)
3. Кремация дегеніміз не? (Өлікті өртеу бұл Андронов мәдениетіне тән)
4. Полихромдық стиль дегеніміз не? ( Әшекей бұйымдарға асыл тастарды орнатып, жіңішке сымды ширата өрнектеу)
5. Қ.Р. Президентінің «Рухани жаңғыру,болашаққа бағдар» мақаласы қай жылы шықты? (2017 ж 21 сәуір)

ІІ-топ:1. Неолиттік төңкеріс дегеніміз не? (Терімшілікті егішілік, аңшылықты мал шаруашылығы алмастыруы)
2. Петроглиф дегеніміз не? (Тасқа қашап салынған суреттер,бейнелер)
3. Грифон дегеніміз не? (Құс басты, жыртқыш денелі,қос мүйізді,қос қанатты аңыздық бейне?
4. Анимизм дегеніміз не? ( Барлық заттардың жаны бар деп есептелуі)
5. Қ.Р-ның Президенті Н.Ә.Назарбаевтың халыққа биылғы жолдауы қашан жолданды? (2018 ж. 10 қаңтар)

ІІІ-топ:1. Артефакт дегеніміз не? (Табиғи емес адамның қолымен жасалған зат)
2. Бальзамдау дегеніміз не? (Мәйітті ұзақ уақыт сақтау үшін шірітпейтін зат)
3. Ру дегеніміз не? (Алғашқы адамдардың туыстық жағынан бірлесіп өір сүруі)
4. Бойтұмар дегеніміз не? (Бәле-жаладан,сәтсіздіктен, көз бен тілден сақтайтын зат)
5. Сықырлауық дегеніміз не? (Киіз үйдің ағаш есігі)





Қаныш Сәтбаев атындағы орта мектеп









Сыныптан тыс жұмыс

«Атажұрт» танымдық ойыны








Пән мұғалімі: Несіпбаева А.О

Сыныбы: 5 «А»
















2017-2018 оқу

Қаныш Сәтбаев атындағы орта мектеп









Сабақтың тақырыбы:

«Сақ патшайымы Томирис»







Пән мұғалімі: Несіпбаева А.О

Сыныбы: 5 «А»




















2017-2018 оқу жылы





































































































Сабақ жоспары

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:

7.3A XIII – XV ғғ. Қазақстан

Мектеп:

Күні:03.02.2016

Мұғалімнің аты-жөні:

Сынып: 7

Қатысқандар саны: 10

Қатыспағандар саны: -


Сабақтақырыбы

Моңғол империясының ыдырауы нәтижесінде саяси картада қандай өзгерістер болды?





Осы сабақта қолжеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

7.3.1.6 XIII-XV ғғ. Қазақстан аумағында құрылған мемлекеттерді білу және картаны қолдану арқылы саяси үдерістерді түсіндіру


Сабақ мақсаттары

7.1.1.2 XIII-XV ғғ. Қазақстан аумағында құрылған мемлекеттердің этноәлеуметтік құрылымын анықтау


7.3.1.7 ортағасырлық мемлекеттердің ыдырауының негізгі және қосалқы себептерін анықтау

Жетістік критерийлері

  1. Картамен жұмыс жасай алады

  2. Деректермен жұмыс жасай алады..

  3. ортағасырлық мемлекеттердің ыдырауының негізгі және қосалқы себептерін анықтайды

Тілдік мақсаттар


Моңғол империясы құрылуының алғышарттары…

Аталған мемлекеттердің өзара қарым-қатынасы/көрші елдермен саясаты….

Менің ойымша Моңғол империясының ыдырауы…

Моңғолдардың түркіленуінің дәлелі ретінде....

Рубрук, Марко Поло, Плано Карпини, Петахья еңбегінде/айтуынша.....

Бұл қарама-қайшылықтардың себебі....

Негізгі себеп болған...

Келесі себептер/ факторлар қысқа мерзімді/ орта мерзімді/ ұзақ мерзімді болып келеді.

Бірқатар факторлар келесі факторларға әсер етті, мысалы...

Бұл оқиға /өзгеріс маңызды болды / айтарлықтай, өйткені

Біздің анықтағанымыз...

Қорытындысында...

Құндылықтарды дамыту




Отан тарихын ардақтау, патриотизм, рухани тәрбиелеу.

Пәнаралық байланыстар

Дүние жүзі тарихы, Қазақ тілі

АКТ қолдану дағдылары

Интербелсенді тақта, бейнебаян, презентация

Бастапқы білім


Моңғолдардың мемлекетінің құрылуы, шапқыншылықтарын бастауы мен салдары

Сабақбарысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет


Ресурстар

Сабақтың басы

6 мин

5 мин

5 мин



5 мин









5 мин

Сәлемдесу. Өткен сабақтың тақырыбын қайталау: екі қатарға бөлінеді. «Мен қыпшақпын...», «Мен моңғолмын....»

Бейнебаян арқылы тақырыпқы шығу.

Жаңа тақырып. Сабақтың мақсатын анықтау. Жетістік критерийлерді анықтау.

«Орасан зор аумақты алып жатқан Моңғол империясы ыдырағаннан кейін картада қандай өзгерістер орын алуы мүмкін?» проблемалық сұрақ қойылады.

Моңғол империясы ыдырауы нәтижесінде орын алған өзгерістерді көрсету үшін оқушыларға карта арқылы түсіндіремін.

Алтын Орда, Ақ Орда, Ноғай Ордасы, Сібір, Қазан, Қырым, Астрахан хандықтары туралы қысқаша айтып кетіп, олардың жер-аумақтарын картадан көрсетемін.



CLIL бойынша тапсырма: «Сөйлейтин карта» екі топқа бөлінген оқушылар қай жерде қай мемлекет орналасқан еске сақтап өз тобына жүгіріп айтады, топ мұшелері мемлекеттердің шекарасын белгілеп карта жасайды.


2 слайд

https://www.youtube.com/watch?v=hIWFgO3aaUs

3-4 слайд



5 слайд

Lms.nci.history.kz.



6-9 слайд

Кескін карта

атлас





8 слайд

Сабақтың ортасы

10 мин









7 мин

3 мин

Жұптік жұмыс

1. Алтын Орданың құрылуына әсер еткен факторлар (соғыстар, географиялық, экономикалық, сыртқы, әлеуметтік-саяси факторлар).

2. Алтын Орданың күшеюі (билік үшін күрес, мемлекеттіліктің қалыптасуы).

3. Мемлекет қуаттылығының күшеюі (басқа территорияларын басып алу, экономикалық күштілік, мәдениеттің дамуы, қандай хандар болды).

4. Мемлекеттің әлсіреуі (ішкі алауыздық, әлеуметтік теңсіздік).

5. Қоғамдық құрылысы (кімдер басқарды, қандай лауазымдар болды, мемлекеттік басқару жүйесі)



Орындаған тапсырманы оқу.


Таратпа материал

10 слайд








Сабақтың соңы

10 мин



7 мин



5 мин

Т «Тұлғаны таны» ролдік ойынын өткізу. Мемлекеттер туралы қысқаша деректерді топтарға таратам. Топтар жеребе арқылы мемлекет атауларын таңдайды. «Мемлекет ханы» өз мемлекетінің атын атамай, сынып алдында оған қысқаша сипаттама береді. Басқа топтар бұл мемлекетке қатысты сұрақ қою арқылы қай мемлекет екендігін табуы қажет. Қай топ қаншалықты дұрыс жауаптарын тапса, сол топ жеңімпаз болады.

  • Рефлексия Ж «Екі жұлдыз, бір тілек» стратегиясымен қорытынды жасаймыз.

11 слайд













12 слайд

Саралау –оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулықжәнеқауіпсіздіктехникасыныңсақталуы

Сабақ бойы интербелсенді тақта 10 минут көлемінде пайдаланылды. АКТ тек бейнебаян, презентация

Саралап оқытуды әр түрлі тапсырмалар арқылы еңгізу. Қабілеті жоғары оқушыларға бағалау критерийлерді құрастыру тапсырмасын беру.

Ауызша формативті бағалау.


Сабақбойыншарефлексия




Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.

Сабақтың мақсаты дұрыс қойылды. Оқушылар барлық мақсатқа жетті. Картамен жұмыс жақсы өтті.Берілген кезеңге шолу жақсы жасалды. Оқушылар тақырыпты түсініп қортында жасады.

Жалпы баға

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1: Танысу арқылы колоборативті орта жасалынды. Тіл деңгейін көрдім

2: Дидактикалық материалды байыту

Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқытутуралы да, оқутуралы да ойланыңыз)?

1: Үлкен мәтіндерді қысқартып оқышыларға беру.

2: Жаңа тансық сөздерді талдау

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?

Әр оқушыда атлас пен кескін картаның болуы, сөздіктің болуын талап ету. CLIL әдістер арқылы сабақ жүргізу.



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!