Материалдар / §6. Биологиялық нысандар құрамындағы нәруыздардың мөлшері.

§6. Биологиялық нысандар құрамындағы нәруыздардың мөлшері.

Материал туралы қысқаша түсінік
10.4.1.6 - биологиялық нысандарда нәруыздың болуын түсіну;
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Қырқүйек 2024
71
1 рет жүктелген
405 ₸ 450 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

10 сынып КГБ №6


ДӘІЖО___________

Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
«» КММ
(білім беру ұйымының атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары
Биологиялық нысандарда нәруыздың болуы.

2.Зертханалық жұмыс «Биологиялық нысандарда нәруыздың болуын анықтау»

§6. Биологиялық нысандар құрамындағы нәруыздардың мөлшері.

(Сабақ тақырыбы)


Бөлім:

Молекулалық биология және биохимия

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сыныбы: 10 «а»

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Биологиялық нысандарда нәруыздың болуы.

2.Зертханалық жұмыс «Биологиялық нысандарда нәруыздың болуын анықтау»

§6. Биологиялық нысандар құрамындағы нәруыздардың мөлшері.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.4.1.6 - биологиялық нысандарда нәруыздың болуын түсіну;

Сабақтың мақсаты:

биологиялық нысандарда нәруыздың болуын түсінеді;

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы




Бұрынғы білімін еске түсіру

Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып тәртібін қадағалау.


«Бұрынғы атаулар» әдісінде білім беруші бұрынғы білімін еске түсіру мақсатында тірек сөздерді ұсынады:


Денатурация, ренатурация, нәруыздар-гормондар, нәруыз каналдар, гистондар, антидене, гемоглобин, меланин, фибриноген.

Оқушылар амандасады, сынып тәртібін сақтайды.



«Бұрынғы атаулар» әдісінде берілген тірек сөздердің мағынасын айтады, мазмұнын сипаттайды,ой қозғайды, пікір алмасады.

Қосымша балл үшін дескриптор:

-кілт сөздердің анықтамасын сипаттайды - 3 балл;

Интерактивті панель, презентация


Биология 10-сынып, Автор: Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2019 ж

Оқушылардың назарын аудару

«Кіру билеті» әдісі бойынша оқу мақсатына сай сұрақ қойылады.


Тірі жасуша құрамындағы нәруыздардың құрғақ және шикі массасының пайыздық құрамы қандай?

Кіру билетінде қойылған сұрақтарға жауап береді, ой қозғау жүзеге асады.

Қосымша балл үшін дескриптор:

-сұрақтарға жауап береді - 3 балл;

Интерактивті панель, презентация


Сабақтың мақсатын таныстыру

10.4.1.6 - биологиялық нысандарда нәруыздың болуын түсіну;

Жаңа сабақтың оқу мақсатын жазады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель, презентация


Биология 10-сынып, Автор: Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2019 ж

Сабақтың ортасы



Жаңа тақырыпты таныстыру

«Қазіргі атаулар» әдісі

Мұғалім сабақ басында жаңа тақырып бойынша тақтаға бірнеше атау (терминдер) жазып қойып (3-4 атау), оқушыларға олардың мағынасы, мазмұны және өзара қатынасы мен байланысы туралы ойлануын сұрайды, атаулар бойынша топқа біріктіріледі.


Гемоглобин, азотты баланс, алмастырылмайтын аминқышқылдары

«Қазіргі атаулар» әдісінде берілген термин сөздердің мағынасы мен мазмұнын айтады, топқа бірігіп отырады.

Қосымша балл үшін дескриптор:

-кілт сөздердің анықтамасын сипаттайды - 3 балл;

Интерактивті панель, презентация



Биология 10-сынып, Автор: Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2019 ж

Оқушыларға бағыт бағдар беру

«Кинометафора» әдісі.

Мақсаты: Оқушының ой-өрісін, ойлау қабілетін дамыту.

Бір мәселе бойынша бейнесюжеттен үзінді көрсету арқылы баланың өз ойын, ой-пікірлерін білуге болады.

Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды.

өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді.

Қосымша балл үшін дескриптор:

-бейнефильмнен түсінгенін сипаттайды- 2 балл;

Интерактивті панель


бейнефильм

https://youtu.be/tkiIo5zp8QU?si=U1rFIykisldUOymj



Практикалық тапсырмалар беру

Жеке жұмыс.

Мұғалім жаңа тақырып бойынша қысқаша ақпарат береді, жеке жұмыс ұйымдастырады.


2. Зертханалық жұмыс «Биологиялық нысандарда нәруыздың болуын анықтау»

270-бет.

Мақсаты: «Биологиялық нысандардағы нәруыздың болуын анықтау»

Құрал-жабдықтар: 1. Сынақ сынауыктарының жиынтығы. 2. Жұмыртқа нәруызы. 3. Желатин (ерітіндісі). 4. Казеин (ерітіндісі). 5. Сахарозаның ерітіндісі. 6. Реактивтер: 10% натрий гидроксидінің ерітіндісі;1% мыс сульфатының массалық үлесі бар ерітінді.

Оқушылар топтарда мұғалімнің бағыт берумен берілген тақырыпты талдап, берілген тапсырма жұмыстарын орындайды.





Зертханалық жұмыстың тақырыбын және мақсатын жазады. Зертханалық жұмыстың жұмыс барысын өз реттілігімен орындайды. Зертханалық жұмыстың нәтижесін шығарып, қорытындысын жазады.

Дескриптор:

- зертханалық жұмыстың тақырыбын және мақсатын жазады – 3 балл;

- зертханалық жұмыстың жұмыс барысын өз реттілігімен орындайды – 3 балл;

- зертханалық жұмыстың нәтижесін шығарып, қорытындысын жазады 3 балл;

Интерактивті панель, презентация


Жұмыс дәптерлері


https://youtu.be/tkiIo5zp8QU?si=U1rFIykisldUOymj



Биология 10-сынып, Автор: Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2019 ж


Бағалау

Жеке жұмыс.

Қалыптастырушы бағалау тапсырмасы ҚМЖ қосымшасында орналасқан.

Білім алушылар ҚБ тапсырмаларын орындайды. Ой қозғау жүзеге асады.

Қалыптастырушы бағалау тапсырмасының дескрипторы ҚМЖ қосымшасында орналасқан.

Интерактивті панель, презентация


Жұмыс дәптері



Биология 10-сынып, Автор: Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2019 ж

Сабақтың соңы



Кері байланыс беру

1,2-«Бүгін сабақта зерттедім»

3- «Бүгінгі сабақта маған түсіну қиынға соқты»

4-«Менің жеңісім»

Білім алушылар өздері зерттеген, қиынға соқтырған және өз жеңісін жазады, кері байланыс береді.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель, презентация


Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге көшіру

Шығармашылық жұмыс.

«ДНҚ репликациялануы»

Білім алушылар келесі тапсырманы жасайды. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Жұмыс дәптері


Биология 10-сынып, Автор: Н.Г.Асанов, А.Р. Соловьева, Б.Т. Ибраимова. Алматы «Атамұра» баспасы 2019 ж


ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРҒА ҚОСЫМША


2. Зертханалық жұмыс «Биологиялық нысандарда нәруыздың болуын анықтау» 270-бет.

Мақсаты: «Биологиялық нысандардағы нәруыздың болуын анықтау»

Құрал-жабдықтар: 1. Сынақ сынауыктарының жиынтығы. 2. Жұмыртқа нәруызы. 3. Желатин (ерітіндісі). 4. Казеин (ерітіндісі). 5. Сахарозаның ерітіндісі. 6. Реактивтер: 10% натрий гидроксидінің ерітіндісі;1% мыс сульфатының массалық үлесі бар ерітінді.

Жұмыс барысы:

1. Бес сынак сынауығына мына заттарды салындар: 1) cy; 2) жумыртканаруызы; 3) желатин ерiтiндiсi; 4) казеин ерiтiндiсi; 5) сахароза ерітіндісі.

2. Әр шыны түтікке 2 мл-ден 10% натрий гидроксидінің ерітіндісін және 5-6 тамшы 1% мыс сульфатынын массалык улесi бар ерітіндісінкосындар.

3. Әрбір сынауыктардағы қоспаны шыны таяқшамен араластырындарнемесе шайкандар.

4. Түсі өзгергенше сынауықтарды 10 минут белме температурасында калдырыңдар.Егер ерітіндінің түсі өзгермесе, оларга 1 мл 1% мыс сульфатының массалык улесi бар ерiтiндiсiн косындар.

Бақылаудан алынған нәтижелердi кестеге толтырындар.


Қорытынды


Сынама үлгілері

Түстің болуы

Түстің қарқындылығы

Түстің ерекшелігі

Нәруыздың құрамы туралы қорытынды

Су





Казеин





Жұмыртқа нәруызы





Желатин





Сахароза







Кері байланыс беру

1,2-«Бүгін сабақта зерттедім»

3- «Бүгінгі сабақта маған түсіну қиынға соқты»

4-«Менің жеңісім»

Shape1



Бағалау


Жеке тапсырма

«Дұрыс», «Бұрыс» тәсілі арқылы жеке жұмыс ұйымдастырады.

Төмендегі кестедегі ақуыздар туралы ақпараттардың дұрыс, бұрысын анықтаңыздар.


Ақуыздар туралы ақпараттар

Д

Б

1. Ақуыз туралы алғашқы мәліметтер XVIII ғасырдан белгілі. 1745 ж. италиялық ғалым Беккори бидай ұнынан лейковина деген ақуызды бөліп шығарған.



2. Қан құрамындағы ерекше ақуыз – фибрин бүкіл денеге оттек таратады.



3. Қан құрамындағы ерекше ақуыз – гемоглобин бүкіл денеге оттек таратады.



4. Жасушалардағы тотығу ферменттері – цитохромдар тыныс алу процесін реттеп отырады.



5. нәруыздар тек тамақпен бірге түспейді, ол ағзада түзіледі



6. Алмастырылмайтын 10 аминқышқылы болмаса, жануар және адам ағзасы тіршілігін тоқтатады



7. Адам тәулігіне, шамамен, 50 г ақуыз қабылдауы керек.



8. Адам тәулігіне, шамамен, 100 г ақуыз қабылдауы керек.




Карточка №1

1.Нәруыздың төртінщі реттік құрылымының ерекшелігі қандай?


2. Политпептидте аминқышқылдарының қалдығы қандай байланыспен байланысқан?

3.Азықтың колориясы жеткілікті, бірақ құрамында нәруыз жоқ болса, жануараларда мынандай потологиялық ққұбылыстар байқалады: өсуі тоқтайды, қан құрамы өзгереді, т.б. Бұл неге байланысты ?


Карточка №2

1 Суретте 1-4 сандарымен нәруыз молекулаларының қандай құрылымы бейнеленген?

2.Екінші реттік құрылымды түзуге қандай химиялқ байланыстар қатысады?

3. Үшінші реттік құрылымды түзуге қандай химиялық байланыстар қатысады


Карточка №3

1. Денатурацияға анықтама берідер?

2. Нәруыздың денатурациясы қандай факторлардың әсерінен туындауы мүмкін?

3.Қандай да бір фактор әсер еткенде нәруыз қандай өзгерістерге ұшырайды?

4.Нәруыздың қайтымды денатурациясы –бұл...

5.Нәруыздың қайтымсыз денатурациясы –бұл...

























Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!