Материалдар / 6 сынып Drama and comedy
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

6 сынып Drama and comedy

Материал туралы қысқаша түсінік
Sport lesson plan Drama and comedy
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
17 Қазан 2024
220
2 рет жүктелген
250 ₸
Бүгін алсаңыз
+13 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +13 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson Plan12

Theme of the lesson:

Unit:4

Drama and comedy. Page 41

Teacher’s name/ Мұғалім аты-жөні

Кукиева Улжан Сапаргалиқызы

Date/ Күні:

28,11,2023

Grade/Сынып: 6 Г

Number present: absent:

Theme of the lesson/ Тақырыбы :

Unit 4. Drama and comedy

Learning objectives / Оқу мақсаты:

6.4.3.1 understand the detail of an argument on a limited range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

6.4.3.1 кейбір кеңейтілген мәтіндерді қоса алғанда, белгілі жалпы және оқу бағдарламаларының шектеулі ауқымы бойынша аргументтің егжей-тегжейін түсіну

Lesson objectives/ Сабақ мақсаты:

All learners will be able Барлық оқушылар орындай алады

They will learn types of genres. Жанр түрлерін меңгереді.

They can express their opinions. Олар өз ой пікірлерін айтады.

Value link/құндылық:

Be friendly, respect each other. Тату болыңыз, бір-біріңізді сыйлаңыз.

Plan:

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

«Brainstorming» method

Individual

5 min

Organization moment:

1.Greeting.

2.Ask about the weather.

3. Cheking home work. In order to check students' homework, the teacher distributes a sheet with words to the students, and the students translate the sheet.

1.Ss greeting the teacher

2.Answer about the weather


3. students take the sheet and turn it over.


At the organization moment


Descriptor:

- can spell the word correctly


Total: 2 points

CD player


Worksheets

Pre-learning

Team work.

5 min

Students are given sheets to choose from to divide them into groups.

3 teams: 1. Comedy 2.Tradegy

3. Drama

Ss get sheets of division into groups and go to their groups

«The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”

Whiteboard

Cards

1. Comedy 2.Tradegy

3. Drama


Middle of the lesson


Team work.

5 min.


«Watch and discuss» method is used to open up the theme of the lesson. T asks to Ss to watch a short video of the theatre play.


T asks different questions according to the theme.

Ss watch a video and speak about literature and theatre.

Ss name theatres that they know in our city.

Name plays they have seen.

Descriptor:

-can spell the word

-can label the picture



Total: 2 point


Whiteboard

Student’s book

https://youtu.be/61yp9c1hJAM?si=IKWcuGHqVnJIscsh

Team work

5 min.



T gives exercise 1,p41 “ Read and answer” task.

T asks Ss to read the definition and T asks question: Can you think of any popular tragedies or comedies?

Make a list.

Team work.

Ss work as a team.

Read the deffinitions.

Discuss as a team.

Make a list of popular plays.

Identify genres.



Other teams check and evaluate them.

Descriptor:

-cooperate as a team

-can identify the genres


Total: 4 point


Whiteboard Student’s book

Poster


Team work

10 min.

Poster

The group is given a piece of paper and they create a poster on a new topic. Discusses the poster.

Ss work as a team.

Read the deffinitions.

Discuss as a team.


Descriptor:

-cooperate as a team


Total: 1 point


Whiteboard Student’s book

Poster


Individual work.

5 min



Read the text. T gives exercise 2 on page 41.

Read the bulrbs in pairs decide whether these plays are comedies or tragedies.

Ss take their topic.

Ss read the blurbs and identify genres.

Discuss it.


Descriptor:

-know new words-1point.


Whiteboard

Student’s book

End of the lesson.


Reflection


Individual work:

5 min.


The Ladder method was used as a reflection. T asks Ss to stick their stickers to the Success Ladder.


Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson

Green- I understood

Yellow-I have some questions

Red-I need a help.



Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!


Whiteboard

Pupils Book Poster: Success Ladder.


































Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!