Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    .


    Lesson plan

    Unit 1


    LESSON: Unit 1 Lesson 1

    My class's hobbies and interests.


    School:

    Date:

    Teacher name:

    CLASS: 6

    Number present:

    absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    С9 L1 S1 S6

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    identify some specific information from the text and use some target vocabulary to describe

    class's hobbies and interests accurately in response to prompts and in production tasks

    Most learners will be able to:

    identify most specific information from the text and use a range of target vocabulary to describe hobbies and interests in response to prompts and in production tasks

    Some learners will be able to:

    Identify all specific information from the text and use a range of target vocabulary to describe class's hobbies and interests accurately in response to prompts and in production tasks

    Plan


    Plan

    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Marks

    Resources

    Beginning the lesson




    S7

    Org. moment Teacher greets students

    What’s in this unit?

    Read the title of the unit Our Class and ask Ss to suggest what they think it means. Go through the topic list and stimulate a discussion to prompt Ss’ interest in the module.


    To present vocabulary for hobbies and interests

    • Play the recording. Ss listen and repeat chorally or individually.

    • Draw Ss’ attention to the pictures and elicit which hobby or interest is which.

    Students respond to greeting


    Ss listen and repeat chorally or individually
















    Class CD





    Main Activities

























    To present/practise vocabulary related to class's hobbies and interests

    • Play the next recording. Ss listen and repeat chorally or individually. Elicit the L1 equivalents from various Ss.

    • Explain the task and read out the headings, translating them if necessary. Read the example sentences aloud and then Ss work in closed pairs and write the words under the headings and make sentences of their own.


    • Ss listen and repeat chorally or individually.

    Formative assessment

    Teacher can use this for some ideas:

    http://www.buzzle.com/articles/popular-hobbies.html - most popular hobbies




    To predict the content of a text

    • Direct Ss’ attention to the pictures and elicit what they show. Ask Ss to say what hobbies

    • they really like or not using key phrases. Give prompts if necessary. Ask: Which of the hobbies or interests are you into? Which of them don't you like?

    Check Ss’ answers.

    Ss guess the meaning of some adjectives describing a personality and try to use them speaking about their character.




    Emoticon

    Vienne Diagram



    To check comprehension of a text

    • Ask some pairs to report back to the class.


    • Play the video.

    Ss watch it then answer the questions that accompany it.















    Ending the lesson



    To develop critical thinking skills

    • Explain the task and read the prompts aloud.

    • Brainstorm with Ss for interesting ideas.

    • Allow Ss time to write their sentences, then ask various Ss around the class to read their sentences aloud.

    A conceptual table

    feedback








































    Lesson plan


    LESSON: Unit 1 Lesson 2

    Reading. What are you into?


    School:

    Date:

    Teacher name:

    CLASS: 6

    Number present:

    absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    S1 S3 R2

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    use, pronounce and spell some target vocabulary accurately in production tasks with support

    Most learners will be able to:

    use, pronounce and spell most target vocabulary accurately in production tasks and integrate with some success in extended writing task

    Some learners will be able to:

    use, pronounce and spell a range of target vocabulary accurately in production tasks and integrate to good effect in extended writing task

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities


    Marks

    Resources

    Beginning the lesson



    Org. moment Teacher greets students

    Teacher suggests singing a song as a warm-up for the lesson.Learners sing A Free Time Song (Hobbies + Pastimes)

    To present vocabulary for free - time activities

    • Draw Ss’ attention to the picture. Play the recording.


    Students respond

    to greeting


    Ss listen and repeat

    chorally or individually.


    https://www.youtube.com/watch?v=lfLGtb258fM





    Main Activities








    To categorise vocabulary

    • Write words "Hobby" and "Interests" and give associations with these words. Speak about your hobby.


    To activate and consolidate vocabulary

    • Explain the task and read the text aloud.

    • Ask various Ss to say what the people's interests are.

    • Ss look at the photo on p.10 for a minute and guess three people's interests. Ss copy the headings into their notebooks and try to list as many words as they can remember under each heading. Ss in pairs check their answers and add more words under each heading.


    Emoticon









    Formative Assessment

    Cluster

    " Hobby and Interests"









    Write about friend's hobby or interest

    • Explain the task and allow Ss some time to speak about 3 people's interests. Ss then compare with their partner their interests and note the similarities and differences










    Emoticon









    Formative Assessm

    Presentation

    "Prepositions"



    Ending the lesson










    Reflection

    Learners write :

    What did you learn today?

    What parts of the lesson were easy?

    What parts of the lesson were difficult?

    Home task: ex 5. Activate.
































    feedback
































    Lesson plan


    LESSON: Unit 1 Lesson 3

    Hobbies and interests


    School:

    Date:

    Teacher name:

    CLASS: 6

    Number present:

    absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    C1 L1 L2 S1

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    use and pronounce some target structures accurately in controlled tasks with support

    Most learners will be able to:

    use and pronounce most target structures accurately in controlled tasks with support

    Some learners will be able to:

    use and pronounce most target structures accurately in controlled tasks with little support

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities


    Marks

    Resources

    Beginning the lesson

    Org. moment Teacher greets students

    To present a mind - map

    • Ask Ss to complete a mind - map and choose a hobby they are into.

    • Read the examples in the table aloud and then elicit the answers to complete their own diagram.

    Students respond

    to greeting



    10

    A mind - map

    "Hobby and interest"



    Main Activities




















    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Калышева Ляззат Пердебаевна
    23 Қазан 2021
    802
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    6 сынып қмж

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    6 сынып қмж

    Материал туралы қысқаша түсінік
    6 сыныпқа арналған жаңа бұйрықпен жасалған қысқа мерзімді жоспар барлық мұғалімдерге аппапррррршилрозлдтррпртен даььслаталмлдала ллалаоалмллплплп поклаоалаоалаллалалалалао раотала
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    .


    Lesson plan

    Unit 1


    LESSON: Unit 1 Lesson 1

    My class's hobbies and interests.


    School:

    Date:

    Teacher name:

    CLASS: 6

    Number present:

    absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    С9 L1 S1 S6

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    identify some specific information from the text and use some target vocabulary to describe

    class's hobbies and interests accurately in response to prompts and in production tasks

    Most learners will be able to:

    identify most specific information from the text and use a range of target vocabulary to describe hobbies and interests in response to prompts and in production tasks

    Some learners will be able to:

    Identify all specific information from the text and use a range of target vocabulary to describe class's hobbies and interests accurately in response to prompts and in production tasks

    Plan


    Plan

    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Marks

    Resources

    Beginning the lesson




    S7

    Org. moment Teacher greets students

    What’s in this unit?

    Read the title of the unit Our Class and ask Ss to suggest what they think it means. Go through the topic list and stimulate a discussion to prompt Ss’ interest in the module.


    To present vocabulary for hobbies and interests

    • Play the recording. Ss listen and repeat chorally or individually.

    • Draw Ss’ attention to the pictures and elicit which hobby or interest is which.

    Students respond to greeting


    Ss listen and repeat chorally or individually
















    Class CD





    Main Activities

























    To present/practise vocabulary related to class's hobbies and interests

    • Play the next recording. Ss listen and repeat chorally or individually. Elicit the L1 equivalents from various Ss.

    • Explain the task and read out the headings, translating them if necessary. Read the example sentences aloud and then Ss work in closed pairs and write the words under the headings and make sentences of their own.


    • Ss listen and repeat chorally or individually.

    Formative assessment

    Teacher can use this for some ideas:

    http://www.buzzle.com/articles/popular-hobbies.html - most popular hobbies




    To predict the content of a text

    • Direct Ss’ attention to the pictures and elicit what they show. Ask Ss to say what hobbies

    • they really like or not using key phrases. Give prompts if necessary. Ask: Which of the hobbies or interests are you into? Which of them don't you like?

    Check Ss’ answers.

    Ss guess the meaning of some adjectives describing a personality and try to use them speaking about their character.




    Emoticon

    Vienne Diagram



    To check comprehension of a text

    • Ask some pairs to report back to the class.


    • Play the video.

    Ss watch it then answer the questions that accompany it.















    Ending the lesson



    To develop critical thinking skills

    • Explain the task and read the prompts aloud.

    • Brainstorm with Ss for interesting ideas.

    • Allow Ss time to write their sentences, then ask various Ss around the class to read their sentences aloud.

    A conceptual table

    feedback








































    Lesson plan


    LESSON: Unit 1 Lesson 2

    Reading. What are you into?


    School:

    Date:

    Teacher name:

    CLASS: 6

    Number present:

    absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    S1 S3 R2

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    use, pronounce and spell some target vocabulary accurately in production tasks with support

    Most learners will be able to:

    use, pronounce and spell most target vocabulary accurately in production tasks and integrate with some success in extended writing task

    Some learners will be able to:

    use, pronounce and spell a range of target vocabulary accurately in production tasks and integrate to good effect in extended writing task

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities


    Marks

    Resources

    Beginning the lesson



    Org. moment Teacher greets students

    Teacher suggests singing a song as a warm-up for the lesson.Learners sing A Free Time Song (Hobbies + Pastimes)

    To present vocabulary for free - time activities

    • Draw Ss’ attention to the picture. Play the recording.


    Students respond

    to greeting


    Ss listen and repeat

    chorally or individually.


    https://www.youtube.com/watch?v=lfLGtb258fM





    Main Activities








    To categorise vocabulary

    • Write words "Hobby" and "Interests" and give associations with these words. Speak about your hobby.


    To activate and consolidate vocabulary

    • Explain the task and read the text aloud.

    • Ask various Ss to say what the people's interests are.

    • Ss look at the photo on p.10 for a minute and guess three people's interests. Ss copy the headings into their notebooks and try to list as many words as they can remember under each heading. Ss in pairs check their answers and add more words under each heading.


    Emoticon









    Formative Assessment

    Cluster

    " Hobby and Interests"









    Write about friend's hobby or interest

    • Explain the task and allow Ss some time to speak about 3 people's interests. Ss then compare with their partner their interests and note the similarities and differences










    Emoticon









    Formative Assessm

    Presentation

    "Prepositions"



    Ending the lesson










    Reflection

    Learners write :

    What did you learn today?

    What parts of the lesson were easy?

    What parts of the lesson were difficult?

    Home task: ex 5. Activate.
































    feedback
































    Lesson plan


    LESSON: Unit 1 Lesson 3

    Hobbies and interests


    School:

    Date:

    Teacher name:

    CLASS: 6

    Number present:

    absent:

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    C1 L1 L2 S1

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    use and pronounce some target structures accurately in controlled tasks with support

    Most learners will be able to:

    use and pronounce most target structures accurately in controlled tasks with support

    Some learners will be able to:

    use and pronounce most target structures accurately in controlled tasks with little support

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities


    Marks

    Resources

    Beginning the lesson

    Org. moment Teacher greets students

    To present a mind - map

    • Ask Ss to complete a mind - map and choose a hobby they are into.

    • Read the examples in the table aloud and then elicit the answers to complete their own diagram.

    Students respond

    to greeting



    10

    A mind - map

    "Hobby and interest"



    Main Activities




















    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 6 сынып
    23.10.2021
    802
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Калышева Ляззат Пердебаевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации