Сабақтың
басы
5 мин
|
Ұйымдастыру кезеңі:
|
Оқушылар
психологиялық жағымды ахуал туғызып, топқа
бірігеді.
Оқушылар сап түзеп тұру арқылы
1,2,3 сынып реттілікпен саналу арқылы бірігеді.
|
|
Оқулық,
жұмыс дәптерлері, құрал саймандары, АКТ
|
Сабақтың
ортасы
|
2слайдтағы суреттерді не
біріктіреді?
Проблемалық сұрақ
қою.
Асқазан сөлі - өте
агрессивті зат. Тіпті қышқылдықты қалыпты деңгейінде ол мырыш
пластинасын немесе тот баспайтын болаттан жасалған жұқа ұстараны
еритуге әбден қабілетті.
Тұз қышқылы - қуатты
бактерицид. Азық-түлікпен асқазанға түскен бактериялардың
көпшілігі, оның әрекеті арқылы өледі. Асқазан сөлінде тұз
қышқылының концентрациясы оның жалпы көлемінің 0,4-0,5% -дан аспауы
тиіс. Сондықтан дәрігерлер науқастың төмендетілген асқазан сөлі
қышқылдығына кездейсоқ уайымдамайды.
«Суреттерді жина» слайд бойынша жұмыс.
Проблемалық жағдаят туғызу
Қауіпсіздік ережесі (Лаб. жұмыс жүргізу кезіндегі
басындағы, ортасындағы және соңындағы)
Химиялық диктант – сөйлемге
сәйкес мағналы сөздерді қойыңыз.
ҚЫШҚЫЛДАРМЕН ЖҰМЫС ЖАСАУДЫҢ
ҚАУІПСІЗДІК ЕРЕЖЕСІ
Қышқыл мен сілтілер терінің
және т.б. химиялық _________________тудырады.
Қышқыл төгілген жағдайда:
бірінші _________ құтыға құю керек, кейін
____________.
Алғашқы
көмек.
Терінің қышқыл тиген жерін
шамен ____________ минут _________ салқын ағынымен ________. Одан
кейін ___________ күйген жерін___________ _______ сулы ерітіндісі
сіңірілген дәкемен немесе мақталы тампонмен
орайды.
(күйген, судың, қышқылды
өңдеу, сумен, біраз , сол, ас содасымен )
Лабораториялық жұмыс
№6 «Қышқылдық және сілтілік
ерітінділердің ортасын зерттеу»
Бейтараптану реакциясын
зерттеу
(Бейтарптану,
neutralization)
Қышқыл,
сілті
Жұмыс
барысы: рН ортасын индикаторлардың (лакмус, фенолфталеин,
метилоранж, әмбебап, SPARKқұрылғысының рН датчигі) көмегімен
анықтаға болады
Атәжірибесі.
-
Қарын
сөліне ұқсас хлорсутек қышқылы ерітіндісінің
рН-ортасын
анықтау.
-
Ерітіндіге «Ренни» дәрісін немесе қыжылдан өзге
дәріні салыңыз.
-
Бақылау
жүргізу.
-
Алынған
ерітіндінің рН-ортасын
өлшеу.
Втәжірибесі.
-
Көлемі 1-2мл хлорсутекті қышқыл
ерітіндісіненатрий гидроксиді ерітіндісін тең көлемде
құю.
-
Бақылау
жүргізу.
-
Алынған
ерітіндінің рН-ортасын
өлшеу.
Стәжірибесі
-
Судың рН-ортасын
өлшеу.
А,
В және С тәжірибесінің алынған
деректерін салыстыру.
|
Оқушылар
суретке қaрап отырып, мұғалімнің жетелеуші сұрақтарына жауап беру
aрқылы өткен мәліметтерге еске түсіреді және жаңа тақырыптың
мақсатын айтады.
Мұғaлім
түсіндірмесін мұқият тыңдайды.
Оқушылaр
берілген қышқылдармен жұмыс істеу кезіндегі қауіпсіздік ережелерін
тиісті сөз қою арқылы құрастырады.
Оқушылар
тәжірибе жасай отырып, кесте толтырады
|
Хлоросутек
қышқылы
|
«Ренни» таблекасы
ерітіндісі
|
Реакциядан
кейінгі
|
рН және
ортасы
|
|
|
|
|
Хлоросутек
қышқылы
|
Ас содасы
(натрий
гидрокарбонаты)
|
Реакциядан
кейінгі
|
рН және
ортасы
|
|
|
|
|
Дескриптор бойынша өз-ара
бағалау (парта астындағы стикерлермен )- 2-3 оқушы- стикерлер кімге
тап болды
Тапсырма
дескрипторы:
1. лабораториялық жұмыс
жасаудағы ережелерді қайталайды
ҚБ: «Қошеметтеу» әдісі aрқылы
бағалайды.
Тапсырма
дескрипторы:
1.Формуланы қолдана отырып
сызықтық ұлғaюын дұрыс есептейді.
2. Пaйда болған нәтижелерді
түсіндіреді.
ҚБ:«Жіктеу» тәсілі қолдaнылады.
Тапсырма
дескрипторы:
-рН ортасын анықтау арқылы
қышқылдар мен сілтілерді анықтай алады;
-рН шкаласымен жұмыс жасауды
үйренеді
ҚБ: «Диалог және қолдaу көрсету»
тәсілі
|
Слайд -2
Таратпа
қағаз
рН шкаласы, лакмус,
метилоранж, фенолфтолеин, пробиркалар
|