Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
7 сынып жиынтық бағалау
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік нұсқаулықтар
Биология
7- сынып
Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 7-сынып оқушыларына "Биология" пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар (қазақ тілінде білім беретін) 7-сыныптың "Биология" пәні бойынша оқу бағдарламасы мен оқу жоспарының негізінде дайындалған.
Бөлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың Тапсырмаы мұғалімге оқушылардың тоқсан бойынша жоспарланған Оқу мақсатына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бөлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған Бағалау критерийі мен дескрипторлары бар Тапсырма ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта оқушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар Тапсырма ұсыныс түрінде берілген.
Әдістемелік ұсыныс негізгі мектеп мұғалімдеріне, мектеп әкімшілігіне, білім беру бөлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, өңірлік үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.
Әдістемелік ұсыныстарды дайындау барысында ресми интернет - сайттағы қолжетімді ресурстар (суреттер, фотосуреттер, мәтіндер, аудио және бейнематериалдар) қолданылды.
2
Мазмұны
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМА 4
«Экожүйелер» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 4
«Тірі ағзаларды жүйелеу» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 8
«Жасушалық биология Су және органикалық заттар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау .. 11
2 -ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМА 15
«Заттардың тасымалдануы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 15
«Тірі ағзалардың қоректенуі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 19
«Тыныс алу» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 22
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМА 26
«Бөліп шығару» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 26
«Қозғалыс» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 29
«Координация және реттелу» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 32
4 -ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМА 35
«Тұқымқуалау мен өзгергіштік» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 35
«Көбею. Өсу және даму» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 38
«Микробиология және биотехнология» бөлімі бойынша жиынтық бағалау 42
3
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМА
«Экожүйелер» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты 7.3.1.1 Жергілікті жер экожүйесі қоршаған орта
факторларының тірі ағзалардың тіршілік әрекеті мен
таралуын зерттеу
7.3.1.3 Қоректік тізбектер және қоректік торларды құрастыру
Бағалау критерийі Білім алушы
Экологиялық факторлардың әсерін зерделейді
Қоректік тізбектер және қоректік торлар құрастырады
Ойлау дағдыларының Жоғары деңгей дағдылары
деңгейі
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
-
Төмендегі ұғымдарға анықтама беріңіз.
-
«экожүйе»-
-
«ағзалардың бірлестіктері»-
-
«биосфера»-
-
Суретті қарастырыңыз.
(а) Ор қоян тіршілік ететін экожүйені анықтаңыз. _____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________
-
Ор қоян тіршілік ететін экожүйені сипаттаңыз.
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
(с) Ор қоянның тіршілігіне әсер ететін 2 экологиялық факторды сипаттаңыз. _____________________________________________________________________________
-
Суретті қарастырыңыз.
-
Өндірушілер, тұтынушылар, ыдыратушыларды анықтаңыз.
Өндірушілер Тұтынушылар Ыдыратушылар
-
Суретті пайдаланып, жайылымдық және детритті қоректік тізбектің сызбасын құрыңыз.
Бағалау критерийі |
|
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
|
|
|
№ |
|
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
Экологиялық |
|
1 |
«экожүйе» ұғымына анықтама береді; |
1 |
|
факторлардың |
әсерін |
|
|
|
|
|
«ағзалардың бірлестіктері» ұғымына |
1 |
|
||
зерделейді |
|
|
анықтама береді; |
|
|
|
|
|
«биосфера» ұғымына анықтама береді; |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Ор қоян тіршілік ететін экожүйені |
1 |
|
|
|
|
анықтайды; |
|
|
|
|
|
Ор қоян тіршілік ететін экожүйені |
1 |
|
|
|
|
сипаттайды; |
|
|
|
|
|
Ор қоянның тіршілігіне әсер ететін |
1 |
|
|
|
|
биотикалық факторды сипаттайды; |
|
|
|
|
|
Ор қоянның тіршілігіне әсер ететін |
1 |
|
|
|
|
абиотикалық факторды сипаттайды. |
|
|
Қоректік тізбектер және |
3 |
суреттен өндірушілерді анықтайды; |
1 |
|
|
қоректік торлар |
|
|
|
|
|
|
|
суреттен тұтынушыларды анықтайды; |
1 |
|
|
құрастырады |
|
|
|
|
|
|
|
суреттен ыдыратушыларды анықтайды; |
1 |
|
|
|
|
|
суретті пайдалана отырып жайылымдық |
1 |
|
|
|
|
қоректік тізбекті құрады; |
|
|
|
|
|
суретті пайдалана отырып детритті |
1 |
|
|
|
|
қоректік тізбекті құрады; |
|
|
|
|
|
|
|
|
Барлығы |
|
|
|
12 |
|
5
«Экожүйелер» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсы
Білім алушының аты-жөні __________________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
|||
|
|
Төмен |
Орташа |
||||
Экологиялық |
|
Экологиялық факторлардың әсерін |
«Экожүйе»/ «ағзалар |
||||
факторлардың |
әсерін |
зерделеуде қиналады |
бірлестіктері» / «биосфера» |
||||
зерделейді |
|
|
|
|
ұғымдарын / экожүйе түрін/ |
||
|
|
|
|
|
ағзаға әсер ететін абиотикалық / |
||
|
|
|
|
|
биотикалық факторды анықтауда |
||
|
|
|
|
|
/ экожүйені / қоршаған орта |
||
|
|
|
|
|
факторларының тірі ағзалардың |
||
|
|
|
|
|
тіршілік әрекеті мен таралуына |
||
|
|
|
|
|
әсерін сипаттауда қателіктер |
||
|
|
|
|
|
жібереді |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Қоректік тізбектер және |
Қоректік тізбектер және қоректік |
Жайылымды / детритті қоректік |
|||||
қоректік торлар |
|
торлар құрастыруда қиналады |
тізбектер құруда қателіктер |
||||
құрастырады |
|
|
|
|
жібереді |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7
«Тірі ағзаларды жүйелеу» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты |
7.1.1.1 Жүйелеудің маңызын түсіндіру |
|
|
7.1.1.2 Жүйеленуде тірі ағзалардың орнын анықтау |
|
Бағалау критерийі |
Білім алушы |
|
|
|
Жүйелеудің маңызын сипаттайды |
|
|
Біржасушалы және көпжасушалы ағзалардың |
|
|
құрылысының ерекшеліктерін ажыратады |
Ойлау дағдыларының |
Қолдану |
|
деңгейі |
Жоғары деңгей дағдылары |
|
Орындау уақыты |
20 минут |
|
Тапсырма |
|
|
1. (а) Тірі ағзаларды жүйелеудің дұрыс ретін анықтаңыз.
А. түр, тұқымдас, туыс, отряд, класс, тип ,тип тармағы, патшалық В. түр, туыс, тұқымдас, отряд, класс, тип тармағы,тип, патшалық С. түр, туыс, отряд, тұқымдас, класс,тип, тип тармағы, патшалық
D. тұқымдас, түр, туыс,тип, отряд, класс, тип тармағы, патшалық
-
Ағзаларды жүйелеудің маңызын түсіндіріңіз.
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
-
Суретті қарастырыңыз
|
|
А кірпікшелі кебісше |
В суық торғай |
(а) Осы екі ағзаның ерекше белгілерін көрсетіңіз. ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________
-
В әрпімен бейнеленген жануардың 2 артықшылығын жазыңыз.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
-
(а) Патшалықтардың атауын жазыңыз.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
8
-
Патшалықтардың айырмашылықтарын сипаттаңыз.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
|
Балл |
|
|
|
№ |
|
|
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
|
|
Жүйелеудің маңызын |
1 |
жүйелеудің дұрыс ретін белгілейді; |
1 |
|
||
сипаттайды |
|
|
|
|
||
|
жүйелеудің маңызын түсіндіреді; |
1 |
|
|||
Біржасушалы және |
2 |
біржасушалы |
ағзалардың |
негізгі |
1 |
|
көпжасушалы ағзалардың |
|
ерекшелігін ажыратады; |
|
|
|
|
құрылысының |
|
|
|
|
|
|
|
көпжасушалы |
ағзалардың |
негізгі |
1 |
|
|
ерекшеліктерін |
|
ерекшелігін ажыратады; |
|
|
|
|
ажыратады |
|
|
|
|
||
|
суық торғайдың бір артықшылығын |
1 |
|
|||
|
|
көрсетеді; |
|
|
|
|
|
|
суық торғайдың екінші |
|
1 |
|
|
|
|
артықшылығын көрсетеді; |
|
|
|
|
|
3 |
патшалықтардың атауын жазады; |
1 |
|
||
|
патшалықтардың |
|
1 |
|
||
|
|
|
|
|||
|
|
айырмашылықтарын сипаттайды. |
|
|
||
Барлығы |
|
|
|
|
8 |
|
9
«Тірі ағзаларды жүйелеу» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арн
Білім алушының аты-жөні __________________________________________
-
Бағалау критерийі
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Төмен
Орташа
Жүйелеудің маңызын
Жүйелеудің маңызын сипаттауда
Жүйелеуді реттілігін анықтауда /
сипаттайды.
қиналады.
маңызын сипаттауда қателіктер
жібереді.
Біржасушалы және
Біржасушалы және
Біржасушалы / көпжасушалы
көпжасушалы ағзалардың
көпжасушалы ағзалардың
ағзалардың құрылысының
құрылысының ерекшеліктерін
құрылысының ерекшеліктерін
ерекшеліктерін ажыратуда / суық
ажыратады.
ажыратуда қиналады.
торғайдың артықшылығын
көрсетуде / патшалықтарды
анықтауда / салыстыруда қателікте
жібереді.
10
«Жасушалық биология Су және органикалық заттар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты 7.4.2.1 Жасуша, ұлпа, мүше, мүшелер жүйелері түсініктері
7.4.2.2 Өсімдіктер және жануарлар жасушаларын ажырату
7.4.1.1 Судың қасиеті мен тірі ағзалар үшін маңызын
сипаттау
7.4.1.3 Азық түліктерде көмірсулар, нәруыздар, және
майлардың бар екендігін дәлелдеу
Бағалау критерийі Білім алушы
Жасуша, ұлпа, мүше, мүшелер жүйелерін
түсіндіреді
Өсімдіктер мен жануарлар жасушаларының
құрылыс ерекшеліктерін анықтайды
Судың қасиеті мен тірі ағзалар үшін маңызын
анықтайды
Азық-түлік құрамындағы органикалық заттарды
зерделейді
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі Қолдану
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
-
Суреттерді қарастырыңыз.
(а) Тіршілік деңгейін қарапайымнан бастап күрделену ретін белгілеңіз және атауларын жазыңыз.
|
|
|
|
|
A |
B |
C |
D |
E |
-
__________________________
-
__________________________
-
__________________________
-
__________________________
-
__________________________
-
Тіршіліктің А және В деңгейіне анықтама беріңіз.
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
(с) Қалай ойлайсыз ағзада жасуша көп пе әлде ұлпа ма? Жауабыңызды түсіндіріңіз.
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
-
Өсімдік пен жануар жасушасын салыстырыңыз. Жасушалардың салыстырмалы белгелерін кестеге толтырыңыз.
Белгілері |
Өсімдік жасушасы |
Жануар жасушасы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
Судың тірі ағзалар үшін маңызын анықтаңыз.
-
еріткіш
-
жасушаның термореттелуіне қатысады
-
ағзадағы үдерістердің жүру жылдамдығын арттырады
-
жасушаның осмостық қысымын реттейді
-
жасуша цитоплазмасының құрамына кіреді
-
тітіркенушілікті қамтамасыз етеді
-
энергия көзі қызметін атқарады
-
ағзаны сусызданудан сақтайды
-
теріні ылғалдандырып тұрады
-
Картоп, жаңғақ дәндерінде органикалық заттардың бар екенін анықтау жолдарын ұсыныңыз.
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
|
Дескриптор |
|
Балл |
|
||
|
|
№ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
|
||
Жасуша, ұлпа, мүше, |
1 |
тіршілік деңгейлерінің ретін анықтайды; |
1 |
|
||||
мүшелер жүйелерін |
|
|
|
|
||||
|
тіршілік деңгейлерінің атауларын жазады; |
1 |
|
|||||
түсіндіреді |
|
|
|
|
|
|||
|
|
А және В тіршілік деңгейлерін сипаттайды; |
1 |
|
||||
|
|
|
ағза құрамындағы жасуша мен ұлпа |
1 |
|
|||
|
|
|
қатынасын анықтайды; |
|
|
|
||
|
|
|
жасуша мен ұлпа ұғымдарын сипаттайды; |
1 |
|
|||
Өсімдіктер |
мен |
2 |
салыстырмалы белгілерді анықтайды; |
1 |
|
|||
жануарлар |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
белгілерге |
сәйкес |
өсімдік |
жасушасын |
1 |
|
|
жасушаларының |
|
сипаттайды; |
|
|
|
|
|
|
құрылыс |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
белгілерге |
сәйкес |
жануар |
жасушасын |
1 |
|
|
ерекшеліктерін |
|
сипаттайды; |
|
|
|
|
|
|
анықтайды |
|
|
|
|
|
|
|
|
Судың қасиеті мен тірі |
3 |
судың биологиялық қасиетін анықтайды; |
1 |
|
||||
ағзалар үшін маңызын |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
судың физикалық қасиетін анықтайды; |
1 |
|
|||||
анықтайды |
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
судың химиялық қасиетін анықтайды; |
1 |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|||
Азық-түлік |
|
4 |
көмірсуды анықтау жолын сипаттайды; |
1 |
|
|||
құрамындағы |
|
|
|
|
|
|
|
|
органикалық |
заттарды |
|
|
|
|
|
|
|
|
ақуызды анықтау жолын сипаттайды. |
1 |
|
|||||
зерделейді |
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Барлығы |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
13
«Жасушалық биология Су және органикалық заттар» бөлімі бойы жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арн
Білім алушының аты-жөні __________________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
|
|
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
|
||||||||
|
|
|
Төмен |
Орташа |
|
|
|||||||||
Жасуша, ұлпа, мүше, |
Жасуша, ұлпа, мүше, мүшелер |
Тіршілік деңгейінің ретін |
|
|
|||||||||||
мүшелер жүйелерін |
жүйелерін түсіндіруде |
анықтауда/ аталған тіршілік |
|
|
|||||||||||
түсіндіреді |
|
қиналады |
|
|
|
|
деңгейлеріне анықтама |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
беруде/жасуша / ұлпа ұғымдарын |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
түсіндіруде қателіктер жібереді |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Өсімдіктер мен жануарлар |
Өсімдіктер мен жануарлар |
Өсімдіктер / жануарлар |
|
|
|||||||||||
жасушаларының |
құрылыс |
жасушаларын ажыратуға |
жасушаларын салыстыратын |
|
|
||||||||||
ерекшеліктерін анықтайды |
қиналады |
|
|
|
|
белгілерді анықтауда / оларды |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
сипаттауда қателіктер жібереді |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Судың |
қасиеті |
мен тірі |
Судың қасиеті мен тірі ағзалар |
Судың биологиялық / химиялық / |
|
|
|||||||||
ағзалар |
үшін |
маңызын |
үшін маңызын анықтауда |
физикалық қасиеттерін анықтауда |
|
|
|||||||||
анықтайды |
|
қиналады |
|
|
|
|
қателіктер жібереді |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Азық-түлік құрамындағы |
Азық-түлік |
құрамындағы |
Азық-түлік құрамындағы көмірсу / |
|
|
||||||||||
органикалық |
заттарды |
органикалық |
заттарды |
ақуызды анықтау жолдарын |
|
|
|||||||||
зерделейді |
|
зерделеуде қиналады |
ұсынуда қателіктер жібереді |
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14
2 –ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМА «Заттардың тасымалдануы» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты 7.1.3.1 Тірі ағзалардағы қоректік заттардың тасымалының маңызын түсіндіру
7.1.3.4 Тамыр және сабақтың құрылысы мен қызметі арасындағы байланысты сипаттау
7.1.3.6 Жануарларда заттар тасымалына қатысатын мүшелерді танып білу
Бағалау критерийі Білім алушы
Тірі ағзалардағы қоректік заттар тасымалын
зерделейді
Тамыр мен сабақтың құрылысын және қызметін
анықтайды
Жануарларда заттар тасымалына қатысатын
мүшелерді анықтайды
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
-
Қан айналым жүйесінің маңызын түсіндіріңіз. Тасымалданатын заттарға мысал келтіріңіз.
-
Сабақтың көлденең кесіндісін қарастырыңыз.
(а) Сабақтың ішкі құрылымдарының атауларын суретпен сәйкестендіріңіз.
А. Тоз
В. Өң
С. Өзек
-
камбий
-
тін
-
сүрек
-
Қабық пен камбийдің құрылысы мен қызметін сипаттаңыз.
-
Құрылым
Құрылысы
Қызметі
Қабық
Камбий
(с) Сабақ пен тамыр арқылы су және минералды заттардың тасымалдануын сипаттаңыз.
-
(а) Өзен шаянының 1 және 2 санымен берілген мүшелерін анықтаңыз.
-
__________________________
-
__________________________
(b) Өзен шаянының заттар тасымалдау ерекшеліктерін түсіндіріңіз.
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
|
Дескриптор |
|
Балл |
|
||
|
№ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
|
|
||
Тірі ағзалардағы |
1 |
жануарлардағы |
қанайналым |
жүйесінің |
1 |
|
||
қоректік заттар |
|
маңызын сипаттайды; |
|
|
|
|
||
тасымалын зерделейді |
|
|
|
|
|
|
||
|
тасымалданатын |
заттарға |
мысал |
1 |
|
|||
|
|
келтіреді ; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тамыр мен сабақтың |
2 |
суреттен тоз бен өңді көрсетеді; |
|
1 |
|
|||
құрылысын және |
|
|
|
|
||||
|
суреттен өзек пен камбийді көрсетеді; |
1 |
|
|||||
қызметін анықтайды |
|
|
|
|
||||
|
суреттен тін мен сүректі көрсетеді; |
1 |
|
|||||
|
|
қабықтың |
құрылысы |
мен |
қызметін |
1 |
|
|
|
|
жазады; |
|
|
|
|
|
|
|
|
камбийдің |
құрылысы |
мен |
қызметін |
1 |
|
|
|
|
жазады; |
|
|
|
|
|
|
|
|
су және минералды заттардың сабақ пен |
1 |
|
||||
|
|
тамыр арқылы |
тасымалдану |
үдерісін |
|
|
||
|
|
сипаттайды; |
|
|
|
|
|
|
Жануарларда заттар |
3 |
Өзен шаянының 1 санымен белгіленген |
1 |
|
||||
тасымалына қатысатын |
|
тасымалдау мүшесінің атауын жазады; |
|
|
||||
мүшелерді анықтайды |
|
|
|
|
||||
|
Өзен шаянының 2 санымен белгіленген |
1 |
|
|||||
|
|
тасымалдау мүшесінің атауын жазады; |
|
|
||||
|
|
омыртқасыз |
жәндіктердің тасымалдау |
1 |
|
|||
|
|
мүшелерінің ерекшеліктерін түсіндіреді. |
|
|
||||
Барлығы |
|
|
|
|
|
|
11 |
|
«Заттардың тасымалдануы» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арн
Білім алушының аты-жөні __________________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
|
|
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
|
|
|
Төмен |
Орташа |
|
|||||
Тірі ағзалардағы қоректік заттар |
Тірі ағзалардағы қоректік |
Тірі ағзалардағы қоректік заттар |
|
|||||
тасымалын зерделейді |
заттар тасымалын зерделеуде |
тасымалының маңызын |
|
|||||
|
қиналады |
түсіндіруде / мысал келтіруде |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
қателіктер жібереді |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тамыр мен сабақтың |
Тамыр мен сабақтың |
Тамыр мен сабақтың |
|
|||||
құрылысын және қызметін |
құрылысын және қызметін |
құрылымын анықтауда / |
|
|||||
анықтайды |
анықтауда қиналады |
құрылысы мен қызметі |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
арасындағы байланысты |
|
|
|
|
|
|
|
|
сипаттауда қателіктер жібереді |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Жануарларда заттар |
Жануарларда заттар |
Жануарларда заттар тасымалына |
|
|||||
тасымалына қатысатын |
тасымалына қатысатын |
қатысатын мүшелерді анықтауда |
|
|||||
мүшелерді анықтайды |
мүшелерді анықтауда қиналады |
/ ерекшелігін сипаттау кезінде |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
қателіктер жібереді |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18
«Тірі ағзалардың қоректенуі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты 7.1.2.1 Жапырақтың ішкі құрылысын сипаттау, құрылысы
мен қызметі арасындағы өзара байланысты түсіндіру 7.1.2.2 Фотосинтезге қажетті жағдайларды зерттеу
Бағалау критерийі Білім алушы
Жапырақтың ішкі құрылымдарын және олардың
қызметін анықтайды
Фотосинтезге қажетті жағдайларды анықтайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Орындау уақыты 15 минут
Тапсырма
-
Суретте жапырақтың ішкі құрылысы бейнеленген.
(а) Жапырақтың ішкі құрылымдарының атауын кестеге толтырыңыз.
-
Төмендегі құрылымдардың қызметін сипаттаңыз.
-
№
Құрылымы
Қызметі
1
2
3
4
-
(a) Фотосинтез құбылысының реакция теңдеуін жазыңыз.
_____________________________________________________________________________
(b) Фотосинтезге әсер етуші факторларды сипаттаңыз.
_____________________________________________________________________________
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
|
Дескриптор |
|
Балл |
|
|
|
№ |
|
|
|
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
|
|
|
Жапырақтың ішкі |
1 |
суретке қарап, бірінші құрылымды жазады; |
1 |
|
|||
құрылымдарын және |
|
|
|
|
|
|
|
|
суретке қарап, екінші құрылымды жазады; |
1 |
|
||||
олардың қызметін |
|
|
|||||
|
суретке қарап, үшінші құрылымды жазады; |
1 |
|
||||
анықтайды |
|
|
|||||
|
суретке қарап, төртінші құрылымды |
1 |
|
||||
|
|
|
|||||
|
|
жазады; |
|
|
|
|
|
|
|
бірінші құрылымның қызметін жазады; |
1 |
|
|||
|
|
екінші құрылымның қызметін жазады; |
1 |
|
|||
|
|
үшінші құрылымның қызметін жазады; |
1 |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
|
|
төртінші құрылымның қызметін жазады; |
1 |
|
|||
Фотосинтезге қажетті |
2 |
фотосинтез |
құбылысының |
реакция |
1 |
|
|
жағдайларды |
|
теңдеуін жазады; |
|
|
|
|
|
анықтайды |
|
|
|
|
|||
|
фотосинтезге әсер етуші ішкі факторларды |
1 |
|
||||
|
|
сипаттайды; |
|
|
|
|
|
|
|
фотосинтезге |
әсер |
етуші |
сыртқы |
1 |
|
|
|
факторларды сипаттайды. |
|
|
|
|
|
Барлығы |
|
|
|
|
|
11 |
|
«Тірі ағзалардың қоректенуі» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арн
Білім алушының аты-жөні__________________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
|
||||
|
Төмен |
Орташа |
|
||||||
Жапырақтың ішкі |
Жапырақтың ішкі |
Жапырақтың ішкі құрылысының |
|
||||||
құрылымдарын және олардың |
құрылымдарын және олардың |
бірінші / екінші / үшінші / |
|
||||||
қызметін анықтайды |
қызметін анықтауда қиналады |
төртінші құрылымының атауын / |
|
||||||
|
|
|
|
қызметін жазуда қателіктер |
|
||||
|
|
|
|
жібереді |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Фотосинтезге қажетті |
Фотосинтезге қажетті |
Фотосинтез теңдеуін / ішкі / |
|
||||||
жағдайларды анықтайды |
жағдайларды сипаттауда |
сыртқы факторларды жазуда |
|
||||||
|
қиналады |
қателіктер жібереді |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21
«Тыныс алу» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты 7.1.4.2 Анаэробты және аэробты тыныс алу типтерін
ажырату
7.1.4.4 Омыртқасыз және омыртқалы жануарлардың
тыныс алу мүшелерін салыстыру
7.1.4.5 Адамның тыныс алу мүшелерінің құрылыс
ерекшеліктерін танып білу
Бағалау критерийі Білім алушы
Анаэробты және аэробты тыныс алу типтерін
салыстырады
Омыртқасыз және омыртқалы жануарлардың тыныс
алу мүшелерін ажыратады
Адамның тыныс алу мүшелерінің құрылыс
ерекшеліктерін анықтайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Орындау уақыты 15 минут
Тапсырма
-
(а) 1 суретті пайдалана отырып неліктен ауыр жаттығулар орындау кезінде аэробты тыныс алумен бірге анаэробты тыныс алу жүретінін түсіндіріңіз.
________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
-
Анаэробты және аэробты тыныс алудың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын түсіндіріңіз.
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
22
-
Суретті қарастырыңыз.
А В
Жануарлардың тыныс алу мүшелері
(а) В әріпімен берілген тыныс алу мүшесі жануарлардың қандай типіне тән екенін анықтаңыз.
________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
(b) А және В әріптерімен берілген жануарлардың тыныс алу мүшелерін сипаттаңыз.
-
А
В
-
Суреттен адамның тыныс алу мүшелерін атаңыз.
1.
2.
3.
4.
5.
23
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
|
|
№ |
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
Анаэробты және |
1 |
ауыр жаттығу кезіндегі анаэробты тыныс |
1 |
|
аэробты тыныс алу |
|
алуды түсіндіреді; |
|
|
типтерін салыстырады |
|
|
|
|
|
ауыр жаттығу кезіндегі аэробты тыныс |
1 |
|
|
|
|
алуды түсіндіреді; |
|
|
|
|
анаэробты және аэробты тыныс алудың |
1 |
|
|
|
ұқсастықтарын түсіндіреді; |
|
|
|
|
анаэробты және аэробты тыныс алудың |
1 |
|
|
|
айырмашылықтарын түсіндіреді; |
|
|
Омыртқасыз және |
2 |
жануарлар типін анықтайды; |
1 |
|
омыртқалы |
|
|
|
|
|
А әрпімен берілген тыныс алу мүшесінің |
1 |
|
|
жануарлардың тыныс |
|
ерекшеліктерін жазады; |
|
|
алу мүшелерін |
|
|
|
|
|
В әрпімен берілген тыныс алу мүшесінің |
1 |
|
|
ажыратады |
|
ерекшеліктерін жазады; |
|
|
Адамның тыныс алу |
3 |
1 және 2 сандарымен берілген мүшелердің |
1 |
|
мүшелерінің құрылыс |
|
атауын жазады; |
|
|
ерекшеліктерін |
|
|
|
|
|
3 және 4 сандарымен берілген мүшелердің |
1 |
|
|
анықтайды |
|
атауын жазады; |
|
|
|
|
5 санымен берілген мүшенің атауын |
1 |
|
|
|
жазады; |
|
|
Барлығы |
|
|
10 |
|
24
«Тыныс алу» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арн
Білім алушының аты-жөні __________________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
|
||
|
Төмен |
Орташа |
|
||||
Анаэробты және аэробты тыныс |
Анаэробты және аэробты тыныс |
Анаэробты / аэробты тыныс алу |
|
||||
алу типтерін салыстырады |
алу типтерін ажырату және |
типтерін түсіндіруде / |
|
||||
|
ұқсастықтары мен |
ұқсастықтары / айырмашылығын |
|
||||
|
айырмашылығын анықтауда |
анықтауда қателіктер жібереді |
|
||||
|
қиналады |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Омыртқасыз және омыртқалы |
Омыртқасыз және омыртқалы |
Омыртқасыз / омыртқалы |
|
||||
жануарлардың тыныс алу |
жануарлардың тыныс алу |
жануарлардың тыныс алу |
|
||||
мүшелерін ажыратады |
мүшелерін анықтауда, |
мүшелерін анықтауда қателіктер |
|
||||
|
мүшелерді салыстыруда |
жібереді |
|
||||
|
қиналады |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Адамның тыныс алу |
Адамның тыныс алу |
Адамның тыныс алу |
|
||||
мүшелерінің құрылыс |
мүшелерінің құрылысын |
мүшелерінің құрылысын |
|
||||
ерекшеліктерін анықтайды |
анықтауда қиналады |
анықтауда қателіктер жібереді |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМА
«Бөліп шығару» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты 7.1.5.1 Ағзалардың тіршілік әрекетінде бөліп шығарудың
маңыздылығын түсіндіру
7.1.5.2 Өсімдіктердегі бөліп шығару ерекшеліктерін зерттеу
Бағалау критерийі Білім алушы
Ағзалардың бөліп шығару үдерісін зерделейді
Өсімдіктердегі бөліп шығару ерекшеліктерін сипаттайды
Ойлау дағдыларының Жоғары деңгей дағдылары деңгейлері
Орындау уақыты: 15 минут
Тапсырма
-
Төмендегі сұрақтарға жауап беріңіз.
(а) Экскреция дегеніміз не?
_____________________________________________________________________________
-
Экскрецияның ағза үшін маңызы қандай?
_____________________________________________________________________________
(с) Мүшелер мен зат алмасудың соңғы өнімдерін сәйкестендіріңіз.
|
Мүшелер |
Зат алмасудың соңғы өнімдері |
1 |
Өкпе |
А. Несепнәр (мочевина), зәр, несеп қышқылы, аммиак |
2 |
Бауыр |
В. СО2 |
3 |
Бүйрек |
С. Су, тұз |
4 |
Тері |
D. О2 |
5 |
Лептесіктер |
Е. Өт пигменттері |
|
|
|
-
Өсімдіктердің бөліп шығару мүшелері кестесін толтырыңыз.
Бөліп шығару мүшелері |
Өнімдері |
Өнімдер сипаттамалары |
Гидатодтар |
|
|
Шірнеліктер |
|
|
Асқорыту бездері |
|
|
Шайыр жолдары / Безді түктер |
|
|
26
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
|
|
№ |
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
Ағзалардың бөліп |
1 |
экскреция ұғымына анықтама береді; |
1 |
|
шығару үдерісін |
|
|
|
|
|
экскрецияның ағза үшін маңызын |
1 |
|
|
зерделейді |
|
сипаттайды; |
|
|
|
|
өкпенің соңғы өнімін анықтайды; |
1 |
|
|
|
бауырдың соңғы өнімін анықтайды; |
1 |
|
|
|
бүйректің соңғы өнімін анықтайды; |
1 |
|
|
|
терінің соңғы өнімдерін анықтайды; |
1 |
|
|
|
лептесіктің соңғы өнімін анықтайды; |
1 |
|
Өсімдіктердегі бөліп |
2 |
гидатодтардың өнімдерін анықтайды |
1 |
|
шығару ерекшеліктерін |
|
және сипаттамасын жазады; |
|
|
сипаттайды |
|
|
|
|
|
шірнеліктердің өнімдерін анықтайды |
1 |
|
|
|
|
және сипаттамасын жазады; |
|
|
|
|
асқорыту бездерінің өнімдерін |
1 |
|
|
|
анықтайды және сипаттамасын жазады; |
|
|
|
|
шайыр жолдары/ безді түктерінің |
1 |
|
|
|
өнімдерін анықтайды және |
|
|
|
|
сипаттамасын жазады. |
|
|
Барлығы |
|
|
11 |
|
27
«Бөліп шығару» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-анал арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні __________________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
|
|
|
Төмен |
Орташа |
|
|||
Ағзалардың бөліп шығару |
Экскреция ұғымына анықтама |
Экскреция ұғымына анықтама |
|
|||
үдерісін зерделейді |
беруде, маңызын сипаттауда, |
беруде / маңызын сипаттауда / |
|
|||
|
мүшелер мен өнімдерді |
өкпемен бауырдың / бүйректің / тері |
|
|||
|
сәйкестендіруде қиналады |
мен лептесіктің соңғы өнімдерін |
|
|||
|
|
|
|
анықтауда қателіктер жібереді |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Өсімдіктердегі бөліп шығару |
Өсімдіктердегі бөліп шығару |
Гидатодтардың / шірнеліктердің / |
|
|||
ерекшеліктерін сипаттайды |
ерекшеліктерін сипаттауда |
асқорыту бездерінің / шайыр |
|
|||
|
қиналады |
жолдарының өнімдерін анықтауда |
|
|||
|
|
|
|
және сипаттамасын жазуда |
|
|
|
|
|
|
қателіктер жібереді |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
28
«Қозғалыс» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты 7.1.6.1 Өсімдіктердің қозғалу себептерін түсіндіріп,
қозғалыстың маңызын сипаттау
7.1.6.2 Жарықтың өсімдіктер дамуына әсерін түсіндіру
7.1.6.3 Өсімдіктердегі фотопериодизм рөлін сипаттау
7.1.6.4 Омыртқасыз және омыртқалы жануарлардың
қозғалыс мүшелерін салыстыру
Бағалау критерийі Білім алушы
Өсімдіктердің қозғалу себептерін және қозғалыстың
маңызын түсіндіреді
Жарықтың өсімдіктер дамуына әсерін сипаттайды
Өсімдіктердегі фотопериодизм рөлін түсіндіреді
Омыртқасыз және омыртқалы жануарлардың қозғалыс
мүшелерін ажыратады
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейлері
Орындау уақыты 20 минут
Тапсырма
-
Суретті қарастырыңыз.
(а) Осы құбылысты сипаттаңыз.
_____________________________________________________________________________
(b) Осы құбылыстың өсімдіктер тіршілігіндегі маңызын түсіндіріңіз.
_____________________________________________________________________________
-
Фототропизм түрлерін және өсімдіктің қандай мүшелеріне тән екенін анықтаңыз.
Фототропизм түрлері |
Мысал / өсімдік мүшесі |
|
|
|
|
-
Өсімдіктердегі фотопериодизм құбылысын сипаттаңыз. Өсімдіктердегі фотопериодизм құбылысына мысал келтіріңіз.
-
Төменде берілген ағзалардың қаңқа типтерін (гидростатикалық, эндоскелет, экзоскелет) ажыратыңыз.
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
|
|
№ |
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
Өсімдіктердің қозғалу |
1 |
өсімдіктердің қозғалыс себептерін |
1 |
|
себептерін және |
|
түсіндіреді; |
|
|
қозғалыстың маңызын |
|
|
|
|
|
өсімдіктердегі қозғалыстың маңызын |
1 |
|
|
түсіндіреді |
|
сипаттайды; |
|
|
Жарықтың өсімдіктер |
2 |
фототропизм түрлерін ажыратады; |
1 |
|
дамуына әсерін |
|
|
|
|
|
фототропизм түрлерінің өсімдік |
1 |
|
|
сипаттайды |
|
мүшелеріне әсерін анықтайды; |
|
|
Өсімдіктердегі |
3 |
өсімдіктердегі фотопериодизм |
1 |
|
фотопериодизм рөлін |
|
құбылысын сипаттайды; |
|
|
түсіндіреді |
|
|
|
|
|
өсімдіктердегі фотопериодизм |
1 |
|
|
|
|
құбылысына мысал келтіреді; |
|
|
|
|
|
|
|
Омыртқасыз және |
4 |
экзоскелет тән ағзаларды анықтайды; |
1 |
|
омыртқалы |
|
|
|
|
|
эндоскелет тән ағзаларды анықтайды; |
1 |
|
|
жануарлардың қозғалыс |
|
|
|
|
|
гидростатикалық қаңқасы бар |
1 |
|
|
мүшелерін ажыратады |
|
ағзаларды анықтайды. |
|
|
Барлығы |
|
|
9 |
|
«Қозғалыс» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арн
Білім алушының аты-жөні __________________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
|
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
|
|||||
|
Төмен |
Орташа |
|
|
|||||||
Өсімдіктердің қозғалу |
Өсімдіктердің қозғалыс |
Өсімдіктердің қозғалыс |
|
|
|||||||
себептерін және қозғалыстың |
себептерін түсіндіріп, |
себептерін түсіндіруде / |
|
|
|||||||
маңызын түсіндіреді |
қозғалыстың маңызын |
маңызын сипаттауда қателіктер |
|
|
|||||||
|
сипаттауда қиналады |
|
|
жібереді |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Жарықтың өсімдіктер дамуына |
Фототропизм түрлерін, оның |
Фототропизм түрлерін / |
|
|
|||||||
әсерін сипаттайды |
өсімдіктер мүшелеріне әсерін |
өсімдіктер мүшелеріне әсерін |
|
|
|||||||
|
түсіндіруде қиналады |
түсіндіруде қателіктер жібереді |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Өсімдіктердегі фотопериодизм |
Өсімдіктердегі фотопериодизм |
Өсімдіктердегі фотопериодизм |
|
|
|||||||
рөлін түсіндіреді |
құбылысын түсіндіруде |
ұғымын түсіндіруде / мысал |
|
|
|||||||
|
қиналады |
келтіруде қателіктер жібереді |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Омыртқасыз және омыртқалы |
Омыртқасыз және омыртқалы |
Сыртқы / ішкі / гидростатикалық |
|
|
|||||||
жануарлардың қозғалыс |
жануарлардың қаңқа типтерін |
қаңқа типтерін анықтауда |
|
|
|||||||
мүшелерін ажыратады |
анықтауда қиналады |
қателіктер жібереді |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
31
«Координация және реттелу» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты |
7.1.7.2 Жүйке жүйесінің қызметін және құрылымдық |
|
|
|
компоненттерін атау |
|
|
|
7.1.7.3 Жүйке жасушасының компоненттерін атау |
|
|
|
7.1.7.5 Рефлекстік доғаны зерттеу |
|
|
Бағалау критерийі |
Білім алушы |
|
|
|
Жүйке жүйесінің қызметін және құрылымдық |
|
|
|
|
компоненттерін анықтайды |
|
|
Нейронның компоненттерін |
|
|
|
|
анықтайды |
|
|
|
Рефлекстік доғаның өту |
|
|
|
жолын сипаттайды |
|
Ойлау дағдыларының |
Білу және түсіну |
|
|
деңгейлері |
Қолдану |
|
|
Орындау уақыты |
15-20 минут |
|
|
Тапсырма |
|
|
|
-
Төмендегі берілген сөйлемдерді аяқтаңыз.
(а) Жүйке жүйесінің қызметі _________________________________________
(b) Жүйке жүйесін құрайтын құрылымдарды атаңыз.
______________________________________________________________________
-
Суреттен жүйке жасушасының компоненттерін анықтап, кесте толтырыңыз.
1
2
3
4
5
-
Суретті қарастырыңыз. Рефлекстік доға арқылы жүйке импульсының таралуын сипаттаңыз.
32
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
|
|
№ |
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
Жүйке жүйесінің қызметін |
1 |
жүйке жүйесінің қызметін түсіндіреді; |
1 |
|
және құрылымдық |
|
|
|
|
|
жүйке жүйесін құрайтын |
1 |
|
|
компоненттерін |
|
компоненттерді атайды; |
|
|
анықтайды |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Жүйке жасушасының |
2 |
жүйке жасушасының қысқа өсіндісін |
1 |
|
компоненттерін атайды |
|
атайды; |
|
|
|
|
жүйке жасушасының ұзын өсіндісін |
1 |
|
|
|
атайды; |
|
|
|
|
жүйке жасушасының денесіндегі |
1 |
|
|
|
негізгі бөлігін атайды; |
|
|
|
|
жүйке жасушасының денесіндегі |
1 |
|
|
|
сұйық бөлігін атайды; |
|
|
|
|
жүйке жасушасы талшықтарының |
1 |
|
|
|
ортаңғы қабықшасын атайды; |
|
|
Рефлекстік доғаны |
3 |
рефлекстік доғаның рецепторлық |
1 |
|
сипаттайды |
|
бөлімін сипаттайды; |
|
|
|
|
рефлекстік доғаның ақпаратты талдау |
1 |
|
|
|
бөлімін сипаттайды; |
|
|
|
|
рефлекстік доғаның тітіркенуге жауап |
1 |
|
|
|
қату бөлімін сипаттайды; |
|
|
|
|
рефлекстік доғаның құрылымдарын |
1 |
|
|
|
атайды. |
|
|
Барлығы |
|
|
11 |
|
33
«Координация және реттелу» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арн
Білім алушының аты-жөні __________________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
|
|
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
|
||
|
Төмен |
Орташа |
|
||||||
Жүйке жүйесінің қызметін және |
Жүйке жүйесінің қызметін және |
Жүйке жүйесінің қызметін / |
|
||||||
құрылымдық компоненттерін |
құрылымдық компоненттерін |
құрайтын құрылымдарды |
|
||||||
анықтайды |
анықтауда қиналады |
анықтауда қателіктер жібереді |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Жүйке жасушасының |
Жүйке жасушасының |
Жүйке жасушасының ұзын / |
|
||||||
компоненттерін атайды |
компоненттерін атауда қиналады |
қысқа өсіндісін / денесіндегі |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
негізгі / сұйық бөлімін / |
|
||
|
|
|
|
|
|
талшықтардағы ортаңғы |
|
||
|
|
|
|
|
|
қабықшасын атауда қателіктер |
|
||
|
|
|
|
|
|
жібереді |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рефлекстік доғаның өту жолын |
Рефлекстік доғаны сипаттауда |
Рефлекстік доғаның |
|
||||||
сипаттайды |
қиналады |
рецепторлық / ақпаратты талдау / |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
тітіркенуге жауап беру |
|
||
|
|
|
|
|
|
бөлімдерін сипаттауда / |
|
||
|
|
|
|
|
|
құрылымдарын атауда қателіктер |
|
||
|
|
|
|
|
|
жібереді |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
34
4 -ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМА
«Тұқымқуалау мен өзгергіштік» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты 7.2.4.1 Адам ағзасындағы тұқым қуалайтын және тұқым қуаламайтын белгілерді зерттеу
7.2.4.2 Белгілерді анықтаудағы гендердің рөлін түсіндіру
7.1.4.3 Хромосомадағы генетикалық ақпарат ДНҚ рөлін түсіндіру
Бағалау критерийі Білім алушы
Адам ағзасындағы тұқым қуалайтын және тұқым
қуаламайтын белгілерді анықтайды
Белгілерді анықтаудағы гендердің рөлін анықтайды ДНҚ рөлін анықтайды
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Орындау уақыты 15-20 минут
Тапсырма
-
Жүре пайда болған және тұқым қуалайтын белгілерді сипаттаңыз. Кем дегенде 2 мысалдан келтіріңіз.
Жүре пайда болған белгілер |
Тұқым қуалайтын белгілер |
|
|
-
(а) Суретті зер салып қараңыз. 1, 2, 3, 4 сандарымен берілген бөліктерді анықтаңыз.
-
Ген ұғымын түсіндіріңіз.
(с) Үлкен кісілерден жиі еститін «Ата бабасының қанына тартқан» деген пікір қаншалықты дұрыс. Ата-анадан баласына белгілер қалай беріледі?
35
-
Суретті қарастырыңыз.
(а) Неге ДНҚ «Тіршіліктің қос шиыршығы» дейді?
-
ДНҚ жасушаның қай бөлігінде орналасқан?
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
|
|
№ |
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
Адам ағзасындағы |
1 |
жүре пайда болған белгілерді ажыратады; |
1 |
|
тұқым қуалайтын және |
|
|
|
|
|
тұқым қуалайтын белгілерді ажыратады; |
1 |
|
|
тұқым қуаламайтын |
|
|
|
|
|
жүре пайда болған белгілерге мысалдар |
1 |
|
|
белгілерді сипаттайды. |
|
келтіреді; |
|
|
|
|
тұқым қуалайтын белгілерге мысалдар |
1 |
|
|
|
келтіреді; |
|
|
Белгілерді |
2 |
1,2 сандарымен берілген бөліктерді |
1 |
|
анықтаудағы гендердің |
|
анықтайды; |
|
|
рөлін сипаттайды. |
|
|
|
|
|
3,4 сандарымен берілген бөліктерді |
1 |
|
|
|
|
анықтайды; |
|
|
|
|
ген ұғымын түсіндіреді; |
1 |
|
|
|
белгілер қалай тұқымқуалайтынын |
1 |
|
|
|
түсіндіреді; |
|
|
ДНҚ рөлін анықтайды. |
3 |
ДНҚ-ның құрылысын сипаттайды; |
1 |
|
|
|
ДНҚ-ның орналасқан орнын анықтайды. |
1 |
|
|
|
|
|
|
Барлығы |
|
|
10 |
|
36
«Тұқымқуалау мен өзгергіштік» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арн
Білім алушының аты-жөні __________________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
|
|
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
|
|||
|
Төмен |
Орташа |
|
|||||||
Адам ағзасындағы тұқым |
Адам ағзасындағы тұқым |
Адам ағзасындағы тұқым |
|
|||||||
қуалайтын және тұқым |
қуалайтын және тұқым |
қуалайтын / тұқым қуаламайтын |
|
|||||||
қуаламайтын белгілерді |
қуаламайтын белгілерді |
белгілерді анықтауда / мысал |
|
|||||||
сипаттайды. |
анықтауда қиналады |
|
|
|
келтіруде қателіктер жібереді |
|
|
|||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Белгілерді анықтаудағы |
Белгілерді анықтаудағы |
Сурет бойынша хромосоманы / |
|
|||||||
гендердің рөлін түсіндіреді. |
гендердің рөлін түсіндіруде |
ДНҚ–ны / генді / нуклеин |
|
|||||||
|
қиналады |
қышқылын анықтауда / ген |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
ұғымын / белгілер қалай тұқым |
|
|||
|
|
|
|
|
|
қуалайтынын түсіндіруде |
|
|||
|
|
|
|
|
|
қателіктер жібереді. |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ДНҚ рөлін түсіндіреді. |
Хромосомадағы генетикалық |
Хромосомадағы генетикалық |
|
|||||||
|
ақпарат ДНҚ –ны сипаттауда |
ақпарат ДНҚ –ның құрылысын |
|
|||||||
|
қиналады |
сипаттауда / орналасқан орнын |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
анықтауда қателіктер жібереді. |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
37
«Көбею. Өсу және даму» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты 7.2.1.1 Өсімдіктердің жынысты және жыныссыз көбеюін
сипаттау
7.2.1.3 Өздігінен және айқас тозаңданудың
артықшылықтарын сипаттау
7.2.1.4 Гүлді өсімдіктердегі қосарлы ұрықтанудың маңызын
сипаттау
7.2.3.4 Жануарлардағы тура және түрленіп даму типтерін
салыстыру
Бағалау критерийі Білім алушы
Өсімдіктердің жынысты және жыныссыз көбею
тәсілдерін салыстырады
Өздігінен және айқас тозаңданудың
артықшылықтарын анықтайды
Гүлді өсімдіктердегі қосарлы ұрықтанудың
маңызын түсіндіреді
Жануарлардағы тура және түрленіп даму типтерін
ажыратады
Ойлау дағдыларының Қолдану
деңгейі
Орындау уақыты: 20 минут
Тапсырма
-
Суретте қырықжапырақтың тіршілік айналымы бейнеленген.
(а) Суретті пайдалана отырып, қырықжапырақтың тіршілік циклін ретімен жазыңыз.
-
Қырықжапырақтың гаметофиті мен спорофиті қай сандармен белгіленген?
(c) Ұрықтану қай жерде жүзеге асады?
38
-
(а) Суреттен айқас тозаңдану мен өздігінен тозаңдануды анықтаңыз.
(b) Өздігінен және айқас тозаңданатын өсімдіктердің ерекшелігін сипаттаңыз.
Өздігінен тозаңдану |
Айқас тозаңдану |
|
|
-
Гүлді өсімдіктердегі қосарлы ұрықтанудың маңызын сипаттаңыз.
_____________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
-
Төмендегі ағзалардың даму түрлерін ажыратыңыз.
-
-
-
а
b
-
-
39
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
|
|
№ |
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
Өсімдіктердің жынысты |
1 |
қырықжапырақтың тіршілік |
1 |
|
және жыныссыз көбею |
|
айналымын сипаттайды; |
|
|
тәсілдерін салыстырады |
|
|
|
|
|
суреттен қырықжапырақтың |
1 |
|
|
|
|
гаметофит кезеңін анықтайды; |
|
|
|
|
суреттен қырықжапырақтың |
1 |
|
|
|
спорофит кезеңін анықтайды; |
|
|
|
|
қырықжапырақтың ұрықтану |
1 |
|
|
|
ерекшелігін анықтайды; |
|
|
Өздігінен және айқас |
2 |
суреттен айқас тозаңданудың түрін |
1 |
|
тозаңданудың |
|
анықтайды; |
|
|
артықшылықтарын |
|
|
|
|
|
суреттен өздігінен тозаңданудың |
1 |
|
|
сипаттайды |
|
түрін анықтайды; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
өздігінен тозаңданатын |
1 |
|
|
|
өсімдіктердің ерекшеліктерін |
|
|
|
|
сипаттайды; |
|
|
|
|
айқас тозаңданатын өсімдіктердің |
1 |
|
|
|
ерекшеліктерін сипаттайды; |
|
|
Гүлді өсімдіктердегі |
3 |
гүлді өсімдіктердегі қосарлы |
1 |
|
қосарлы ұрықтанудың |
|
ұрықтанудың маңызын түсіндіреді; |
|
|
маңызын түсіндіреді |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Жануарлардағы тура және |
4 |
тура даму түрін анықтайды; |
1 |
|
түрленіп даму типтерін |
|
|
|
|
|
түрленіп даму түрін анықтайды. |
1 |
|
|
ажыратады |
|
|
|
|
Барлығы |
|
|
11 |
|
40
«Көбею. Өсу және даму» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арн
Білім алушының аты-жөні: __________________________________________
-
Бағалау критерийі
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Төмен
Орташа
Өсімдіктердің жынысты
Өсімдіктердің жынысты және
Қырықжапырақ мысалында
және жыныссыз көбею
жыныссыз көбею тәсілдерін
өсімдіктердің тіршілік айналымын
тәсілдерін салыстырады
салыстыруда қиналады
сипаттауда / жыныссыз / жынысты
ұрпағын/ ұрықтану жүретін
құрылымды анықтауда қателіктер
жібереді
Өздігінен және айқас
Өздігінен және айқас
Өздігінен / айқас тозаңданудың
тозаңданудың
тозаңдануды, өздігінен және айқас
түрін анықтауда / өздігінен / айқас
артықшылықтарын
тозаңданатын өсімдіктерге тән
тозаңданатын өсімдіктерге тән
сипаттайды
ерекшеліктерін сипаттауда
ерекшеліктерін сипаттауда
қиналады
қателіктер жібереді
Гүлді өсімдіктердегі қосарлы
Гүлді өсімдіктердегі қосарлы
Гүлді өсімдіктердегі қосарлы
ұрықтанудың маңызын
ұрықтанудың маңызын
ұрықтанудың маңызын
түсіндіреді
түсіндіруде қиналады
түсіндіруде қателіктер жібереді
Жануарлардағы тура және
Жануарлардағы тура және
Тура / түрленіп даму түрлерін
түрленіп даму типтерін
түрленіп даму типтерін
анықтауда қателіктер жібереді
ажыратады
салыстыруда қиналады
41
«Микробиология және биотехнология»
бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Оқу мақсаты 7.4.3.1 Бактериялар формаларының әртүрлілігін сипаттау
7.4.3.2 Ірімшік және йогурт өндірісін зерттеу
Бағалау критерийі Білім алушы
Бактерия формаларын анықтайды
Ірімшік және йогурт өндірісін зерделейді
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі Жоғарғы деңгей дағдылары
Орындау уақыты 15 минут
Тапсырма
1. (a) Микробиология ғылымы нені зерттейді?
-
Жануарлардың тіршілік әрекетін.
-
Қарапайымдардың тіршілік әрекетін.
-
Жай көзге көрінбейтін ағзалардың тіршілік әрекетін.
-
Өсімдіктердің тіршілік әрекетін.
-
Төмендегі суреттерден бактериялардың формаларын анықтаңыз.
-
Суретте йогурт дайындау үдерісі бейнеленген.
(а) Суретті пайдаланып, йогурт дайындау үдерісін сипаттаңыз.
-
Йогурт әзірлеу кезінде сүттің температурасы 42oC болғанда ғана ұйытқыны қосады, неліктен?
(с) Ұйытқы араласқан қоспаны бөлме температурасында бір тәулікке қалдырады. Неліктен қоспаны тоңазытқышқа қалдыруға болмайды?
42
Бағалау критерийі |
Тапсырма |
Дескриптор |
Балл |
|
|
№ |
|
|
|
|
Білім алушы |
|
|
|
Бактерия формаларын |
1 |
микробиология ғылымының зерттеу |
1 |
|
анықтайды |
|
объектілерін анықтайды; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
суреттегі бактерия формаларын |
1 |
|
|
|
анықтайды; |
|
|
Ірімшік және йогурт |
2 |
йогурт дайындау кезіндегі кезеңдерді |
1 |
|
өндірісін зерделейді |
|
сипаттайды; |
|
|
|
|
үшінші кезеңнің себебін түсіндіреді; |
1 |
|
|
|
төртінші кезеңнің себебін түсіндіреді. |
1 |
|
Барлығы |
|
|
5 |
|
43
«Микробиология және биотехнология» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арн
Білім алушының аты-жөні __________________________________________
Бағалау критерийі |
|
|
|
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
|
|
Төмен |
Орташа |
|||
Бактерия формаларын |
Бактерия формаларын |
Микробиология ғылымының зертт |
|||
анықтайды |
анықтауда қиналады |
объектілерін анықтауда / |
|||
|
|
|
|
бактериялар формаларының |
|
|
|
|
|
әртүрлілігін сипаттауда қателеседі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ірімшік және йогурт өндірісін |
Ірімшік және йогурт өндірісін |
Ірімшік және йогурт өндірісін |
|||
зерделейді |
зерделеуде қиналады |
сипаттауда/ үшінші / төртінші |
|||
|
|
|
|
кезеңін түсіндіруде қателіктер |
|
|
|
|
|
жібереді |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
44
ɀɚɡɛɚɥɚɪԑɚ ɚɪɧɚɥԑɚɧ ɨɪɵɧ
Теруге 29.07.2017. берілді. Басуға 31.07.2017. қол қойылды. Пішімі 60х84/8. Кеңсе қағаз 80 гр/м2. Сандық басылыс. Шартты б. т.3,36. Таралымы 19 дана. Тапсырыс № 1574 «Педагогикалық шеберлік орталығы» ЖМ типографиясында басылды. 010000, Астана қ., №31 көше, 37а үй. e-mail: info@cpm.kz.