Жаңа тақырыпты
түсіндіру.
Мұғалім сабаққа кіріспе жасайды, түсіндіреді
(эрозия, рекультивация,дефляция)
Тапсырма №І
1.
Мәтінді оқы , топырақтың ластану көздері тақырыбында әңгіме
құрастыр.
2.Жеке жұмыс
3.«Визуалды айғақтар »
әдісі.
4.Дескрипторлер
-
Топырақтын ластану себептерін
біледі.
-
Топырақтың эрозия түрлері
атайды
-
Эрозиянын пайда болу себептерін
атайды
-
Адамның топырақ экологиясына кері әсерін
біледі.
5.ҚБ: «Жарайсың!»
2.Жұптық жұмыс «Саяхат» әдісі Картамен жұмыс
Тапсырма № ІІ
1. Оқулықтың мәтінін пайдалана отырып
Қазақстан аумағындағы топырақтын ластану аймақтарын
көрсет.
-Туған өлкеміздін қандай аумақтарында жел әрекеті
қатты байқалады?
-Химимялық элементтермен ,завод ,фабрикалардан
шыққан қалдықтардан ластану аймақтарын картадан
көрсет.
- Пайдалы қазбаларды табу жұмыстарынан,тау-кен
өндірісінің қалдықтарымен ластанған аймақтарды
көрсету?
-Қай аймақтарында су эрозиясы
басым?
4.Дескрипторлер
-Туған өлкенің эрозияға ұшыраған аймақтарын
Қазақстанның картасынан көрсетеді
-Химиялық улы заттармен ластанған аймақтарды
картада көрсетеді
-
Пайдалы қазбаларды табу жұмыстарынан,тау-кен өндірісінің
қалдықтарымен ластанған аймақтарды көрсетеді.
5.ҚБ: тапсырманың дескрипторлер бойынша жұптар
бірін-бірі бағалайды
3.Топтық жұмыс «Блум
таксономиясы»
Оқушылар Блум таксономиясы бойынша берілген
сұрақтарға қысқаша ,өз деңгейіне қарай жауап
береді.
1.Білу
|
Топырақ эрозияларының қандай түрлерін
білесің?
|
|
2.Түсіну
|
Адам мен топырақ арасындағы іс-әрекетке
байланысты қандай проблемаларды байқадыңдар?
|
|
3.Қолдану
|
Қазақстанның қандай жерлерінде су эрозиясына
үшырайтын аймақтар бар?Оған қандай шара қолдануға
болады
|
|
4.
Талдау
|
Жайылымды тиімсіз пайдалану қандай проблемаға
алып кедлетінін түсіндір?
|
|
5. Жинақтау/
Синтез
|
Қазақстанның қалаларыныңдағы топырақ жамылғысының
бұзылу себебін түсіндірің?
|
|
6.Бағалау
|
Топырақтын жағдайын жақсарту үшін нұсқау
бер.
|
|
4.Дескрипторлер
-сурет және оқулық мәтіні бойынша топырақтағы
өзгерістерді жазады
-
топырақ өзгерісіне әсер ететін факторларды
атайды;
-
сол факторларға байланысты туындайтын экологиялық мәселелерді
айқындайды;
- табиғат балансын сақтау үшін жасалатын
іс-шараларды түсіндіреді,
- Қазақстандағы мелиорациялық жұмыстарға баға
береді.
5.ҚБ:
Мұғалімнің ауызша
комментариі.
«Бақылау картасы» әдісі арқылы мұғалім әр оқушының әс
–әрекетін бақылап ,картаға «+» белгісімен белгілеп
отырады.
1-тапсырма. Тақырыпты ашу мақсатындаBilimLanд-тан бейнефильм
көрсету.
Оқушыларға алдын-ала сұрақтар
беріледі.
а) құнарлы жерлердің жарамсыз болуының себебі
неде?
б) Топырақ эрозиясы дегеніміз
не?
в) Топырақтың эрозияға ұшырау себептері
неде?
г) Топырақтың ластану дегенді қалай
түсіндіресіз?
Оқушылар бейнефильмді көру арқылы берілген
сұрақтарға жауап береді.
2-тапсырма.
«“Ойлан жұптас бөліс”
әдісі бойынша оқушылар шығармашылық қабілетін,
ойлау деңгейін арттырады. Қызығушылықтары оянады. Тақырып бойынша
өз түсінгендерін кластер жасайды
Дескриптор
|
1. Топырақтың экологиялық проблемаларын
жіктейді.
|
2.Қазақстандағы
топырақэрозиясыбасымаймақтардыкартаданкөрсетеді
|
3.
Адам
әрекетіненөзгеріскеұшырағантопырақтымелиорациялаужұмыстарынаұсыныстаржазып,
ойларынбөліседі.
|
4.Топырақтың
құнарлылығынсақтау
шараларынқарастырады.
|
3 Тәжірибе жасау арқылы топырақ эрозиясының түрлерін оқушылар
өздері анықтау.
Ескертпе: Оқушылар тәжірибе жұмысы кезінде қауіпсіздік
ережелерін қатаң сақтаулары керек;
(Химия пәні мұғалімдерінен арнайы көзілдіріктер,
ақ халат, қолдарына резенке қолғап.
Токпен жұмыс жасау барысында мұғалімнің
нұсқаулығымен жұмыс жасау. Ток көздеріне су қолдарымен
жақындамау.)
1-топ.су
эрозиясы:Бұл тәжірибенің мақсаты:оқушылар су, жел
эрозиясының қалай жүретіндігін түсінулері керек. Өз қорытындыларын
ұсынулары керек.
-
үлкен ақ
қағаз;
-
тамызғыш(пипетка)
-
1-2 ас қасық
топырақ
Оқушылар ак қағаздың ортасына
1-2 ас қасық топыраққа жоғарыдан тұрып тамызғышпен су
жібереді;
2-топ.Жел эрозиясы.
-
5-10 кесе топырақ керек,
төбешік жасау үшін;
-
Шаш кептіретін
фен;
-
Топырақтың екі жағына қатты
кардон қағаз керек;(топырақты үрлегенде айналасына шашырамау
үшін)
3-топ.Су немесе өзен
эрозиясы.
-
Су толтырылған
контейнер
-
Үлкен тақтай(ол тақтайдың беті
сырғыма болу керек, бір жағы биіктеу болу
керек.)
-
Су жинайтын контейнер;(
Тақтайдың үстіне селофанмен қаптап екі жағын қабырға етіп көтеру
керек, одан соң үсіне 5-6 кеседей топпырақ себеміз, жоғарыдан
үстімен су жібереміз)
Топтар тәжірибе барысында төмендегі жоспар
бойынша талдау жүргізеді:
А) тәжірибе барысында қандай өзгерістер
болды;
Б) Ол өзгерістердің салдары қандай? (шаруашылыққа
әсері)
В)Мәселені шешу жолдарын ұсыну;
Қалыптастырушы бағалау.
-
Дескриптор
|
Топырақ эрозиясының үш түрін тәжірибеден
өткізу;
Топырақ эрозиясының осы түрлерінің себеп-салдарын
анықтау;
Топырақ эрозиясы түрлерінің топта талқылау арқылы
шешеу жолдарын ұсыну;
|
4“Маршрут картасы”
әдісі.
1.Экологиялық проблемалары бар аймақтарды атап,
көрсету.
2.Қазақстанның қай аумақтарында желдің үрлеу
әрекеті қатты байқалады, жел зрозиясына ұшыраған аймақтарды
көрсету.
3.Қазақстанның жағалық эрозияға ұшыраған жерлерін
анықтау, су эрозиясына ұшыраған аймақтарды қалпына келтіру жолдарын
ұсыну.
Дескриптор
|
Топырақэкологиясытуралыбіледі.
|
Топырақтыңжелэрозиясынаұшыраусебептерінтүсінеді.
|
|