Ортасы
|
(Т) Оқушылар сәндік-қолданбалы
өнердің бір түрі көркемдік жазба және оның түрлерімен
танысады.
Проектордың көмегімен
торсықтың суреттерін көрсету.
Торсық –орталық азиядағы түркі
халықтарының қымыз, шұбат, іркіт құюға арналған ежелгі ыдысы.
Әсіресе қырғыз, қазақ, түркімен, халықтары пайдаланған.Торсық
түйенің, бұғының , өгіздің мойын терісінен жасалады. Торсықтың
бүйірі дөңгелек, мойыны жіңішке әрі ұзын болып келеді. Ауызына
ағаштан тығын тығады. Ол жоғалып қалмас үшін қайыстан бау тігіп,
бір ұшын торсықтың мойынына бекітіп қояды.Ол әдемі сәнді көріну
үшін ою өрнектермен әшекейлейді. Ою өрнек өте ежелгі өнер, тарихи
ғылыми деректерге сүйенсек қазақ халқының ою өрнектері ежелгі
замандардан бастау алып келе жатыр. Ою өрнектің атауы мен түрі өте
көп соның ішіндегі «Қошқар мүйіз, Бота көз,Тарақ, Құс қанатты, Гүл»
сияқты оюлары берілген. «Қошқар мүйіз» оюы – қазақ оюының ең көне
түрі. Сырмақ, текемет, алаша, кілем, киіз былғары, сүйек, ағаш,
зергерлік бұйымдарының бәрінде кездеседі. Әр ою - өрнектің
астарында мағына болады. Мысалы:«қошқар мүйіз» оюы молшылықты
меңзейді.
Ботакөз – сыртқы пішіні ботаның көзіне
ұқсап келетін ромбы тәріздес өрнек.
Тарақ – Осындай геометриялық
үлгідегі өрнекпен әшекейленген басқұрлар, алашалар айқында ырғақты
нақыш-мәнерімен ерекшеленеді сары, қоңыр, қызылі көк, қара
түстергше боялады. Құс қанатты оюы – құстың қос қанатын кең жайып
ұшқан бейнесіне ұқсайтын өрнек. Гүл – жапырақ өсімдік тектес ою -
өрнектер.
Гүл
(жауқазын) – барлық гүлдің бірбеткей
бейнесін бейнелейтін өрнек.
Сарамандық
жұмыс
Жұмысқа
дайындық: Балалар, қазір қолымыздағы
бар табиғи материал – жапырақтың көмегімен «Менің мектебім»
аппликациясын жасаймыз. Жұмысты бастамас бұрын қауіпсіздік техника
ережесіне назар аударуымыз керек.
Оқушылардан
сұрау:
Қандай қауіпсіздік ережелерін
білесіңдер?
Қауіпсіздік ережелерді еске
түсірейік:
1.Қайшыны лақтырма, сермеме.
Қайшының ашасын ашық тастама.
2. Қайшыны партаның оң жақ
жоғарғы шетіне қой.
3. Қайшыны ұсынғанда өзің
жүзінен ұстап алушыға сабын бер.
4. Желіммен жұмыс кезінде
партаның бетіне төсеніш төсе.
5. Желімді аузыңа, көзіңе
тигізбе.
6. Желіммен жұмыс соңында
қолыңды жу.
Дифференциациялау – егер
сыныпта практикалық дағдылары төменірек дамыған оқушылар болса,
онда оларға қарапайым оңай жұмыстар тапсырылады. Ал тәжірибелік
дағдылары жоғары дамыған оқушыларға күрделілеу жұмыстары
тапсырылады. Оқушылар жұмыстарын аяқтағаннан кейін оларға сұрақтар
қойылады.
1. Сенің туыңдың қалай
аталады?
2. Аппликацияңды жасау үшін
қандай материалдарды пайдаландың?
3. Саған аппликация жасау қиын
болды ма?
|
Оқушылар топтасып
ақылдасып пікір шығарып пікірлерімен бөліседі
Жауабын зерттеу
дәптеріңе жазып, суретке
түсіреді.
|
Дискриптор
шығармашылық жұмыста
идеяларын іске асыру мақсатында түрлі ақпарат көздерінің ең
тиімдісін таңдай отырып, қолдануды үйренеді.
|
https://schools.kundelik.kz/lesson.aspx?school=1000001363542&lesson=2011848903106620108
|