Сабақ
кезеңі
|
Мұғалімнің
әрекеті
|
Оқушының
әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
Бұрынғы білімін еске
түсіру
|
Ұйымдастыру кезеңі:
Оқушылармен амандасу, түгендеу. Сынып тәртібін
қадағалау.
«Бұрынғы атаулар»
әдісі.
Заттар айналымы,
атомдардың биогендік миграциясы, биогеохимиялық цикл, биотикалық
айналым, қандай да бір элементті бекіту
(фиксация)
|
Оқушылар ұстазымен
амандасады. Сынып тәртібін
сақтайды.
«Бұрынғы атаулар»
әдісінде берілген тірек сөздердің мағынасын айтады, мазмұнын
сипаттайды,ой қозғайды, пікір
алмасады.
|
Қосымша балл үшін
дескриптор:
-кілт сөздердің
анықтамасын сипаттайды - 3
балл;
|
Интерактивті панель,
презентация
Биология
9-сынып,Автор: Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева,Б.Т.Ибрагимова . «Атамұра»
баспасы 2019ж
|
Оқушылардың назарын
аудару
|
«Қазіргі атаулар»
әдісі
Мұғалім сабақ
басында жаңа тақырып бойынша тақтаға бірнеше атау (терминдер) жазып
қойып (3-4 атау), оқушыларға олардың мағынасы, мазмұны және өзара
қатынасы мен байланысы туралы ойлануын
сұрайды.
Табиғи ландшафт,
рекльтивация, қазбаларды өндіру, радиоактивті элементтер,
өндірістік немесе технологиялық
қалдықтар.
|
«Қазіргі атаулар»
әдісінде берілген термин сөздердің мағынасы мен мазмұнын айтады.
Бір-бірімен пікір алмасады, ой қозғау жүзеге
асырылады.
|
Қосымша балл үшін
дескриптор:
-кілт сөздердің
анықтамасын сипаттайды - 3
балл;
|
Интерактивті панель,
презентация
Биология
9-сынып,Автор: Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева,Б.Т.Ибрагимова . «Атамұра»
баспасы 2019ж
|
Сабақтың мақсатын
таныстыру
|
9.3.2.1 - пайдалы
қазбалар өндірудің және қайта өңдеудің қоршаған ортаға әсерін
түсіндіру;
9.3.2.2 -
пестицидтерді пайдаланудың қоршаған орта мен адам денсаулығына
әсерін түсіндіру;
|
Жаңа сабақтың оқу
мақсатын жазады.
|
«Ду қол шапалақ»
әдісі арқылы бағалау.
«Мадақтау!»
«Жарайсың!»
|
Интерактивті панель,
презентация
Биология 9-сынып,Автор: Н.Г.Асанов,
А.Р.Соловьева,Б.Т.Ибрагимова . «Атамұра» баспасы
2019ж
|
Жаңа тақырыпты
таныстыру
|
«Кинометафора»
әдісі.
Мақсаты: Оқушының
ой-өрісін, ойлау қабілетін
дамыту.
Бір мәселе бойынша
бейнесюжеттен үзінді көрсету арқылы баланың өз ойын, ой-пікірлерін
білуге болады.
|
Оқушының логикалық
ойлау қабілеті дамиды.
өз ойын,
ой-пікірлерін білдіреді.
|
Қосымша балл үшін
дескриптор:
-бейнефильмнен
түсінгенін сипаттайды- 2
балл;
|
Интерактивті
панель
бейнефильм
https://youtu.be/FQg8OOhq6p0
https://www.youtube.com/watch?v=UN0vl2QdHBE
|
Оқушыларға бағыт
бағдар беру
|
Топтық
жұмыс.
«Тірек-сызба»
технологиясы: ең бірінші берілген тақырыппен оқып танысып алады,
оқып болған соң топпен тапсырманы
орындайды.
1-тапсырма.
Тақырыбы: «Пайдалы
қазбаларды өндірудің және қайта өңдеудің қоршаған орта мен адам
денсаулығына әсері»
Сұрақтары:
А) Пайдалы
қазбаларды алудың жағымсыз салдары мен оның жақын аумақтағы
адамдардың тіршілік сапасына әсері арасындағы байланысты
анықтау.
Б)Пайдалы қазбаларды
өңдеудің жағымсыз өнімдерінің қоршаған ортаға қалай әсер етуі
мүмкін сипаттау.
|
Оқушылар ең бірінші
берілген тақырыппен оқып танысып алады, оқып болған соң топпен
тапсырманы орындап болған соң, сыныпта бәрі бірдей тақырыпты
талқылайды.
|
1 тапсырма
дескрипторы:
- Пайдалы қазбаларды
алудың жағымсыз салдары мен оның жақын аумақтағы адамдардың
тіршілік сапасына әсері арасындағы байланысты анықтайды – 2
балл;
- Пайдалы қазбаларды
өңдеудің жағымсыз өнімдерінің қоршаған ортаға қалай әсер етуі
мүмкін сипаттайды – 2 балл;
|
Интерактивті панель,
презентация
Биология
9-сынып,Автор: Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева,Б.Т.Ибрагимова . «Атамұра»
баспасы 2019ж
|
Практикалық
тапсырмалар беру.
|
2-тапсырма.
Тақырыбы:
«Пестицидтердің қоршаған ортаға және адам денсаулығына әсер
етуі»
Сұрақтары:
А)Пестициттердің
қасиеттері мен оларды қолдану арасындағы байланысты
анықтау.
Б)Қандай да бір
пестицид түрлерінің қолданылуы себебін
атау.
|
Оқушылар ең бірінші
берілген тақырыппен оқып танысып алады, оқып болған соң топпен
тапсырманы орындап болған соң, сыныпта бәрі бірдей тақырыпты
талқылайды.
|
2 тапсырма
дескрипторы:
- Пестициттердің
қасиеттері мен оларды қолдану арасындағы байланысты анықтайды – 2
балл;
- Қандай да бір
пестицид түрлерінің қолданылуы себебін атайды – 2
балл;
|
Интерактивті панель,
презентация
Биология
9-сынып,Автор: Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева,Б.Т.Ибрагимова . «Атамұра»
баспасы 2019ж
|
Бағалау
|
Білім алушыларға
арналған жеке жұмыс.
1-тапсырма «Сөйлемді
толықтыр»
2-Тапсырма. Төмендегі суретте
пестицидтерді қолдану кезіндегі кезіндегі биоаккумуляция құбылысы
берілген.
3-тапсырма. Пестицидтердің
зиянын түсіндіріңіз.
|
Қажетті сөзді тауып,
берілген сөйлемді
толықтырады.
Пестицидтерді
қолдану кезіндегі биоаккумуляция құбылысын
түсіндіреді. Пестицидтердің зияны туралы
тұсіндіреді.
|
Дескриптор
:
қажетті сөзді тауып,
берілген сөйлемді толықтырады- 2
балл;
Дескриптор:
-пестицидтерді
қолдану кезіндегі биоаккумуляция құбылысын түсіндіреді – 2
балл;
Дескриптор:
- пестицидтердің
зияны туралы тұсіндіреді – 2
балл;
|
Интерактивті панель,
презентация
Жұмыс
дәптері
|
Сабақтың
соңы
Кері байланыс
беру
|
«Биологиялық кері
байланыс» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында
оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын
тыңдайды.
|
Оқушылар бүгінгі
сабақтың мақсатына жеткізетін тапсырмалар орындауына қарай, өз
түсінгенін, пікірін, өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды
жасайды.
|
Кері
байланыс:
«Мадақтау»
әдісі
«Жарайсың!»
«Тамаша
жауап»
т.б
|
Презентация
Бүгінгі тақырып
бойынша
түсінгенім......................
Бүгінгі тақырып
бойынша маған ең қиын болған
тұсы..............
Бүгінгі биология
сабағы мен
үшін.......................болды.
Келесі биология
сабағында мен ............................ болып
келемін.
|
Білімді игеруді
жақсарту және оны тәжірибеге
көшіру
|
Шығармашылық
жұмыс.
Тірек сызба:
«Жылыжай эффектісі, озон қабатының жұқаруы және олардың
салдары»
|
Білім алушылар
келесі тақырыптың тақырыбымен және тірек сызба сызады. Ой қозғау
жүзеге асады.
|
«Бас бармақ» әдісі
арқылы бағаланады.
«Керемет!» және
т.б
|
Жұмыс
дәптері
Биология
9-сынып,Автор: Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева,Б.Т.Ибрагимова . «Атамұра»
баспасы 2019ж
|
(АП) Ақпарат
парағы
|
3-БӨЛІМ. АДАМ
ҚЫЗМЕТІНІҢ ҚОРШАҒАН ОРТАҒА
ӘСЕРІ
§8.Пестицидтердің
қоршаған ортаға ж/е адам денсаулығына әсер
етуі
|
•
Пестицидтер –
ауылшаруашылығы өсімдіктерін қорғау үшін қолданылатын, арнайы
жасалған химиялық заттар
•
Пестицидтерді типі
бойынша 3 топқа бөледі:
➢
Инсектицидтер
➢
Фунгицидтер
➢
Гербицидтер
|
➢
Гербицидтер
Арамшөпті жоюға бағытталған
➢
Инсектицидтер
Буынаяқтыларды негізінен Бунақденелілер Кенелер Өрмекшілерді жоюға
бағытталған
➢
Фунгицидтер
Саңырауқұлақтарды Өсімдіктердің паразиттерін жоюға
арналған
|
•
Петициттерді қолмен
шашады: Үлкен емес алқаптарға, жылыжайларға,
бақшаға
•
Шаңын жеңіл моторлы
ұшақпен шашады: Үлкен егіс
алқаптарына
•
Пестициттерді
суқойма суына қосу арқылы жояды: Безгек ауруын тасымалдаушы Безгек
масасын
|
Пестицидтердің
қасиеттері
1.
Улылығы Летальдылығы 50%-дан жоғары
тиімді, улы
2. Таңдап әсер
ету Басқа түрлерді жоймай, тек
белгілі бір «нысан ағзаларды» қатаң түрде жоюуы Бидайдың өсуіне
кедергі келтіреді: Гүлкекіре Мақтаның өсуіне кедергі келтіреді:
Бидайық, Қоян арпасы
3.
Тұрақтылығы Бұзылмайды, қоршаған ортада
жинақтала береді
|
•
Пессималдық
факторлар:
➢
Қоректің
болмауы,
➢
Бәсекелестік,
➢
Микроэлементтердің
не судың жетіспеушілігі
➢
Жыртқыштар мен
паразиттердің болуы
|
•
Пестицидтердің
әсері:
➢
Тура не
Тікелей
➢
Жанама не Тікелей
емес
|
•
Пестицидтердің
зиянкес ағзаларды жоюға арналған әсері: Тура не
тікелей
•
Қарсы қолдану
қарастырылмаған ағзалардың топтарына әсері: Жанама не Тікелей
емес
|