Сабақтың басы
(уақыты)
|
Оқушыларға сұрақтар қою арқылы сабақ тақырыбы мен
мақсатын анықтау.
Халықтық ұлттық костюмдері қандай элементтерден
құралады?
-
Халықтық пішім негізінде халықтық костюмдердің
конструкциялық ерекшеліктерін сипаттап бере аласыңдар
ма?
-
Халықтық костюмдердің жеке элементтерінің
функционалдық ерекшеліктерін атай аласыңдар ма?
-
Оларды дайындау және сәндеу үшін қандай
материалдар пайдаланылғанын сипаттаңдар.
Бұл сұрақтардың ішінен топтардың әрқайсысына
біреуін таңдап алуды ұсынуға болады
|
Оқушылардың топта ойланып, сұрақтарға жауап бере
отырып, әртүрлі ұлттың ұлттық костюмдерінің ерекшеліктерін еске
түсірулері тиіс.
|
Қолпаштау, толықтыру арқылы
|
|
Сабақтың ортасы
(уақыты)
|
Мұғалім оқушылардың назарын халықтық пішімге, жеңі
тұтаспішімді бұйым - жилетке аударып және олардың жобалық
бұйымдарының қолтық ойындысы осындай болатынын ескерте отырып,
жұмысты қорытындылауы қажет. Сонымен қатар халықтық пішімнің
мақсатты пішімімен ерекшеленетініне назар аударуға болады. Көп
жағдайда ол қарапайым, ыңғайлы, өйткені белгілі ендегі қолдан
тоқылған кенеп, адамға пішінін ыңғайлы жасауға және матаны толық
пайдалануға талпынады. Мұндай кеудеше еркін қозғалуға, ауыр жұмысқа
әрі мерекеге де киюге ыңғайлы.
Халықтық киімде тік
пішімді және қиғаш қиықты пішіндегі киімдер кесдеседі. Мысалы,
киімнің негізгі бөлігі, көптеген халықтардың жейдесі тікбұрышты
мата кесегінен пішілген. Оның пішіні, жеңі, қолтық астындағы
ендірме (көйлектің қолтығына қойылатын қиынды) және иығы әртүрлі
ұзындық пен ендіктегі тікбұрыш болып келеді. Әсіресе бұл қиықсыз
және бүрмесіз туника тәрізді, халықтық киімнің ең ежелгі пішініне
тән.
Жеңнің пішіміне
қарай (консрукциялық құрылымы) үш топқа бөлінеді, және ұзындығына
қарай да бөлінеді.Әр топтың жең үлгілеріне мысал келтіре отырып,
олардың сызбалары мен тігілу, қиылу жолдары арқылы қандай молеь
түрлеріне өзгертіп алуға болатындығын
көрсету.
Тұтас пішімді жең халықтық пішімнің ерекшелігі
саналады, өйткені ыңғайлы әрі констукциясы (пішілуі мен тігілуі)
өте жеңіл.
|
Мұғалім оқушылармен кеудеше сияқты ұлттық костюм элементіне
атап айтқанда, ненің тән екендігін талқылауы
қажет.
-
- конструкциясының
ыңғайлылығы, белгілі ендегі қолдан тоқылған кенеп, адам
денебітімінің құрылысы, бұйымның тұрмыста
қолданылуы;
-
- конструкциялық сызықтары мен әшекейінің
орналасуы (кесте, ызба және т.б.);
-
- белгілі түстердің үйлесімді гаммасы (қызыл, ақ,
көк, жасыл, әртүрлі реңктегі сары, сарғыш, қызылкүрең, қызғылт және
т.б.);
-
- шиеленіскен сәнділік;
-
- дәстүрлілік;
-
- функциональдық пен мақсаттылық, тәжірибелік пен
әсемділік бірлігін түсінуі өте маңызды.
Суретші-сәнгерлер үшін аталған барлық ерекшеліктердің
маңызы жоғары, шығармашылықта басшылыққа алатын басты қағидасы.
Оқушыларға топтарда берілген ақпаратты талқылап қана қоймай, киім
сән үлгілерінің көрсетілімі тақырыбында ғаламтор-сайттардағы сән
үлгілерінің шығарылымы және сән журналдарынан алынған әртүрлі
қиындылар мен ақпаратқа сүйене отырып, мысалдар келтіру
ұсынылады.
Оқулықпен, сән журналдарымен жұмыс
жасайды.
Жең түрлерін ажырата алады.
Түрлі халықтардың ұлттық киімдерінің жең
пішімдерін анықтайды және салыстырады.
|
Жауап берген оқушыны шапалақтау арқылы бағалап
отыру.
|
1:4
М. әртүрлі қамзол, т.б киім үлгілері
|