Ұзақ мерзімді
жоспардың тарауы: Геометриялық оптика және жарық
құбылыстары.
Күні: ______________
ж
Мектеп: Сынып: 8
Қатысқандар:______
Қатыспағандар: ______
|
Сабақтың
тақырыбы:
|
Линзаның көмегімен
кескін алу
|
Осы сабақта қол
жеткізілетін оқу
мақсаттары
|
8.5.1.12 – линзаның
сызықтық ұлғаю формуласын сандық және графиктік есептер шығару үшін
қолдану;
8.5.1.13 – жұқа
линзада сәуленің жолын салу және кескінге сипаттама
беру.
|
Сабақтың
мақсаты:
|
-
Линзадағы сәулелер жолын салу
және кескінді сипаттау.
-
Жұқа линза формуласын,
линзаның сызықтық ұлғаю формуласын сандық және графиктік есептер
шығаруда қолдану;
-
Линзалар және оның
сипаттамаларын қолдануға эксперименттік жоба
дайындау.
|
Бағалау
критерийі
|
-
Линзада алынған кескіннің
сызықтық ұлғаюы нәрсеге дейінгі қашықтыққа тәуелді екендігін
біледі;
-
Линзаның сызықтық ұлғаю
формуласын сандық және графиктік есептер шығаруда
қолданады;
-
Линзаларды қолданатын
қарапайым қондырғы
дайындайды.
|
Тілдік
мақсаттар
|
Линзалар, жинағыш
және шашыратқыш линзалар, линзадағы сәулелер жолын салу арқылы
кескін алып, оның сипатамаларын
түсіндіреді.
|
Құндылықтарға
баулу
|
Оқушылардың
денсаулық сақтауы мен салауатты өмір салтын қалыптастыруға
бағыттау
|
Пәнаралық
байланыс
|
Геометрия –
үшбұрыштар және оның
қасиеттері;
Сызу- кескін және
проекциялау;
Математика –
есептерлер жүргізу
Информатика –
ғаламтордан ақпарат алу
|
Алдыңғы
білім
|
жарықтың сыну заңы,
линзалар, жинағыш және шашыратқыш линзалар, жұқа линзаның
формуласы.
|
Сабақтың
жоспарланған кезеңдері
|
Сабақтағы жоспарланған
жаттығу түрлері
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
12
мин
|
Қағаз
қиындысы арқылы 4 топқа
бөлінеді.
Құрастырылған
суреттер бойынша жаңа сабақтың тақырыбы ашылады. Сабақ мақсаты
нақтыланады.
Түрткі
сұрақ: Суретте не
бейнеленген?
Олардың қандай
бөлігі барлығына ортақ?
BilimLand.kz
порталынан бейнеролик көрсету арқылы
линзаның сызықтық ұлғайтуы мен линзада кескін салу, кескіннің
сипаттамаларын «БББ
кестесі» арқылы
пысықтау.
-
Білемін
|
Білгім
келеді
|
Білдім
|
|
|
|
|
BilimLand.kz
|
Сабақтың
ортасы
24
мин
|
Тапсырма–1. «Тарсия»
әдісін қолданып төмендегі кестеде жинағыш және шашыратқыш линзаларда
алынған нәрсенің кескіндері берілген. Кескінді сипаттап, кестені
толтыр.
Кескін
|
Кескіннің
сипаттамасы
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Жұлдызша арқылы
бағалау.
Тапсырма-2: «Физикалық эстафета» әдісін
пайдаланып жұқа линзаның формуласын, линзадан кескін алу, линзаның
сызықтық ұлғайтуының формуласын қолданып сандық және графиктік
есептер шығару.
№1
Фокус аралағы 1м болатын
жинағыш линзадан 3м қашықтыққа биіктігі 2м болатын дене
қойылған.
А)Анықтаңыздар:
-
Линзадан кескінге дейінгі
қашықтықты;
-
Линзаның сызықтық
ұлғайтуын;
-
Кескіннің
биіктігін;
-
Линзаның оптикалық
күшін;
Ә)Линзадағы сәулелер жолын
салып, кескінге сипаттама
беріңдер.
№2
Линзадан 40см қашықтыққа
қойылған нәрсенің кескіні линзаның екінші жағында өлшемдері бірдей
кескін алынған.
А)Анықтаңдар:
-
Линзаның сызықтық
ұлғайтуын;
-
Кескіннен линзаға дейінгі
қашықтықты;
-
Линзаның бас фокус
қашықтығын;
-
Линзаның оптикалық
күшін;
Ә)Линзадағы сәулелер жолын
салып, кескінге сипаттама
беріңдер.
Бағалау
критерийі
|
Дескриптор
|
Линзаның сызықтық
ұлғаю формуласын сандық және графиктік есептер шығаруда
қолданады
|
-
Линзаның сызықтық ұлғаю
формуласын қолданып
есептейді;
-
Линзада сәуленің жолын
салады;
-
Линзада алынған кескінге
сипаттама береді.
|
Тапсырма-3. Жоба
әдісі. Линзаның сызықтық ұлғайтуын
негізгі алып, қарапайым оптикалық қондырғылар
жасау.
-
Калейдоскоп.
-
Стерескоп
-
Көру
түтігі
«2 жұлдыз, бір тілек» әдісімен топтардың
өзара бағалау.
|
|
Сабақтың
соңы
4
мин
|
Кері
байланыс. «БББ» кестесінің соңғы
бағанын толтырады.
Үй тапсырмасы:
Эксперименттік
тапсырма
Жинағыш линзаның шашыратқыш
линзадан айырмашылығын көрсететін әдістер
ұсыну.
|
|
Саралау-Сіз қандай
тәсілмен көбірек қолдау
көрсетпексіз?
Сіз басқаларға
қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар
бересіз?
|
Бағалау-Сіз
оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап
отырсыз?
|
Денсаулық және
қауіпсіздік техникасын сақтау
|
«БББ кестесі»,
«Тарсия» әдісін қолданып өткен
сабақты пысықтап, оқушылардың сабаққа қызығушылығын арттыру,
белсенді оқуға, өздігінен оқуға ынталандыру.
«Физикалық
эстафета», Жоба әдісін пайдаланып
оқушылардың қажеттіліктеріне қарай жеке, топтық және шығармашылық
тапсырмалар дайындау.
|
Жұлдызшалар, 2 жұлдыз,
бір тілек әдісімен өзін-өзі және өзара бағалауды
жүргізу.
|
Денсаулық сақтау, қауіпсіздік
ережелерін сақтау.
|
№1
Фокус аралағы 1м
болатын жинағыш линзадан 3м қашықтыққа биіктігі 2м болатын дене
қойылған.
А)Анықтаңыздар:
-
Линзадан кескінге дейінгі
қашықтықты;
-
Линзаның сызықтық
ұлғайтуын;
-
Кескіннің
биіктігін;
-
Линзаның оптикалық
күшін;
Ә)Линзадағы сәулелер
жолын салып, кескінге сипаттама
беріңдер.
|
№2
Линзадан 40см
қашықтыққа қойылған нәрсенің кескіні линзаның екінші жағында
өлшемдері бірдей кескін
алынған.
А)Анықтаңдар:
-
Линзаның сызықтық
ұлғайтуын;
-
Кескіннен линзаға дейінгі
қашықтықты;
-
Линзаның бас фокус
қашықтығын;
-
Линзаның оптикалық
күшін;
Ә)Линзадағы сәулелер
жолын салып, кескінге сипаттама
беріңдер.
|
№3
Биіктігі 4м нәрсе
фокус аралығы -2м шашыратқыш линзадан 6м қашықтықта
орналасқан.
А)Анықтаңдар:
-
Линзаның сызықтық
ұлғайтуын;
-
Кескіннен линзаға дейінгі
қашықтықты;
-
Кескіннің
биіктігін.
-
Линзаның оптикалық
күшін;
Ә)Линзадағы сәулелер
жолын салып, кескінге сипаттама
беріңдер.
|
№4
Шам мен экранның
арақашықтығы 3,2м, линзаның фокус аралығы
0,6м.
Анықтаңдар:
-
Нәрсенің нақты 3 есе
үлкейтілген кескінін алу үшін шамды линзадан қандай қашықтыққа
орналастыру керек?
-
Линзаның оптикалық
күшін.
Ә)Линзадағы сәулелер
жолын салып, кескінге сипаттама
беріңдер.
|
№5
Оптикалық күші +2,5
дптр жинағыш линзаның алдына 30см қашықтықта биіктігі 20см нәрсе
қойылған.
А)Анықтаңдар:
-
Линзаның сызықтық
ұлғайтуын;
-
Кескіннен линзаға дейінгі
қашықтықты;
-
Линзаның бас фокус
қашықтығын;
-
Нәрсенің
биіктігін.
Ә)Линзадағы сәулелер
жолын салып, кескінге сипаттама
беріңдер.
|
№6
Биіктігі 2 см
нәрсені жинағыш линзадан 2,5см қашықтыққа орналастырып, одан
биіктігі 8см кескін алған.
А)Анықтаңдар:
-
Линзаның сызықтық
ұлғайтуын;
-
Кескіннен линзаға дейінгі
қашықтықты;
-
Линзаның бас фокус
қашықтығын;
-
Линзаның оптикалық
күшін.
Ә)Линзадағы сәулелер
жолын салып, кескінге сипаттама
беріңдер.
|