Сабақтың
басы
|
Ұйымдастыру
кезеңі
Оқушылармен
амандасу, түгендеу, сабаққа дайындығын
бақылау.
«Өткенге
береке» әдісін
қолдану
|
Онлайн мектеп тапсырмасымен
жұмыстарын тексеру
|
10
балл
|
|
Сабақтың
ортасы
Мағынаны
ашу.
Жеке
жұмыс.
12
мин.
|
Жаңа мәтінді
тану.
Протон мен
нейтронның ашылуы Атом ядросын зерттеудегі маңыздықадам–
нейтрон мен протонныңашылуы.Олар зертханалықжағдайларда жеңіл
ядроларды αбөлшектермен атқылау
нәтижесіндетабылған. 1919 жылы Резерфорд
азотядроларын атқылап, сутек және оттек ядроларын алды.
Сутек ядросы «протон» деген атқа ие болды, ол грек
тілінен аударғанда «бірінші» деген мағына береді. Резерфорд
протон –сутек ядросын құрайтын жалғыз бөлшек деп болжады.
Протонның заряды модулі бойынша электрон зарядына, массалық
саны бірге теңболғандықтан, ол
1p1
депбелгіленеді.
Э.Резерфордтың шәкірті ағылшын физигі Джеймс Чедвик
1932жылыберилийді α бөлшектермен атқылап,
тәжірибе нәтижесінде өтімділік қабілеті гамм сәулелерінен де
жоғары, қалыңдығы10–20 см қорғасын пластинадан өте
алатынсәулелер алды. Алынған сәулелердіңқасиеттерін зерттеп,
Чедвик мынадайқорытынды жасады:алынған сәуле –заряды
жоқ,массасы протонмассасынан сәл ғана көп болатын бөлшектер
ағыны.Бұл бөлшектердінейтрондар деп атады
және 0n1 -
депбелгіледі.
II Ядроның
құрамы.
1.Ядро құралатын бөлшектер: протондар мен
нейтрондар нуклондар деп аталады.
2. Протондар саны бірдей, нейтрондар саны әртүрлі
ядролар изотоптар деп аталады
3.Нуклондарды
ядрода ұстап тұратын күштер ядролық күштер,ал ядро
бөлшектерінің әрекеттесуін күшті әрекеттесу деп
атайды.
4.Ядролық күштер –
ядрода нуклондарды ұстап тұратын
күштер.
5. Байланыс
энергиясы – ядроны нуклондарға толық ыдыратуға жұмсалатын
энергия.
,
|
|
Дескриптор:
*ядролық күштердің қасиеттерін сипаттауды
түсінеді, атом ядросының масса ақауын анықтауды
түсінедісипаттайды
*атом ядросының байланыс энергиясы формуласын есептер шығаруды
түсінеді,формулаалрды
қолданады.
|
|
Жеке
жұмыс.
|
1. 11Na23
,
19F9
,
107Ag47
,
247Cm96
,
257Md101
ядроларының құрамы
қандай?
2. 1/ 2 H
дейтерий ядросының массалар ақауын,байланыс
энергиясын, меншікті байланыс энергиясын
есептеңдер.
3.
Натрий 2/3
атомы
ядросыныңмоделін бейнелеңдер.
|
БББ-кестесі арқылы
бағалау
|
|
|
Саралау. Сіз қандай тәсілмен
көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз қабілетті оқушылардың алдына
қандай тапсырмалар қоясыз?
|
Бағалау. Сіз
оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап
отырсыз?
Онлмектеп тапсырмасымен
тексеру
|
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасын сақтау
|
Оқу мақсаттарына
жету үшін сабақтың бастапқы кезеңінде оқушылардың ішкі уәжін ояту
және жаңа сабаққа зейінін шоғырландыру үшін ширатуға тақырып
бойынша проблемалық сұрақтар қоямын. Оқушылардың
танымдық-интеллектуалдық қабілетін арттыру
үшін
тапсырмаларды саралап,
оқушылардың жеке қажеттіліктеріне қарай тапсырма беру
.
|
Оқулықтағы тапсырмаларды жеке
шығарып алу керек
|
Физика кабинетіндегі
қауіпсіздік ережесі еске
салынады.
|
Жалпы
бағалау
Сабақтың қандай екі
аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да
ойланыңыз.
1:
2:
Сабақты жақсартуға
не жәрдемдесер еді? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да
ойланыңыз.
1:
2:
Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген
оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені
анықтадым?
Келесі сабақтарда неге назар аудару
керек?
1:
2:
|