Материалдар / 9 сынып БЖБ «Биотехнология және гендік инженерия келешегі», «Бұқаралық ақпарат құралдары»

9 сынып БЖБ «Биотехнология және гендік инженерия келешегі», «Бұқаралық ақпарат құралдары»

Материал туралы қысқаша түсінік
9 сынып БЖБ «Биотехнология және гендік инженерия келешегі», «Бұқаралық ақпарат құралдары» бөлімі бойынша
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
24 Ақпан 2024
1145
4 рет жүктелген
405 ₸ 450 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Оқу мақсаты

9.2.4.1 Әртүрлі стильдегі мәтіндердің тақырыбын, қызметін, құрылымын, тілдік ерекшелігін салыстыра талдау

9.4.4.2 сабақтас құрмалас сөйлемдердің мағыналық түрлерін ажырата білу, түрлендіріп қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы

- түрлі стильдегі мәтіндердің тақырыбын, қызметін, құрылымын, тілдік ерекшелігін салыстырады

  • сабақтас құрмалас сөйлемдердің мағыналық түрлерін ажырата біледі, түрлендіріп қолданады.


Ойлау дағдыларының деңгейі

Қолдану

Орындау уақыты

20 минут

Тапсырма

Мәтіндерді түсініп оқыңыз.

А мәтіні

«Биотехнология» деген түсінікті бірінші рет 1917 жылы Венгрия инженері Карл Эреки қолданған. К.Эрекидің айтуынша: «Биотехнология – ол тірі жандардың көмегімен өткізілетін жұмыстар».

Биотехнология дамуын қарастырғанда келесі заңдылықты байқап өтуге болады: ХХ ғасырдың 60 жылдарына дейін көбінесе көбею саласында зерттеулер өткізілген. 60 жылдардың соңында және 70 жылдардың басында биотехнология өз зерттеулерін жасушалардың технологияларының саласында қадағалап өткізеді. Олар келесі зерттеулер: экстракорпоралдық ұрықтандыру, өсіру, гаметалармен жасушаларды төмен температураларда ұзақ уақыт сақтау.

Ал 1973 жылдан бастап биотехнология молекулярлық зерттемелерге қатысады. Биотехнология саласының мақсаты – коммерциялық өнімді дамыту. Сондықтан биотехнологияның негізінде экономика жатыр. Экономика жағдайлары жоғары мемлекеттерде биотехнология дамуы да өте жақсы деңгейде.

Ә мәтіні

Соңғы 10 жыл ішінде еліміз экономиканы индустрияландыруды ғана емес, ақыл-ойға жүгінетін инновациялық дамуды да қолға алды. Содан бері көптеген жұмыстар атқарылып, алғашқы нәтижелер көп күттірмей қолға да тие бастады. Сондай ғылым салаларының бірі – биотехнология.

Биотехнология кез келген өнімді жасап шығаруда немесе технологиялық өндірісте сапалы әрі таза өнім алу үшін тірі ағзаны қолдану үдерісі дегенді білдіреді. Мысалы, оған сүттің ашуын, қышқыл сүтті өнімдердің алынуын жатқызуға болады. Адамдар осыған дейін бұл үдерістердің принципін түсінбестен қолданып келген. Қазіргі таңда биотехнология мағынасы, әрине, оларға қарағанда әлдеқайда күрделірек. Өміріміздің сан-алуан бағыттарында көрініс табуда. Заманауи әлем мен дамыған экономикада бұл ұғым таза экологиялық өнімді өндіруде табиғатты ластамайтын жолдармен алу әдістері, ауыл шаруашылығы және түрлі өндірістік үдерісте өнімді алу барысында оған химияны емес, табиғатта кездесетін табиғи өнімдерді қолданудың синонимі десек те болады.

Биотехнология – жарқын болашаққа бастар баспалдақ.

«Биотехнология және гендік инженерия келешегі», «Бұқаралық ақпарат құралдары» бөлімдері бойынша жиынтық бағалау

1-тапсырма. Екі мәтінді салыстырыңыз.

Тақырыбы



Қызметі



Құрылымы



Тілдік ерекшелігі





2-тапсырма. Сабақтас құрмаластың түрін, жасалу жолын ажыратыңыз.

Сабақтас құрмалас сөйлемдер.

Түрі

Жасалуы

1. Ол өзі құрастырған пьезометрді пайдаланғалы, сұйықтардың сығылғыштығын зерттеді.



2. Біздің қалада қалдықтарды тазартатын кәсіпорын ашылса, мен биотехнология ғылымына қызығар едім.



3. Биотехнология саласының мақсаты – коммерциялық өнімді дамыту болғандықтан, биотехнологияның негізінде экономика жатыр.



4. Соңғы 10 жыл ішінде еліміз экономиканы индустрияландырылса да , ақыл-ойға жүгінетін инновациялық дамуды да қолға алды.



5. Бетіме көз салмастан, жасқа ерік бергеніне таң қалдым.




6. Қазақ білімге бет бұрмай, ел алға жылжымас























































Жауабы:

Бағалау критерийі

тапсырма

Дескриптор

Балл

Білім алушы

Түрлі стильдегі мәтіндердің тақырыбын, қызметін, құрылымын, тілдік ерекшелігін салыстырады

1

Тақырыбы

Қызметі

құрылымы

тілдік ерекшеліктері

1

1

1

1

сабақтас құрмалас сөйлемдердің мағыналық түрлерін ажырата біледі, түрлендіріп қолданады.


2

  1. мезгіл бағыныңқы

ғалы

  1. шартты бағ.саб. –са шартты рай жұрн

  2. ған есімше,-дықтан етістік жұрн арқылы, себеп-бағ.саб.

  3. Қарсылықты, -са да

  4. Қарсылықты –мастан

  5. Шартты –май

1

1

1

1

1

1



Барлығы

10















































Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!