Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / § 36 Аллельді гендердің өзара әрекеттесуі: белгілердің толық және толымсыз доминанттылығы. Талдаушы шағылыстыру және оның практикалық маңызы. §37 Моногибридті және дигибридті будандастыруға генетикалық есептер шығару.
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
§ 36 Аллельді гендердің өзара әрекеттесуі: белгілердің толық және толымсыз доминанттылығы. Талдаушы шағылыстыру және оның практикалық маңызы. §37 Моногибридті және дигибридті будандастыруға генетикалық есептер шығару.
Материал туралы қысқаша түсінік
9 сыныпқа арналған ҚМЖ жұмысы. Жоспарда берілген ресурстардың барлығын қолдануға мүмкіндік бар. Презентация, көрнекілік тапсырма, тапсырма түріндегі есептер.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Бекітемін
:
Қысқамерзімді жоспар
Бөлім:
12 – Бөлім.
Тұқымқуалаушылық мен өзгергіштік
заңдылықтары.
Педагогтің
аты-жөні:
Күні:
Сыныбы:
9 «
»Қатысушылар саны: Қатыспағандар
саны:
Сабақтың
тақырыбы:
§ 36 Аллельді гендердің өзара әрекеттесуі: белгілердің
толық және толымсыз доминанттылығы. Талдаушы шағылыстыру және оның
практикалық маңызы. §37 Моногибридті және дигибридті будандастыруға
генетикалық есептер шығару.
Оқу бағдарламасына
сәйкес оқу мақсаты
9.2.4.3 – дигибридті
будандастыру цитологиялық негіздерін дәлелдеу және есептер
шығару.
Сабақтың
мақсаты:
Толық және толымсыз доминанттылықты салыстыру, талдаушы
будандастырудың маңыздылығын
бағалау.
«Аллельді гендердің өзара әрекеттесуі: белгілердің толық
және толымсыз доминанттылығы. Талдаушы шағылыстыру және оның
практикалық маңызы» тақырыбында
бейнеролик және презентация
ұсынылады.
Тапсырма
1.
Жұптық
жұмыс.Карточкада берілген
генетикалық шартты белгілердің атауын жазу, түсіндіріп
беру.
Тапсырма 2.
Есептер шығару.
Әр қатарға есептер бөлініп беріледі. Бір оқушыдан әр
қатардан шығып тақтаға орындайды, қалған оқушылар орнынан шығарып,
алғаш болып есепті аяқтағандар
бағаланады.
Моногибридтік будандастыруға типтік
есептер.
№1.
Тауықтарда тегіс қауырсын жібек тәрізді қауырсыннан басым.
Тегіс гомозигота мен гетерозиготаны шағылыстырудан қандай ұрпақ
алуға болады ? Барлық дараның генотипі мен фенотипін
сипаттаңдар.
№2.
Адамда көк көз - рецессивті белгі, қой көз – доминантты
белгі. Қой көзді гетерозиготалы әйел мен көз көзді еркек ұрпағы
қандай болады ?
Барлық дараның генотипі мен фенотипін
сипаттаңдар.
№3.
Тышқанда ақ түс қара түсінен басым. Гетерозиготалы аналық
пен қара аталықтан қандай ұрпақ күтуге болады ? Барлық дараның
генотипі мен фенотипін сипаттаңдар.
Тапсырма
3.
Есептер
шығару.
Әр қатарға есептер
бөлініп беріледі. Бір оқушыдан әр қатардан шығып тақтаға орындайды,
қалған оқушылар орнынан шығарып, алғаш болып есепті аяқтағандар
бағаланады.
Дигибридті
будандастыруға генетикалық
есептер.
№ 1.
Теңіз шошқаларында
бұйра жүні – А, тегіс – а, қысқа жүні – В, ұзын –
b.
Дигетерозигота мен
доминантты дигомозиготаны шағылыстыруданF1 қандай болады ?
№ 2.
Тауықта қара түсі – А,
қоңыр – а; айдарының болуы – В, айдарының болмауы – b. Қоңыр
айдарлы қораз айдары жоқ қара тауықпен шағылыстырылды. F1 – де 50%
балапан қара, айдарлы; 50% қоңыр, айдарлы. Ата – анасының генотипі
қандай ?
№ 3.
Қойдың қара жүні – А,
ақ - а, бұйра жүні – В, тегіс –
b.
Дигетерозигота мен доминантты
дигомозиготаны шағылыстырудан F1 қандай
болады.
Оқушылар бейнеролик және презентация арқылы жаңа тақырыппен
танысады.
Тапсырма 1.
Оқушылар жанындағы оқушымен жұптасып таратылған
карточкадағы тапсырманы орындайды
Тапсырма 2.
Оқушылар бөлініп берілген есепті шығару арқылы балл
алады.
1 - ші қатар № 1 есеп.
2 - ші қатар № 2 есеп.
3 - ші қатар № 3 есеп.
Тапсырма 3.
Оқушылар бөлініп берілген есепті шығару арқылы балл
алады.
1 - ші қатар № 1 есеп.
2 - ші қатар № 2 есеп.
3 - ші қатар № 3 есеп
Қалыптастырушы бағалау:Өз ойын дұрыс мағынада
білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушығақазақша
ынталандыру стикерлерітаратылады.
Тапсырма 1.
Бағалау
критерийі
Дескриптор
Балл
Генетикалық шартты белгілерді
ажыратып, қолданылуын білу.
Оқушылар генетикалық шартты
белгілерді толық сипаттай
біледі.
2
Дескриптор:
Қалыптастырушы бағалау:Талқылауға
белсенділікпен қатысқан оқушыға«1,2 балдық»
стикертаратылады.
Қалыптастырушы бағалау:Талқылауға
белсенділікпен қатысқан оқушығаынталандыру
стикерлерітаратылады.
Тапсырма 3.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз