Материалдар / § 36 Аллельді гендердің өзара әрекеттесуі: белгілердің толық және толымсыз доминанттылығы. Талдаушы шағылыстыру және оның практикалық маңызы. §37 Моногибридті және дигибридті будандастыруға генетикалық есептер шығару.
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

§ 36 Аллельді гендердің өзара әрекеттесуі: белгілердің толық және толымсыз доминанттылығы. Талдаушы шағылыстыру және оның практикалық маңызы. §37 Моногибридті және дигибридті будандастыруға генетикалық есептер шығару.

Материал туралы қысқаша түсінік
9 сыныпқа арналған ҚМЖ жұмысы. Жоспарда берілген ресурстардың барлығын қолдануға мүмкіндік бар. Презентация, көрнекілік тапсырма, тапсырма түріндегі есептер.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Сәуір 2024
31
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бекітемін :

Қысқамерзімді жоспар

Бөлім:

12 – Бөлім. Тұқымқуалаушылық мен өзгергіштік заңдылықтары.

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сыныбы:

9 « » Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

§ 36 Аллельді гендердің өзара әрекеттесуі: белгілердің толық және толымсыз доминанттылығы. Талдаушы шағылыстыру және оның практикалық маңызы. §37 Моногибридті және дигибридті будандастыруға генетикалық есептер шығару.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

9.2.4.3 – дигибридті будандастыру цитологиялық негіздерін дәлелдеу және есептер шығару.

Сабақтың мақсаты:

  • Толық және толымсыз доминанттылықты салыстыру, талдаушы будандастырудың маңыздылығын бағалау.

  • Моногибридті будандастыруға есептер шығару, дигибридті будандастыруға есептер шығару.

ОДД

Білу және түсіну

Қолдану

Талдау

Синтез

Бағалау

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/ Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

10 мин.

І.Ұйымдастыру кезеңі:

Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу.


Сергіту сәті «Cөз тізбегі» кез келген сөздің соңғы буынынан жаңа сөз құрастырады. Сергіту сәті арқылы оқушылар жағымды көңіл күй қалыптастырады.

Мақсаты: Оқушылардың көңіл-күйін игере білуге және басқаруға, қадағалауға, дұрыс бағалай білуге үйренеді.







Оқушылар кез – келген сөздің соңғы буынынан жаңа сөз құрастырып, ойынды жалғастырады.





Өткен білімді еске түсіру.

Spinthewhell платформасында айнымалы спинер арқылы оқушының есімі мен сұрақ таңдалады.

Сұрақтар:

  1. Гаметалар дегеніміз не ?

  2. Гомологты хромосомалар дегеніміз ?

  3. Моногибридті будандастыру ?

  4. Зигота дегеніміз не ?

  5. Басымдылық заңы ?

  6. Гаметалардың тазалық заңы ?

  7. Генотип ?

  8. Фенотип ?

  9. Дигибридті будандастыру дегеніміз ?

Спиннер арқылы таңдалған оқушы сұраққа жауап береді.

Бағалау критерийі

Дескриптор

Балл

Оқушылар үй жұмысын пысықтайды.

1.Оқушылар өткен сабақты пысықтайды

2.Сұрақтарға жауап береді.



1





1



Қалыптастырушы бағалау: Талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға ынталандыру стикерлері таратылады.



https://spinthewheel.io/wheels/LaCihbwi7Q2xifHEOxvccz0xJmU9MA










Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

30 мин.

«Аллельді гендердің өзара әрекеттесуі: белгілердің толық және толымсыз доминанттылығы. Талдаушы шағылыстыру және оның практикалық маңызы» тақырыбында бейнеролик және презентация ұсынылады.






Тапсырма 1.

Жұптық жұмыс. Карточкада берілген генетикалық шартты белгілердің атауын жазу, түсіндіріп беру.











Тапсырма 2.

Есептер шығару.

Әр қатарға есептер бөлініп беріледі. Бір оқушыдан әр қатардан шығып тақтаға орындайды, қалған оқушылар орнынан шығарып, алғаш болып есепті аяқтағандар бағаланады.

Моногибридтік будандастыруға типтік есептер.

1.

Тауықтарда тегіс қауырсын жібек тәрізді қауырсыннан басым. Тегіс гомозигота мен гетерозиготаны шағылыстырудан қандай ұрпақ алуға болады ? Барлық дараның генотипі мен фенотипін сипаттаңдар.

2.

Адамда көк көз - рецессивті белгі, қой көз – доминантты белгі. Қой көзді гетерозиготалы әйел мен көз көзді еркек ұрпағы қандай болады ?

Барлық дараның генотипі мен фенотипін сипаттаңдар.

3.

Тышқанда ақ түс қара түсінен басым. Гетерозиготалы аналық пен қара аталықтан қандай ұрпақ күтуге болады ? Барлық дараның генотипі мен фенотипін сипаттаңдар.



Тапсырма 3.

Есептер шығару.

Әр қатарға есептер бөлініп беріледі. Бір оқушыдан әр қатардан шығып тақтаға орындайды, қалған оқушылар орнынан шығарып, алғаш болып есепті аяқтағандар бағаланады.

Дигибридті будандастыруға генетикалық есептер.

1.

Теңіз шошқаларында бұйра жүні – А, тегіс – а, қысқа жүні – В, ұзын – b.

Дигетерозигота мен доминантты дигомозиготаны шағылыстырудан F1 қандай болады ?

2.

Тауықта қара түсі – А, қоңыр – а; айдарының болуы – В, айдарының болмауы – b. Қоңыр айдарлы қораз айдары жоқ қара тауықпен шағылыстырылды. F1 – де 50% балапан қара, айдарлы; 50% қоңыр, айдарлы. Ата – анасының генотипі қандай ?

3.

Қойдың қара жүні – А, ақ - а, бұйра жүні – В, тегіс – b.

Дигетерозигота мен доминантты дигомозиготаны шағылыстырудан F1 қандай болады.

Оқушылар бейнеролик және презентация арқылы жаңа тақырыппен танысады.



















Тапсырма 1.

Оқушылар жанындағы оқушымен жұптасып таратылған карточкадағы тапсырманы орындайды














Тапсырма 2.

Оқушылар бөлініп берілген есепті шығару арқылы балл алады.

1 - ші қатар № 1 есеп.

2 - ші қатар № 2 есеп.

3 - ші қатар № 3 есеп.







































Тапсырма 3.

Оқушылар бөлініп берілген есепті шығару арқылы балл алады.

1 - ші қатар № 1 есеп.

2 - ші қатар № 2 есеп.

3 - ші қатар № 3 есеп













Қалыптастырушы бағалау: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға қазақша ынталандыру стикерлері таратылады.










Тапсырма 1.

Бағалау критерийі

Дескриптор

Балл

Генетикалық шартты белгілерді ажыратып, қолданылуын білу.

  1. Оқушылар генетикалық шартты белгілерді толық сипаттай біледі.

2






Дескриптор:

Қалыптастырушы бағалау: Талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «1,2 балдық» стикер таратылады.





Тапсырма 2.

Бағалау критерийі

Дескриптор

Балл

Моногибридтік будандастыруға типтік есепті шығару.

  1. Оқушылар моногибридтік типтік есептерді меңгереді.



3


Дескриптор:

Қалыптастырушы бағалау: Талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға ынталандыру стикерлері таратылады.
























Тапсырма 3.

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!