Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
1 жыл бойы тегін жүктеу мүмкіндігіне ие болыңыз!
жеңілдік
§ 36 Аллельді гендердің өзара әрекеттесуі: белгілердің толық және толымсыз доминанттылығы. Талдаушы шағылыстыру және оның практикалық маңызы. §37 Моногибридті және дигибридті будандастыруға генетикалық есептер шығару.
Бекітемін :
Қысқамерзімді жоспар
Сабақтың барысы:
Сабақ кезеңі/ Уақыты |
Педагогтің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||||
Сабақтың басы 10 мин. |
І.Ұйымдастыру кезеңі: Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Сергіту сәті «Cөз тізбегі» кез келген сөздің соңғы буынынан жаңа сөз құрастырады. Сергіту сәті арқылы оқушылар жағымды көңіл күй қалыптастырады. Мақсаты: Оқушылардың көңіл-күйін игере білуге және басқаруға, қадағалауға, дұрыс бағалай білуге үйренеді.
|
Оқушылар кез – келген сөздің соңғы буынынан жаңа сөз құрастырып, ойынды жалғастырады.
|
|
|
|||||||||||||
Өткен білімді еске түсіру. Spinthewhell платформасында айнымалы спинер арқылы оқушының есімі мен сұрақ таңдалады. Сұрақтар:
|
Спиннер арқылы таңдалған оқушы сұраққа жауап береді. |
Қалыптастырушы бағалау: Талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға ынталандыру стикерлері таратылады.
|
https://spinthewheel.io/wheels/LaCihbwi7Q2xifHEOxvccz0xJmU9MA
|
||||||||||||||
Сабақтың ортасы Мағынаны ашу. 30 мин. |
«Аллельді гендердің өзара әрекеттесуі: белгілердің толық және толымсыз доминанттылығы. Талдаушы шағылыстыру және оның практикалық маңызы» тақырыбында бейнеролик және презентация ұсынылады.
Тапсырма 1. Жұптық жұмыс. Карточкада берілген генетикалық шартты белгілердің атауын жазу, түсіндіріп беру.
Тапсырма 2. Есептер шығару. Әр қатарға есептер бөлініп беріледі. Бір оқушыдан әр қатардан шығып тақтаға орындайды, қалған оқушылар орнынан шығарып, алғаш болып есепті аяқтағандар бағаланады. Моногибридтік будандастыруға типтік есептер. №1. Тауықтарда тегіс қауырсын жібек тәрізді қауырсыннан басым. Тегіс гомозигота мен гетерозиготаны шағылыстырудан қандай ұрпақ алуға болады ? Барлық дараның генотипі мен фенотипін сипаттаңдар. №2. Адамда көк көз - рецессивті белгі, қой көз – доминантты белгі. Қой көзді гетерозиготалы әйел мен көз көзді еркек ұрпағы қандай болады ? Барлық дараның генотипі мен фенотипін сипаттаңдар. №3. Тышқанда ақ түс қара түсінен басым. Гетерозиготалы аналық пен қара аталықтан қандай ұрпақ күтуге болады ? Барлық дараның генотипі мен фенотипін сипаттаңдар.
Тапсырма 3. Есептер шығару. Әр қатарға есептер бөлініп беріледі. Бір оқушыдан әр қатардан шығып тақтаға орындайды, қалған оқушылар орнынан шығарып, алғаш болып есепті аяқтағандар бағаланады. Дигибридті будандастыруға генетикалық есептер. № 1. Теңіз шошқаларында бұйра жүні – А, тегіс – а, қысқа жүні – В, ұзын – b. Дигетерозигота мен доминантты дигомозиготаны шағылыстырудан F1 қандай болады ? № 2. Тауықта қара түсі – А, қоңыр – а; айдарының болуы – В, айдарының болмауы – b. Қоңыр айдарлы қораз айдары жоқ қара тауықпен шағылыстырылды. F1 – де 50% балапан қара, айдарлы; 50% қоңыр, айдарлы. Ата – анасының генотипі қандай ? № 3. Қойдың қара жүні – А, ақ - а, бұйра жүні – В, тегіс – b. Дигетерозигота мен доминантты дигомозиготаны шағылыстырудан F1 қандай болады. |
Оқушылар бейнеролик және презентация арқылы жаңа тақырыппен танысады.
Тапсырма 1. Оқушылар жанындағы оқушымен жұптасып таратылған карточкадағы тапсырманы орындайды
Тапсырма 2. Оқушылар бөлініп берілген есепті шығару арқылы балл алады. 1 - ші қатар № 1 есеп. 2 - ші қатар № 2 есеп. 3 - ші қатар № 3 есеп.
Тапсырма 3. Оқушылар бөлініп берілген есепті шығару арқылы балл алады. 1 - ші қатар № 1 есеп. 2 - ші қатар № 2 есеп. 3 - ші қатар № 3 есеп
|
Қалыптастырушы бағалау: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға қазақша ынталандыру стикерлері таратылады.
Тапсырма 1.
Дескриптор: Қалыптастырушы бағалау: Талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «1,2 балдық» стикер таратылады.
Тапсырма 2.
Дескриптор: Қалыптастырушы бағалау: Талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға ынталандыру стикерлері таратылады.
Тапсырма 3.
|