Ұйымдастыру
35
мин
|
Салеметсіздерме құрметті
оқушылар?! –
- Оқушылар, көңіл-күйіміз
қалай? Сабағымызды бастамас бұрын барлығымыз шаттық шеңберіне
тұрайық.
- Біз неге шеңберге тұрып,
сабақты бастадық?
Шеңбер – бұл әлемдегі
мейірімділік, жақсылық. Шеңбер арқылы – бір – бірімізге күлімдеп
қарап, бақыт, қуаныш, жылылық
тілейміз.
«Миға
шабул»
1. Буллинг деген
не?
2. Кибербуллинг деген
не?
Буллинг деген
не? Қорлау (буллинг) – басқа
адамның жанын ауырту мақсатында агрессияны қолдану. Қорлау
жәбірленушіге ауыртпалық пен қайғы әкеледі. Оның агрессив
мінез-құлықтың басқа түрлерінен ерекшелігі – бірнеше рет
қайталанады және жеке адамға немесе топқа бағытталады.
Бүгінде буллинг әлем мектеп¬те¬рінде кеңінен таралып отыр. Буллинг
сөзі ағылшын тілінің bully, яғни қорқыту ұғымын береді. Бұл
физикалық агрессия¬ны ғана емес, психологиялық қысым, қорқыту,
тартып алу, қорлау дегенді білдіреді. Мұндай теріс әрекеттер
физикалық байланыс, сөздер немесе басқа да әдістер түрінде болуы
мүмкін. Мысалы, бет көрінісін өзгерту немесе әдепсіз қимыл,
сондай-ақ буллингтің құрбанын топтан, қауымдастықтан әдейі шығарып
тастауға ұмтылу. Кибербуллинг дегеніміз
не? Кибербуллинг – адамды
интернетте, мысалы әлеуметтік желілерде қорлау немесе қудалау. Кез
келген адамның кибербуллингке ұшырауы мүмкін екені есіңде болсын.
Егер де сенімен бұндай жағдай орын алып жатса, ол сенің кінәң емес.
Дегенмен саған онлайн қауіпсіздігін сақтау қажет. Және көмек
сұраудан қорықпа, бұл – әлсіздік
емес.
1-тапсырма (жеке
жұмыс)
Жағдаяттарды
талдау.
Не істер
едің?
2-тапсырма
«Буллинге жол жоқ»
көрініс
|
Оқушылар
сәлемдеседі.
Шеңберде тұрып оқушылар
бір-бірімен сәлемдеседі. Мысалы:Салем! Сәлеметсің бе? Есен-амансың
ба? Қалайсың?
Жағдаяттарды
талдайды
Егер
де: 1
оқушысаған зұлым, ренішті
хабарламалар, смс немесе электронды хаттар (email)
жазса 2
оқушы сені қорлайтын бейнероликтер,
суреттер, өсек немесе жалған сөздер
таратса 3
оқушы
әлеуметтік желілерде сенің
атыңнан жалған аккаунттар құрып, онда ерсi фотосуреттерді
орналастырса 4
оқушысені ренжіту үшін әлеуметтік
желілерде достар тобынан әдейі шығарып
тастаса 5
оқушысаған әдепсіз сөздер жазылған
немесе қоқан-лоқы түрдегі хабарламалар
жіберсе 6
оқушыжеке басыңа қатысты ақпаратты
басқаларға жайса 7
оқушысені ренжіту не қорлау
мақсатында жеке фотосуреттеріңді басқаларға рұқсатсыз жіберсе не
істер едің?
|
|
Суреттер
|
10
мин
10
мин
|
Сабақтың
мақсаты: қақтығыстағы жеке
жауапкершіліктің маңыздылығын түсіну және жанжалды жағдайларды
бейбіт жолмен шешуді үйрену.
Негізгі
міндеттер:
-
Жанжалдың не екенін
және оның қалай пайда болатынын
түсіндіріңіз.
-
Жанжалдағы
әрекеттеріңіз үшін жеке жауапкершіліктің маңыздылығын
көрсетіңіз.
-
Жанжалдарды бейбіт
жолмен шешу әдістерін
үйрету.
Материалдар мен
ресурстар:
Сабақтың
барысы
-
Кіріспе (2 минут)
Қақтығыс дегеніміз не?
Олар неге пайда болады.
Бәсекелестік
(бәсекелестік)
– өз мүдделері үшін басқаларға зиян келтіруге
ұмтылу.
Бейімделу –
басқа біреудің мүддесіүшін өз мүдделерін құрбан
ету.
Компромисс –
өзара жеңілдіктерге негізделген келісім; туындаған қайшылықты
жоятын нұсқаны ұсыну.
Ынтымақтастық –
жағдайға қатысушылар екі жақтың мүдделерін толығымен
қанағаттандыратын байламға
келеді.
-
Негізгі
бөлім (6 минутқа
дейін)
«Екі дос»
жаттығуы
Мақсаты: жанжалдағы
жетекші мінез-құлық стратегиясын анықтау. Жаттығуды орындамас
бұрын, А4 парақтары еденге жайылады. Жолдың әр жағында, бір-біріне
қарама-қарсы орналасқан екі оқушы таңдалады. Оқушыларға нұсқаулық:
«Сіздер әртүрлі жағалауларда тұрғандарыңызды және көпірден екінші
жағына өтулеріңіз керек екенін елестетіп көріңіздер. Бір уақытта
қозғалысты бастайсыздар». Оқушылар жанжал көпірдің ортасында қалай
өту керектігін шешеді.
Қорытындысы бойынша
стратегия жасалады.
|
|
|
Пайдалы
сілтеме:
https://youtu.be/gH3zqZPR4EQ?si=t4BxnvmuyQ8xmGGc
https://drive.google.com/file/d/1--5CKKNBuFOGT-drzaYYzA-
j7f2WBBwf/view
https://drive.google.com/file/d/1cve7u4yQMv7XI0ykhDOsKp3hWk-1qEtr/view
|