Тақырып: «Ашумен
не істеу керек»
Ы. Алтынсарин
атындағы ҰБА «Орта білім беру ұйымдарында
кәмелетке
толмағандар арасында
аутодеструктивті мінез-құлықтың алдын
алу»
бағдарламасын жүзеге
асыру аясында.
Мақсаты: Жасөспірімдердің психологиялық
ерекшеліктерін дамыту және түзету. Оқушылардың агрессивті
сезімдерінің алдын-алу жолдарын көрсете отырып достық дұрыс
қарым-қатынас жасауға бағыттау. Ашуларын ұстай білуге,тежеуге
үйрету.
Міндеті:
1. Адам
қарым-қатынасындағы достық ұғымы туралы түсінік
беру;
2. Оқушылардың
арасында достық сезімдерін дамытуға ықпал
ету.
3. Оқушыларды
сыйластыққа, әдептілікке, шынайылыққа, адалдыққа
тәрбиелеу.
1.Ширату
жаттығуы.
-Ашу дегенді қалай
түсінесіңдер?
-Ашу қандай кезде
келеді?
-Адам ашумен не
істеуі мүмкін?
-Қатты ашуланған
кездер ашудыңды тежей аламын деп ойлайсың
ба?
Балалар сабағымызды
ары қарай жалғастырайық. Ашы-ыза әркімнің бойында бар қасиет. Бір
нәрсе ойыңдағыдай болмаса немесе басқа бір адам ашуыңды
келтіретіндей жағдай болса, ашуыңды кез келген жерде шығарып
көрсетуге болмайды. Адам баласы ашумен кейін қатты өкінетін іс
әрекетке баруы мүмкін. Кейін өкінгенмен ол ісінен ұялып, ол
жағдайды орнына келтіру қиынға соғады. Сондықтан бүгін біз
ашуымызды ұстап, сабырлы болуға дағдыланатын жаттығулар
жасап өзіңізге және
айналадағыларымызға зиянкестік жасамай ғана ашу- ызаны қалай
игеруге болатындығын үйренеміз.
2. Сыр сандық
ойыны
Ұжымдық жұмыс: Ойлануға
арналған Сыр сандық ойынының шартын таныстырам. Мен сұрақтарды
оқимын. Сендер әр сұраққа 2 - 3 оқушы жауап беруі керек. Барлығы 10
сұрақ.
Топтың әр қатысушысы сыр сандықтағы аяқталмаған сөйлемді өз сөзімен
аяқтайды.
1. Ең үлкен қорқыныш – бұл...
2. Мен мынадай адамдарға сенбеймін...
3. Мен ренжимін, егер...
4. Мен ұмытпаймын, егер...
5. Маған көңілсіз, егер...
6. Егер маған дауыс көтерсе, мен...
7. Мен
қарсыласқанда...
8. Егер мен сенімсіз болсам, онда...
9. Маған ұнады, себебі...
10. Егер, мен шаршасам...
3.Жаттығу
Менің ашуымды
келтіреді, егер..........
Мен ренжіп қаламын,
егер........
Мен өз-өзімді ұстай алмай
қаламын,
егер........
Мен біреуге балағат
сөз айта аламын, егер.....
Мен өзімнің ашуымды
баса алмаймын, егер....
Мен біреуге қол жұмсай
аламын,
егер.........
Бұл жаттығу арқылы
оқушы өз өмірінің өткен күндеріне көз жүгірту арқылы, бұрын болған
және қатты ашуланған, ренжіген кездерін еске түсіру арқылы
бұл
жағдайлардың не
себепті және не үшін болғаның талқылайды.
4.
«Магнит»
жаттығуы. Оқушылар арасындағы
қарым-қатынасты анықтау мақсатында
жүргізіледі.
Балалар бір қатар бойымен
тұрады. Бір оқушы алдыға шығып артқа қарап
отырыды.
Сұрақ:-Осы оқушыға
қаншалықты жақынсыз,соншалықты қадам алға қадам
жасаңыз.
-Енді осы оқушыға
қаншалықты жақындағыңыз келеді?Соншалықты алға қадам жасаңыз.Алдыда
тұрған оқушы оқушыларға қарап қандай сезімде екенін
жеткізеді.Осылай барлық оқушы
қамтылады.
5.«Сағат»
тренинг. Оқушылардың қарым қатынасын
жақсарту. Оқушыларға алдын ала қиылған сағаттың суреті беріледі.
Сол сағаттары сандарға сыныбындағы оқушылардың аттарын тізіп
жазады. Жүргізуші-1 санға кімді жаздыңыз сол оқушының қолынан
ұстаңыз. 2 ге кімді жаздыңыз. Сол оқушының мұрның қысыңыз. Т.б.
жалғастырады.
6.Жаттығу.
«Досыңды ренжітпе». Оқушыларға суретте көрсетілген
балаға әр түрлі жаман мінездеме бере отырып, әр айтылған
мінездемеде қағазды майыстырып, соңында умаждап тастаймын. Енді
кешірім сұрауларын өтінемін. Әр кешірімнен умаждалған парақты қайта
ашып,түзейміз.Қортындылай келе ол парақты қайта орнына келмейтінін.
Орнына келсе де іздері қалатынын
түсіндіремін.
Досыңды ренжітіп,
көңіліне келетін сөздер, қанша кешірім сұрасаңда ,ол сені
кешіргенмен де барлығы бұрынғыдай болмайтынын түсіндіріп өтемін. Ол
үлкен болса да досының ренжіткенін ұмытпай көңілінде сақтап
қалатыны туралы
әңгімелеу..
Тренинг соңында оқушылармен
кері байланыс жасау арқылы
қортындылау.