Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Мазмұны

    АННОТАЦИЯ


    I бөлім. Жобаның сипаттамасы


    Кіріспе ------------------------------------------------------------------------ 4 бет

    Жел диірменін жасау технологиясын іздеу ----------------------------5 бет

    №1. Пластикалық бөтелкеден жасалған моделі ----------------------5 бет

    №2. Металдан жасалған айналу осі бар

    модель ------------------------------------- -----------------------------6 бет

    №3.Нағыз диірмендер сияқты қалақтары бар модель ---------------6 бет

    №4. Картон қораптан жасалған модель --------------------------------7бет

    №5. Металл банкадан жасалған модель-------------------------------- 7 бет

    II БӨЛІМ. Тәжірибе жасау

    Тәжірибе 1. Жел көзін орнату үшін ең жақсы қашықтықты

    анықтау ----- -------------------------------------------------------------------8 бет

    Тәжірибе 2. Қалақтардың өлшемдерін анықтау -----------------------9 бет

    Тәжірибе 3. Қалақтар жасау үшін материалдар таңдау---------------10 бет

    Тәжірибе 4. Қалақтардың саны айналуға қалай әсер етеді? --------- 11 бет

    Тәжірибе 5. Қалақтардың пішіні айналуға қалай әсер етеді? --------11 бет

    Тәжірибе 6. Қалақтардың ұзындығы әртүрлі болса, айналу

    қандай болады?-------------------------------------------------12 бет

    Тәжірибе нәтижелерінің жиынтық кестесі ----------------------------- 12 бет

    III БӨЛІМ.

    Қорытындылар--------------------------------------------------------------- 13-бет

    Әдебиеттер мен дереккөздердің тізімі----------------------------------- 14 бет


    Қосымша 1. Жел диірменінің модельдерін зерттеу

    нәтижелері-------------- ------------------------------------ 15 бет

    Кіріспе

    2019 жылдың қараша айында мектепте «Электр энергиясын үнемдеу, электр энергиясының тиімділігі» тақырыбында дөңгелек үстел өтті, жетекшілерімен (4-6 сыныптар) дөңгелек үстел өтті, онда біз көптеген маңызды мәселелермен таныстық және талқыладық.

    Электр энергиясы қайдан пайда болады? Ол қалай өндіріледі? Энергияны қалай үнемдеуге және қоршаған ортаны қорғауға болады? Су, жел және күн энергиясын қалай пайдалануға болады? Егер газ, мұнай және көмір таусылса, адамдар мен жануарлар не болады деп көп ойладым ба? Адамдар жарықсыз, электр қуатынсыз, жылусыз қалай өмір сүреді? Осы сұрақтар мені көптен мазалады.

    Ұзақ уақыт бойы адамдар су энергиясын пайдаланып диірмен дөңгелегін айналдырды. Жел энергиясының көмегімен желкенді қайықта жүзді.

    Газ, көмір немесе мұнай бітіп қалады, ал жел ашқашан бітпейді.

    Жел қоршаған ортаға зиянын тигізбейді, өйткені бұл оның бөлігі. Кішкентай кезімнен мен әртүрлі модельдерді – қағаздан, картоннан, "зауыттық бланкілерден", "Лего"дизайнерінен жасағанды ұнатамын. Бірақ бәрінен бұрын маған қажетімізге жарайтын пайдалы модельдер жасау ұнайды (мысалы, ұшу, айналдыру немесе міну).

    Жел энергиясын пайдалану үшін адамдар жел диірмендерін салды. Менің жел диірменінің моделін жасағым келді.

    Менің зерттеуімнің мақсаты-жел энергиясын пайдалануға болатын диірмен моделін жасау.

    Зерттеу міндеттері:

    * диірмен жасау ұшін материалдар жинақтау

    *айналу механизмін дайындау

    *қалақтардың материалын, өлшемдерін, пішіндерін

    тиімді жолмен анықтау

    *модель үшін ең тиімді жел күшін эмпирикалық түрде анықтау

    Жел диірменін жасау технологиясын іздеу

    Диірмен-диірменнің қанаттары ұстап тұрған жел энергиясының арқасында механикалық жұмыс жасайтын механизм.

    Модельді дайындау кезінде мен нағыз диірменге сүйенуді шештім. Менің моделім нағыз диірменнен өзгеше болады, өйткені ол корпусты айналдырмайды. Сондықтан менің диірменім "желмен бетпе-бет"өздігінен бұрыла алмайды. Содан кейін мен "зауыттық" үлгіні мұқият қарастырдым – күн батареясы қозғалтқышы бар жел диірменінің пластикалық моделі және бақшаға арналған бұрағыш

    Бақылаулардан кейін менің моделімнің негізгі элементтері нағыз жел диірмені сияқты болуы керек деген қорытындыға келдім: негіз, корпус, айналу механизмі, қалақтар, шатыр. Жел диірмендерінің қалақтары сәл оралған. Менің ойымша, мақсатыма жетемін.

    №1.Пластикалық бөтелкеден жасалған модель

    Мен, №1 модельдің корпусын пластикалық бөтелкеден жасадым, ішіне су құйдым. Себебі; диірменнің негізгі бөлігі ауыр және тұрақты болуы үшін. Қалақтары түрлі-түсті кардон қағаздан жасалған. Корпуста осьтен айналып тұру үшін екі тесік жасадым. Айналу осі-бұл қарапайым пластикалық түтік. Түтіктің иілген ұшы-индикатор,айналымдарды санау көрсеткіші. Мен қалақтарды тұтас жасадым.

    Әрі қарай, №1 МОДЕЛЬ –ге желді пайдаланып көрдім. Жел көзі ретінде-шаш кептіруге арналған фенді пайдаландым. Тәжірибе барысында №1 МОДЕЛЬ тұрақты болды, бірақ қалақтар айналмады. Олар дірілдеді, содан кейін диірмен корпусына жиналып қалды.

    Мен, № 1 модельді аяқтау керек деп шештім. Мен қалақтарға екінші бекіткіш жасадым. Ол қалақтардың бөтелкеге жақындауына жол бермейді. Содан кейін мен диірмендердің суретін тағы бір рет қарап, қалақтарды сәл еңкейтіп, бүктім..

    Қайта тәжірибе жасағанымда №1 МОДЕЛЬ бұралды. Тәжірибе соңында мынадай қорытындыға келдім:

    а) су негізі бөлім – тұрақты, пластикалық корпус-сенімді;

    б) картон диірменінің қалақтары жеңіл және сенімді;

    в) қалақтардың айналуы – біркелкі емес, шатыстырылған;

    г) түтіктен бекіткіштер-сенімді емес, қатты жел кезінде осьтен ұшады;

    д) ось айналмайды, ал қозғалыс индикаторы да, айналымдар саны есептелмейді;

    е) мұндай модельмен желдің күші туралы қосымша зерттеулер жүргізу мүмкін емес.

    Менің ойымша, айналу осіне арналған материалдар өте жақсы таңдалмаған. Зерттеуді жалғастыру үшін проблемаларды шешу қажет:

    а) айналу осін дайындау технологиясын өзгерту,

    Ә) қалақтарын білікке бекітуге арналған материалдарды олар ұшып кетпеуі үшін өзгерту;

    в) қалақтарының пішінін өзгерту арқылы біркелкі айналуына қол жеткізу.



    №2.Металдан жасалған айналу осі бар модель

    Мен, №2 модельдің осьін металл спицадан жасадым, ол диірмен корпусына мүлдем тиіп кетпеуі және қанаттарымен еркін айналуы үшін пластик түтігінің ішіне қойдым. Мен қалақтардың бекітпелерін жеңіл тығыннан жасадым, олар осьте тығыз ұсталады Сынақ барысында №2 модельдің айналмалы бөлігі жақсы нәтиже көрсетті.

    № 1 модельдің кемшіліктері жойылып, келесі нәтижеге қол жеткіздім:

    а) қалақтарын оське жақсы бекіту, қанаттары дірілдемеді;

    Ә) ось қалақтарымен бірге айналды;

    в) айналу индикаторы айналды, мен айналымдарды есептей аламын;

    г) бірақ, өкінішке орай, айналу біркелкілігі нәтиже бермеді, индикатордың айналуы тежелді.

    Мүмкін қалақтардың пішіні?

    Менің модельімдегіге қарағанда, нағыз диірмендердің құрылысы сәл өзгеше екен.

    №3 Нағыз диірмендер сияқты қанаттары бар модель


    Жаңа қалақтар жасау үшін, пластикалық бөтелкенің тығынында, үстіңгі бөлігінде пластикалық түтіктер үшін пышақпен 4 тесік кесіп тастадым. Құрылымды айналу осіне қою үшін қақпақтың ортасында тағы бір тесік жасадым. Мен түтіктерді штепсельге көлденең қойдым-Бұл бағыттағыштар.

    Мен оларға қалақтар үшін саңылаулар жасадым, қанлқтарымды салып, оське қойдым. Мен гофр картонынан қанаттарын кесіп тастадым.

    Әрі қарай, №3 МОДЕЛЬ –ге желді пайдаландым. Тәжірибе барысында модельде қалақтардың айналуы болды, бірақ кемшіліктер пайда болды. Гофрленген картоннан жасалған жаңа қалақтар үнемі бағыттаушылардан түсіп, айналу тоқтады.

    Мен қалақтардың материалын қарапайым картонмен алмастыруға тырыстым, нәтиже бірдей болды, қалақтар құлады. Сонымен қатар, олар желден бүгіліп, іліп, бұрылды. Бұл әлі де біркелкі айналуға әкелді.

    Мен қалақтардың осындай моделімен желдің күшін зерттеу мүмкін емес деген қорытындыға келдім.

    Сондай-ақ, қалақтарды жасау үшін материалды зерттеу кезінде біз лайықты нәтиже алмаймыз, өйткені бір материал құлап кетеді, екіншісі бағыттаушыларға сәйкес келмейді және т. б. Сонымен қатар, мен диірменнің айналуының біркелкілігіне қол жеткізе алмадым, мүмкін себебі қалақтар түрінде емес, диірменнің негізінде ме?...



    №4 Кардон қораптан жасалған модель

    Мен, №4 модельдің корпусын картон қораптан жасадым, ал қалақтарын №1 Модельден алдым. Қорапта айналу осі үшін бір-біріне қарама-қарсы екі кішкене тесік жасадым. Мен, №2 модельден пластикалық түтіктің ішіндегі металл спицадан айналу осін, қалақтарын және айналу индикаторын алдым. Әрі қарай, №4 МОДЕЛЬ -мен желді пайдаланып тәжірибе жасадым.. №4 модельмен тәжірибе кезінде №1,2 және 3 модельдердің барлық кемшіліктері жойылды. Бірақ біркелкі айналу, сәтті болмады,тоқтаусыз жұмыс істемеді.

    Барлық тәжірибелерден кейін Мен бұл диірмен корпусында емес, қалақтар түрінде емес, айналу механизмінде болуы мүмкін деген қорытындыға келдім. Металл осьтің еркін айналуына кедергі келтіретін нәрсе бар ма?

    Мүмкін пластикалық корпус? Өйткені, оның диаметрі айналу осінің диаметрінен 2 есе көп.

    Әрі қарай, мен айналу механизмінен ось үшін пластикалық корпусты алып тастадым, ал ось картон қорапта да, пластикалық артқы жағында да толығымен айналуды тоқтатты. Мен жетекшімнің және апамның көмегіне жүгіндім…

    №5. Металл банкадан жасалған айналу осі бар модель

    Алдымен біз 1,2,3 және 4 модельдерінің сынақ нәтижелерін 1-қосымшадағы кестеде жинақтап, талдадық. Және келесі қорытындыға келдік:

    а) диірменнің негізі кез-келген материалдан болуы мүмкін, бірақ ауыр болуы керек

    б) диірменнің корпусы кез-келген материалдан болуы мүмкін, бірақ міндетті түрде негізге мықтап бекітілген

    в) ось -металдан немесе басқа тегіс материалдан жақсы, жақсырақ пластикалық корпуста болуы керек

    г) қалақтардың конструкциясы - бір негізде жақсырақ, жеке бағыттағыштардағы қалақтардың нұсқасы толық зерттелмеген.

    Жетекшім маған корпусты металл құмырадан жасаған дұрыс деп айтты (мысалы, кофе немесе шай). Бұл үйкелісті азайтады және ось тоқтаусыз айналады. Құмырадағы тесіктер пластикалық бөтелке мен қорапқа қарағанда тегіс және мықты болады.

    МОДЕЛЬ пайда болды. Жетекшімнің кеңесі бойынша, мен үйкелісті азайту үшін жұқа металл қабатымен жабылған штепсельдермен алмастырдым. Мен қалақтарымды бір негізде, иілген жиектермен бөлмейтін етіп жасадым. Желмен жасаған тәжірибелерде бұл модель ең жақсы нәтижелерді көрсетті және келесі тәжірибеге қатысады. Бастапқы материалдар, өндіріс процесі, модель сызбалары, бояу процесі, жел сынақтары II-де ұсынылған.

    II БӨЛІМ. Тәжірибе жасау



    №1 тәжірибе: Жел көзін орнату үшін ең жақсы қашықтықты анықтау

    Жел көзін орнату үшін ең жақсы қашықтықты эмпирикалық жолмен анықталады.

    Қолданылатын жабдық:

    А) диаметрі 14 см картоннан жасалған 4 қызыл қалақты диірмен,

    б) қашықтықты өлшеуге арналған аспап – ұзындығы 2 м рулетка.

    Нәтижелерді кестеге жазамыз:

    Диірменнен жел көзіне дейінгі қашықтық

    10 секунд ішінде жылдамдық индикаторының айналу саны

    Ескертпе

    10см

    64

    өте қатты жел, қалақтар қатты дірілдейді

    20см

    60

    өте қатты жел, қалақтар дірілдейді

    40см

    53

    -

    60см

    35

    -

    80см

    27

    -

    100см

    22

    -

    120см

    16

    -

    140см

    12

    -

    160см

    7

    -

    170см

    2

    -

    180см

    0

    өте әлсіз жел, қанаттардың айналуы-жоқ



    Кестеден диірменнен 10 см қашықтықта жел ең күшті, ал 180 см қашықтықта жел өте әлсіз және барлығы диірменге әсер етпейтінін көруге болады.

    Әр 20 см сайын қалақтардың айналуы қаншаға азаятындығын есептеймін:

    Диірменнен жел көзіне дейінгі қашықтық

    Айналымдар саны қаншалықты артты

    Ескерту

    20см

    -

    -

    40см

    17 -ге

    айналымның артуы max

    60см

    18-ге

    айналымның артуы max

    80см

    8-ге

    -

    100см

    5-ге

    -

    120см

    6 -ге

    -

    140см

    4-ге

    -

    160см

    5-ге

    -

    170см

    4-ге

    -

    180см

    3-ге

    -























    Менің есептеулерім бойынша диірменнің айналуы үшін ең жақсы қашықтық – жел көзінен 40-60 см. Жел көзіне жақын немесе одан әрі диірмен қалақтары айналуы баяулайды. Жетекшім екеуміз жел көзінен қалақтардың үш ұзындығына тең қашықтықта қалақтардың жақсы айналады деп есептедік. Енді кез-келген модель үшін біз жел көзінен қолайлы қалақтар айналатын қашықтықты бірден таба аламыз. Бұл болжамды келесі тәжірибелерде дәлелдеуге тырысайық. 40см: 14см ≈ 3 есе

    №2 тәжірибе: Қанаттардың өлшемдерін анықтау 9

    Қалақтар үшін ең жақсы өлшемді эмпирикалық жолмен анықтаймыз. Қалақтардың тәжірибелік үлгілерін дайындаймыз:

    № 1-диаметрі 14 см,

    № 2-диаметрі 19 см,

    № 3-диаметрі 9 см.

    Мен қалақтарды ауыстырып, кесу индикаторының айналу санын өлшеймін. Зерттеу үшін ең жақсы 40 см қашықтықты емес, айналу индикаторының жылдамдығын есептеу үшін көзге ыңғайлы қашықтықты алдым..

    Нәтижелерді кестеге жаздым:


    модель №1

    модель №2

    модель №3

    Айналым саны

    16

    12

    33




    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Бектибаева Гулбаршын Конарбаевна
    05 Желтоқсан 2020
    353
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    " Желді қалай басқаруға болады?"

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    " Желді қалай басқаруға болады?"

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Оқушылардың техника саласына қызығушылығын арттырады, теориялық білімдерін практикада қолдануларына ықпал етеді.
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Мазмұны

    АННОТАЦИЯ


    I бөлім. Жобаның сипаттамасы


    Кіріспе ------------------------------------------------------------------------ 4 бет

    Жел диірменін жасау технологиясын іздеу ----------------------------5 бет

    №1. Пластикалық бөтелкеден жасалған моделі ----------------------5 бет

    №2. Металдан жасалған айналу осі бар

    модель ------------------------------------- -----------------------------6 бет

    №3.Нағыз диірмендер сияқты қалақтары бар модель ---------------6 бет

    №4. Картон қораптан жасалған модель --------------------------------7бет

    №5. Металл банкадан жасалған модель-------------------------------- 7 бет

    II БӨЛІМ. Тәжірибе жасау

    Тәжірибе 1. Жел көзін орнату үшін ең жақсы қашықтықты

    анықтау ----- -------------------------------------------------------------------8 бет

    Тәжірибе 2. Қалақтардың өлшемдерін анықтау -----------------------9 бет

    Тәжірибе 3. Қалақтар жасау үшін материалдар таңдау---------------10 бет

    Тәжірибе 4. Қалақтардың саны айналуға қалай әсер етеді? --------- 11 бет

    Тәжірибе 5. Қалақтардың пішіні айналуға қалай әсер етеді? --------11 бет

    Тәжірибе 6. Қалақтардың ұзындығы әртүрлі болса, айналу

    қандай болады?-------------------------------------------------12 бет

    Тәжірибе нәтижелерінің жиынтық кестесі ----------------------------- 12 бет

    III БӨЛІМ.

    Қорытындылар--------------------------------------------------------------- 13-бет

    Әдебиеттер мен дереккөздердің тізімі----------------------------------- 14 бет


    Қосымша 1. Жел диірменінің модельдерін зерттеу

    нәтижелері-------------- ------------------------------------ 15 бет

    Кіріспе

    2019 жылдың қараша айында мектепте «Электр энергиясын үнемдеу, электр энергиясының тиімділігі» тақырыбында дөңгелек үстел өтті, жетекшілерімен (4-6 сыныптар) дөңгелек үстел өтті, онда біз көптеген маңызды мәселелермен таныстық және талқыладық.

    Электр энергиясы қайдан пайда болады? Ол қалай өндіріледі? Энергияны қалай үнемдеуге және қоршаған ортаны қорғауға болады? Су, жел және күн энергиясын қалай пайдалануға болады? Егер газ, мұнай және көмір таусылса, адамдар мен жануарлар не болады деп көп ойладым ба? Адамдар жарықсыз, электр қуатынсыз, жылусыз қалай өмір сүреді? Осы сұрақтар мені көптен мазалады.

    Ұзақ уақыт бойы адамдар су энергиясын пайдаланып диірмен дөңгелегін айналдырды. Жел энергиясының көмегімен желкенді қайықта жүзді.

    Газ, көмір немесе мұнай бітіп қалады, ал жел ашқашан бітпейді.

    Жел қоршаған ортаға зиянын тигізбейді, өйткені бұл оның бөлігі. Кішкентай кезімнен мен әртүрлі модельдерді – қағаздан, картоннан, "зауыттық бланкілерден", "Лего"дизайнерінен жасағанды ұнатамын. Бірақ бәрінен бұрын маған қажетімізге жарайтын пайдалы модельдер жасау ұнайды (мысалы, ұшу, айналдыру немесе міну).

    Жел энергиясын пайдалану үшін адамдар жел диірмендерін салды. Менің жел диірменінің моделін жасағым келді.

    Менің зерттеуімнің мақсаты-жел энергиясын пайдалануға болатын диірмен моделін жасау.

    Зерттеу міндеттері:

    * диірмен жасау ұшін материалдар жинақтау

    *айналу механизмін дайындау

    *қалақтардың материалын, өлшемдерін, пішіндерін

    тиімді жолмен анықтау

    *модель үшін ең тиімді жел күшін эмпирикалық түрде анықтау

    Жел диірменін жасау технологиясын іздеу

    Диірмен-диірменнің қанаттары ұстап тұрған жел энергиясының арқасында механикалық жұмыс жасайтын механизм.

    Модельді дайындау кезінде мен нағыз диірменге сүйенуді шештім. Менің моделім нағыз диірменнен өзгеше болады, өйткені ол корпусты айналдырмайды. Сондықтан менің диірменім "желмен бетпе-бет"өздігінен бұрыла алмайды. Содан кейін мен "зауыттық" үлгіні мұқият қарастырдым – күн батареясы қозғалтқышы бар жел диірменінің пластикалық моделі және бақшаға арналған бұрағыш

    Бақылаулардан кейін менің моделімнің негізгі элементтері нағыз жел диірмені сияқты болуы керек деген қорытындыға келдім: негіз, корпус, айналу механизмі, қалақтар, шатыр. Жел диірмендерінің қалақтары сәл оралған. Менің ойымша, мақсатыма жетемін.

    №1.Пластикалық бөтелкеден жасалған модель

    Мен, №1 модельдің корпусын пластикалық бөтелкеден жасадым, ішіне су құйдым. Себебі; диірменнің негізгі бөлігі ауыр және тұрақты болуы үшін. Қалақтары түрлі-түсті кардон қағаздан жасалған. Корпуста осьтен айналып тұру үшін екі тесік жасадым. Айналу осі-бұл қарапайым пластикалық түтік. Түтіктің иілген ұшы-индикатор,айналымдарды санау көрсеткіші. Мен қалақтарды тұтас жасадым.

    Әрі қарай, №1 МОДЕЛЬ –ге желді пайдаланып көрдім. Жел көзі ретінде-шаш кептіруге арналған фенді пайдаландым. Тәжірибе барысында №1 МОДЕЛЬ тұрақты болды, бірақ қалақтар айналмады. Олар дірілдеді, содан кейін диірмен корпусына жиналып қалды.

    Мен, № 1 модельді аяқтау керек деп шештім. Мен қалақтарға екінші бекіткіш жасадым. Ол қалақтардың бөтелкеге жақындауына жол бермейді. Содан кейін мен диірмендердің суретін тағы бір рет қарап, қалақтарды сәл еңкейтіп, бүктім..

    Қайта тәжірибе жасағанымда №1 МОДЕЛЬ бұралды. Тәжірибе соңында мынадай қорытындыға келдім:

    а) су негізі бөлім – тұрақты, пластикалық корпус-сенімді;

    б) картон диірменінің қалақтары жеңіл және сенімді;

    в) қалақтардың айналуы – біркелкі емес, шатыстырылған;

    г) түтіктен бекіткіштер-сенімді емес, қатты жел кезінде осьтен ұшады;

    д) ось айналмайды, ал қозғалыс индикаторы да, айналымдар саны есептелмейді;

    е) мұндай модельмен желдің күші туралы қосымша зерттеулер жүргізу мүмкін емес.

    Менің ойымша, айналу осіне арналған материалдар өте жақсы таңдалмаған. Зерттеуді жалғастыру үшін проблемаларды шешу қажет:

    а) айналу осін дайындау технологиясын өзгерту,

    Ә) қалақтарын білікке бекітуге арналған материалдарды олар ұшып кетпеуі үшін өзгерту;

    в) қалақтарының пішінін өзгерту арқылы біркелкі айналуына қол жеткізу.



    №2.Металдан жасалған айналу осі бар модель

    Мен, №2 модельдің осьін металл спицадан жасадым, ол диірмен корпусына мүлдем тиіп кетпеуі және қанаттарымен еркін айналуы үшін пластик түтігінің ішіне қойдым. Мен қалақтардың бекітпелерін жеңіл тығыннан жасадым, олар осьте тығыз ұсталады Сынақ барысында №2 модельдің айналмалы бөлігі жақсы нәтиже көрсетті.

    № 1 модельдің кемшіліктері жойылып, келесі нәтижеге қол жеткіздім:

    а) қалақтарын оське жақсы бекіту, қанаттары дірілдемеді;

    Ә) ось қалақтарымен бірге айналды;

    в) айналу индикаторы айналды, мен айналымдарды есептей аламын;

    г) бірақ, өкінішке орай, айналу біркелкілігі нәтиже бермеді, индикатордың айналуы тежелді.

    Мүмкін қалақтардың пішіні?

    Менің модельімдегіге қарағанда, нағыз диірмендердің құрылысы сәл өзгеше екен.

    №3 Нағыз диірмендер сияқты қанаттары бар модель


    Жаңа қалақтар жасау үшін, пластикалық бөтелкенің тығынында, үстіңгі бөлігінде пластикалық түтіктер үшін пышақпен 4 тесік кесіп тастадым. Құрылымды айналу осіне қою үшін қақпақтың ортасында тағы бір тесік жасадым. Мен түтіктерді штепсельге көлденең қойдым-Бұл бағыттағыштар.

    Мен оларға қалақтар үшін саңылаулар жасадым, қанлқтарымды салып, оське қойдым. Мен гофр картонынан қанаттарын кесіп тастадым.

    Әрі қарай, №3 МОДЕЛЬ –ге желді пайдаландым. Тәжірибе барысында модельде қалақтардың айналуы болды, бірақ кемшіліктер пайда болды. Гофрленген картоннан жасалған жаңа қалақтар үнемі бағыттаушылардан түсіп, айналу тоқтады.

    Мен қалақтардың материалын қарапайым картонмен алмастыруға тырыстым, нәтиже бірдей болды, қалақтар құлады. Сонымен қатар, олар желден бүгіліп, іліп, бұрылды. Бұл әлі де біркелкі айналуға әкелді.

    Мен қалақтардың осындай моделімен желдің күшін зерттеу мүмкін емес деген қорытындыға келдім.

    Сондай-ақ, қалақтарды жасау үшін материалды зерттеу кезінде біз лайықты нәтиже алмаймыз, өйткені бір материал құлап кетеді, екіншісі бағыттаушыларға сәйкес келмейді және т. б. Сонымен қатар, мен диірменнің айналуының біркелкілігіне қол жеткізе алмадым, мүмкін себебі қалақтар түрінде емес, диірменнің негізінде ме?...



    №4 Кардон қораптан жасалған модель

    Мен, №4 модельдің корпусын картон қораптан жасадым, ал қалақтарын №1 Модельден алдым. Қорапта айналу осі үшін бір-біріне қарама-қарсы екі кішкене тесік жасадым. Мен, №2 модельден пластикалық түтіктің ішіндегі металл спицадан айналу осін, қалақтарын және айналу индикаторын алдым. Әрі қарай, №4 МОДЕЛЬ -мен желді пайдаланып тәжірибе жасадым.. №4 модельмен тәжірибе кезінде №1,2 және 3 модельдердің барлық кемшіліктері жойылды. Бірақ біркелкі айналу, сәтті болмады,тоқтаусыз жұмыс істемеді.

    Барлық тәжірибелерден кейін Мен бұл диірмен корпусында емес, қалақтар түрінде емес, айналу механизмінде болуы мүмкін деген қорытындыға келдім. Металл осьтің еркін айналуына кедергі келтіретін нәрсе бар ма?

    Мүмкін пластикалық корпус? Өйткені, оның диаметрі айналу осінің диаметрінен 2 есе көп.

    Әрі қарай, мен айналу механизмінен ось үшін пластикалық корпусты алып тастадым, ал ось картон қорапта да, пластикалық артқы жағында да толығымен айналуды тоқтатты. Мен жетекшімнің және апамның көмегіне жүгіндім…

    №5. Металл банкадан жасалған айналу осі бар модель

    Алдымен біз 1,2,3 және 4 модельдерінің сынақ нәтижелерін 1-қосымшадағы кестеде жинақтап, талдадық. Және келесі қорытындыға келдік:

    а) диірменнің негізі кез-келген материалдан болуы мүмкін, бірақ ауыр болуы керек

    б) диірменнің корпусы кез-келген материалдан болуы мүмкін, бірақ міндетті түрде негізге мықтап бекітілген

    в) ось -металдан немесе басқа тегіс материалдан жақсы, жақсырақ пластикалық корпуста болуы керек

    г) қалақтардың конструкциясы - бір негізде жақсырақ, жеке бағыттағыштардағы қалақтардың нұсқасы толық зерттелмеген.

    Жетекшім маған корпусты металл құмырадан жасаған дұрыс деп айтты (мысалы, кофе немесе шай). Бұл үйкелісті азайтады және ось тоқтаусыз айналады. Құмырадағы тесіктер пластикалық бөтелке мен қорапқа қарағанда тегіс және мықты болады.

    МОДЕЛЬ пайда болды. Жетекшімнің кеңесі бойынша, мен үйкелісті азайту үшін жұқа металл қабатымен жабылған штепсельдермен алмастырдым. Мен қалақтарымды бір негізде, иілген жиектермен бөлмейтін етіп жасадым. Желмен жасаған тәжірибелерде бұл модель ең жақсы нәтижелерді көрсетті және келесі тәжірибеге қатысады. Бастапқы материалдар, өндіріс процесі, модель сызбалары, бояу процесі, жел сынақтары II-де ұсынылған.

    II БӨЛІМ. Тәжірибе жасау



    №1 тәжірибе: Жел көзін орнату үшін ең жақсы қашықтықты анықтау

    Жел көзін орнату үшін ең жақсы қашықтықты эмпирикалық жолмен анықталады.

    Қолданылатын жабдық:

    А) диаметрі 14 см картоннан жасалған 4 қызыл қалақты диірмен,

    б) қашықтықты өлшеуге арналған аспап – ұзындығы 2 м рулетка.

    Нәтижелерді кестеге жазамыз:

    Диірменнен жел көзіне дейінгі қашықтық

    10 секунд ішінде жылдамдық индикаторының айналу саны

    Ескертпе

    10см

    64

    өте қатты жел, қалақтар қатты дірілдейді

    20см

    60

    өте қатты жел, қалақтар дірілдейді

    40см

    53

    -

    60см

    35

    -

    80см

    27

    -

    100см

    22

    -

    120см

    16

    -

    140см

    12

    -

    160см

    7

    -

    170см

    2

    -

    180см

    0

    өте әлсіз жел, қанаттардың айналуы-жоқ



    Кестеден диірменнен 10 см қашықтықта жел ең күшті, ал 180 см қашықтықта жел өте әлсіз және барлығы диірменге әсер етпейтінін көруге болады.

    Әр 20 см сайын қалақтардың айналуы қаншаға азаятындығын есептеймін:

    Диірменнен жел көзіне дейінгі қашықтық

    Айналымдар саны қаншалықты артты

    Ескерту

    20см

    -

    -

    40см

    17 -ге

    айналымның артуы max

    60см

    18-ге

    айналымның артуы max

    80см

    8-ге

    -

    100см

    5-ге

    -

    120см

    6 -ге

    -

    140см

    4-ге

    -

    160см

    5-ге

    -

    170см

    4-ге

    -

    180см

    3-ге

    -























    Менің есептеулерім бойынша диірменнің айналуы үшін ең жақсы қашықтық – жел көзінен 40-60 см. Жел көзіне жақын немесе одан әрі диірмен қалақтары айналуы баяулайды. Жетекшім екеуміз жел көзінен қалақтардың үш ұзындығына тең қашықтықта қалақтардың жақсы айналады деп есептедік. Енді кез-келген модель үшін біз жел көзінен қолайлы қалақтар айналатын қашықтықты бірден таба аламыз. Бұл болжамды келесі тәжірибелерде дәлелдеуге тырысайық. 40см: 14см ≈ 3 есе

    №2 тәжірибе: Қанаттардың өлшемдерін анықтау 9

    Қалақтар үшін ең жақсы өлшемді эмпирикалық жолмен анықтаймыз. Қалақтардың тәжірибелік үлгілерін дайындаймыз:

    № 1-диаметрі 14 см,

    № 2-диаметрі 19 см,

    № 3-диаметрі 9 см.

    Мен қалақтарды ауыстырып, кесу индикаторының айналу санын өлшеймін. Зерттеу үшін ең жақсы 40 см қашықтықты емес, айналу индикаторының жылдамдығын есептеу үшін көзге ыңғайлы қашықтықты алдым..

    Нәтижелерді кестеге жаздым:


    модель №1

    модель №2

    модель №3

    Айналым саны

    16

    12

    33




    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Физика Ғылыми жұмыстар 5 сынып
    05.12.2020
    353
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Бектибаева Гулбаршын Конарбаевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации