Материалдар / : «Қоршаған ортаға зиянсыз және үнемділік үшін квадраттық функция
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

: «Қоршаған ортаға зиянсыз және үнемділік үшін квадраттық функция

Материал туралы қысқаша түсінік
: «Қоршаған ортаға зиянсыз және үнемділік үшін квадраттық функция
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
27 Қазан 2023
134
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
1500 тг 1125 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

dz
















ҚОРШАҒАН ОРТАҒА ЗИЯНСЫЗ ЖӘНЕ ҮНЕМДІЛІК ҮШІН КВАДРАТТЫҚ ФУНКЦИЯ































МАЗМҰНЫ:


КІРІСПЕ


1.ТЕОРИЯЛЫҚ БӨЛІМ


1.1.АВТОМОБИЛЬ КӨЛІГІ-ҚОРШАҒАН ОРТАНЫ НЕГІЗГІ ЛАСТАУШЫЛАРДЫҢ БІРІ.....................................................................5


1.2.ТОПЫРАҚ-БІЗДІҢ БАЙЛЫҒЫМЫЗ...............................................10


2.ПРАКТИКАЛЫҚ БӨЛІМ


2.1.СЕМЕЙ МЕН ҚЫЗЫЛОРДА АУМАҒЫНЫҢ ЭКОЛОГИЯЛЫҚ ПРОБЛЕМАЛАРЫ МЕН СТАТИСТИСТИКАСЫ................................14



ҚОРЫТЫНДЫ........................................................................................21


ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ...................................23
























КІРІСПЕ



Мәселе: қазіргі заманның өзекті мәселесі қазіргі және болашақ ұрпақ үшін табиғи ортаны сақтау болып табылады. Бүгінде әр адам экологияның не екенін және оған қалай қарау керектігін біледі. Бүгінгі таңда экологияның жай-күйі тек кәсіби экологтарды ғана емес, барлық адамдарды да алаңдатады. Адамға өмір үшін не қажет? Таза ауа, сапалы су, ластанбаған топырақ, өсімдіктер, энергия ресурстары және басқалар. Адамзат өркениеті бір орында тұрмайды, ол үнемі дамып келеді. Оның дамуымен адамдардың табиғатқа зиянды әсері оған қауіп төндіреді.

Адам экологияға мұқият назар аударған кезде, ең алдымен, өзін сақтауға тырысады. Бірақ өзіңізді құтқара отырып, табиғатты сақтау керек. Егер сіз адамның санасын өзгертпесеңіз, табиғи ортаны құтқарудың барлық жоспарлары тек жақсы ниет болып қала береді. Сондықтан қазір мектептегі маңызды міндеттердің бірі экологиялық сананы қалыптастыру болып табылады. Жас ұрпақ топырақтың, судың, ауаның ластануына не әкелетінін білуі керек. Қоқысты сұрыптаудың, макулатураны жинаудың, электр энергиясы мен суды үнемдеудің қаншалықты тиімді және пайдалы екенін түсіндіру қажет. Барлық тіршілік иелеріне ұқыпты қарау және сүйіспеншілік айналада болып жатқан нәрселер үшін жеке жауапкершілік сезімін, әрекет ету қажеттілігін тудырады.

Математика экологиялық мәселелерді шешуге көмектесе ала ма? Математика-бұл көптеген табиғи пәндерде белсенді қолданылатын іргелі ғылым. Өздігінен, бұл білім саласы абстрактілі қатынастар мен қатынастармен жұмыс істейді, яғни өздері материалдық емес заттар. Бірақ, соған қарамастан, математика кез-келген әлем ғылымының саласына енуі керек, ол бірден нақты және нақты табиғи процестерді сипаттауға, модельдеуге және болжауға енеді. Математика табиғи объектілер мен құбылыстардың жай-күйіне, табиғаттағы адам қызметінің оң және теріс салдарларына сандық баға беру қабілетін дамытуға жағдай жасайды .

Мақсаты: қоршаған орта экологиясының кейбір мәселелерінде математиканың практикалық қолданылуын көрсету.

Міндеттері:

1) осы тақырып бойынша әдебиеттермен және басқа да ақпараттық көздермен танысады;

2) зерттеу үшін материалды таңдап, негізгі, қызықты, бізге түсінікті ақпаратты таңдаңыз;

3) қазіргі заманның экологиялық проблемаларымен танысады;

4) жеке зерттеу жүргізе отырып, проблемалардың бірінің мысалында табиғи объектілер мен құбылыстардың жай-күйіне сандық баға беру;

5) алынған нәтижелерді талдау;

Зерттеу объектісі: автомобиль көлігінің, тұрмыстық қалдықтардың ауылдың қоршаған ортасына әсерін зерттеу; орманның сақталуы; тұрмыстық жағдайларда суды үнемдеу.

Зерттеу пәні: көлік, тұрмыстық қалдықтар, қағаз, су, топырақ. Зерттеу әдістері: салыстыру, жалпылау, аналогия, әдеби және Интернет-ресурстарды зерттеу, ақпаратты талдау және жіктеу. Гипотеза: математика экологиямен тікелей байланысты және ғылым экологияға қалай көмектеседі.

Зерттеудің өзектілігі экологиялық проблемалар әлемде бірінші орынға ие болды және оларды шешу үшін бізді, жас ұрпақты тарту қажеттілігі туындады.

Қолайлы экологиялық жағдай адамның зияткерлік және физикалық қабілеттерін дамытуға, оның денсаулығын сақтауға оң әсер етеді. Мүмкін болатын экологиялық апаттардың алдын алу үшін біз кішігірім ыңғайлылықтардан бас тартуды үйренуіміз керек. "Бұрын табиғат адамды қорқытты, ал қазір адам табиғаттан қорқады", - деді француз океанологы Жак Ив Кусто.

Мен өзімнің зерттеу жұмысымда экологиялық проблемалардың кейбір аспектілеріне және олардың ауылдық жердің табиғаты мен халқына әсер ететін шешімдеріне тоқталамын.

Зерттеу мақсаты. Математиканы оқу қажеттілігін көрсетіңіз, өйткені бұл барлық басқа ғылымдар қолданатын құрал. Көшелеріміздің экологиялық проблемаларының жаһандық сипатын көрсету.

Зерттеу объектісі Автокөлік пен тұрмыстық қалдықтардан атмосфераға шығарындылардың қоршаған ортаға әсерін зерттеу.

Міндеттері:

1) осы тақырып бойынша әдебиеттермен және басқа да ақпарат көздерімен танысу;

2) зерттеу үшін материалды таңдау, негізгі, қызықты, түсінікті ақпаратты таңдау;

3) қазіргі заманның экологиялық проблемаларымен танысу;

4) өз зерттеулерін жүргізе отырып, проблемалардың бірінің мысалында құбылыстардың табиғи объектілерінің жай-күйіне сандық баға беру;

5) алынған нәтижелерді талдау;


Зерттеу әдістері : диагностика ғылыми әдебиеттерді салыстыру, жалпылау, оқу және талдау, интернеттен ақпарат іздеу.
















1.ТЕОРИЯЛЫҚ БӨЛІМ

1.1 АВТОМОБИЛЬ КӨЛІГІ-ҚОРШАҒАН ОРТАНЫ НЕГІЗГІ ЛАСТАУШЫЛАРДЫҢ БІРІ.




Көлік-бұл сән-салтанат емес, көлік құралы. Бұл бәріне белгілі. Бірақ өркениеттің игілігінен шыққан машина оның қасіретіне айналуы мүмкін екенін адамзат жақында түсінді. Көшеде көліктер неғұрлым көп болса, тұрғындарға Болаттың ызылдап, ағып жатқан ағынымен бейбіт қатар өмір сүру қиынға соғады. Қазіргі уақытта әлемдік автомобильдер паркі 500 миллион түрлі машинаны құрайды, оның ішінде 400 миллион жеңіл автомобиль. Автомобиль көлігі табиғатқа екі жолмен әсер етеді. Бір жағынан, автокөлік табиғи ресурстарды тұтынады және табиғи ортаны пайдаланады, ал екінші жағынан ластайды.

80-90 км/сағ жылдамдықпен қозғалатын автомобиль тыныс алу кезінде 300-350 адам сияқты көмірқышқыл газына айналады. Бірақ бұл тек көмірқышқыл газы туралы емес . Мамандар бір автомобиль жыл сайын атмосферадан 4 тонна оттегін сіңіріп, пайдаланылған газдармен шамамен 800 кг көміртегі тотығын, шамамен 40 кг азот тотығын және 200 кг түрлі көмірсутектерді шығаратынын анықтады. Егер осы сандарды 500 млн. бірлікке көбейтсек, шамадан тыс автомобильдендіруде ери беретін қауіптің дәрежесін көрсетуге болады.

Бұл жағдайда Ауаның ластануының негізгі себебі отынның толық жанбауы болып табылады. Отынның тек 15% - ы қозғалысты қамтамасыз етуге жұмсалады, ал 85% - ы атмосфераға шығарылады. Сонымен қатар, автомобильдің жану камерасы химиялық заттарды синтездейтін және оларды ауаға шығаратын реактордың бір түрі. Тіпті атмосферадан жазықсыз азот жану камерасына түсіп, улы азот оксидтеріне айналады. Пайдаланылған газдар, автомобильдердің механикалық бөліктері мен қақпақтарының тозу өнімдері, сондай-ақ жол жамылғысы антропогендік атмосфералық шығарындылардың жартысына жуығын құрайды. Ең көп зерттелген-автомобиль қозғалтқышы мен картерінің шығарындылары.

Осылайша, автомобиль "тоқылған" Қайшылықтар, мүмкін, табиғатты қорғау ісіндегідей күрт анықталмайды. Бір жағынан, ол адамның өмірін жеңілдетті, екінші жағынан, оны сөзбе – сөз мағынада уландырады.ел экономикасының салалары арасында көлік кешені Қоршаған ортаны ластайтын ең үлкен болып табылады. Ел ауқымында барлық көздерден атмосфераға ластаушы заттардың жиынтық шығарындыларындағы көлік үлесі 45% - ға, парниктік газдар шығарындыларында - шамамен 10% - ға, өнеркәсіптік қалдықтар массасында-2% - ға, сарқынды сулармен зиянды заттардың төгінділерінде-шамамен 3% - ға жетеді . Тұрғындарға шудың әсер етуіндегі көліктің үлесі әртүрлі аумақтарда 85-95% құрайды.

Елдің уыттылығы мен зиянды заттардың шығарылуынан артта қалу себептері.

Елде жұмыс істейтін автомобильдер қазіргі заманғы еуропалық уыттылық шектеулеріне сәйкес келмейді және зиянды заттарды шетелдік аналогтарға қарағанда едәуір көп шығарады. Мемлекетдің осы салада артта қалуының бірнеше маңызды себептері бар:

- автомобильдерді пайдалану мәдениеті төмен. Жұмыс істеп тұрған ақаулы автомобильдердің саны әлі де өте үлкен .

заманауи экологиялық талаптарға сәйкес жабдықталған автомобильдерді пайдалану инфрақұрылымының дайын еместігі.

- Еуропа елдеріне қарағанда, біздің елде әлі күнге дейін бейтараптандырғыштарды енгізу қиын.

- автомобильдердің экологиялық сапасына қатаң заңнамалық талаптардың болмауы.

90-шы жылдардың басынан бастап 10 жыл бойы өзгеріссіз қалған стандарттар еуропалық нормалардан едәуір артта қалды. Шығарындылардың уыттылығы туралы қатаң талаптар болмаған жағдайда, тұтынушы экологиялық таза, бірақ қымбат автомобильдерді сатып алуға мүдделі емес, ал өндіруші оларды шығаруға бейім емес.


Автокөліктен зиянды заттар шығарындыларының адам денсаулығына әсері.


Мемлекет үшін автомобиль көлігінің экологиялық мәселелері соңғы онжылдықта ерекше өзекті болды. Ауаның ластануы халықтың денсаулығына елеулі қауіп төндіреді, өмір сүру сапасының төмендеуіне ықпал етеді. Қоршаған ортаны қорғау агенттігінің бағалауы бойынша, ауаны ластайтын улы заттардың әсері жыл сайын қатерлі ісік ауруының 1700-2700 түрін тудырады. Соңғы жылдары қатерлі ісік, лейкемия және өмірге қауіп төндіретін басқа аурулардың өсу тенденциясы байқалады. Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының мамандары ауаның ластануы әлемдегі өлімнің алты пайызының себебі болып табылады дейді.

Орта есеппен 0,5% улы газ (СО) құрамында темекі түтіні ,3% - Іштен жану қозғалтқыштарының пайдаланылған газдары бар.

Мемлекет экономикасының салалары арасында көлік кешені Қоршаған ортаны ластайтын ең үлкен болып табылады. Ел ауқымында барлық көздерден атмосфераға ластаушы заттардың жиынтық шығарындыларындағы көлік үлесі 45% - ға, парниктік газдар шығарындыларында - шамамен 10% - ға, өнеркәсіптік қалдықтар массасында-2% - ға, сарқынды сулармен зиянды заттардың төгінділерінде-шамамен 3% - ға жетеді . Тұрғындарға шудың әсер етуіндегі көліктің үлесі әртүрлі аумақтарда 85-95% құрайды. Пайдаланылған газдар автокөлік жүргізушілері мен жолаушыларына, әсіресе ұзақ уақыт бойы кептелісте тұруға тура келетіндерге үлкен әсер етеді.

Жаяу жүргіншілердің арасында балалар ең көп зардап шегеді, өйткені зиянды заттардың ең көп концентрациясы жер бетіндегі ауа қабатында, баланың тыныс алу жолдарының деңгейінде болады.

Гарвард университетінің ғалымдарының зерттеуі бойынша, автомобиль шығаратын газдар ақыл-ойды төмендетеді және балалардың есте сақтау қабілетін нашарлатады. Зерттеуге Бостонда тұратын 8-11 жас аралығындағы 202 бала қатысты. Интеллектуалды тест нәтижелері автомобиль шығарындыларынан ластанған ауамен дем алатын балаларда төмен болды. Ғалымдар ата-аналардың білімі, отбасындағы қарым-қатынас тілі, туу салмағы, сондай-ақ темекі түтініне сезімталдық сияқты факторларды ескерді, бірақ нәтижелері өзгеріссіз қалды. Зерттеу көрсеткендей, пайдаланылған газдармен ластанған ауаның әсерінен IQ интеллектінің коэффициенті орташа есеппен 3,4 тармаққа төмендейді.

Автомобильдердің пайдаланылған газдарымен уланған ортамен ұзақ уақыт Байланыс ағзаның жалпы әлсіреуін - иммун тапшылығын тудырады. Сонымен қатар, газдардың өздері әртүрлі ауруларды тудыруы мүмкін. Мысалы, тыныс алу жеткіліксіздігі, синусит, ларинготрахеит, бронхит, бронхопневмония, өкпе қатерлі ісігі. Сонымен қатар, пайдаланылған газдар ми тамырларының атеросклерозын тудырады. Жанама түрде өкпе патологиясы арқылы жүрек-тамыр жүйесінің әртүрлі бұзылыстары пайда болуы мүмкін.

Екі жүзден астам химиялық заттар атмосфераға автомобильдердің шығатын түтіктері арқылы шығарылады. Ауыр металдардың қосылыстары тірі организмдерге ең улы әсер етеді, олардың арасында жолдан 100-200 м радиуста жиналатын қорғасын өте қауіпті. Ғалымдардың пікірінше, бұл гормондарды бұзады. Оның жоғары қан құрамы өсудің баяулауын, есту қабілетінің бұзылуын және интеллектуалды деградацияны тудырады, өйткені ол тірі тіршілік иелерінің миындағы химиялық қосылыстарды бұзады. Адам қанындағы қорғасын мөлшері оның ауадағы құрамының жоғарылауымен пропорционалды түрде артады. Соңғысы қанды оттегімен қанықтыруға қатысатын ферменттердің белсенділігінің төмендеуіне, демек, организмдегі метаболикалық процестердің бұзылуына әкеледі.

Автокөлік шығарындылары-бронх демікпесіне бейім балаларда ауыр астматикалық ұстамалардың дамуына ықпал ететін маңызды факторлардың бірі. Бұл аурудың ағымына әртүрлі факторлардың әсерін зерттеген ағылшын пульмонологтары осындай қорытындыға келді.

Бірінші және екінші жағдайларда атмосфералық ластану аурудың дамуына тікелей себеп болуы мүмкін немесе нақты емес ауырлататын әсерге ие болуы мүмкін.

Қазіргі уақытта Тыныс алу жүйесі арқылы жоғары концентрациядағы әртүрлі зиянды заттардың енуі дененің күйінің айтарлықтай өзгеруіне әкелді. Дененің патологиялық жоғары сезімталдығы дамыды. Тұқым қуалайтын ақаулардың жинақталуы айтарлықтай қарқынмен жүреді. Созылмалы бронхит, сондай-ақ альвеолалардың аллергиялық қабынуы сияқты өкпе патологиясының түрлері кеңінен таралған. Аллергияның ең ауыр көріністеріне жататын бронх демікпесі бар науқастар саны артты. Өкпе қатерлі ісігімен ауыратын науқастар санының көбеюі ерекше алаңдаушылық тудырады, ол ер адамдарда таралуы бойынша онкологиялық аурулар арасында бірінші орынға шықты. Себебі ауаны ластанудың барлық түрлерінен қорғау мәселесі өткір тұр.


Біздің экологиялық таза ауданымызда автомобиль көлігі-қоршаған ортаны негізгі ластаушылардың бірі. Көлік-бұл сән-салтанат емес, көлік құралы. Бұл бәріне белгілі. Бірақ өркениеттің игілігінен шыққан машина оның қасіретіне айналуы мүмкін екенін адамзат жақында түсінді.

Көшеде көліктер неғұрлым көп болса, тұрғындарға Болаттың ызылдап, ағып жатқан ағынымен бейбіт қатар өмір сүру қиынға соғады. Қазіргі уақытта әлемдік автомобильдер паркі 600 миллион түрлі машинаны құрайды, оның ішінде 400 миллион жеңіл автомобиль. Автомобиль көлігі табиғатқа екі жолмен әсер етеді. Бір жағынан, автокөлік табиғи ресурстарды тұтынады және табиғи ортаны пайдаланады, ал екінші жағынан ластайды. 80-90 км/сағ жылдамдықпен қозғалатын автомобиль тыныс алу кезінде 300-350 адам сияқты көмірқышқыл газына айналады. Бірақ бұл тек көмірқышқыл газы туралы емес. Мамандар бір жеңіл автомобиль жыл сайын атмосферадан 4 тонна оттегін сіңіріп, пайдаланылған газдармен шамамен 800 кг көміртегі тотығын, шамамен 40 кг азот тотығын және 200 кг түрлі көмірсутектерді шығаратынын анықтады. Егер осы цифрларды 600 млн. бірлікке көбейтсек, шамадан тыс автомобильдендіруде ери беретін қауіптің дәрежесін көрсетуге болады. Саркант ауданында Тарас ауылындағы автокөліктен ауаның ластану деңгейін есептеу үшін біз ауылға кіре берістен бастап мектеп ғимаратына дейін 1500 метр жол учаскесінің ұзындығын таңдадық. Алдымен осы жолмен әр түрлі уақытта өтетін 2 түрлі автокөлік бірліктерінің (жеңіл автомобильдер, жүк автомобильдері) саны есептелді, содан кейін математикалық білімді қолдана отырып, барлық қажетті есептеулер жүргізілді. Сонымен, жоғарыда атап өткеніміздей, жолдың осы учаскесінің ұзындығы 1500 м = 1 км 500 м. 1 сағат ішінде жолда өтетін машиналардың орташа саны: жеңіл – 2 дана; жүк-1 дана.12 сағат ішінде жолда өтетін автомобильдер саны: 2*12=24 – жеңіл машина; 1*12=12 – жүк машинасы. Улы газдың шығуы: - жеңіл автомобиль үшін – 2 г/км; - жүк автомобилі үшін – 10 Г/км құрайды. Жеңіл автомобиль: 2 г/км *1,5 км = 3 г/км. жүк автомобилі: 10 г/км *1,5 км = 15 г/км.

3 г / км * 24 = 72 г СО жеңіл автомобильдер бөледі; 15 г / км *12 = 180 г СО жүк автомобильдерін бөледі; 72+180 = 252 г улы газ барлық автомобильдерді бір күнде бөледі.

Улы газдың бөлінуі.

Бір аптада: 252г * 7 = 1764 г = 1,764 кг.

Бір айда: 252г*30 = 7560 г = 7,56 кг.

Бір жылда: 7,56*12 = 90,72 кг.

Ауадағы СО шекті рұқсат етілген концентрациясы: 0,02 мг/л.қорытынды: • улы газ адам денсаулығына теріс әсер етеді. Адам денсаулығы мен қоршаған орта үшін зиянды болып табылатын пайдаланылған газдардың негізін – улы газ, азот оксидтері (v қосымша), көмірсутектер, қорғасын құрайды. * Отынның зияндылығын төмендету үшін сутекті қозғалтқыштарды қолдану қажет. Олардың пайдаланылған газдары су буы және толығымен экологиялық таза. Бірақ бұл қозғалтқыштар, өкінішке орай, әлі кең қолданыс тапқан жоқ.


 

Суды үнемдейтін отбасы.

Суды үнемдемейтін отбасы.

Ай

Есептегіш көрсеткіштері

Есептегіш көрсеткіштері

Маусым

304

8

5900

34

Шілде

309

5

5935

35

Тамыз

322

13

5968

33

Кыркүйек

335

13

6009

41


Жүргізілген зерттеу маған келесі қорытынды жасауға мүмкіндік берді:

Егер суды үнемдемейтін отбасы ағынды судың кем дегенде 20% - ын әдетте пайдаланылатын көлемнен үнемдесе, онда бір жыл ішінде мұндай су диаметрі 200 м және тереңдігі 2 метр көл құра алады.









































1.2.ТОПЫРАҚ-БІЗДІҢ БАЙЛЫҒЫМЫЗ


Топырақ көбінесе әлемдегі кез-келген мемлекеттің басты байлығы деп аталады, өйткені ол адамзаттың 90% - ға жуық азық-түлік өнімдерін шығарады. Топырақтың тозуы егіннің жетіспеушілігімен және Аштықпен бірге жүреді, мемлекеттердің кедейлігіне әкеледі, ал топырақтың өлімі бүкіл адамзаттың өліміне әкелуі мүмкін.

Қалыпты табиғи жағдайда топырақта болатын барлық процестер тепе-теңдікте болады. Бірақ көбінесе адам топырақтың тепе-теңдік жағдайын бұзуға кінәлі. Адамның экономикалық белсенділігінің дамуы нәтижесінде ластану, топырақ құрамының өзгеруі және тіпті оның жойылуы орын алады. Қоқыстың жиналуы, топырақтың улануы-экологиялық мәселе. Жыл сайын дамыған мемлекеттегі әр адам 10 кг қоқыс тастайды. Мемлекет қаласының әр тұрғынына жыл сайын 100-400 кг қоқыс келеді. Мемлекетде Жыл сайын шамамен 3,5 миллиард тонна қоқыс шығарылады. Мамандар егер қоқыс жойылмаса, онда 10-15 жылдан кейін ол біздің плане

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!