Ұйымдастыру
кезеңі
8 минут
|
«Сұрақ
бізден, жауап сізден» әдісі - үй тапсырмасын сұрау.
1) 1928 жылдың соңында тұтқындалған «Алашорданың» бұрыңғы
қайраткерлеріне тағылған айып? (буржуазияшыл ұлтшылдар)
2) 1936-1938 жылдары Қазақстанда 25833 адам партиядан шығарылып,
олардың нешеуіне «халық жаулары» немесе «халық жауларының
сыбайластары» айыптары тағылды? (8544)
3) 1954 жылдың 1 ақпанына дейінгі кезеңде КСРО-да сотталып, ату
үкімі орындалғандар саны (3 млн 777 мың, 643
мың)
4)ГУЛАГ
азабынан 101 мың қазақстандықтар өтіп, олардың қаншасы жазықсыз
атылды? (27 мыңнан астам)
5)Қазақстандағы тұтқындар азап шеккен лагерьлерді
ата (АЛЖИР, ҚАРЛАГ, СТЕПЛАГ т.б.)
6)Орталығы
Долинка ауылында болған ең үлкен лагерь
(ҚАРЛАГ)
7)32 мың
адамға арнап салынған ҚАРЛАГ лагерінде бір мезгілде қанша тұтқын
ұсталды (74 мың)
8)
1938-1953 жылдар арылығында АЛЖИР-де қанша мыңға жуық тұтқын
ұсталды? (20 мыңға жуық)
9) ҚР
«Саяси жаппай қуғын-сүргін құрбандарын ақтау» туралы заң шыққан жыл
(1993 ж. сәуір)
10)Бұл
лагерьде С.Сейфуллин, Т.Жүргенов, С.Қожановтың әйелдері және
Т.Рысқұловтың отбасы азап шекті. (АЛЖИР)
«Ой қозғау»
әдісі. Тұлғаны
тану.
…Өзге оқыған мырзалар шен іздеп
жүргенде, қорлыққа шыдап, құлдыққа көніп, ұйқы басқан қалың
қазақтың ұлт намысын жыртып, ұлттың арын жоқтаған патша заманында
ол жалғыз-ақ адам еді.
С.Сейфуллин
-түйінді сөзде кім туралы
айтылады?
-түйінді сөз қандай ақпарат
береді?
-түйінді сөздің құндылығы
неде?
Сабақтың тақырыбы мен
мақсаттары, бағалау критерийлері
хабарланады.
Зерттеу сұрақтарымен
таныстырылады.
Ахмет Байтұрсыновтың ғылыми
мұрасы қандай?
|
Оқушылар парта
бойынша 3 топқа бөлініп
отырады.
Сұрақтарға жауап
береді
Жаңа тақырыпты ашу
мақсатында берілген түйінді сөзді оқып сұрақтарға жауап
береді.
|
ҚБ «Мадақтау»
|
Тақырыптық
суреттер
1-слайд
2-слайд
3 слайд
|
Жаңа
сабақ
15
минут
4
минут
7
минут
4
минут
|
Бейне
түсіндіру
Оқулықтағы мәтінмен,
қосымша ақпараттармен
танысу.
Мәтінмен
жұмыс. Тізбектеп айту
стратегиясы
І топ.
Ахмет Байтұрсынұлы тұлғасының
қалыптасуы
ІІ топ. Саяси
қызметі
ІІІ топ. Әдеби мұрасы мен ғылыми ағартушылық
қызметі.
Жұптық жұмыс.
«Таңда да таста»
стратегиясы.
Сөздер: Күңше,
Бәдрисафа, «Қарқаралы
петициясы», "Қазақ"
газеті,Төте
жазу, «Оқу
құралы»,«Қырық
мысал»,«Маса»,
Реформатор
Жеке
жұмыс. 1-тапсырма. «Ақиқат/Жалған»
кестесі
Анықтама
|
Ақиқат
|
Жалған
|
1. Ахмет Байтұрсынов – ХХ ғасырдың
басындағы қазақ әдебиетін бостандық пен тәуелсіздік үшін күрес
идеясымен байытқан ақын.
|
+
|
|
2. Ахмет Байтұрсынов басынан Кеңес билігі
жағында болды.
|
|
+
|
3. Ахмет Байтұрсынов халыққа білімді және
мәдениетті болуды насихаттап, ғылымға
шақырды.
|
+
|
|
4. 1920 жылдары А. Байтұрсынов,
Ә. Бөкейханов және тағы басқалары қызметтен
босатылды.
|
+
|
|
5. Кеңес өкіметі Ахмет
Байтұрсынов, Әлихан Бөкейханов сияқты қазақ интеллигенциясының
көрнекті өкілдерін қорғап-қолдау үшін қолынан келгеннің бәрін
жасады.
|
|
+
|
6. А. Байтұрсынов
бастаған қазақ автономист жетекшілері Кеңес өкіметінің өздеріне
деген сенімін ешқашан пайдаланбады, ал бұл жағдай қазақ
зиялыларының арасындағы келіспеушіліктерді одан әрі шиеленістіріп
жіберді.
|
+
|
|
7. А. Байтұрсынов араб графикасы негізінде
«төте жазу» – қазақ әліпбиін құрастырды.
|
+
|
|
8. А. Байтұрсыновтың қажырлы еңбегі
арқасында қазақ халқының сауаттылығы артып, ұлттық мектептің берік
іргетасы қаланды.
|
+
|
|
9. А. Байтұрсыновтың «төте
жазуында» 42 әріп болды.
|
|
+
|
2-тапсырма.
Еңбектерге қатысты ақпаратты
жікте.
«Қырық
мысал»
|
«Жаңа
емле»
|
1,4
|
2,3
|
1)Крыловтың мысалдарына негізделді
2) XX ғасырдың басы мен 1929
жылға дейінгі аралықта қолданыста
болды
3) Осы еңбегіне байланысты
А.Байтұрсыновты «қазақ тілінің реформаторы» деп
атады
4) Қалың ұйқыда жатқан қараңғы елге жар салып,
олардың ой-санасын оятуды мақсат
етті
|
Бейнеролик көреді
Дескриптор:
А.Байтұрсынұлының тұлғасының қалыптасу
кезеңін анықтайды;
-А.Байтұрсыновтың саяси
қызметін бағалайды;
-Әдеби мұрасы мен
ғылыми ағартушылық қызметі
талдайды
Дескриптор:
-Жұптар бүктелген
қағазды ашып, ішіндегі сөздердің бүгінгі тақырыпқа сай мағынасын
ашады
Дескриптор:
1/2/3/4/5/6/7/8/9 - ақпараттың дұрыс немесе бұрыс екенін
анықтайды.
Дескриптор:
Еңбектерге қатысты ақпараттарды бос
ұяшықтарға жіктейді
|
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп
отырады
«Бағдаршам» әдісі бойынша топтар бірін-бірі
бағалайды
ҚБ Мадақтау
ҚБ дұрыс жауапты көру арқылы
оқушылар өзін-өзі бағалайды
4
балл
балл
|
баға
|
7-8
|
5
|
5-6
|
4
|
3-4
|
3
|
4
балл
|
https://www.
youtube.com
/watch?v=I6
WAWEVFfvs
4-слайд,
Оқулық, қосымша
ақпараттар.
5-слайд
6-слайд
ҚБ
парағы
7-слайд
8-слайд
|
Қорытынды
7 минут
|
Сабақты бекіту
. «РОМБ»
әдісі
Берілген жылдарда болған
тарихи оқиғаларды баяндау
1873
жыл,
қазіргі Қостанай
облысы, Жангелді
ауданы Сарытүбек ауылында дүниеге
келді.
1895
жылы Орынбордағы мұғалімдер даялайтын төрт жылдық
училищені аяқтады.
1909 жылы Семей түрмесіне
жабылды.
1910 жылы 19 наурыз А.Байтұрсынұлын қазақ
облыстарынан тыс жерге Орынбор қаласын жер
аударды.
1913
жылы 1 ақпан күні Орынбор қаласында
"Қазақ" газетінің бірінші саны жарыққа
шықты.
1920–1921 жылы Қазақ АКСР-і халық ағарту
комиссары қызметінде жұмыс
жасады.
1923 жылы Байтұрсыновтың 50
жасқа толғаны Орынборда салтанатты түрде аталып өтілді.
1926–1928 жылы Ташкенттегі Қазақ халық ағарту институттарында қазақ
тілі мен әдебиеті, мәдениет тарихы пәндерінен сабақ
берді.
1929 жылы
Мәскеудегі Бутырка абақтысына
жөнелтілді.
Кері байланыс.
«Мұғалімге смс» әдісі.
- Өте жақсы
түсіндім, мен үшін қызықты болды!
-Мен сабақты жақсы түсіндім!
- Тақырып бойынша
әлі де ізденуім керек!
|
Дескриптор:
Оқушылар берілген
жылдарда болған тарихи оқиғаларды
баяндайды
Тақырып бойынша не
білетінін, не үйренгенін, ұсыныстарын
жазады
|
ҚБ
Қолпаштау
Оқушылар бағалау
критерийлерімен өз деңгейлерін
бағалайды
|
9-слайд
стикер
конверт
10-слайд
|