Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / A bucketful of words. Progress check
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Unit:8
S
Lesson
87
pace
Teacher’s
name:
Kulybekov
Aidar
Date:
17.04.2023
Grade:10
V
Number present:
absent:
Theme of the
lesson:
A bucketful of words.
Progress check.
Learning
objectives(s) that this lesson is contributing
to:
10.3.3- explain and justify own and others’
point of view on a wide range of general and curricular
topics;
10.4.8 - use a wide range of familiar and
unfamiliar paper and digital reference resources to check meaning
and extend
understanding;
Lesson
objectives:
Recall and list the key vocabulary terms from
previous lessons related to space and
astronomy.
Demonstrate their understanding by filling in
gaps in sentences and matching sentence fragments appropriately,
using context clues from the reading
material.
Students will produce original sentences
using the learned vocabulary and grammatical structures,
integrating them into written or spoken responses that reflect an
understanding of the lesson's
content.
Values of
educational links:
Foster a classroom environment where students
work together in groups or pairs during activities like
brainstorming or filling in the gaps. This promotes the development
of communication skills and the ability to work effectively in
teams, reflecting the educational value of
collaboration.
Encouraging students to deduce meanings from
context helps develop critical thinking skills, enabling them to
analyze and interpret information
effectively.
Plan:
Part of the
lesson/Time
Teacher’s
activity
Student’s
activity
Assessment
Resources
Beginning of the
lesson
Pre-learning
«Brainstorming»method
5
min.
Revision of previous lessons
materials with the help of the
teacher.
Differentiation:
“Verbal
support”
T asks different questions
connected with the theme and tries to help Ss to give the correct
answer. T asks leading questions to
clarify the theme to theSs who needs T
support.
Ss give their
possible answers. After that T introduces the aim and theme of the
lesson.
Ss give their possible
answers.
Revise vocabulary connected
with previous lesson.
Aim:Revise the previous lessons
material.
Efficiency:Ss refresh their mind before
starting new theme.
Descriptor:
-correct
answer
EncourageSs whoanswer the
questions
Whiteboard
Cards
Students
Book
Middle of the
lesson
Presentation
part.
25min.
AimTo read for cohesion and
coherence
Give Ss time to read the text and match the
missing sentences A-H to the gaps
1-7.
Check Ss'
answers.
Ex:1,
p:109
Choose from the sentences (A-H) the one which
fits each gap (1-7). Extra is one
sentence.
Answer
Key
1)H (radio transmissions
'signal')
2) D (William Hershel saw a new world
beyondSaturn. His discovery of Uranus)
...
3) A (a planet... It was a world ... It was so
doseto its
sun)
4) G (So far ... 'That is until ... Kepler's
...incredible NASA
telescope)...
5) F (antennas ... signals ... radio
dial...transmissions...)
6)В(not inhabited ... could all be dry and
empty.Or
perhaps)
7) C (still searching. More Earth-like planets
willbe
found...)
Descriptor:
-choose sentences
without mistakes
Whiteboard
Students
Book
Poster
10min.
Ex:2,
p:109
Aim
To listen for specific
information
Play the recording. Ss listen and fill the
gaps
accordingly.
Check Ss'
answers.
Ex:2,
p:109
You will hear an interview with an author
about her book. For questions 1-10 fill the
gaps.
Answer
Key
(real)
page-turner
couple
eyewitness
non-fiction
ghosts
Bermuda
Triangle
articles
researchers
a
week
10)
documentary
Descriptor:
-write sentences
correctly
-read the words without
mistakes
Whiteboard
Students
Book
Poster
End of the
lesson.
Reflection
Individual
work:
5
min.
“Finger” method is used to find
out was the lesson clear or
not.
Ss show their knowledge
according to the lesson.
5 fingers- I
understood.
4 fingers -I have some
questions.
2 fingers-I need some
help.
Aim:To know how many Ss got the
theme.
Efficiency:
Ss can use our fingers to show
how much do they remember.
Differentiation:«Conclusion»method is used to finish the
lesson.
Ss evaluate each other and
encourage classmate with phrases
like:
Well done! Brilliant! Good
job! I like it!
Whiteboard
Students
Book
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз