Шымкент
қаласы
№137 жалпы орта білім
беретін мектебінің бастауыш сынып
мұғалімі
Мукашева Кундыз
Ертаевна
Әдебиеттік
оқу
Сабақтың
тақырыбы: «Қанағат қарын тойғызар»
ертегі
Сабақтың білімділік
мақсаты: оқушыларға шығармадағы негізгі
оқиғаны,
идеяны ұғындыру. Мәтіннің
мазмұнын өз
сөзімен жеткізе білуге және өз
беттерінше
ой түйіндей білуге
төселдіру.
Дамытушылығы: балалардың шығармашылық қиялын
дамыту,таным
белсенділіктерін
арттыру.
Тәрбиелігі: еңбексүйгіштікке, қолда барға
қанағаттануға тәрбиелеу
Түрі: жаңа
сабақ
Әдісі: түсіндіру, сұрақ-жауап, миға
шабуыл, дөңгелек үстел, топтастыру,
топтық жұмыс, ой
толғаныс
Көрнекілігі: интерактивті тақта, суреттер,
плакат.
Сабақ
барысы: Ұйымдастыру
кезеңі
Психологиялық
дайындық.
Шаттық шеңберіне шығып
оқушылар бір-біріне сәттілік тілейді.
Сандар арқылы топқа бөлу.
(1,2,3)
1-топ:
«Білім» орталығы
2-топ:
«Ғылым» орталығы
3-топ:
«Өнер» орталығы
Топ ережесімен
таныстыру
Үй тапсырмасын пысықтау:
М.Мақатаев «О, туған
ел!» мәнерлеп
оқу
Туған жер, туған ел туралы
өлеңдер шығарып келу.
Поэзия
минуты
-Ал балалар, ақиық ақын
Мұқағали Мақатаевтың тағы қандай өлеңдерін білесіңдер? (2 оқушыдан
сұрау)
Қызығушылығын
ояту
-Балалар, Мұқағали Мақатаев
ұлы ақын Абай Құнанбаевты өзіне үлгі еткен екен.
Абайдың «Адам болам
десеңіз» атты өлеңінде бес асыл істі
атайды. Қане, еске түсіріп жіберейік!
-Талап, еңбек, терең
ой,
Қанағат, рақым, ойлап
қой.
-Міне, осы өлеңде айтылған
қанағат сөзін қалай түсінесіңдер?
«Дөңгелек үстел»
әдісі арқылы жаңа тақырыптың мәнін
ашу. (әр топқа қағаз беріледі, сол қағазға өз ойларын, 1 сөйлем не
сөз тіркесін жазады. Осылайша дөңгелек жасап, келесі оқушыға
береді. Топ арасынан 1 оқушы шығып оқиды.) Ойларын жинақтап,
талқылайды.
Миға
шабуыл
«Топтастыру»
әдісі
-Адам қанағатшыл болу керек
екен. Қанағат ету-жетіспеушілікке, таршылыққа төзіп шыдау емес,
ақылға сүйеніп өзін-өзі тежеп, құнығудан, тойымсыздықтан бас тарту.
Олай болса, біз бүгінгі сабағымызда С.Ақаевтың
«Қанағат қарын
тойғызар» атты шығармасымен
танысамыз.
-Балалар, шығарманың қандай
түрлерін білеміз?
-Әңгіме, ертегі, жұмбақ,
жаңылтпаш, мақал-мәтел, өлең.
-Ендеше бүгін ертегімен
танысамыз.
Жаңа
сабақ: Автортану
Мағынаны
тану
-Балалар, ертегіне үш топқа
бөліп оқимыз. (әр топ іштей оқиды)
«Түртіп
алу» әдісін пайдалана отырып,
ертегідегі бізге таныс емес сөздерді
белгілейміз.
Түсіндірме сөздік
жүргізу.
«Ойлан, жұптас,
талқыла»
Мәтін бойынша сұрақ-жауап
жүргізу.
1-топ:
1.Жазушы қорқынышты жұтты
қалай суреттеген?
2.Қария кімдерді шақырып
алды?
3.Батырлармен не жөнінде
ақылдасты?
2-топ:
1.Қиыншылық кездегі ел бірлігі
неден байқалады?
2.Қарияның
ақылы.
3.Жігіттердің
іс-әрекеті.
3-топ:
1.Жігіттердің
келіспеуі.
2.Бірінші жігіттің әрекеті
қандай?
3.Екінші жігіттің әрекеті
қандай?
(жауаптары
тыңдалады)
-Ал балалар, осы оқиғадан
қандай ой түйдіңдер? (Қанағат- барға риза болу,
үнемдей білу, барыңды қадірлей білу
екен.)
Дәптермен
жұмыс
-Мәтіннен негізгі ойды ашып
тұрған ұлағатты сөздерді теріп жазу.
«Қанағат - қарын тойғызады,
қанағатсыздық – жалғыз атын сойғызады»
Сергіту
сәті (АКТ-ның мүмкіндіктерін
пайдалана отырып, «Көңілді күн» әуеніне
билеу)
Ой
толғаныс
Топтық
жұмыс
«Білім»
орталығы: «Қанағат туралы мақал-мәтелдер
айту»
«Ғылым»
орталығы: «Ертегідегі жануар – киікті
зерттеу»
«Өнер»
орталығы: «Ертегіні
сахналау»
Бекіту
кезеңі:
«Қолда барға қанағат
етейік!» бейнебаян тамашалау. (өз
ойларын ортаға салу)
Кері
байланыс
«Бағдаршам»
әдісі арқылы сабақты қалай
түсінгендерін жеткізеді.
Қызыл түс
– түсінбедім.
Сары түс
– көңіл-күйім жақсы, маған
достарым көмектесті.
Жасыл түс
– түсіндім.
Үйге
тапсырма: Ертегіні мазмұндау.
«Қанағатшыл бол» тақырыбына эссе жазып
келу.
Бағалау
Әр топ бағалау парағын
толтырады.