Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Әдістемелік нұсқау хат өзін-өзі тану
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
«Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру Бағдарламасын оқу-тәрбие үдерісіне интеграциялау» пилоттық жобасын іске асыру жөнінде»
ӘДІСТЕМЕЛІК-НҰСҚАУ ХАТ
«БӨБЕК» ҰЛТТЫҚ ҒЫЛЫМИ-ПРАКТИКАЛЫҚ, БІЛІМ БЕРУ ЖӘНЕ САУЫҚТЫРУ ОРТАЛЫҒЫ
АДАМНЫҢ ҮЙЛЕСІМДІ ДАМУЫ ИНСТИТУТЫ
2020-2021 оқу жылында
«Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру Бағдарламасын
оқу-тәрбие үдерісіне интеграциялау» пилоттық жобасын іске асыру жөнінде»
ӘДІСТЕМЕЛІК-НҰСҚАУ ХАТ
2020-2021 оқу жылында «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасын оқу-тәрбие үдерісіне интеграциялау» пилоттық жобасын іске асыру жөнінде әдістемелік-нұсқау хат
«ӨЗІН-ӨЗІ ТАНУ» РУХАНИ-АДАМГЕРШІЛІК БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАСЫН ОҚУ-ТӘРБИЕ ҮДЕРІСІНЕ ИНТЕГРАЦИЯЛАУ ОҚУ ПӘНДЕРІНІҢ, ТӘРБИЕ ІС-ШАРАЛАРЫНЫҢ МАЗМҰНЫ МЕН ОТБАСЫ ЖӘНЕ ҚОҒАММЕН ЫНТЫМАҚТАСТЫҚ АРҚЫЛЫ АДАМДЫ ТӘРБИЕЛЕУ БОЛЫП ТАБЫЛАДЫ.
«Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беруді оқу-тәрбие үдерісіне интеграциялаудың дүниетанымдық негіздері әлем мен биологиялық, әлеуметтік және жоғарғы рухани табиғаты бар адамды біртұтас деп қабылдау. Адамның жоғарғы рухани табиғаты қоршаған ортада өмір, қозғалыс, даму, тәртіп, үйлесімділік ретінде, ал адамның санасында мәңгі жалпыадамзаттық құндылықтар ретінде көрініс табады.
Пилоттық білім беру ұйымдары ұжымдарының қызметі тұлға дамуы қамтамасыз етілетін және оқу-тәрбие үдерісін басқарудың, оқу үдерісінің, сабақтан тыс тәрбие жұмыстың, қосымша білім берудің, сыртқы әлеуметтік институттармен (отбасы, өзге әлеуметтік институттар) қарым-қатынастың құндылық әлеуетін күшейту арқылы тұтас педагогикалық кеңістікті құруға бағытталуы керек.
Ұйымдастырушылық және үйлестірушілік қызметті «Бөбек» орталығының Адамның үйлесімді дамуы институтының қызметкерлері облыстық білім беру басқармаларының жауапты қызметкерлерімен бірлесе отырып жүзеге асырады. «Бөбек» Ұлттық ғылыми-практикалық, білім беру және сауықтыру орталығы (бұдан әрі – ҰҒПББСО) 2020-2021 оқу жылында пилоттық білім беру ұйымдарының оқу-тәрбие үдерісін ұйымдастыру бойынша әдістемелік-нұсқау ұсыныстарын жолдайды:
1. Білім беру ұйымының жылдық жоспарына пилоттық жобаны іске асыру бойынша іс-шаралар тізімін қосу (1-қосымша).
2. «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасын білім салаларының мазмұнына интеграциялау
2.1. Білім беру ұйымының басшысымен бекітілген кестеге сәйкес ай сайын әр бір оқу пәні бойынша 5–7 интеграцияланған сабақтар (сабақ мазмұнына жалпыадамзаттық құндылықтарды кіргізу) өткізу.
«Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру Бағдарламасын білім салаларының мазмұнына интеграциялау оқу пәндерінің құндылықтық әлеуетін арттыруға, олардың мазмұнына оқушы тұлғасын рухани-адамгершілік және интеллектуалдық тұрғыда дамытуды көздейтін арнайы міндеттер мен тиісті материалдарды қосуға бағытталған.
3. Сабақтан іс-әрекетті, қосымша білім беруді құндылықтық байыту
3.1. Ай сайын рухани-адамгершілік тақырыпта жалпы мектептік/колледждік шаттық шеңберлерін, сынып (кураторлық) сағаттарын, әңгімелесу сабақтарын өткізу.
3.2. «ТазаLIKE» экологиялық қозғалысының қызметін жалғастыру.
3.3. Абай Құнанбайұлының 175-жылдығына арналған «Адамзаттың бәрін сүй, бауырым деп...» шығармашылық байқауын өткізу.
3.4.«Жақсылық жолымен» қайырымдылық шараларын өткізу.
3.5. «Жаныңда жүр жақсы адам» рухани кездесу клубын қызметін жалғастыру.
3.6. «Өзін-өзі тану» пәні аясында қоғамға қызмет етуге бағытталған жобалық іс-әрекетті іске асыру. 5–10 сыныптарда жобалық іс-әрекет оқу бағдарламасына сәйкес, ал 11 сыныпта және колледждің 1–2 курсында өзін-өзі тану педагогының таңдау еркіне байланысты жүргізіледі.
3.7. Психологиялық қызметтің мәдени-адамгершілік әлеуетін жүзеге асыру мақсатында адамгершілік мәдениетті арттыруға бағытталған тренингтер ұйымдастыруды жалғастыру.
4. Ата-анамен жұмыс
Ата-аналардың педагогикалық мәдениет деңгейін арттыру мақсатында оқушылар мен ата-аналардың ерекшеліктерін ескере отырып замануи жұмыс формалары мен әдістерін пайдалану арқылы жүйелі түрде ағартушылық жұмыстарын жүргізу ұсынылады.
4.1.Білім беру ұйымдарында Отбасы күндерін өткізуді жалғастыру (оқу жылында кемінде 4 рет). Отбасы күні аясында жалпыадамзаттық құндылықтар негізіндегі отбасылық тәрбие сұрақтары бойынша ата-аналарға семинарлар, форумдар, шеберлік сабақтар және т.б. өткізу.
5. Педагогтардың әдістемелік жұмысы
2019–2020 оқу жылында пилоттық білім беру ұйымдарына «Жаңартылған мазмұндағы білім беру жағдайында «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасын балабақшаның/мектептің/колледждің оқу-тәрбие үдерісіне интеграциялау» әдістемелік тақырыбында жұмыс жүргізуді жалғастыру ұсынылады.
5.1. Педагогикалық кеңестер жоспарына рухани-адамгершілік білім беру мәселелерін қарастыруды қосу.
5.2. Өзін-өзі тану мұғалімдерінің әдістемелік бірлестігінің қызметін ұйымдастыру (2-қосымша).
5.3. Мұғалімдердің әдістемелік бірлестік отырыстарының жоспарына пилоттық жобаны іске асыру мәселелерін қосу.
5.4. Сынып жетекшілеріне «Рухани-адамгершілік тәрбие бойынша сабақтан тыс іс-әрекет формалары», «Сыныпта әлеуметтік бағытталған іс-әрекет ұйымдастыру» тақырыптарында әдістемелік семинарлар өткізу.
5.5. «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасы негізінде өзін-өзі тану сабақтарын, интеграцияланған сабақтарды, сабақтан тыс ісәрекетті, ата-анамен жұмысты және қосымша білім беру сабақтарын ұйымдастыру және өткізу бойынша шеберлік сабақтарына қатысу.
5.6. «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасы негізінде педагогикалық ұжымдағы қолайлы психологиялық ахуал қалыптастыру бойынша семинарлар мен тренингтер топтамасын өткізу.
6. Ақпараттық-ресурстық қызмет
6.1. Пилоттық білім беру ұйымдарында өткізілген іс-шаралар туралы ақпараттарды аймақтық бұқаралық ақпарат құралдарында жариялау.
7. Мониторинг
7.1. 2020 жылғы наурыз-сәуір айларында пилоттық жобаның іске асырылуын мониторингілеудің қорытынды кезеңін өткізу.
7.2. Мониторинг нәтижелерін «Бөбек» ҰҒПББСО Адамның үйлесімді дамуы институтына 2020 жылғы 25 мамырға дейін жіберу.
8. Пилоттық жобаны жүзеге асыру бойынша үйлестірушімен өзара әрекеттестік
«Бөбек» ҰҒПББСО Адамның үйлесімді дамуы институты пилоттық жобаның үйлестірушісі болып табылады. Ол пилоттық жобаны жүзеге асыруды нормативтік және әдістемелік тұрғыда қамтамасыз етеді; пилоттық білім беру ұйымдарына тиісті әдістемелік материалдарды жолдайды; пилоттық жобаны жүзеге асыру бойынша консультациялық қызмет атқарады; пилоттық білім беру ұйымдары жолдаған материалдарды талдайды және жалпылайды.
Пилоттық білім беру ұйымы ай сайын Адамның үйлесімді дамуы институтына келесі материалдарды жолдайды:
· педагогтардың бірлесе әзірлеген және әдістемелік бірлестік отырысында бекітілген оқу пәні бойынша интеграцияланған сабақтың, сабақтан тыс іс-шаралардың жоспары;
· пилоттық жобаны жүзеге асыру бойынша айлық ақпарат (3-қосымша);
· «Өзін-өзі тану.kz» журналына және www.ozin-ozi-tanu.kzпорталына жариялау үшін мақалалар, әдістемелік әзірлемелер.
1-қосымша
2019-2020 оқу жылына арналған «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасын оқу-тәрбие үдерісіне интеграциялау» пилоттық жобасын іске асыру бойынша іс-шаралар тізімі
№
|
Іс-шаралар атауы
|
Мерзімі |
Жауаптылар |
Оқу іс-әрекеті |
|||
1 |
Барлық оқу пәндері бойынша интеграцияланған сабақтар өткізу |
үнемі |
Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары, пән мұғалімдері |
Оқудан тыс іс-әрекет |
|||
2 |
Мазмұнына жалпыадамзаттық құндылықтарды енгізілген дәстүрлі мерекелік іс-шаралар, сайыстар мен байқаулар өткізу |
үнемі |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары |
3 |
Рухани-адамгершілік тақырыпта шаттық шеңберлерін өткізу |
айына 2 рет |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, кураторлар |
4 |
Рухани-адамгершілік тақырыпта сынып сағаттарын өткізу |
айына 1 рет |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, кураторлар |
5 |
Рухани-адамгершілік тақырыпта әңгімелесу сабақтарын өткізу |
айына 1 рет |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, кураторлар |
6 |
«ТазаLIKE» экологиялық акциясын өткізу |
қазан, сәуір |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, кураторлар |
7 |
Абай Құнанбайұлының 175-жылдығына арналған «Адамзаттың бәрін сүй, бауырым деп...» шығармашылық байқауын өткізу |
қазан |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, кураторлар |
8 |
«Жақсылық жолымен» қайырымдылық шараларын өткізу |
тоқсанына 1 рет |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, кураторлар |
9 |
«Жаныңда жүр жақсы адам» тақырыбында рухани кездесулер өткізу |
тоқсанына 1 рет |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, кураторлар |
10 |
«Ізгілік аллеясы» акциясын өткізу |
наурыз-сәуір |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, кураторлар |
11 |
«Өзін-өзі тану» пәні аясындағы жобалық іс-әрекет нәтижелерін презентациялау (5-10 сыныптар)
|
мамыр |
Өзін-өзі тану мұғалімдері |
Ата-анамен жұмыс |
|||
12 |
«Ата-ана қамқорлығы – сүйіспеншілік көзі» Отбасы күнін өткізу |
қазан |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, кураторлар, өзін-өзі тану мұғалімдері |
13 |
«Балалар – біздің болашағымыз» Отбасы күнін өткізу |
желтоқсан |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, кураторлар, өзін-өзі тану мұғалімдері |
14 |
«Адал достық» Отбасы күнін өткізу |
наурыз |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, кураторлар, өзін-өзі тану мұғалімдері |
15 |
«Дұрыс әрекет мәдениеті» Отбасы күнін өткізу |
мамыр |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, кураторлар, өзін-өзі тану мұғалімдері |
Қосымша білім беру |
|||
16 |
Мазмұнына жалпыадамзаттық құндылықтарды енгізілген үйірмелер мен факультатив сабақтарын өткізу |
үнемі |
Қосымша білім беру педагогтары |
Педагогтардың әдістемелік қызметі |
|||
17 |
Өңірлік жұмыс тобының мүшелерін және «Бөбек» ҰҒПББСО қызметкерлерінің қатысуымен рухани-адамгершілік білім беру бойынша әдістемелік семинарлар өткізу |
қараша, наурыз |
Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары, директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары |
18 |
Рухани-адамгершілік тақырыптарда педагогикалық кеңестер өткізу |
тоқсанына 1 рет |
Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары, директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, өзін-өзі тану мұғалімдері |
19 |
Мұғалімдердің тұлғалық және кәсіби өсуіне, сондай-ақ ұжымда қолайлы моральдық ахуал қалыптасуына арналған тренинг сабақтарын өткізу |
тоқсанына 1 рет |
Психологтар |
20 |
«Рухани-адамгершілік тәрбие бойынша сабақтан тыс іс-әрекет формалары» тақырыбында сынып жетекшілеріне әдістемелік семинар өткізу |
қараша |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, психологтар |
21 |
«Сыныпта әлеуметтік бағытталған іс-әрекет ұйымдастыру» тақырыбында сынып жетекшілеріне әдістемелік семинар өткізу |
наурыз |
Директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, психологтар |
Ақпараттық-ресурстық қызмет |
|||
22 |
«Өзін-өзі тану.kz» журналына және www.ozin-ozi-tanu.kz порталына мақалалар, әдістемелік әзірлемелер жариялау |
үнемі |
Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары, заместитель директора по воспитательной работе |
23 |
Өткізілген іс-шаралар туралы ақпараттарды аймақтық бұқаралық ақпарат құралдарында жариялау |
үнемі |
Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары, заместитель директора по воспитательной работе |
2-қосымша
Өзін-өзі тану мұғалімдерінің әдістемелік бірлестігінің
ЕРЕЖЕСІ
1. Жалпы ережелер
Өзін-өзі тану мұғалімдерінің әдістемелік бірлестігі – оқу-тәрбие, ғылыми-әдістемелік, жобалық-зерттеу қызметтерін жүргізетін өзін-өзі тану мұғалімдерін біріктіретін мектептің әдістемелік қызметінің құрылымдық бөлімшесі.
Өз қызметінде әдістемелік бірлестік келесі нормативтік-құқықтық актілерді басшылыққа алады: Қазақстан Республикасының Конституциясы, Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңы, 2011–2020 жылдарға арналған Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың мемлекеттік бағдарламасы, «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасы, білім беру ұйымының жергілікті және құқықтық актілері.
2. Әдістемелік бірлестіктің мақсаты
Тәрбие мен оқыту жүйесінің барлық компоненттері мазмұнының құндылықтық әлеуетін өзектілендіру, «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру Бағдарламасы бойынша білім беру ұйымы ұжымының біліктілігін арттыру
3. Әдістемелік бірлестіктің міндеттері
· Әдістемелік бірлестіктің қызметін айқындайтын нормативтік-құқықтық актілерді зерделеу.
· «Өзін-өзі тану» пәнін оқыту сапасын үздіксіз жетілдіруді қамтамасыз ету.
· Оқушылардың жобалық-зерттеу жұмыстарын ұйымдастыру және басқару.
· «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасы бойынша оқушыларды олимпиадаларға, байқауларға дайындауға жетекшілік ету.
· Жалпыадамзаттық құндылықтарды оқу пәндерінің мазмұнына және сабақтан тыс іс-шараларға интеграциялау мәселелері бойынша ынтымақтастықты іске асыру.
4. Әдістемелік бірлестік қызметінің негізгі бағыттары
Өзін-өзі тану мұғалімдерінің ғылыми-зерттеушілік қызметі.
Өзін-өзі тану мұғалімдерінің ғылыми-әдістемелік қызметі.
Өзін-өзі тану мұғалімдері мен оқушылардың жобалық-зерттеу қызметі.
Өзін-өзі тану мұғалімдері мен оқушылардың сабақтан тыс іс-әрекеті мен қосымша білімі.
Өзін-өзі тану мұғалімдерінің әдістемелік бірлестігінің рухани-адамгершілік білім беру мәселелері бойынша қоғамдық ұйымдармен және шығармашылық одақтармен өзара әрекеттестігі.
Облыстық, қалалық, аудандық іс-шараларға қатысу.
5. Әдістемелік бірлестіктің құқықтары
Әдістемелік бірлестік келесі құқықтарға ие:
Білім беру ұйымындағы тәрбие мен оқыту жүйесінің қызметін жетілдіру бойынша ұсыныстар әзірлеу және ұсыну.
Өзін-өзі тану мұғалімдерінің әдістемелік бірлестігінде жинақталған озық педагогикалық тәжірибені жүйелеу және басылымға ұсыну.
Өзін-өзі тану мұғалімдерін түрлі деңгейдегі байқауларға қатысуға ұсыну..
Өзін-өзі тану мұғалімдерін кезектен тыс аттестаттауға ұсыну.
Өзін-өзі тану мұғалімдерін түрлі деңгейдегі марапаттар мен сый-сияпаттарға ұсыну.
6. Әдістемелік бірлестіктің қызметін бақылау
Өзін-өзі тану мұғалімдерінің әдістемелік бірлестігінің қызметін бақылау директордың немесе оның орынбасарының тарапынан жүргізіледі.
7. Әдістемелік бірлестіктің құжаттамасы
Өзін-өзі тану мұғалімдерінің әдістемелік бірлестігін құру және оның жетекшісі лауазымын тағайындау (жыл сайын) жөніндегі бұйрық.
Нақты білім беру ұйымындағы өзін-өзі тану мұғалімдерінің әдістемелік бірлестігі жөніндегі Ереже.
Өзін-өзі тану мұғалімдерінің әдістемелік бірлестігі қызметінің өткен оқу жылы бойынша талдауы.
Өзін-өзі тану мұғалімдерінің әдістемелік бірлестігінің ағымдағы оқу жылына арналған жұмыс жоспары.
Өзін-өзі тану мұғалімдерінің мәліметтер жинағы.
Өзін-өзі тану мұғалімдерінің өз бетінше білімін жетілдіруі туралы мәліметтер.
Өзін-өзі тану мұғалімдерін аттестаттаудың перспективті жоспары.
Өзін-өзі тану мұғалімдерінің біліктілігін арттырудың перспективті жоспары.
Озық педагогикалық тәжірибені жалпылау және тарату (мектеп деңгейінде, қала/аудан деңгейінде, облыс деңгейінде) жоспары.
Жас және жұмысқа жаңадан орналасқан өзін-өзі тану мұғалімдерімен жұмыс жоспары.
Әдістемелік бірлестік отырыстарының хаттамалары, әдістемелік бірлестік отырыстарында қабылданған шешімдердің орындалуы жөніндегі мәліметтер.
Пәндік әдістемелік апталықтардың, онкүндіктердің материалдары (жоспарлар, әзірлемелер, сценарийлер, өткізілген іс-шаралардың тиімділігін бағалау парақтары және т.б.).
Түрлі бұқаралық ақпарат құралдарында жарияланған мақалалардың тізімі.
8. Өзін-өзі тану мұғалімдерінің әдістемелік бірлестігінің Ережесіне өзгерістер мен толықтырулар енгізу тәртібі
Барлық өзгерістер мен толықтырулар әдістемелік бірлестіктің отырысында талқыланады, хаттамаға енгізіледі және білім беру ұйымының Педагогикалық кеңесінің қарауына ұсынады.
Педагогикалық кеңес тарапынан мақұлданған өзгерістер мен толықтырулар білім беру ұйымының басшысымен бекітіледі және Ережеге енгізіледі.
3-қосымша
2019-2020 оқу жылында «Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасын оқу-тәрбие үдерісіне интеграциялау» пилоттық жобасын жүзеге асыру бойынша атқарылған жұмыстардың талдау есебі
№ |
Іс-шаралар атауы |
Іс-шара саны |
Қатысушылар саны |
Қысқаша рефлексивті талдау |
Орындау кезіндегі қиындықтар |
Шешу жолдары |
Қосымшалар саны |
«Өзін-өзі тану» рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасын білім салаларының мазмұнына интеграциялау |
|||||||
1 |
Барлық оқу пәндері бойынша интеграцияланған сабақтар өткізу |
|
|
Қамтылу керек: · сабақта өзін-өзі танудың әдістемелік тәсілдерінің қалай жүзеге асырылғандығы (сыртқы интеграция); · оқушылардың сабақ материалын қалай қабылдағандығы; · оқушылардың жалпыадамзаттық құндылықтар мен мектептегі берілген пәнді интеграциялау идеяларын қалай қабылдағандығы (ішкі интеграция); · оқушылардың сабақ мазмұнына қызығушылығы, оқушыларды шабыттандыра алуы; · сабақта қол жеткен және жетпеген нәтижелер; · сабақты өзгерту және жақсарту бойынша ұсыныстар; · бірнеше интеграцияланған сабақтардан кейін оқушылардың қылығы мен мінезінде байқалған өзгерістер. |
|
|
|
Сабақтан іс-әрекетті, қосымша білім беруді құндылықтық байыту |
|||||||
2 |
Рухани-адамгершілік тақырыпта шаттық шеңберлерін өткізу |
|
|
Қамтылу керек: ·іс-шаралардың мазмұнында көрсетілген Бағдарламаның идеялары және олардың қалай жүзеге асырылғандығы; ·оқушылардың іс-шаралардың мазмұнына қызығушылығы, оқушыларды шабыттандыра алуы; ·қол жеткен және жетпеген нәтижелер; ·іс-шараларды өзгерту және жақсарту бойынша ұсыныстар; ·бірнеше іс-шарала Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |