Ағылшын тілі сабағында
ақпараттық коммуникациялық технологияларды
қолдану
«Қазіргі заман жастарға
ақпараттық технологиямен байланысты әлемдік стандартқа сай мүдделі
жаңа білім беру,өте қажет»деп еліміздің Президенті атап
көрсеткендей,ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалану
білім берудің бір шарты деп түсінген жөн.Ақпараттық ғасырда
мектептердің алдында оқушылардың танымдық белсенділіктері мен
дербестіктерін дамыту міндеті қойылған.Білім беру мазмұнының
өзгеруі,білім беру процесіндегі көзқарастар,жаңа педагогикалық
технологиялардың,оның ішінде ақпараттық-коммуникациялық
технологиялардың пайда болуына байланысты осы міндеттерді шешу
едәуір ұлғайды.Ақпараттық коммуникациялық технологиялар оқушылардың
танымдық қызметтерін белсендіруге әкеледі.
Білім беруді ақпараттандыру
жағдайында ақпаратты ұсынудың жаңа формасын енгізу,электрондық
кітапханаларды пайдалану,оқу сабақтарының жаңа формаларын
ұйымдастыру,білімнің жаңа құрылымын жасау сияқты заманауи
мүмкіндіктерге жетуге болады.
Білім беру жүйесін
ақпараттандырудың бағыты жаңа ақпараттық технологияларды пайдалану
арқылы дамыта оқыту,қашықтан оқыту, дара тұлғаға бағыттап оқытып
мақсаттарын жүзеге асыра отырып, оқу-тәрбие үрдісінің барлық
деңгейлерінің тиімділігімен сапасын жоғарылатуды көздейді. Ол үшін
жаңа жабдықталған сыныптармен дәріс оқитын аудиториялар,
біліктілігі жоғары мұғалімдер, сапасы жоғары дәстүрлі немесе
электрондық және мультимедиалық оқулықтар мен оқу құралдары
қажет.
Ақпараттық технологияны оқыту
үрдісінде қолданылатын жаңа түрдегі құрал –интерактивті тақта болып
табылады.Бүгінгі таңда жалпы орта білім беретін мектептерде сабақ
барысында ақпараттық технологияның бірі –интерактивті тақтаны
қолдану.Интерактивті тақта арқылы жұмыс жасау қазіргі заман
талабы.
ҚР-ның «Білім туралы» заңында
«Білім беру жүйесінің басты міндеті-ұлттық құндылықтар,жеке адамды
қалыптастыруға және кәсіби шыңдауға шыңдалған білім алу үшін
қажетті жағдайлар жасау,оқытудың жаңа технологияларын енгізу, білім
беруді ақпараттандыру,халықаралық ғаламдық желілерге шығу»
делінген.Сонымен,интерактивті тақтаны пайдалану сабақты өткізуге
жеңілдік береді,жаңа сабақты түсіндіру,өткен материалды қайталау не
бекіту кезінде пайдалану әрбір сабақтың әсерлігін және мазмұнын
арттырып,оқушыға қызықты,жалықтырмай игеруге және сабақтың қарқыны
мен барысын жақсартуға көмектеседі.Оқушылардың қазіргі заманғы
компьютерлік технологияларды меңгеруі өмірге жаңа көзқарасын
қалыптастырып,ой-өрісін жетілдіреді,шығармашылық
белсенділігін,ізденімпаздығын арттырады.
Жаңа ақпараттық технологиялар
білім беруде ең алдымен мектептерде тәжірибелі ұстаздардың білімін
игеруге,жан-жақты білім алушылардың санын
көбейтеді.
Білім беру мақсатындағы
ақпаратты ресурстардың шартты белгілері
мыналар:
-Электронды (мультимедиалық)
оқулық, қашықтан оқыту курсы;
-Анықтамалық мәліметтер
(сөздік,энциклопедия, карта,
деректер
қоры);
-Электронды кітапханалар
(мәтіндік, графикалық, дыбыстық және бейне
ақпараттар).
Жоғарыда атап айтқандай
өзімнің қолданылып жүрген мәселем «Ақпараттық-коммуникациялық
технологиясын ағылшын тілі сабағында қолдану ерекшеліктері». Осы
мәселе бойынша электронды оқулықтарды, мультимедиалық оқулықтарды
өз сабақтарыма пайдалана келе, дәстүрлі қағаз бетіндегі оқулыққа
қарағанда артықшылығы басым болатындығына көз
жеткіздім:
Жаңа технологиялар негізінде
білім сапасын арттыру жұмыстарының мысалы ретінде, тек білім беру
тәсілдерін (электронды оқулықтар, бейне сабақтар, тестілеуші
бағдарламалар т.б.) ғана емес, білім беру саласын басқаруды
автоматтандыру болады. Білім беру ұйымдарындағы статистикалық
есептеулер мен автоматтандырылған сараптама жұмыстары ұстаздардың
уақытын тиімді пайдалануына, дәл және нақты ендірілген ақпараттар
енгізуінде тиісті сараптама жасауына мүмкіндік беретіні
сөзсіз.
Сабақтарымда жеткен
жетістікерімді атап кетейін:
1.крассворд, кесте және
сызбаларды құру үшін дербес компьютеді қолдану арқылы грамматикалық
және лексикалық оқу материалдарын өңдеу;
2.дербес компьютерді пайдалану
арқылы оқушылардың өзіндік және топтық жұмыс жасауды игеру мен
білім алуды кеңейту.
3.Интернет желісін пайдалану
арқылы оқушылар электронды пошта арқылы хат-хабар алмасу, өзінің
ойын еркін жеткізу, білім қорына ену, сөздіктер мен
энциклопедияларды пайдалана алады.т.б.
Дербес компьютердің
мультимедиалық мүмкіндіктерін пайдалану, оқушылардың шығармашылық,
интеллектуалдық қабілетінің дамуына, өз білімін өмірде пайдалана
білу дағдысының қалыптасуына әкеледі. Ағылшын тілі сабағында
электрондық оқулықтарды қолдану арқылы оқушылар жұппен, топпен
жұмыс жасайды. Жұмыстың бұл түрі оқушылар арасында ағылшын тілінде
диолог орнатуда, грамматикалық білімдерін бекітуде
пайдаланылады.
Сабағыма қысқаша тоқталып
өтсем:
The theme of the
lesson:
Kazakhstan is
My
Motherland
The aims of the
lesson:
a) To enrich the pupils’
knowledge giving theme more
information about
Kazakhstan.
b) To develop the pupils
speech speaking on the text
helping them freely express
their opinions and thoughts.
c) To bring up pupils to be
patriots of their motherland,
to love their country and to
make great efforts in the
development of the
country.
Linking with other
lesson: Geography,
history,
Visual
aids: Map of the country, pictures,
Blooms graphic cards,
an interactive blackboard, ST
Electronics.
Type of the
lesson:
Explanation new
material.
The beginning of the
lesson.
I. Organization moment.
warm-up; Greeting
II. Phonetic
drill.
III. Checking – up home
task:
T: Now let’s check up your
home task:
I give you cards. Here is
written
1 word. You should
give
its translation, your
own
sentence and draw its
picture.
Word
|
Translation
|
Sentence
|
Picture
|
( pupils are reading and
showing their cards)
IV Introducing of the new
material: Topic 2:Know Our
Country.
Kazakhstan is My
Motherland.
T: look at the map. What
country is it ?
P:
Kazakhstan
T: Yes, right you are! Today
we are speaking about Kazakhstan.
1: Now listen to the
text.
(Teacher is reading the
text).
Now that you have read the
passage, complete the sentence bellow by clicking on the correct
answer.
Question 1 of
5.
When did Kazakhstan gain
her independence?
-1991,-1992,-1993.
Question 2 of
5.
The best word to describe
declared is …?
-announced,-spoke,-wrote.
Question 3 of
5.
«Kazakhstan is rich in
natural resources…. This sentences means that Kazakhstan
has…»
-a few natural
resources.
-an abundance of natural
resources.
-a lot of
money.
Class
work:
You must do exercise: 1 on
page 83.
Talk to your partner
class.
- What is the capital of
Kazakhstan ?
- What is the population of
Kazakhstan ?
- What large cities of
Kazakhstan do you know ?
- What countries does it
border on ?
- What are the places which
are polluted ?
Area: 2,717, 300 sq.
km.
Capital:
Astana
Population: 16, 8700,
000
Largest cities: Almaty (1.3
mln-),
Karaganda: (0,633
mln-),
Shymkent: (05
mln-)
This is a map of
Kazakhstan. Do you know the various tourist destinations of the
country? Click and drag the names and place them in the correct
location.
Karkaraly,Korgalzhyn,Kotankaragai,Alakol,Zhabagly,Lepsinsk,Ridder,Ugam.
Find the
country.
ksthanazak
gzyastnikr
Kazakhstan
Kirgizstan
mlatya
hnaic
Almaty
Chain
adanrgaka
atsana
Karaganda
Astana
hmsyetnk
Shymkent
Conclusion
Do you understand the new
material.
If you understand than answer
the following questions.
1. What is the capital of
Kazakhstan ?
2. What countries does it
border on ?
Kazakhstan border with the
Russian
Federation to the north
and northwest; to the east with Сhina and to the south with the
central Asian republics of Kirgizstan, Uzbekistan and Turkmenistan.
[4]
Пайдаланылған
әдебиеттер:
-
«Мектептегі шет тілі»
2010,№6.3 бет
-
«Иностранный язык в школе»
2011,№3.17 бет
-
Ағылшын тілі мектепте // 2010,
№6.46 бет
-
Гальскова Н:Д.Современная
методика обучения иностранному
языку.Москва,2000г.