Материалдар / Ағылшын тілі сабағында ақпараттық-технологияларды пайдалану арқылы оқушылардың шығармашылық қабілеттерін арттыру

Ағылшын тілі сабағында ақпараттық-технологияларды пайдалану арқылы оқушылардың шығармашылық қабілеттерін арттыру

Материал туралы қысқаша түсінік
ғылыми әзірлеме
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
03 Маусым 2018
1371
2 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

МАЗМҰНЫ

I. Кіріспе1. Ақпараттық технологияларды қолдану заман талабы [1-4 ]II. Негізгі бөлім2.1. Білім берудегі интерактивті тақтаны қолданудың үш кілттік бағытының артықшылығы [5-7 ] 2.2. Интерактивтік тақтаны қолдану барысы [ 7-10 ] III. Практикалық бөлім3.1. Шығармашылықты дамытуда интерактивті оқыту тәсілін пайдалану [ 9-24]3.2. Интерактивті құралдарды сабаққа пайдалану [24-27 ]3.2. Интерактивті тақтаны қолдану барысында кездесетін қиыншылықтар[ ]IV. Қорытынды Пайдаланған әдебиеттер [ 27-29]

















































КІРІСПЕ

Қазіргі заман мұғалімі, ең алдымен, баланың жолдасы, көмекшісі және кеңесшісі. Жай ғана ағылшын тілін үйретуші ғана емес, сонымен қатар қиын жолда жаныңнан табылып, оң бағыт нұсқайтын ақылшы. Мұғалім үнемі шығармашылық ізденісте болып, өз жұмысына деген махаббаты мен оқушыларына деген махаббатын ұштастыра білуі тиіс. Ұлы орыс жазушысы Л. Т. Толстой «Егер мұғалім тек өз жұмысын сүйетін болса, ол жақсы мұғалім болады. Егер мұғалім оқушыны өз баласындай сүйетін болса, ол барлық кітаптарды оқып бітірген, бірақ не жұмысына, не оқушыға еш махаббаты жоқ ұстаздан артық болады. Ал егер мұғалім жұмыспен оқушыны бірдей сүйсе, ол мінсіз мұғалім болады», - деп сөз қалдырған. Мінсіз ұстаз болу өте қиын, бірақ мүмкін. Ең бастысы, бір орында тежеліп отырып қалмай, әрдайым алға ұмтылып отыру. Ізденген ұстаз қайтсе де нәтижеге жетуді көздейді. ХХІ ғасыр – жаңа технология мен ақпараттандыру ғасыры. Тәуелсіз Қазақстанда сол ғасырға нық қадам басты. Еліміздегі барлық білім ошақтары компьютер және интерактивтік тақтамен жабдықталуда.     Қазіргі заманғы, ғылыми-техникалық үрдістің қарқыны күннен-күнге өсуде. Сонымен қатар, білім беру жүйесінің алдында жаңа міндеттер қойып отыр. Білім беру саласында жаңа ақпараттық технологияны практикада меңгермейінше сауатты, жан-жақты маман болу мүмкін емес. Жаңа ақпараттық технологияны меңгеру мұғалімнің білімін шыңдап ғана қоймай, интеллектуалдық, кәсіптік, адамгершілік, рухани, азаматтық және тағы басқа көптеген адами келбетін қалыптастыруына ықпал жасайды. Білім берудің негізгі мақсаты-білім мазмұнының жаңаруымен қатар, оқытудың әдіс тәсілдерімен әртүрлі құралдарын қолданудың тиімділігін арттыруды талап етеді. Осы мақсатты жүзеге асыруда ақпараттық технологияны пайдалану әдісі зор рөл атқарады. Мектеп пәндерін оқыту процесінде интерактивті тақтаны пайдалану мұғалім мен оқушы қарым-қатынасы жүйесін, олардың білімге деген қызығушылығының, ізденушілікке деген ынтасының, сезімінің өсуіне әсер етеді. Сондықтан білім берудегі барлық оңды өзгерістер педагогтың жаңаша ойлау тәсілімен, жаңа шығармашылық іс-әрекеттерімен, ізденушілігіне байланысты. Бүгінгі күні ҚР-ң Білім беру тұжырымдамасы ойлы, саналы, өнерлі, білімді тұлғаны қалыптастыруға бағытталған және қазіргі білім жүйесі оқушылардың танымдық белсенділігін дамытатын оқытудың дәстүрлі емес, белсенді түрін және әдістерін оқу процесіне енгізу бағытында құрылуы тиіс. Бұл тапсырманы оқыту процесіне тек жаңа ақпараттық технологияларды енгізу арқылы ғана орындауға болады. Білім жүйесін ақпараттандыру – мемлекеттік білім саясатының негізгі қағидаларын жүзеге асырудың маңызды бір механизімі және стратегиялық тапсырма болып табылады. Ақпараттық оқыту технологиялардың озық үлгілерін қолдану арқылы білім берудің ғылыми-әдістемелік жүйесін жаңарту, оқыту әдістері мен тәсілдерінің түрлерін молайту, электронды оқулықтар жасауды ұйымдастыру ұлттық білім беру деңгейін халықаралық стандартқа жақындатуға мүмкіндік беретіні сөзсіз. Ағылшын тілін меңгертудің тиімді жолдарының бірі – ақпараттық-коммуникациялық технологияны пайдалану болып табылады. Ағылшын тілі сабақтарында ақпараттық технологияларды пайдаланудың мақсаты – компьютерлік технологияларды қолдану арқылы ағылшын тілін үйретудің тиімділігін жоғарылату. Міндеттері:
  • ағылшын тілі сабағында жаңа ақпараттық технологияны қолданудың маңыздылығын суреттеу;
  • компьютерлік технологиялардың бар бағдарламаларын ағылшын тілінде сөйлеуге, түсінуге үйрету процесінде қолдану, мүмкіндіктерін көрсету;
  • видеофильмдер мен мультимедиялық презентациялар арқылы диалог және маналог түрінде сөйлеуге үйретудің жаңа нұсқасын ұсыну.
Объекті: ақпараттық технологияларды пайдалану ерекшелігі арқылы ағылшын тілін үйретудің әдісі. Құралдары: ағылшын тілін үйрету процесіндегі видеофильмдер мен мультимедиа, электрондық оқулықтар, оқыту бағдарламалары. Әдістері: ағылшын тілін оқытуға арналған әдебиеттерді талдау, ақпараттық технологиялар мүмкіндіктерін тану, теорияны практикада пайдалану. Компьютерлік оқыту технологиясын жүзеге асыру барысында бірнеше принциптерге сүйенген жөн, олар: ғылымилық, саналық, бірізділік, жүйелілік, көрнекілік, қол жетімділік принциптері. Ағылшын тілі сабағында ақпараттық технологияны қолдану – ұстаздың да, оқушының да жұмысын жеңілдетеді, оқушылардың сабаққа деген ынтасын арттырады. Көрнекіліктерді, деңгейлік тапсырмаларды, сызбаларды ақпараттық технологиямен өткізу оқушылардың қабылдауын жеңілдетеді. Зерттеу барысында қол жеткізген нәтижелер: «Педагогика», «Аударма теориясы» т.б. теориялық курстарды оқыту барысында қолдануға болады. Оқыту жүйесінің жаңа технологиялары мектеп өңірінде кеңінен орын алып келеді. Әр ұстаз өзі таңдаған технология бойынша оқушылардың білім деңгейін көтеруге бар күш жігерін жұмсайды. Қазіргі заман талабы да күннен-күнге жоғары. Бүгінгі таңда Елбасымыз Н. Ә. Назарбаев білім жүйесіне көп көңіл бөлуінің арқасында Қазақстанның көптеген мектептері интерактивті тақтаға, мультимедиялық кабинеттерге ие болып отыр. Алдыңғы қатарлы 50 мемлекеттің қатарына ену үшін еліміздің қамын ойлайтын, үш тілде еркін сөйлейтін азаматтар дайындау – шет тілінде дәріс беретін ұстаздардың қойған басты мақсаты болып табылады. Бүгінгі таңда сабақты мультимедиялық кабинетте өткізу мүмкіндігінше, ағылшын тілі сабағында компьютер жүйесін қолдану – ұстаздың да, оқушының да жұмысын жеңілдетеді, оқушылардың қызығушылығын оятады. Көрнекіліктерді, деңгейлік тапсырмаларды, сызбаларды компьютермен өткізу оқушылардың қабылдауын жеңілдетеді. Суреттер арқылы сөйлем құрау, грамматикалық тапсырмаларды орындау, мәтін тыңдау жұмыстарын оқушылар аса қызығушылықпен орындайды. Мультимедиялық кабинетте тест жұмыстарының нәтижесі сол сәтте тексеріліп, әр жіберілген қатеге талдау жасауға мүмкіндік беріледі. Уақыт үнемді пайдаланады. Интеграциялық сабақтар өткізуде компьютер жүйесін қолдану өте тиімді. Тақтаға жазып ілінетін жаңа сөздер, грамматикалық кестелерге қарағанда, үлкен экран бетінде түрлі-түсті етіп көрсету оқушылардың қызығушылығын, есте сақтау қабілеттерін арттырады, ойын еркін айта алады, өз бетімен үйренуге мақсат етеді, танымдық күші қалыптасады. Ағылшын тілін оқытуда ақпараттық-технологияларды қолдану білім беру коммуникациясының интерактивті сипатын арттыра түседі. Ғалымдар А. Андреев, В. Солдаткин, В. Кашицин ағылшын тілін оқытуда ақпараттандыру үдерісінің ықпалын жан-жақты сипаттай отырып, әсіресе, білім мен ұғымды ұсыну, меңгеру әдістерінің өзгеретіндігін, мұғалімдер мен оқушылардың өзара әрекетінің жолдары туралы айтады. Осы орайда оқытудың тиімділігін арттыруды ұсынады. Ағылшын тілін оқыту үдерісінде ақпараттық технологиялардың, әсіресе қарым-қатынас ортасын, жалпы тақырып шеңберінде әріптестердің интерактивті өзара әрекет ортасын құрудағы маңызы ерекше. Ғалым М. Ушакова ағылшын тілін оқыту әдістемесін зерттей отырып, компьютерлік телекоммуникациялар ағылшын тілінде тірі, шынайы қарым-қатынастарды ұйымдастыруға мүмкіндік беретінін айтады. Ағылшын тілін оқытуда ақпараттық бағыт ақпараттық тұрғыда білім беруді мақсат етеді, оның негізгі мақсаттары: лингвистикалық (тілдік және сөйлеу), тақырыптық, әлеуметтік мәдениет, оқу дағдыларын қалыптастыру. Осы орайда теориялық талдау мен оқушылардың ағылшын тілін меңгеру іс-әректін ақпараттық технологиялар арқылы қалыптастырудың педагогикалық шарттарын төмендегідей анықтауға мүмкіндік тудырды:
  • оқу-тәрбие үдерісіндегі қарқынды оқыту мақсатында оқушылардың танымдық іс-әрекеттік қызығушылықтарын арттыру. Егер оқушылар жаңа ақпараттық технологияны жақсы игеріп, ағылшын тілін үйренуге қызығушылықтары артса, онда ағылшын тілін білу мүмкіндігі де артады.
  • оқушылардың танымдық қызығушылықтары мен қабілеттерін ескере отырып, компьютерлік технологияны қолдануды жүзеге асыру. Ағылшын тілін оқытуда оқушылардың білім деңгейіне сәйкес төменгі, орта, жоғары деңгейге бөле оқыту үлкен жетістіктерге жетуге көмектеседі.
  • ақпараттық технологияларды қолданудың жалпы бағыттары мен ғылыми-әдістемелік тұрғыларын сәйкестендірудегі іс-әрекеттерді шығармашылықпен үйлестіру. Үшінші шарт бойынша ақпараттық технологиялардың түрлері мен бағыттарын ғылыми-әдістемелік сәйкестендіру іс-әрекеттерін шығармашылықпен үйлестіру түрлері қарастырылады.
Мотивациялық компонент – оқушылардың ақпараттық технологиялар арқылы тіл меңгеру іс-әрекетке ұмтылуы, қажеттілігі, білім алуда ақпараттық технологияларды қолдануға танымдық қызығушылығы, ынтасы, өзіндік тапсырмаларды орындауда жаңаша оқу жолдарын табуға деген ынтасы, ағылшын тілін меңгеруде мультимедиялық құралдар мен электронды оқулықтарды қолдануға деген қызығушылығы, ағылшын тілінде еркін сөйлеуге деген ынтасы мен ұмтылысы. Егер ағылшын тілінен оқу материалдарын иллюстрация, анимациялық, дыбысы бар объект түрінде құрылса, оқушылардың даму ерекшеліктеріне сәйкес ағылшын тіліндегі материалдардың мазмұнын тез қызыға қабылдауға, түсінуге, білімін өз бетімен жетілдіруге негізгі түрткі бола алады. Ағылшын тілі сабақтарында видеофильм, мультимедиалық презентециялар, дыбыстарды, анимациялық суреттердің көмегімен монолог, диолог түрінде сөйлеу қабілетін қалыптастыруға болады. Себебі, шетелде болмай-ақ сол елдің тілінде еркін сөйлей алу қабілетіне ие болу оңай емес. Сондықтан, мұғалімнің маңызды тапсырмаларының бірі – ағылшын тілі сабақтарында жаңа технологиялардың түрлі амалдарын қолдана отырып, сөйлеудің шын ситуацияларын құру болып табылады. Ағылшын тілі сабақтарында түрлі дыбыстарды, анимациялық суреттерді пайдалануға болады, бұл көрністер оқушының іс-қимылының арқасында өзгеріп отырады. Бұл динамикалық және бар ойын өзіне бағыттайды, сонымен бірге, оқу процесінде оқушылардың белсенділігі артады. Ағылшын тілі сабақтарында төмендегідей компьютерлік оқыту бағдарламаларын пайдалануға болады. Сабақта АКТ-ны пайдалану арқылы төмендегідей әдістемелік мүмкіндіктерге ие боламыз. Олар:
  • білімнің көрнекіленуі
  • оқытудың дифференциациялануы
  • құбылыстарды, ақпараттарды модельдеу
  • өзін-өзі бақылауды жүзеге асыру
  • ақпараттық мәліметтер базасын пайдалану
  • жаттығу және дайындық жұмыстарын жүргізу
  • оқытудың мотивациясының күшеюі
  • қиын жағдайда ұтқыр шешім таба білу
  • оқу уақытын тиімді пайдалану.
АКТ-ны пайдалану арқылы төмендегідей нәтижеге жетуге болады: ағылшын тілін жетік меңгертудің жоғары деңгейіне қол жеткізуге, оқушылар ақпараттық технологиялардың жаңа мүмкіндіктерін меңгереді, оқушылардың ағылшын тілі сабағына деген қызығушылығы артады, оқушылардың грамматикалық дағдылары қалыптасып, дамиды (оқу, сөйлеу, естіп-түсіну т.б). Ақпараттық технологияны оқыту үрдісінде екпінді түрде енгізу бағытына қолданылатын жаңа түрдегі құрал – интерактивті тақта болып табылады. Интерактивті тақтаның келуіне байланысты оқытудың жаңаша әдісі пайда болды. Мұғалімдер өз сабақтарында мейлінше интерактивті тақтаны пайдалана отырып, жан-жақты ізденіп, сабақтарын қызықты, әрі тартымды, нәтижелі өткізуге тырысуда.Интерактивті тақтаның мүмкіншілігі шексіз. Оны көрнекілік ретінде қарастырсақ, ол оқу нәтижесінің сапасына оң әсер етері сөзсіз. Бұл – бейнеконференциялар, мектептер арасында бірлескен сабақтар өткізу үшін қолданылатын ерекше жүйе. Сонымен қатар, пәндік көрнекі құралдарды бейнематериалдар арқылы көрсетуге болады. Менің алға қойған мақсатым: оқушылардың сөйлеу дағдысын қалыптастыру және оқыту міндеттері олардың білім деңгейін тереңдету, оқушыларды еркін де сенімді сөйлеуге үйрету, коммуникативті тәсіл арқылы алған білімін өз ортасында орынды қолдануға дағдыландыру, ойлаған жағдаяттарды негіздей алуға үйрету. Енді осы мақсатты қалай жүзеге асырып жатырмын деген сүраққа келейік. Ағылшын тілін үйретудегі негізгі әдістемелік бағыттар: Біздің пән бойынша оқу процесі оңайдан қиынға қарай дамыта оқытуға бағытталған. Тілдік материалдар қазіргі өмір шындығынан алынған және оқу процесінде әбден шыңдалып, өңделген тілдік материалдар. Сондықтан бүл материалдардан күнделікті тіршіліктегі жағдаяттарда қолданылатын ағылшын тілін үйренуге болады. Басты көңіл бөлінетін нәрсе - сөйлеу және оқу. Оқушылар сөйлеу мен оқуды меңгергеннен кейін жазуды үйренеді.Сөйлеу мен оқу әрекеттері арқылы дұрыс нәтижеге жеткен оқушы өз ортасында ағылшынша еркін сөйлеп, тілді қатынас құралы ретінде пайдалана білу үшін мынадай: ұжымдық жұмыс, жекелей жұмыс, жұптық жұмыс, топпен жұмыс оқыту тәсілдерін қолданамын. Білім берудегі интерактивті тақтаны қолданудың үш кілттік бағытының артықшылығын қарастырайық:
  • Презентациялар, демонстрациялар, модельдеуді  сабақтарда қолдану
Интерактивті тақтавизуалды ресурс. Сабаққа қажетті кез келген суреттер, сызбалар, кесте, диаграммаларды қолдануға мүмкіндік береді. Интернет желісіне қосылып ақпарат алуға, оқу материалын қозғалмалы күйге келтіру, абстрактілі ойлау мен түсінуді моделдеуге, обьектілерді ойлау мен түсінуді моделдеуге, обьектілер арсындағы байланыс орнатуға болады.   2. Сабақ барысында оқушылардың белсенділігінің артуы Интерактивті тақтамен жаңа сабақ өткізу кезінде тиімді қолдануға болады. Әр пәннің өз ерекшелігімен қатар, өзіндік күрделігі де болады. Сондықтан ұстаздың міндеті осы күрделікті дұрыс құрастырып, сабақтың әр сағатын тиімді өткізу. Жалпы интерактивті тақтаны  пайдалана отырып білімін жетілдіру барысында іскерлігін дамыту, тапсырмаларды  орындау барысында теориялық білімдерін тиімді пайдалана білу, белсенділік танытып тапсырмаларды ұқыпты орындаған оқушылардың ой-өрісін жан-жақты жетілдіруіне, шығармашылық қабілетін арттыруына, белсенділігін дамытуына ықпалы зор. 3. Уақыт ұтымдығы Егер сізде интерактивті тақта болса, сізге күтуге тура келмейді. Мысалы, жаңа тақырыпты, үй тапсырмасын жазып уақыт алмаймыз. Алдын ала дайындалған материалдарды қолдау арқылы тіпті қиын тақырыпты оқушыларға меңгеруге оңай болады. Қолданылған материалдарды сақтап қоюға болады. Тіпті шетелдік оқыту әдісінде сабаққа келмей қалған оқушыға дайын материалды беріп жіберіп, меңгеріп алуын қамтамасыз етеді екен.Интерактивті тақтаны кез келген елде, кез келген білім беру саласында кез келген пәнді оқыту үшін қолдануға болады.Интерактивті тақтаны қолданудың негізгі әдістері:(Ұлыбритания педагогтарының ұсынысы бойынша)- Экранда көрсетілетін сурет туралы  ақпаратты жоғары жаққа жазу;- Интернеттен алынатын ақпаратты тікелей оқушылармен бірге іздеу;- Топпен тығыз жұмыс жасау;- Конференциялар өткізу үшін баска мектептермен байланыс орнату;- Интерактивті тақтаны компютердің көмегінсіз басқару;- Қолданылған материалды  кейін пайдалану үшін файл түрінде сақтап отыру;- Видеороликтер  көрсету, электронды оқулықтар пайдалану;- Сабақ кезінде сақталған  файлды оқушыларға беру. Интерактивті тақта:1. Оқушыларға жаң
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ