Сабақтың
басы
Сабақтың
ортасы
Сабақтың
соңы
|
1-тапсырма. Сыныптық
талқылау.(МК, Ұ)
Мұғалім айтыстың кез
келген түрін таңдай алады.Айтыс өнерімен танысу сыныптық
талқылаумен басталады.«Суретке жəне бейнежазбаға қарап отырып,
айтыс туралы өз пікіріңді ортаға сал. Айтыс жанрын сипат тауда мына
тірек сөздерді қолдан: сөз жарыс, жұптық сайыс, ақындар,
суырыпсалма, жеңу-жеңілу». Сұрақтар мен талқылаулардан айтыс жанры
жəне ақындар жайлы ақпарат беріледі. Айтыс атауы «айтысу» деген
сөзден шыққан. Ол өлең-сөзбен жарысу деген мағынаны білді реді.
Айтысқа тапқыр, білімді,тез арада өлең-сөз құрастыра алатын ақындар
қатысады. Əсерлі болу үшін ақындар сөздерін əуенге қо сып, домбыра
аспабымен сүйемелдеген». Оқу шылар оқулықтағы мəліметті пайдаланып,
өз ойларын негіздейді.
3-тапсырма. Орындау.
(Т,Ж) Сабақта оқушы ларға ұл мен қыздың айтысын ұйымдастыру
ұсынылады.Айтыс əзіл түрінде берілген жəне балалардың ойлау
қабілетін дамыту үшін қайым айтысқа жақын етіп алынған. Айтыс
əуеніне балаларға таныс буыны жағынан сөзіне сəйкес келетін
əуендерді таңдауына болады. Мысалы: халық əні «Жүгіріп шықтым
белеске» немесе «Жақсы мен жаман» термесінің əуеніне. Қыздар
айтысын ұлдар берілген алдыңғы сөз үлгілеріне қарап аяқ тайды
(Ұлдар ылғи шулаймыз, үзілісте зулай
мыз).
2-тапсырма.
Суырыпсалма. Мұғалім«Мен неге мектепті жақсы көремін?», «Менің
мектебім» тақырыбында айтыс құрастыруды ұсынуына болады.Оқулықта
«Менің мектебім» тақырыбында суырып- салма
жасалған.
(МК, Ұ, Ж) «Мектебім
менің» тақырыбына суырып- салма жаса. Өлеңнің мазмұны мен ұйқасына
қарай мына сөздерді қой: барғанша, жаңаша, тамаша. Дұрыс жауаптары:
жаңаша, барғанша, тамаша.
4-тапсырма. Зерттеу.
Оқу айтыстың түрлерімен танысады. Мұғалім айтыстың əрбір түріне
ұғымдық түсініктер беруіне де болады. 5-сыныптағы музыка
сабақтарын- да бұл тақырыптар аясы кеңінен қамтылады. Зерттеу
жұмысындағы негізгі мақсаты – баланы шығарма- шылық
суырыпсалмалыққа тарту. Шығарма шылық тапсырма ойын түрінде
беріледі жəне ең ежелгі тұрмыс-салт айтысы бəдік туралы айтылады.
Оқулықта қысқаша түсініктеме де берілген.«Малмен күнкөріс көріп
отырған ата-бабала рымыз мал ауруының иесі – «бəдік» деп ойлаған.
Бəдікті малдан шығару үшін үркітіп, өлеңмен тауға, ағын суға, желге
т.б. жаққа «көш-көш» деп көшірген. Кейін келе бұл салт ұмытылып,
жастардың əзіл-қалжыңына айналды».
5-тапсырма. «Бəдік»
ойыны
6-тапсырма.
Таныстыру жəне бағалау.(Ұ) Оқушылар сыныптастарымен бірге
жұмыстарын таныстырып, бағалайды.
–Не жақсы
шықты?
–Қандай қызықты
тақырыптар қолданылды?
Қай тұстарды
толықтыруға болады?
Рефлексия
– Мен не
білдім?
– Нені
үйрендім?
– Қандай тапсырма
қиындықтар туғызды?
–
Қандай тапсырма жеңіл
болды?
|
айтыс жанрын ажырата
біледі;
-сөзді мағынасына
қарай ұйқастыруға тырысады;
-айтыстың өлең
жолдарына əуен іздестіреді;
-қарапайым
суырыпсалма ұйымдастыруға қатысады;
-өзінің жəне мүмкіндігінше
өзгенің жұмысын бағалайды.
|
Өзара және өзін-өзі
бағалау
Смайликтер
Бағдаршам
|
Оқулық
Нота
хрестоматиясы
Фонохрестоматия
Аудиоаппаратура
|