Оқу
бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:
|
4.1.3.2
шығармашылық идеяларды дамыту үшін әртүрлі дереккөздерден (АКТны
қосқанда) ақпаратты іріктеп алу
4.2.3.1
тиімді тәсілдермен анықталған материалдарды және компоненттерді
нақтылықты сақтай отырып, өлшеу, белгілеу, қию, формасын келтіру,
жинақтау, қосу және біріктіру
|
Сабақтың
мақсаты:
|
-шығармашылық идеяларды дамыту үшін әртүрлі
дереккөздерден (АКТны қосқанда) ақпаратты іріктеп ала
алады;
- тиімді
тәсілдермен анықталған материалдарды және компоненттерді нақтылықты
сақтай отырып, өлшеу, белгілеу, қию, формасын келтіру, жинақтау,
қосу және біріктіре алады;
-
шығармашылық жұмыстарды дайындау барысында қазақ ұлттық
мәдениетінің элементтерін қолдана алады.
|
Басы
10
мин
|
І.
Психологиялық дайындық
Қал
қалай? – Осылай! (Бас бармағын көтереді).
Жүріс
қалай? – Осылай! (Алақанда екі саусақпен «адымдайдыы»).
Жүгіріс ше? -Осылай! (Қолдарын шынтағынан бүгіп, жүгіргендегідей
етіп
қозғалтады).Түнгі ұйқы? -Осылай! (Қолдарын бетінің астына салып, бастарын
түсіреді).
Аласың
ба? -Осылай! (Қолдарымен қармайтын əрекеттер
жасайды).Бергенде ше? -Осылай! (Қолдарымен бір затты беріп тұрғандай
қозғалтады).Ойын қалай? -Осылай! (Езулерін ауаға толтырып, оларды алақандарымен
ұрады).
Ұрысқанда? – Осылай! (Саусағымен көршісін
қорқытады)
ІІ.Ой
қозғау
1. Қазақ
әйелдерінің ұлттық киіміне не жатады?
Оларды
ата.
Жауап.
Қазақ әйелдерінің ұлттық киіміне: тон, шапан
(сырткиім), қосетек көйлек, кимешек, сәукеле;
ер
адамдардың
киіміне шапан, тон (сырткиім), тымақ,
қалпақ,
бөрік, тақия жатады.
2. Зергер
деген кім?
Жауап.
Зергер – ұлттық әшекей бұйымдарын
жасайтын
шебер.
3. Қазақ
ұлттық киімдеріне қатысты қандай
дәстүрлерді білесің?
Жауап.
Оқушылар оқулықтағы «Оқы, бұл қы-зық!»
белгісімен
берілген ақпаратты, сондай-ақ басқа да
ақпараттарды тауып, жауап
береді.
4.
Зергерлік өнердің қандай тәсілдерін білесің?
Жауап.
Қазақ ісмер, шеберлері зергерлік кәсіптің
әртүрлі
тәсілін меңгерген. Олар күмісті қарайтып, ою
басқан.
Металға сыммен өрнектерді дәнекерлеп сал
ған.
5.
Үйлеріңде қазақ ұлттық киімдері, зергерлік
бұйымдары
бар ма?
Жауап.
Оқушылар үйлерінде сақталған ұлттық
бұйымдар
туралы айтады.
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты
хабарланады.
|
Оқушылар
өлең жолдарын айтып, сабаққа дайындық жасайды.
Сұрақтарға
жауап береді.
Сабақтың
тақырыбы мен мақсатымен танысады.
|
Ауызша
мадақтау» әдісі:
Жарайсың!
Тамаша!
Жақсы!
|
Суреттер
|
Ортасы
-
25
мин
|
Бұл сабақ
оқушыларды халқымыздың мәдени
құндылықтарымен сусындатуға көмектеседі.
Олар
еліміздің
жан-жақты білімі бар, өзге елдің өкілдеріне
халқымыздың мәдени құндылықтары
туралы
әңгімелей
білетін азаматына айналуға көмектеседі.
Сонымен
қатар өз елінің қолөнер бұйымдарын бағалай білетін талғамы биік,
сауатты көрермен тәрбиеленеді. Мұғалім әр алуан ұлттық киім түрлері
бейнеленген
иллюстрацияларды дайындап қояды. Киім
түрлерін
оқушылар
есте сақтайтындай етіп таңдаған жөн (үл
гісі, түс
үйлесімі, әшекей түрі алуан түрлі болғаны дұ
рыс).
Өткен сабақтағыдай қазақ ұлттық киім түрлері
нің
бірнешеуін (баскиім, қамзол, зергерлік бұйымдар) әкелуге болады.
Оқушылар зергерлік бұйымның үлгісін жасайтын болғандықтан, осы
тақырыпқа нақтырақ тоқталған дұрыс. Материалды түсіндіріп болған
соң, оқушылармен киім түрлерінің суретін көрсете отырып,
сұрақ-жауап өткізуге болады. Одан кейін мұғалім оқулықтағы
материалдарды және қосымша мәліметтерді жетекшілікке ала отырып,
зергерлік бұйым жасаудың үлгісі мен жұмыс ретін көрсетедіТақырыпты
меңгеріп, №1 жұмыс дәптеріндегі тап
сырманы
орындап болған соң, оқулықтағы үлгі бо
йынша
зергерлік бұйым жасауға кіріседі. Бұйым жа
сау екі
сабаққа жоспарланған. Бұйым жасау барысын
да мұғалім
оқушыларға жеке көмек көрсетіп, кеңес
береді.
Дайын
бұйымды жақтауға салып қоюға болады.
Сондай-ақ
бұл бұйымды сөреге қойып не бөлме
қабырғасын
сәндеуге болады.
Аяққап
жасайды.
Жұмыстың жасалу ретімен
жасайды.
|
Ұлттық
ою-өрнек түрлері мен олардың атауын естеріне
түсіреді.
Киім
түрлерінің суретін көрсете отырып, сұраққа жауап
береді.
Текеметтегі ою-өрнектерді
атайды.
Дәптерге
тапсырманы орындайды.Зергерлік бұйым жасайды.
|
ҚБ:
«Басбармақ» әдісі
Жарайсың!
ҚБ: «От
шашу» әдісі
Керемет!
ҚБ: «Үш
шапалақ» әдісі
|
Халқымыздың
қолөнер
бұйымдарының, атап
айтқанда,
қазақ
ұлттық
киімдері
мен
зергерлік бұйымдарыныңиллюстрациялары немесе фото
суреттері.
Оқулық.
4
сыныпқа
арналған
CD
диск.
Халқымыз
дың
қолөнер бұ
йымдарының,
атап
айтқанда, қа
зақ ұлттық
киім
дері мен
зергер
лік
бұйымдары
ның
иллюстра
циялары
немесе
фотосуреттері. Қағаз, бұйым
үлгісін
сызатын
қарындаш,
қалың
фольга,
ұшы үш
кір емес
жуанды
ғы әртүрлі
тес
кіштер мен
өрнек
түсіретін
кез кел
ген зат,
сонымен
қатар
қалың қа
тырма
қағаз және
жақтау.
|
Соңы
10
мин
|
Сабақты бекіту. Оқушылар ер адамдардың және әйелдердің
ұлттық
киімдері,
зергерлік бұйымдар туралы білді.
Қазақ
ұлттық киімдері мен зергерлік бұйымдарын
ажыратып,
атауларын дұрыс айтуды үйренді. Фольга
дан ұлттық
зергерлік бұйымдарын жасай алды. Жұ
мысты
аяқтаған соң, жасаған бұйымдарын танысты
рып,
талқылайды. Таныстырылым жұмысын қолөнер
бұйымдарының жәрмеңкесі түрінде өткізуге болады.
«Сатушылар» «тауарларын» ұсынып, оның артықшы
лықтарын:
түсін, әшекейін, не нәрсеге арналғанын
түсіндіреді. Оның қандай материалдан
жасалғанын
айтады
(осы жерде қандай материалдар қолданылға
нын нақты
айта кеткен жөн). «Сатып алушылар» түсі,
өрнектері,
бұйымның не нәрсеге арналғанын білу
үшін сұрақ
қояды. Оқулықтағы тақырып соңындағы
сұрақтар
мен оған берілетін жауаптарды танысты
рылым
жұмысында пайдалануға болады. Мұғалім «са
тушыларға»
да, «сатып алушыларға» да сұрақ қояды.
Әрбір
мұғалім таныстырылым жұмысын жүргізу үлгі
сін өз
бетінше ұсына алады.
Рефлексия
|
Сұрақтарға
жауап береді.
|
Бүгінгі
сабақта алған білімдері бойынша рефлексия
жасайды.
|
|