Оқу
мақсаттары:
|
7. А/И 3 Көркем шығарманың
тілі.
7. А/И 3 Шығармадағы
көркемдегіш құралдардың (символ, синекдоха, қайталау түрлері:
эпифора, анафора, аллитерация, ассонанс, риторикалық сұрақ)
қолданысын талдау.
|
1
минут
|
Ұйымдастыру
|
Қайырлы күн
оқушылар!Біз сіздермен әдебиет сабағынан 3 тоқсандағы 2-сабағын
бастаймыз.
Сабағымыздың тақырыбы:
Әке-балаға сыншы. Әке үкімі.
Бүгінгі сабақта: Біз М.
Шахановтың «Нарнықұм зауалы» поэмасының тілдің ерекшеліктерін
талдап, көріктеуіш құралдарын
анықтаймыз.
|
|
Видео-аудио суреттер,
кесте, диограмма, презентация, электронды құралдар,
т.б.
|
1-3
минут
|
Тапсырмалар
|
«Мағынаны тану»
әдісі
1-
тапсырма: Берілген поэмадан
ғаламторды пайдаланып, төмендегі жаңа сөздердің мағынасын
табыңыз.
БК:Шығарманың мазмұнын білу, жаңа
сөздерге түсініктеме беру.
Поэма, егеске түсу, залал, үкім, пенделік,
пасық ойлар, кею, ішік, шомбал жігіт, әдіптелген жағасы ,
зауал
Дескриптор
-поэма мазмұнын
түсінеді;
-жаңа сөздерге түсініктеме
береді.
Өзін-өзі
тексеру. Поэма- эпостық жанрдың бір түрі; белгілі бір
оқиғаны, адам тағдырын, заман шындығын эпикалық не лирикалық
үлгідегі өлеңмен сипаттайтын көлемді поэтикалық
шығарма, егеске түсу-
қарсыласу,пікір
таласу ,
үкім-шешім,
пенделік-адамның жаман
қасиеттері, пасық
ойлар-арам, жаман
ойлар, кею-
қапа болу, нала
болу,
ішік-тон, шомбал
жігіт-тығыршықтай,
толық,
олпы-солпы жүретін
адам, әдіптелген
жағасы-тігілген,
безендірілген ,
зауал-қиын-қыстау
күн.
А/И 3 Көркем шығарманың
тілі.
2-тапсырма. Оқулықтағы 2- тапсырма,
147 бет. Поэмадан көркемегіш құралдарын тауып, кестеге
түсіріңіз.
БК: Поэмадан көркемдегіш
құралдарды табу.
Дескриптор
-көркемдегіш құралдарды
ажырата алады
-көркемдегіш құралдарды
поэмадан дұрыс табады
-шығармадан мысал
келтіреді
№
|
Шығармадан
мысал
|
Аллитерация
|
Ассонанс
|
Метафора
|
Эпитет
|
Риторикалық
сұрақ
|
Эпифора
|
Анафора
|
Символ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Өзін-өзі
тексеру:
№
|
Шығармадан
мысал
|
Аллитерация
|
Ассонанс
|
Метафора
|
Эпитет
|
Риторикалық
сұрақ
|
Эпифора
|
Анафора
|
Символ
|
|
Мына жолмен өткен жұрттың
аузынан
Махамбеттің жырын тыңдап жат
енді
Мүмкін, сонда
ұғынарсың қатеңді
|
+
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ең бірінші
надансың
Ел
дәстүрін
Ер дәстүрін
қорлаған
|
|
+
|
|
|
|
|
|
|
|
Сенің заңғар ақылың
ем
Едім әрі
өлшемің
|
|
|
+
|
|
|
|
|
|
|
Алтын жіппен әдіптелген
жағасы
Сұр ішікті тастай
салды баласы.
|
|
|
|
+
|
|
|
|
|
|
Ақындықтың басты
шарты-
Басты алса да,
шындықты айту емес пе?
|
|
|
|
|
+
|
|
|
|
|
Мен сенемін, күні
ертең
Нұрлы үмітпен оянар деп ұлы
өлкем.......
Мен сенемін, күні
ертең
Пенделіктен тазарар деп ұлы
өлкем.
|
|
|
|
|
|
+
|
+
|
|
|
Сенем, ертең оттыға отсыз
күлмес деп.
Тек тұлпарлар ғана алатын бас
бәйгі
Есектердің мойнында
жүрмес деп
|
|
|
|
|
|
|
|
+
|
|
|
|