Материалдар / «Алаш» ұғымының жаңғыруы мен жандануы
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

«Алаш» ұғымының жаңғыруы мен жандануы

Материал туралы қысқаша түсінік
Ұсынып отырған «Жұмыс дәптерінің»негізгі мақсаты оқушылардың өз бетінше шығармашылықпен жұмыс істеуіне жағдай тудыру. Соңдықтан да мұнда алуан түрлі сұрақтар, тапсырмалар беріліп отыр. Оларды барынша түрлендіріп, оқушылардың қызығушылығын тудыру көзделеді. Кесте, сызба, тест, кескін картамен жұмыс, суретке қарап әңгіме құрау, анаграмма, (жас ерекшелігіне қарай - Өз орнын тауып қой, Құпия сөз, т.б бар). Бұл тапсырмаларды бүкіл сынып болып және әр оқушының жеке орындауына болады, тапсырманы орындап болған соң оқушы өз-өзін бағалайды. «Жұмыс дәптеріне» енгізілген тапсырмалар оқулықтың мазмұнын түгел дерлік қамтиды.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
02 Мамыр 2024
221
0 рет жүктелген
2500 ₸
Бүгін алсаңыз
+125 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +125 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі

Абай облысы әкімдігінің Білім басқармасы

«Көлік колледжі» коммуналдық мемлекеттік қазыналық кәсіпорыны



Жұмыс дәптері

Пәні «Қазақстан тарихы»

Тақырыбы: «Алаш» ұғымының жаңғыруы мен жандануы.

Дайындаған: Ораз А.Ә



Қоғамдық пәндер бірлестігінің

отырысында қаралып бекітілді.

Хаттама № « »___ 202_ ж






Семей қ.

2023 жыл




Алғыс сөз

Осы жұмыс дәптері техникалық және кәсіптік білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандартына, орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандартына сәйкес әзірленді.

Жұмыс дәптері ҚР Білім және ғылым Министрлігінің кәсіби және техникалық оқу-әдістемелік кеңесінде 15 шілде 2020 ж №1 хаттамасымен қаралып, бекітілген техникалық және кәсіптік білім саласына арналған үлгілік оқу бағдарламалары негізінде құрастырылды.

Ұсынып отырған «Жұмыс дәптерінің»негізгі мақсаты оқушылардың өз бетінше шығармашылықпен жұмыс істеуіне жағдай тудыру. Соңдықтан да мұнда алуан түрлі сұрақтар, тапсырмалар беріліп отыр. Оларды барынша түрлендіріп, оқушылардың қызығушылығын тудыру көзделеді. Кесте, сызба, тест, кескін картамен жұмыс, суретке қарап әңгіме құрау, анаграмма, (жас ерекшелігіне қарай - Өз орнын тауып қой, Құпия сөз, т.б бар). Бұл тапсырмаларды бүкіл сынып болып және әр оқушының жеке орындауына болады, тапсырманы орындап болған соң оқушы өз-өзін бағалайды. «Жұмыс дәптеріне» енгізілген тапсырмалар оқулықтың мазмұнын түгел дерлік қамтиды.

Сонымен қатар әр түрлі сұрақ-тапсырмаларға жауап дайындау оқушылардың білімін, ойлау қабілетін дамытып, тарих пәніне деген қызығушылығын арттырады.

Жалпы бұл жұмыс дәптері сабақ процесінде уақытты тиімді пайдалануға, оқушыларға жеке,жұптық, топтық жұмыс жасау кезінде де өте тиімді көмекші құрал бола алады.

Жұмыс дәптерінде 1-ші тарау толық қамтылған. Олар оқу материалын терең меңгеруге жәрдемдеседі.

Оқу жұмыс дәптері 10 сыныпқа арналған «Қазақстан тарихы» оқулығы және де Қазақстан тарихы кітабындағы мынандай авторлардан

З.Е Қабылдинов, А. Д Сандыбаева, З.А. Жандосов авторларынан пайдаландым.


















І - Бөлім. «1. Кіріспе «Алаш» ұғымының жаңғыруы мен жандануы»


2-3. Алаш қозғалысының қалыптасуы мен дамуы

4

4 -5.Қазақ мемлекеттілігін қайта жаңғырту және Алаш қайраткерлігі

6

6-7. ХХ ғасырдың алғашқы ширегіндегі қазақ ұлттық элитасы және идеялық саяси ағымдар.

7

8-9. 1917 жылғы Ресейдегі Ақпан төңкерісі және Қазақ өлкесіндегі

ұлттық демократиялық қозғалы

8

10-11. Қазақ қоғамы және Алаш партиыяс

9

12-13. Алаш автономиясы және Алашорданың құрылуы. Екінші жалпықазақ съезінің қаулылары.

9

14-15. Алашорда және Кеңес өкіметі.

11

16-17. Алашорда үкіметі және оның қызметі

15

18-19. Алашорда және ресейлік саяси күштер

азаматтық қарсыласу кезеңінде

17

20-21. Алашорданың 1919 жылғы тарихи қалыптасқан жағдайлар

барысындағы қызметі

18

22. Алашорда қозғалысы қайраткерлерінің кеңестік Қазақстан тұсындағы қоғамдық саяси қызметтері

19

23. Большевиктік үкімет тұсындағы Алаш қозғалысын қаралау саясаты

(1920-1940 жж.)

21

24. Кеңес өкіметі жылдарындағы Алаш туралы таным- түсінік эволюциясы

23

25. Ел тарихында Алаш қайраткерлері есімдерінің жаңғыртылуы

24

26. Әлихан Нұрмұхамедұлы Бөкейхан ұлттық қозғалыс көсемі

26

27. Алаш қайраткерлерінің ағартушылық саласындағы қызметі және ғылыми ізденістері

27

28. Алаш зиялыларының Түркістан кезеңі

28

29. Алаш зиялыларының мәдени ұйымдары және олардың маңызы

29

30. «Алаш» баспасөзі және қазақ қоғамы:

«Қазақ» газеті (1913-1918жж)

31

31. Алаш қозғалысындағы Кереку өңірінің тұлғалары












§ 1. Кіріспе: «Алаш» ұғымының жаңғыруы мен жандануы


«Арыстандай айбатты,

Жолбарыстай қайратты,

Қырандай күшті қанатты,

Мен жастарға сенемін

М.Жұмабаев


1.тапсырма. Алаш сөзінің мағынасын ашу үшін, «Т» кестесін толтыр:


ХХ ғасырға дейін

ХХ ғасырдан бастап










2.Тапсырма.

М.Дулатов «Алаш» сөзін қалай түсіндіреді?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Тапсырма.

Н.Назарбаев «Тарих толқынында» атты еңбегінде Алаш қозғалысын Африканын қандай автордың еңбектерінде сипаттай алатын көріністі мысалға келтіреді. Ортақ белгілерін көрсет:

Қазақ қоғамы

Батыс Африка және Судан






4. тапсырма.

1900-1980 жж дереккөздері

1980 жылдан кейінгі дереккөздері








Қосымша тапсырма:

Г.Потанин атындағы өлкетану мұражайындағы Алаш қозғалысына арналған көрмемен таныса отырып, көрсетілген тарихи дерек көздеріне баяндама жазу.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________





§ 2-3. Алаш қозғалысының қалыптасуы мен дамуы

1.тапсырма

ХХ ғасырдың басындағы Қазақстанның жағдайына кластер жаса. Әрбір жағдайға толыққанды сипаттама жаз.



2.тапсырма. Терминологиялық жұмыс.

Алаш-_________________________________________________________________________________

Одақ-__________________________________________________________________________________

Партия-________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

Репрессия-_____________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

Геноцид-_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________Автономия-____________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

3.тапсырма. Қарқаралы құзырхатының(1905 жылдың жазында Семей облысы Қарқаралы уезінің Қоянды жәрмеңкесінде 12767 адамның қол қоюымен Ресейдің министрлер кеңесінің төрағасына жолданған тарихи құжат)мазмұнын сипаттап, өзінің көзқарасынды жаз.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



§ бастамалары 4 -5.Қазақ мемлекеттілігін қайта жаңғырту және Алаш қайраткерлігі

«Есті адам тілін тыя алады. Бірақ ешкім ойын тыя алмайды»

Шәкерім Құдайбердіұлы

  1. тапсырма. Мына суреті зерттеп қандай тұжырымға келесің?

ХХ ғасырдың басындағы Қазақстанның жағдайына кластер жаса. Әрбір жағдайға толыққанды сипаттама жаз.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


2 тапсырма. Б.Қаратаев: «Біздің мемлекетте ушыққан аграрлық мәселені далалық облыстарға, атап айтқанда, Орал, Торғай, Ақмола және Семей облыстарының жеріне шаруаларды қоныс аударту арқылы шешкісі келеді. Үкіметтің осынау сұғанақтығының салдарынан қазақтарға қырылып қалу қаупі төніп отыр»,-деген сөздерін қандай оқиғаға байланысты айтып отыр?


3 тапсырма. Сұрақтарға жауап бер.

  1. 1911 жылыОрал облысында __________________газет басылымнан шықты. Редакторлары______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________газет жабылды. 191_қайта шықты.

  1. М.Дулатовтың «Оян қазақ!» жинағы қай жылы, қай қалада басылды?

  2. 1913-1916 жылдар аралығында А.Байтұрсынов неше рет қамауға алынды?


4 тапсырма.Кестені толтыр.

"Алаш" қайраткерлерінің 1916 жылғы оқиғаға көзқарасы:



А.Байтұрсынов

М.Дулатов

Т.Рысқұлов

С.Сейфуллин












5 тапсырма. Мына сөзді толықтыр.

"Қазақ ұлтының өмір сүруі өзі проблемаға айналды" бұл сөзді кім айтты?

"Қазақстан Ресей отары болды, отары болып қалады" бұл сөзді кім айтты?


6 тапсырма. Берілген мәтінге тест құрастыр.

Айқап» журналы 1911 жылдың қаңтарынан бастап 1915 ж. қыркүйек айына дейін Троицк қаласындағы «Энергия» баспаханасында басылды. «Айқап» қазақтың тұңғыш қоғамдық- саяси және әдеби журналы. Әуелі айына бір рет, кейін екі рет қазақ тілінде терілді. Барлығы 88 номері жарық көрді, көлемі 16-24 бет тиражы 1000-2000 дана. Басылымға тән тақырыптар: оқу-ағарту, білім беру, ғылым, өнер үйрену, жер, салт-дәстүр мәселелері, надандыққа және партияның бүлікшілікке қарсы күрес болды. Ғасыр басында ұлт алдында тұрған отырықшылыққа көшу, қала басын құру, бас қосу сияқты қазақ зиялыларының арасында талас тудырған меселелер. Журналдың шығарушысы, белгілі жазушы- журналист Мухамеджан Сералин болды. «Өзім жалғыз, ақылдасатұғын, көмек беретұғын кісі тағы жоқ болып, жалғыз кісі жау алмас» деген мысал бар болса да, тәуекел алып журналды шығара бастадым деп жазған. Журналдың 1911 ж. 2 санында бастырушылар алқасынын атынан журналдың «Айқап» атауынынң себебі мен мақсаты туралы былай түсінік береді. «Айқап» деген сөз –қазақтың тас сөзі, ол ғасырлар бойы мәдениеттен, білімнен кенже қалған бүкіл қазақ халқының өкініші ретінде алынады. Ай, қап деп санамызды соқтық, енді ел қатарына қосылайық деген үнді білдіреді. Журнал хатшысы боп 1911-1912 жж. Әкірам Ғалимов, 1913-1915 жж. С. Торайғыров жұмыс істеді. С.Торайғыров «Біз Самарқан, Түркістан, Бұхар, Ташкент жағынан келгені бас қатырғыш дін жақиеттерінен арылып, енді Еуропа мәдениетінің суарылған жаңа өнерлі тілді жасадық. Ол өнерлі тілдің үлгісін бізге Абай берді». Абайдан үйренген, онан соң сынаптай таза, күмістей кіршіксіз қазақтың ауыз әдебиетінен бұрынғы сөз тапқыр шешен сөздерінен үйренейік!» деп жазды.

Тест:

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


6-7. ХХ ғасырдың алғашқы ширегіндегі қазақ ұлттық элитасы және идеялық саяси ағымдар.

1. тапсырма. Алаш азаматтарының I дүниежүзілік соғысқа қазақтардың қатысуына көзқарасы


_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2500 ₸ - Сатып алу

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!