Әлеуметтік-психологиялық
қызмет
Әлеуметтік педагогика – біздің еліміздегі
және педагогикадағы жаңа құбылыс. Жаңа термин тарихи тұрғыда
"қайырымдылық", "кедейлерге қамқорлық көрсету", "жебеушілік"
секілді анықтамаларымен қолданылған, қазіргі кезде ол көмектің,
қолдаудың, қорғау мен тәрбиенің барлық саласын қамтиды. Себебі
балалар арқылы өзгерістерді педагогтер жақсы сезінеді, олар
оқушылардың отбасымен, олардың шағын социумымен тығыз байланысты.
Мектептегі психологиялық қызмет – бұл ең алдымен оқу
кезінде оқушыларға қолдау көрсету, оның басты міндеті оқушылар мен
педагогикалық ұжым үшін жайлы жағдай жасау болып табылады. Мектеп
психологы кәсібі оқушыларға қиын жағдайда уақытылы қолдау мен көмек
көсретуді білдіреді, соның ішінде ата-аналарымен және құрдастарымен
қарым-қатынас орнатуда. "Тәуекел тобындағы" қыздармен психолог пен
әлеуметтік педагогтің бірлескен жұмысының жоспары. Аутоталқандағыш
мінез-құлыққа бейім балалармен психолог пен әлеуметтік педагогтің
бірлескен жұмыс жоспары. Оқушылардың әлеуметтік бейімсізденуінің
алдын алу бойынша психолог пен әлеуметтік педагогтің бірлескен
жұмысының жоспары. Әлеуметтік педагогтің жұмысы оқушылармен
социумда жұмыс істеуге; мектеп психологының жұмысы – тікелей
тұлғамен жұмыс істеуге бағытталған. Негізгі аспектілері
Әлеуметтік педагог Мектеп психологы Оқушылар социумын (мектеп
ұжымдарын), сыныптағы тұлғааралық қарым-қатынастарды, шағын
топтарға бөлінуді және т. б. зерттеу Оқу үлгерімі төмен балалармен
жұмыс (сынып жетекшілерімен жұмыс) Аз қамтылған, қамқорлықтағы
отбасыларға әлеуметтік қолдау көрсету «Тәуекел тобындағы»
балалармен жұмыс (жалпы мектептік іс-шараларға тарту, сынып
ұжымының өміріне бейімдеу) Денсаулық сақтау және өмірін қорғау,
жасөспірімдер гигиенасы, ата-аналарды педагогикалық ағарту
мәселелерін насихаттау және балалардың құқын қорғау Оқушылардың
кәсіптік бағыттын үйлестіру (сабақтан тыс, үйірме қызметі, оқу
орындарымен таныстыру және таныстыруды ұйымдастыру) Әр жас
мөлшерінде тұлғаның психикалық дамуы мен қалыптасуы заңдылықтарын
зерттеу, тұлғамен жұмыс Оқушылардың танымдық қызметін зерттеу, оқу
үлгерімінің төмендеуі себептерін анықтау (түзеу-дамыту тренингтері)
Оқу-тәрбие үдерісінде оқушыларға психологиялық қолдау көрсету
Тұлғалық белгілерін зерттеу, қоғамға жат мінез-құлық себептерін
анықтау, жанжалды жағдайларды шешу Балалардың өмірі мен
денсаулығына кері әсер ететін жағдайлардың алдын алу үшін
оқушылардың қауіп факторларын анықтау (психологиялық түзеу)
Тұлғаның кәсіптік бағытын зерттеу, оқушылардың қабілеттері мен
дарындарын анықтауға арналған дамытушы тренингтер Осылайша,
әлеуметтік және психологиялық салалар бір-бірімен тығыз байланысты,
олар біртұтас жүйеге біріктіріледі. Ортақ мақсаттары Оқушылар,
педагогтер және ата-аналар арасында сенімді қарым-қатынас орнату,
оқу-тәрбие үдерісінің барлық қатысушылары арасында серіктестікке
қол жеткізу. Оқушылардың сәтті әлеуметтенуі үшін жағдай жасауды
ұйымдастыру. Ортақ міндеттері Әлеуметтік және психологиялық
қызметтің оқушылармен жайлы қарым-қатынас орнатуы. Оқушылардың
проблемасы бойынша қызмет жұмысының тиімділік деңгейі. Оқу-тәрбие
үдерісін қолдау. Өмірлік таңдау жасау жағдайына тап болған
балаларға кәсіби көмек. Оқу, кәсіптік бағдарланған және
түзеу-дамыту бағдарламаларын бірлесе отырып әзірлеу. Жұмыстың ортақ
бағыттары: әлеуметтік-диагностикалық; "тәуекел тобындағы"
балалармен жұмыс; жасөспірімдердің кәсіптік бағытты таңдауы;
тұрмысы төмен отбасылармен жұмыс; оқушылармен, педагогтермен,
ата-аналармен кеңес беру-ағарту жұмыстары.
.
Әлеуметтік педагог Дилдора Хайтметова