Ұзақ мерзімді жоспарлар
бөлімі:
Тұқымқуалаушылқ пен
өзгергіштік заңдылықтары
|
Мектеп: №48
ЖОББМ
Сынып: 10
«а»
Пәні: Биология
Пән
мұғалімі: Кенжина
С.М.
|
Сабақ
тақырыбы
|
Аллельді және аллельді емес
гендердің өзара әрекеттесуі
|
Осы сабақта қол
жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына
сілтеме)
|
10.2.4.3 аллельді және
аллельді емес гендердің өзара әрекеттесуін
салыстыру
|
Сабақ
түрі
|
Жаңа материялмен
танысу
|
Сабақ
мақсаттары
|
-
«Аллель», «Аллельді гендер»,
«аллельді емес гендер» ұғымдарының мағынасын
анықтау;
-
Гендердің өзара әрекеттесуінің
түрлерін анықтау;
-
Аллельді гендердің өзара
әрекеттесу түрлерін сипаттау;
-
Аллельді емес гендердің өзара
әрекеттесу түрлерін сипаттау;
-
Аллельді және аллельді емес
гендердің өзара әрекеттесуін салыстыру;
-
Генетикалық
таңбаларды және терминдерді қолдана отырып, есептер
шығару
|
Бағалау
критерийлері
|
Егер төмендегі жетістік
критерийлерін орындаса, оқушы оқу мақсатына
жетеді:
-
Аллельді және аллельді емес
гендерді ажырата білу.
-
Аллельді және аллельді емес
гендердің өзара әрекеттесу түрлерін тізімдеу және
сипаттау.
-
Әр түрлі гендердің өзара
әрекеттесуіне мысалдар келтіру.
|
Тілдік
мақсаттар
|
Оқушылар аллельді және
аллельді емес гендердің өзара әрекеттесуін түсіндіру үшін тиісті
терминологияны пайдалана алады.
Тақырыпқа бағыттарған лексика мен
терминология:
Комплементарлық, эпистаз, толық доминантылық,
толық емес доминантылық, полимерия, көп аллельділік, аллельді
гендер, аллельді емес гендер, доминанты және рецессивті
эпистаз.
Диалогтар мен жазбаша жұмыстар үшін пайдалы
фразалар:
Аллельді гендер деп аталады ...
Аллельді емес гендер деп аталады
...
Аллельді гендерінің өзара әрекеттесуі
...
Аллельді емес гендердің өзара әрекеті
...
Толық доминантылықта байқалды …
Толық емес доминантылық ұсынылған
..…
|
Құндылықтарды дарыту
|
Мәңгілік ел» бесінші қадамы,
бұл - Жалпыға Ортақ Еңбек Қоғамы.Патриоттық сезімді дамыту. Өзіне
және бір-біріне деген құрметті, топтық жұмыста ынтымақтастықты
қалыптастыру.
|
Пәнаралық байланыстар
|
Генетикалық есептің фенотип пен
генотипін анықтау кезінде математикамен
байланысады
|
АКТ қолдану дағдылары
|
Білімнің қайталануы мен жинақталуы үшін
Интернет-ресурстарды пайдалану, РР құру, брошюралар,
флеш-анимация.
|
Бастапқы
білім
|
Тұқым қуалайтын және
тұқым қуаламайтын өзгергіштік, хромосомалар, мейоз, негізгі
генеткалық түсініктер, моногибридті будандастыру туралы алдыңғы
білімдері пайдалы болады.
|
Сабақ барысы
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
|
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
1-мин.
2- 6
мин.
|
-
(Ұ) Ұйымдастыру
кезеңі. Мұғалім сабақтар бар немесе
жоқ оқушыларды тексереді.
-
Үй тапсырмасы сәйкестендіру
тапсырмасы арқылы орындалады, оқушылар жұптарымен алмасып,
бір-бірін тексереді;
-
Топқа
бөлу:
Гендердің өзара әрекеттесуін
анықтайтын генетикалық символдар арқылы 4 топқа
бөлініп, сабақтың тақырыбын және
мақсатын анықтайды. Табысқа жету критерийлерін
талқылайды.
|
Топқа бөлуге арналған
генетикалық символдар;
|
Сабақтың ортасы
6-10
мин.
10-30
мин.
30-38
мин
|
-
4 топқа жаңа тақырып бойынша
тапсырма беріледі.
1-топ: Аллельді емес
гендер
2-топ: Аллельді
гендер
3-топ: Комплементарлы және
эпистаз
4-топ: Көпаллельді,
полимерия
4 топ бір-бірін бағалау парағы
арқылы бағалайды;
Бағалау
критерийлері
|
5- баллдық
кесте:
(5 – өте жақсы, 4 – жақсы, 3
– қанағаттанарлық, 2 – нашар, 1 – өте
нашар
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Бағалаушы
топ:
|
Бағаланушы
топ:
|
-
Қалыптастырушы бағалау
тапсырмасын оқулықтың 59-бетіндегі №1 есепті
шығару;
|
Шығарылған суреттер, бағалау
парағы
(ҚБ)
|
Сабақтың
соңы
38-40мин.
|
Рефлексия.
Сабақ кезінде мен
жұмыс жасадым
|
Белсенді /
төмен
|
Сабақ кезіндегі өз
жұмысыма
|
Ризамын / көңілім
толмады
|
Бүгінгі сабақ мен
үшін
|
Ұзақ өтті / тез
өтті
|
Сабақ кезінде
мен
|
Шаршамадым /
шаршадым
|
Сабақ кезіндегі
көңіл күйім
|
Көтерілді / түсіп
кетті
|
Үй
тапсырмасы
|
Оңай /
қиын
|
Сабақ кезінде
берілген мәлімет
|
Түсінікті /
түсініксіз
Пайдалы /
пайдасыз
Қызықты /
қызықсыз
|
Оқушының
аты-жөні:________________________________________
Үй
тапсырмасы: 59 беттегі,№ 2 есепті
шығару;
|
Рефлексия
|