Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Unit:3

    Our countryside

    Teacher’s name:

    Bukumbayeva G.T.

    Date:


    Grade:6

    Numberpresent: absent:

    Theme of the lesson:

    An online forum

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    6.C7 develop and sustain a consistent argument when speaking or writing

    6.R2 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

    6.S3 give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics

    Lesson objectives:

    All learners will be able to:C -Ss

    - read the text and identify specific information;

    - do the matching the vocabulary with their definitions;

    - understand, know all vocabulary on how to use different words about unusual hotels of the world;

    Most learners will be able to:B -Ss

    -answer the question about the topic and can write short sentences;

    -do all exercises, match the words with the definition and translate;

    Some learners will be able to:А-Ss

    -analyze the information about unusual hotels of the world;

    -use phrases with do in the sentences;

    -make a short paragraph about unusual hotels.

    Assessment criteria:



    Assessment criterion and descriptors for reading

    Criterion: read the text and identify specific information

    Descriptors:

    • most of the questions must be answered correctly

    • answers should be precise and clearly written

    Assessment criterion and descriptors for writing

    Criterion: make a correct sentences in writing paragraph

    Descriptors:

    A student:

    • provides full sentences

    • provides arguments to substantiate his/her opinion

    • provides examples to illustrate arguments

    Value links:



    Respect other cultures and environment. Develop skills of respect for students opinion, global citizenship,transparency, life – long learning, create friendly atmosphere.


    Research question:


    Development of studentsreading and speaking skills through level tasks


    Cross-curricular links:

    Geography

    ICT skills:

    Work with online dictionaries and use interactive board during the lesson.

    Previous lesson:

    Vocabulary. Wild animals




    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    2 min



    Pre-learning

    «Matching» method

    3 min.


    Psychological climate

    Teacher greets the students with repeating moves to the music.



    Revision of previous lessons materials (wild animals) with matching Kazakh and Enslish tranlations..


    Make one dance move and greets the teacher.




    Ss from each group come to the board and choose correct translation of the word.

    Aim:Revise the previous lessons material.

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Differentiation: “nonverbal support”











    Descriptor:

    Answer correctly for the matching tasks.



    Total: 1 point for 1 right answer


    Encourage Ss who answer the questions

    Music










    Whiteboard

    Wordwall






    Middle of the lesson


    Critical thinking

    2 min








    Pre reading task.


    8 min.























    While reading task

    5 min






    T shows different pictures on the board of unusual hotels, so students guess topic of the lesson.


    So what do you think the topic of our lesson ?

    Let`s read our lessons aims for today. I hope we will get to it. And you have assessment paper do not forget to write your point here.



    I will give you today`s lessons new vocabulary. Listen and repeat.

    T presents the new vocabulary:

    1. Unusual- ерекше, необычный

    2. Explore- зерттеу, изучать

    3. Strange- оғаш, страннный

    4. Comfortable- ыңғайлы, комфортный

    5. Experience- тәжірибе, опыт

    6. Underwater- су асты, подводный.

    7. Forest- орман, лес

    8. Electricity- Электр энергиясы, электричество.

    9. Relaxing- демалтатын, расслабляющий

    10. Island- арал, остров


    Now let`s check who is the fastest in the matching. One student from each group will come to check what did you remember from new vocabulary.



    Give Ss time to read the text

    that they were given and underline the specific information to do true or false task individually.


    1 text

    1.The iced hotel is located in Switzerland. (F- Sweden)

    2. This hotel is made of snow and ice. (T)

    3. They saw the Northern lights in the sky at night.(T)

    2 text

    1. My cousin was at an underwater hotel in Pemba (T)

    2. She was scared of fish.(F)

    3. People can swim with fish at this hotel.(T)

    3 text

    1.Our family stayed at a treehouse hotel in Manchester.(F WALES)

    2. Their bedrooms were high up in the trees.(T)

    3. They watched TV everyday.(F)


    Ss answer the question and determine the topic of the lesson.


    Student write down the new vocabulary.


    All learners will be able to:Ss-C

    -know the vocabulary and understand the topic of the lesson.

    Most learners will be able to:Ss-B

    Make a sentence with new vocabulary

    Some learners will be able to:Ss-A

    -can write short online description of the hotel

    Aim:to determine the purpose of the lesson and learn new vocabulary

    Efficiency: to develop critical thinking

    Differentiation:verbal support


    All learners will be able to:

    Ss-C

    -repeat after the T and write down the new vocabulary on their copybooks.

    Most learners will be able to: Ss-B

    - give one example and do the matching task.

    Some learners will be able to: Ss-A

    -give a full example and do the matching task correctly.










    All learners will be able to:

    Ss-C

    -read and understand the text.

    Most learners will be able to: Ss-B

    - do the true or false task.

    Some learners will be able to: Ss-A

    -analyze the information .


    Aim:read the text and identify specific information.

    Efficiency: find specific information through scan reading

    Differentiation:verbal support

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Букумбаева Ғалима Талғатқызы
    07 Мамыр 2024
    213
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    An online forum

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    An online forum

    Материал туралы қысқаша түсінік
    6 сынып Our countryside An online forum
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Unit:3

    Our countryside

    Teacher’s name:

    Bukumbayeva G.T.

    Date:


    Grade:6

    Numberpresent: absent:

    Theme of the lesson:

    An online forum

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    6.C7 develop and sustain a consistent argument when speaking or writing

    6.R2 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

    6.S3 give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics

    Lesson objectives:

    All learners will be able to:C -Ss

    - read the text and identify specific information;

    - do the matching the vocabulary with their definitions;

    - understand, know all vocabulary on how to use different words about unusual hotels of the world;

    Most learners will be able to:B -Ss

    -answer the question about the topic and can write short sentences;

    -do all exercises, match the words with the definition and translate;

    Some learners will be able to:А-Ss

    -analyze the information about unusual hotels of the world;

    -use phrases with do in the sentences;

    -make a short paragraph about unusual hotels.

    Assessment criteria:



    Assessment criterion and descriptors for reading

    Criterion: read the text and identify specific information

    Descriptors:

    • most of the questions must be answered correctly

    • answers should be precise and clearly written

    Assessment criterion and descriptors for writing

    Criterion: make a correct sentences in writing paragraph

    Descriptors:

    A student:

    • provides full sentences

    • provides arguments to substantiate his/her opinion

    • provides examples to illustrate arguments

    Value links:



    Respect other cultures and environment. Develop skills of respect for students opinion, global citizenship,transparency, life – long learning, create friendly atmosphere.


    Research question:


    Development of studentsreading and speaking skills through level tasks


    Cross-curricular links:

    Geography

    ICT skills:

    Work with online dictionaries and use interactive board during the lesson.

    Previous lesson:

    Vocabulary. Wild animals




    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    2 min



    Pre-learning

    «Matching» method

    3 min.


    Psychological climate

    Teacher greets the students with repeating moves to the music.



    Revision of previous lessons materials (wild animals) with matching Kazakh and Enslish tranlations..


    Make one dance move and greets the teacher.




    Ss from each group come to the board and choose correct translation of the word.

    Aim:Revise the previous lessons material.

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Differentiation: “nonverbal support”











    Descriptor:

    Answer correctly for the matching tasks.



    Total: 1 point for 1 right answer


    Encourage Ss who answer the questions

    Music










    Whiteboard

    Wordwall






    Middle of the lesson


    Critical thinking

    2 min








    Pre reading task.


    8 min.























    While reading task

    5 min






    T shows different pictures on the board of unusual hotels, so students guess topic of the lesson.


    So what do you think the topic of our lesson ?

    Let`s read our lessons aims for today. I hope we will get to it. And you have assessment paper do not forget to write your point here.



    I will give you today`s lessons new vocabulary. Listen and repeat.

    T presents the new vocabulary:

    1. Unusual- ерекше, необычный

    2. Explore- зерттеу, изучать

    3. Strange- оғаш, страннный

    4. Comfortable- ыңғайлы, комфортный

    5. Experience- тәжірибе, опыт

    6. Underwater- су асты, подводный.

    7. Forest- орман, лес

    8. Electricity- Электр энергиясы, электричество.

    9. Relaxing- демалтатын, расслабляющий

    10. Island- арал, остров


    Now let`s check who is the fastest in the matching. One student from each group will come to check what did you remember from new vocabulary.



    Give Ss time to read the text

    that they were given and underline the specific information to do true or false task individually.


    1 text

    1.The iced hotel is located in Switzerland. (F- Sweden)

    2. This hotel is made of snow and ice. (T)

    3. They saw the Northern lights in the sky at night.(T)

    2 text

    1. My cousin was at an underwater hotel in Pemba (T)

    2. She was scared of fish.(F)

    3. People can swim with fish at this hotel.(T)

    3 text

    1.Our family stayed at a treehouse hotel in Manchester.(F WALES)

    2. Their bedrooms were high up in the trees.(T)

    3. They watched TV everyday.(F)


    Ss answer the question and determine the topic of the lesson.


    Student write down the new vocabulary.


    All learners will be able to:Ss-C

    -know the vocabulary and understand the topic of the lesson.

    Most learners will be able to:Ss-B

    Make a sentence with new vocabulary

    Some learners will be able to:Ss-A

    -can write short online description of the hotel

    Aim:to determine the purpose of the lesson and learn new vocabulary

    Efficiency: to develop critical thinking

    Differentiation:verbal support


    All learners will be able to:

    Ss-C

    -repeat after the T and write down the new vocabulary on their copybooks.

    Most learners will be able to: Ss-B

    - give one example and do the matching task.

    Some learners will be able to: Ss-A

    -give a full example and do the matching task correctly.










    All learners will be able to:

    Ss-C

    -read and understand the text.

    Most learners will be able to: Ss-B

    - do the true or false task.

    Some learners will be able to: Ss-A

    -analyze the information .


    Aim:read the text and identify specific information.

    Efficiency: find specific information through scan reading

    Differentiation:verbal support

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 6 сынып
    07.05.2024
    213
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Букумбаева Ғалима Талғатқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации