6 сынып. Қазақстан
тарихы.
Сабақтың
тақырыбы: Сарматтар.
Сабақтың
мақсаты:
Білімділік: Сармат тайпасының саяси
тарихымен, шығу тарихымен, мекен еткен жерлерімен
таныстыру.
Дамытушылық: Сарматтардың саяси тарихынан
деректермен таныстыра отырып, оқушылардың қызығушылықтарын арттыру,
тарихи фактілерге баға беру, логикалық ойлау қабілеттерін
дамыту.
Тәрбиелік: Оқушылардың қазақ халқының
негізін құрған тайпалардың бірі екендігін, оның тарихының қазақ
тарихындағы орнын түсіндіру,маңызын
әңгімелеу.
Сабақтың түрі: жаңа
сабақ
Сабақтың әдісі: Сұрақ- жауап,
әңгіме, СТО
Көрнекілігі: Ежелгі Қазақстан
картасы, сызбалар, ребус, қималар,
суреттер
Сабақтың
барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі: 2
мин
Оқушылармен амандасу.Сыныптың психологиялық
ахуалын жасау.
Күлім қағып
қолымды
Бір, екі, үш деп
соғайын.
Қарап тұрған
көршіме
Қолымды мен
бұлғайын.
Жылы-жылы
жүзбенен
Маңдайыңнан
сипайын.
Жылы-жылы
сөзбенен
Жүрегімді мен
сыйлайын.
Ыстық
алақаныммен
Қолыңды бер
қысайын.
Амандасып
өзіңмен
Құшақтап бір
қысайын.
Сыныпты 4 топқа
бөлу.
ІІ. Өткен сабақты
пысықтау:
Сематикалық картамен
жұмыс.8мин
№
|
Сұрақтар
|
жебе
салатын сауыт
|
зерлеу
|
тәлімді
|
сырға
|
жүннен
|
1
|
Бұйымның бетіне алтын түйіршіктерді дәнекерлеу
әдісі
|
|
+
|
|
|
|
2
|
Әйелдерінің құлағына таққан әшекей
зат
|
|
|
|
+
|
|
3
|
Төсеніш пен кілемдерді неден
жасаған
|
|
|
|
|
+
|
4
|
Суарылмайтын егіншілік қалай
аталады
|
|
|
+
|
|
|
5
|
Қорамсақ деген не
|
+
|
|
|
|
|
№
|
Сұрақтар
|
үстем тап
өкілдері-нің
|
мал
шаруа-шылығы
|
полихром-дық
стиль
|
киіз
үй
|
1
|
Ғұндардың негізгі шаруашылығы
|
|
+
|
|
|
2
|
Бағалы
заттар кімдердің қабірлерінен табылған
|
+
|
|
|
|
3
|
Ғұндардың баспаналары
|
|
|
|
+
|
4
|
Ғұндар
қолданған стиль
|
|
|
+
|
|
«Ойашар»
сәйкестендіру
«Халықтардың ұлы қоныс
аударуы» дегеніміз
|
|
Джузеппе Верди
|
Ғұндардың патшасы
кім
|
|
Византия елшісі
Прийск
|
451 жылы қандай оқиға
болды
|
|
Ғұн
билеушісі Еділ қайтыс болды
|
453 жылы қандай оқиға
болды
|
|
Еділ әскерінің Галлия-Каталаун
шайқасы
|
Еділ жөнінде кім құнды дерек
келтірді
|
|
Мөде
|
«Аттила» операсын кім
жазды
|
|
Ғұндардың шығыстан батысқа
көшуі
|
ІІІ.Жаңа
сабақ.
1.Сарматтардың
қоныстануы.
2.Савромат, дай
тайпалары.
3.Сарматтардың қоғамдық
құрылысы.
4.Әскери демократия.Әлеуметтік
теңсіздік.
Мұғалімнің тақырыпқа
шолу жасайды картаны пайдалана
отырып.(5-6)
3.Мәтімен жұмыс.12
мин
Оқушылардың өзіндік, жұппен
жұмысы: Оқулық мәтің пайдаланып тапсырмаларды орындайды. 12
мин
1
тапсырма.
Тайпалар
|
Орналасқан
аймағы
|
Кезеңі
|
|
|
|
2
тапсырма.
Көне заман
авторлары
|
1
|
|
2
|
|
3
|
|
3.Сармат
қоғамының жоғары
сатысында сайланып
қойлатын:
1
.........2,...........3,........,4........................
Ал
төменгі
сатысында тәуелді адамдар:
1.................,2...............,3............
тұрды.
5. Тапсырмалармен
жұмыс: БАСҚАТЫРҒЫШ.
д
|
р
|
о
|
д
|
г
|
а
|
р
|
и
|
е
|
г
|
о
|
и
|
п
|
ф
|
о
|
а
|
қ
|
т
|
р
|
к
|
и
|
д
|
с
|
к
|
с
|
с
|
а
|
я
|
о
|
р
|
с
|
к
|
а
|
н
|
т
|
р
|
а
|
е
|
р
|
р
|
м
|
а
|
Диодор, Арсақ, Геродот,
Ксеркс, Гиркан, Парфия, сармат.
4. Көп нүктенiң орнына
тиiстi сөздердi қойыңдар:
Ежелгi грек тарихшысы
Геродоттың хабарлауынша, савроматтар ____________________ өте жақын
тiлде сөйлеген, қауымдағы __________________________ тең
саналған.
Савроматтар
____________________,______________________ туыстас
келген.
Дай мен адай арасын
кемінде ________ жыл бөліп жатыр.
Жауабы:
Ежелгi грек
тарихшысы Геродоттың хабарлауынша, савроматта
скиф
тіліне өте жақын тiлде
сөйлеген, қауымдағы ерлер мен
әйелдер тең
саналған.
Савроматтар дах-масагеттермен, исседондармен
туыстас
келген.
Дай мен адай арасын кемінде
1 мың жыл бөліп
жатыр.
-Бағалау.2
-Кері
байланыс.2
-
Үйге: §40
оқу, мазмұндау. 1
Тақырып соңындағы
сұрақтарға жауап беру.