Материалдар / Ақпаратты шифрлау
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ақпаратты шифрлау

Материал туралы қысқаша түсінік
Ақпаратты шифрлау
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Желтоқсан 2018
1079
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы:

6.2-тарау: Ақпаратты ұсыну

Мектеп:

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні: Аширбекова А.

Сынып: 6

Қатысқандар:

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы

Ақпаратты шифрлеу

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

6.2.1.1 - Mәтіндік ақпаратты кодтау және декодтау

Сабақтың мақсаты

Ақпаратты кодтау және декодтау жолдарын сипаттау;

Aқпapaтты шифрлеу, шифрден шығару үшін кодтық кестелерді пайдалану;

Aқпapaтты шифpлеу кестесін құрастыру.

Бағалау критерийі

Ақпаратты кодтау және декодтау әдістерін қолданады

Тілдік мақсаттар


Оқушылар: ақпаратты шифрлеуге қатысты ұғымдар мен терминдерді айта алады

Пәнге қатысты лексика мен терминалогия: Кодтау, декодтау, криптография, ASCII ақпарат алмасудың стандарттық коды, Морзе әліппесі.

Диалог жазылымға қажетті сөз тіркестері:

Шифрлеу дегеніміз ....

Дешифрлеу дегеніміз ...

Криптография дегеніміз ....

Кілт дегеніміз.....

Құндылықтарға баулу




Жауапкершілік, құрмет, ынтымақтастық қасиеттерін дарыту. «Мәнгілік ел» жалпы ұлттық идеясының қоғамымыздағы ұлттық бірлік, бейбітшілік пен келісім негізінде топта бірлескен жұмыс орнату, бірін - бірі құрметтеуге баулу.

Пәнаралық байланыс

Белгілі-біp адамнан басқалар оқи алмайтындай етіп ақпаратты шифрлеу математика пәні арқылы, кілттің негізінде шифрланған мәтінді бастапқы қалпына келетіру қазақ тілі пәні арқылы жүзеге асырылады.

Алдыңғы білім


Ақпарат пен ақпаратты қорғау ұғымдарымен таныс болғандықтан ақпаратты шифрлеу ұғымын жақсы меңгереді деп ұйғарылады

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері


Ресурстар

Сабақтың басы


3 мин

Ұйымдастыру кезеңі.

Психологиялық ахуал туғызу

Ширату жаттығуы: «Өзіме тілек» тренингін өткізу.(түрлі түсті стикерлерге оқушы өзіне тілек жазып, ұшақ жасап, басқа оқушыға ұшыру арқылы сол оқушыға тілегін тілейді)

«Түстер бойынша» топтастыру (ұшып келген ұшақтың түстері бойынша топтастыру)

1 топ «Код» (жасыл түсті стикер);

2 топ «Декод» (сары түсті стикер);



стикерлер







стикерлер


Сабақтың ортасы

Білу

5 мин



















Түсіну

7 мин













































Қолдану

5 мин

















































































Талдау

7 мин



























































































































Жинақтау

7 мин

«Тақырыптық теннис» әдісі бойынша бір топ екінші топқа сұрақ жазып лақтырады. Екінші топ жауап береді және керісінше.

Мысалы:

1. Ақпаратты тасымалдау қалай жүргізіледі?

2. Байланыс құралдарын қалай түсінесіңдер?

3. Ақпаратты беру қалай жүзеге асырылады?

4. Адамдар арасында ақпаратты беру формалары қандай?

5. Ақпаратпен жұмыс жасайтын қандай процестерді білесіңдер?



Қ/Б: Топтар бірін бірі от шашу арқылы бағалайды

Белсенді оқыту. Нұсқау беру және айту.

Зейінін шоғырландыру «Ребус шешу»

Бүгінгі өтілетін тақырыпты табу үшін мына ребусты

шешіңдер










(С) «INSERT» әдici apқылы мәтін оқу.

Оқyшылap кітаптағы мәтiндi oқып негiзгiciн дәптеpлеpiне жaзып қoяды. Oқyшылap жaңa мaтеpиaлмен тaныca oтыpып, түpтiп aлy жүйеciмен мәлiмет жинaйды.

Инсерт кестесі

V

+

-

?













Белсенді оқыту. Зерделеу және зерттеу

Топтық жұмыс

  1. Алған мәліметтерін пайдаланып сәйкестендіру кестесін орындайды


1

Кодтау

а

Екілік кодты түсінікті формада түрлендіру

2

Кері кодтау

в

Xaбapлaмaны шифpлay,шифpдaн шығapy, кезiнде кpиптoгpaфиялық aлгopитмде қoлдaнылaтын құпия aқпapaт.

3

Кілт

с

Реттік номерге сәйкес қойылған компьютерлік алфавиттің барлық символдары

4

Кодтық кесте

д

Енген ақпаратты мәшинелік формада түрлендіру


Жауабы: 1д, 2а, 3в, 4с



Қ/Б: Жанындағы отырған көршісін смайлик арқылы бағалау жүргізіледі.


Жадыны дамытуға арналған жаттығу: «Жылдам фото»

Бұл ойын оқушылардың зейінін шоғырландырып, есте сақтау қабілеттерін арттыру үшін жүргізіледі. Оқушылар шеңбер құрып отырады да, 1-2 минут бір-бірін көзбен жылдам фотоға түсіреді. Содан соң кері бұрылып отырып, мұғалімнің түрлі сұрақтарына жауап береді.



Критериалды бағалау.


Қалыптастырушы бағалау тапсырмасы /жеке жұмыс/


  1. Берілген суретте пернетақтадан жүйелік блокқа барған ақпарат пен жүйелік блоктан мониторға барған ақпараттың кодталу үдерісін анықтап бос шеңберге жазыңыз.

Shape4 Shape3 Shape2 Shape1 001011011 ақпарат

Shape5 Shape6





  1. Қазақ әріптерін кодтау кестесін қарастырыңыз

    1. Кестеге қарап келесі мәтінді шифрлаңыз:

Ақпаратты ыңғайлы түрде беру үшін код қолданылады. Шифр – ақпаратты құпиялау үшін қажет. Кодтау – мазмұны сол күйінде қалады, бірақ формасы өзгереді. Шифрлау – бастапқы формасын сақтай отырып, мазмұнын өзгертеді.

    1. Келесі мәтінді шифрдан шығарыңыз:

49A 430 437 430 49В 441 442 430 43D, 420 435 441 43F 443 431 43B 438 43A 430 441 44B

Бағалау критерийi

Дескриптор:

Ақпаратты кодтау және декодтау әдістерін қолданады


Кодтау кестесін пайдаланып шифрлау және шифрдан шығару

Ақпараттың кодталу үдерістерін анықтау


Саралау. Қарқын

/Жеке жұмыс/

  1. Word мәтіндік редакторын іске қосыңдар. ALT пернесін басып тұрып қосымша сандық пернетақтадағы кодтарды теріңдер 145,160,171,165,172

Қандай сөз шықты? (салем)


  1. Информатикаға байланысты анаргамманы шешіңдер. Кодтау тәсілін анықтаңдар.шифрланғаннан кейін қандай сөздердің артық екенін анықтаңдар.

  1. НОФЕЛТЕ, ММЕДО, ДАЖ, РНИТПЕР

  2. НОКБТОЛ, АПРАТҚА, ТНІУІРТ,СИДК

  3. МОНТОИР, РОПЦСЕСОР, ТОРЛЯКУКАЛЬ, УМАБ

  4. ЙАЛФ, АОНТ, ЕШЛФ

  5. МЕТРАРИФОМ, АТЕПРЕНАҚТ, АКЭРН

Анаграмма – әріптердің орындарын алмастыру арқылы құрылған басқа сөз немесе сөз тіркестері. Мысалы: нас – сан, тасу - суат

Қ/Б:Оқушылар оздерінің практикалық тапсырмаларын ауа райы арқылы қорытындылайды.

Қосымша тапсырма:

Word мәтіндік редакторында ALT пернесі арқылы өздерің мәтін құрап жазыңдар.

















Ребус,

оқушы дәптері, оқулық 6 сынып Алматы «Атамұра» 2018, авторы Мұхамбетжанова С.Т., Тен А.С, Қыдырбек Ө.



Инсерт кестесі























Сәйкестендіру кесте














Shape7


























































































АКТ




оқулық 6 сынып Алматы «Атамұра» 2018, авторы Мұхамбетжанова С.Т., Тен А.С, Қыдырбек Ө., 43 бет




Сабақтың соңы

Бағалау

4 мин







2 мин

  1. Ақпаратты кодтау және декодтау дегеніміз не болды?

  2. Ақпаратты кодтау бізге қаншалықты қажет?

  3. Ақпаратты кодтауды біз өмірде қай кезде қолданамыз?





Рефлексия

Есте сақтау керек маңызды мәлімет


Менің көбірек білгім келген екі мәлімет

Мен білген үш мәлімет

Мен үйренген төрт мәлімет

Үйге тапсырма: Кодтау шифрын ойластырып мәтінді кодтаңдар.



Орындауға арналған ұсыныстар

http://lingoberryjam.com/2012/01/07/vimishennie-alfavity/ сайтынан «Как придумать свой шифр?» ақпаратымен танысып, тапсырманы орындаңдар.

оқулық 6 сынып Алматы «Атамұра» 2018, авторы Мұхамбетжанова С.Т., Тен А.С, Қыдырбек Ө., 43 бет



Жапсырма қағаз







Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?

Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау



Саралау қарқын әдісімен жүргізіледі, яғни оқушылардың тапсырманы жылдам орындағанына қарап қосымша тапсырмалар беремін.




Бағалау сабақтың әр кезеңінде әр түрлі әдіс тәсілмен жүргізіліп отырады.

Shape8 смайлик арқылы

от шашу әдісі, жауап кестесі


ауа райы









Жадыны дамытуға арналған жаттығу: «Жылдам фото» жүргіземін.













Бұл тарауды сабақ туралы рефлексия жасау үшін пайдаланыңыз. Өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға жауап беріңіз.

Сабақ бойынша рефлексия


Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы, қолжетімді болды ма?

Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма және неліктен?

Жалпы бағалау



Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?

1:


2:


Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?

1:


2:


Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!