Күні
______________________
5
___ сынып
Оқушының аты-жөні
___________________
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ
БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Ақпаратты ұсыну» бөлімі
бойынша жиынтық бағалау
5-сынып
Оқу
мақсаты
|
5.2.1.1 әртүрлі
ақпараттың мысалдарын келтіру және ақпаратты әртүрлі нысандарда
ұсыну;
5.2.1.2 байланыс
арналары, ақпарат көздері және қабылдағыштарының мысалын
келтіру;
5.2.1.3 мәтіндік
ақпаратты кодтау және декодтау;
5.2.1.4
компьютерге арналған барлық ақпарат екілік түрінде
ұсынылғанын түсіндіру
|
Бағалау
критерийі
|
Білім
алушы
-
Ақпараттың түрлеріне мысалдар
келтіреді және әртүрлі нысандарда
ұсынады
-
Ақпаратты беру арналарына
мысалдар келтіреді.
-
Мәтінді шифрлау түрлерін
ұсынады
|
Ойлау дағдыларының
деңгейі
|
Жоғары деңгей
дағдылары
|
Орындау
уақыты
Жалпы
|
15
минут
12
балл
|
Тапсырмалар
1. Ақпарат туралы төмендегі
тұжырымдардың қайсысы дұрыс?
A) Ақпарат әрқашан цифрлық
түрде беріледі.
B) Ақпаратты тасымалдау мүмкін
емес.
C) Ақпарат бізді барлық жерде
қоршайды.
D) Ақпаратты өзгертуге
болмайды. [1]
2. Төмендегі мысалдардың
қайсысы ақпаратқа жатпайды?
A) Кітап мәтіні
В) Сурет
В) Дыбыс
D) Төраға
[1]
3. Ақпарат түрін және оның
мысалын сәйкестендіріңіз:
Мәтіндік ақпарат
|
|
|
Графикалық
ақпарат
|
|
|
Дыбыстық ақпарат
|
|
|
Сандық ақпарат
|
|
Мектеп-кеме,
білім-теңіз
|
[4]
4.
Күн сайын кездесетін
ақпараттың 3 мысалын келтіріңіз
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
[1]
5. Музыкалық файл
ақпараттың қандай түріне жатады?
-
A)
Мәтін
-
B)
Графика
-
В)
Дыбыс
-
D)
Бейне
6. Төмендегілердің қайсысы
байланыс арнасының мысалы емес?
-
A)
Теледидар
-
В)
Телефон
-
В)
Кітап
-
D ) Интернет
7. Төмендегі кестені
пайдаланып, «Кітап – білім
бұлағы, білім – өмір
шырағы» сөздерін
шифрла.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
[2]
8. Шифрлау дегеніміз не?
Дұрыс жауапты таңдаңыз
-
A)
Мәліметтерді қысу әдісі
-
B)
Ақпаратты түсініксіз формаға айналдыру
-
B)
Мәліметтерді желі арқылы жіберу процесі
-
D)
Файлдардың резервтік көшірмелерін жасау
[1]
9-Тапсырма:
Компьютерге енгізілетін ақпарат екілік кодта
ұсынылады. Берілген мәтіндік ақпаратты екілік кодқа
айналдырыңыз: Мәтін: ""Кітап" "Білім"
Бағалау
критерийі
|
Тапсырма
№
|
Дескриптор
|
Балл
|
Білім
алушы
|
Ақпараттың түрлеріне
мысалдар келтіреді және әртүрлі нысандарда
ұсынады
|
1
2
3
4
5
|
Ақпарат ұғымын
анықтайды.
Ақпарат түрін
анықтайды.
Ақпарат түрін
сәйкестендіреді
Ақпаратқа мысалдар
келтіреді
Ақпараттың түрін
анықтайды.
|
1
1
4
1
1
|
Ақпаратты беру арналарына
мысалдар келтіреді
|
6
|
Ақпарат арналарын
анықтайды.
|
1
|
Мәтінді шифрлау түрлерін
ұсынады
|
7
|
«Кітап – білім
бұлағы, білім – өмір
шырағы» сөзін кестеге сәйкес
шифрлайды;
кестеде әріптің
орналасу нөмірін дұрыс анықтайды
|
2
|
8
|
Шифрлау анықтамасын
анықтайды
|
1
|
Оқушы мәтінді екілік кодқа дұрыс
аударады.
Екілік кодтауды түсініп,
дәлелдейді.
|
9
|
Әр әріптің ASCII
кодын дұрыс табады.Әр әріптің ASCII кодын екілік жүйеге дұрыс
аударады.Барлық әріптерді екілік кодқа айналдырып, дұрыс тізбекті
ұсынады.
|
2
|
Барлығы
|
14
|
1-тапсырма.
Ақпарат туралы дұрыс
тұжырым:
C) Ақпарат бізді барлық жерде қоршайды.
[1]
2-тапсырма.
Ақпаратқа жатпайтын мысал:
D) Төраға [1]
3-тапсырма.
Ақпарат түрін және оның
мысалын сәйкестендіру:
Мәтіндік ақпарат - Мектеп-кеме
Графикалық ақпарат - Сурет
Дыбыстық ақпарат - Музыка
Сандық ақпарат - Білім-теңіз [4]
4-тапсырма.
Күн сайын кездесетін
ақпараттың 3 мысалы:
-
Ауа райы болжамы
-
Жол белгілері
-
Газет жаңалықтары [1]
5-тапсырма.
Музыкалық файл ақпараттың түріне жатады:
C) Дыбыс [1]
6-тапсырма.
Байланыс арнасының мысалы емес:
C) Кітап [1]
7-тапсырма.
«Кітап – білім бұлағы, білім – өмір шырағы»
сөздерін шифрлау:
(Әріптерді белгілі бір кодтау әдісімен екілік кодқа
айналдырыңыз.)
8-тапсырма.
Шифрлау дегеніміз:
B) Ақпаратты түсініксіз формаға айналдыру [1]
9-тапсырма.
Мәтіндік ақпаратты екілік кодқа айналдыру (ASCII
кодын пайдалану):
"Кітап" = 01001011 01101001 01110100 01100001 01110000
"Білім" = 01000010 01101001 01101100 01101001
01101101
Бағалау
критерийлері:
-
Оқушы берілген тапсырмаларды дұрыс шеше
алады.
-
Екілік кодқа аудару ережелерін
біледі.
-
Шифрлаудың анықтамасын біледі.
Дискрипторлар:
-
Тапсырма бойынша әр сұраққа дұрыс жауап
береді.
-
ASCII кодтау жүйесін қолдану арқылы мәтінді
екілік кодқа дұрыс аударады.
-
Ақпаратты шифрлаудың мәнін
түсінеді.